Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2011, 16:48   #401
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
ik niet, dus wat meer uitleg aub.
Travis was een beetje sarcastisch.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 16:49   #402
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
'k Denk dat ge de boodschap niet inziet. De wereld wil vooruit en de meerderheid ziet in (cfr. democratie) dat de wetenschap daarbij leidt. De weg naar de ggo's is ingeslagen, een veldslag is gewonnen door uw kamp, maar niet de oorlog. De oorlog kan je niet winnen, daarvoor zijn mensen als u een veel te marginale fractie in de mensenpopulatie op de wereld.
Ge moet altijd met jezelf beginnen hé

Ga nu dus maar als de bliksem naar ggo- koeienvoer zoeken
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 16:52   #403
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ge moet altijd met jezelf beginnen hé

Ga nu dus maar als de bliksem naar ggo- koeienvoer zoeken
Mijn 3 vrienden die biochemie studeren zullen dat wel voor mij doen. Toch bedankt dat je net het nut naar meer onderzoek hebt ingezien, gesteund en aangemoedigd.

Oprecht bedankt

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 30 mei 2011, 16:53   #404
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Terwijl er tien jaar geleden nog heel wat tegenstand was tegen ggo's, merk ik op dat hier op het forum, op facebook, in mijn vriendenkring, in de poll van De Morgen, in de columns in de krant, in de lezersbrieven in de krant en op fora van kranten er op enkele dissidente mensen na bijna niemand tegen onderzoek naar ggo's zijn.

Dus ja, uw levensvisie sterft uit. 50 criminele bestormers veranderen daar niets aan, de laatste 50 mammoeten zijn ook niet blijven leven.
Herlees

Ik ben ook niet tegen onderzoek

Zolang dat vrij onderzoek is

en niet onderzoek, voor de tweede maal, op de loonstaat van de criminele
voedsel-multinationals

De banden van de Unief met deze onsmakelijke heerschappen zijn echter bewezen, voor zover dat moest bewezen worden
Oud 30 mei 2011, 16:55   #405
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn 3 vrienden die biochemie studeren zullen dat wel voor mij doen. Toch bedankt dat je net het nut naar meer onderzoek hebt ingezien, gesteund en aangemoedigd.

Oprecht bedankt
noch nut noch aanmoediging noch ingezien

ik zou het alleen als vrij onderzoek toelaten, los van banden met de criminele voedsel-multinationals

toch zullen een aantal landen democratisch tegen vrij onderzoek beslissen

Ik denk niet dat iedereen in de bio-industrie voor frankenfood is

Dringend eens je vriendenkring uitbreiden

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 mei 2011 om 16:56.
Oud 30 mei 2011, 17:00   #406
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Herlees

voedsel-multinationals

De banden van de Unief met deze onsmakelijke heerschappen zijn echter bewezen, voor zover dat moest bewezen worden
Sommige onderzoeken gebeuren in samenspraak met bedrijven, andere niet. Denkt u nu echt dat een wetenschapper / universiteit zijn ziel verkoopt aan een bedrijf, omdat hij sommige, andere onderzoeken in samenspraak met die bedrijven doet? Elk wetenschappelijk onderzoek door een universiteit uitgevoerd, wordt openbaar gemaakt in wetenschappelijke artikels, die verifieerbaar zijn en gecontroleerd worden door peer reviews.

Acties als de vorige spelen in het voordeel van de multinationals, niet in hun nadeel. Ze tonen aan dat er geen maatschappelijk debat mogelijk is, dat transparantie van het wetenschappelijk onderzoek uit den boze is want ook al is er een wetenschappelijke en politieke consensus bereikt dat de onderzoeken toegelaten worden, dan nog worden ze vernield. In de toekomst zullen de experimenten ook gebeuren, maar in het geheim. U zal dan ook moord en brand schreeuwen, dat weet ik nu al.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 30 mei 2011, 17:01   #407
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
noch nut noch aanmoediging noch ingezien

ik zou het alleen als vrij onderzoek toelaten, los van banden met de criminele voedsel-multinationals

toch zullen een aantal landen democratisch tegen vrij onderzoek beslissen

Ik denk niet dat iedereen in de bio-industrie voor frankenfood is

Dringend eens je vriendenkring uitbreiden
En net dat vrije onderzoek is onmogelijk gemaakt bij de acties van gisteren. Maar 1 variëteit was van een multinational, de andere waren allemaal onafhankelijk.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 30 mei 2011, 17:10   #408
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is een van de redenen waarom ik geen koeien moet en ook geen dierlijke producten, met al die rotzooi die daarmee uitgehaald wordt door criminele
multinationale voedselproducenten
Nagel op de kop.
En dan zwijg ik nog over de slachthuizen.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 17:10   #409
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En net dat vrije onderzoek is onmogelijk gemaakt bij de acties van gisteren. Maar 1 variëteit was van een multinational, de andere waren allemaal onafhankelijk.
En die multinational betaalt gans dat "wetenschappelijk" onderzoek?
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 17:14   #410
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom maar af jongetje, de ene kan zich al beter verdedigen dan de andere

een huis bestormen is geen stuk land bestormen hé, dat is huisvredebreuk

je moet eens leren minder invalied te vergelijken

en tracht ook eens een maatschappelijk waardevol motief te bedenken voor je mijn huis bestormt, anders ben je maar een oninteressant stormrammetje
Er zijn genoeg arme mensen die geen huis kunnen kopen doordat de grond te duur is geworden en ze niet genoeg verdienen enz... maar soit dat is een ander onderwerp

die idioten hebben geen recht om iemand anders eigendom te vernietigen en als zeker niet het recht om te beslissen welke nieuwe technologie waardevol is en welke niet!!!

met de genetica kunnen levens gered worden op termijn net zoals de auto onze levens hebben verbeterd en gered maar aan alles is een keerzijde, rijd met een auto te snel of onder invloed en je hebt een moordwapen, hetzelfde met alle technologie en dus ook met de genetica, alles kan misbruikt worden voor minder gerechtvaardigde toestanden maar dit is geen reden om de wetenschap tegen te houden want dan gaan we terug naar de middeleeuwen waar iedereen op de brandstapel vloog als men beweerde dat de aarde plat was bij manier van spreke en dat willen we toch niet hé?
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 17:14   #411
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
En die multinational betaalt gans dat "wetenschappelijk" onderzoek?
Nooit gans het onderzoek, elk onderzoek is ook een deel door de universiteit zelf gesubsidieerd, soms nog andere privéfondsen, een Europees orgaan, het FWO, ...

Het grootste deel wordt wel door hen gesponsord, omdat er nu eenmaal meer knowhow dan geld in een unief zit dan niet. Als een onderzoek belangrijk voor uw bedrijf is om een nieuw product op de markt te brengen, gaat ge dan wachten en de universiteiten pakweg 5 jaar laten slabakken omdat er niet genoeg geld is?

Of gaat ge slim zijn en ze geld geven, het geld verdient ge wel terug met uw nieuw product, daar hoeft ge geen wetenschappers voor om te kopen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 30 mei 2011, 17:17   #412
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Nagel op de kop.
En dan zwijg ik nog over de slachthuizen.
Nagel op de kop? Vertel eens, hoe ziet gij het verschil tussen een koe die met ggo soja's is gevoed met een koe die met gewone soja's is gevoed?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 30 mei 2011, 17:20   #413
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Herlees

voedsel-multinationals

in onze kapitalistische wereld kan wetenschap nu enkel indien het gefinancierd word en helaas in onderzoek duur en niet altijd met garanties dus het zijn veelal multi nationals die onderzoeken kunnen financieren en helaas zijn er bedrijven die liever investeren in de laatste anti rimpel créme omdat die winstgevender is dan een kanker onderzoek en ook bij de genetica zijn er bedrijven die ook een dubbele agenda zullen hebben indien er goede vooruitgangen worden geboekt of ontdekkingen worden gedaan maar helaas is het een utopie om te denken dat het ooit anders zal zijn.

maar dit mag ons niet stoppen in onze vooruitgang want hoe je het ook draait of keert, indien we ons zo blijven vermenigvuldigen zullen we spoedig met oplossingen moeten komen voor heel wat problemen waaronder de voedselvoorziening, tenzij we de ruimte kunnen koloniseren en dat zie ik niet zitten dat ruimte onderzoek voor een stuk dood en begraven is tenzij het gaat om de nieuwste gps sateliet
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 17:26   #414
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
in onze kapitalistische wereld kan wetenschap nu enkel indien het gefinancierd word en helaas in onderzoek duur en niet altijd met garanties dus het zijn veelal multi nationals die onderzoeken kunnen financieren en helaas zijn er bedrijven die liever investeren in de laatste anti rimpel créme omdat die winstgevender is dan een kanker onderzoek en ook bij de genetica zijn er bedrijven die ook een dubbele agenda zullen hebben indien er goede vooruitgangen worden geboekt of ontdekkingen worden gedaan maar helaas is het een utopie om te denken dat het ooit anders zal zijn.

maar dit mag ons niet stoppen in onze vooruitgang want hoe je het ook draait of keert, indien we ons zo blijven vermenigvuldigen zullen we spoedig met oplossingen moeten komen voor heel wat problemen waaronder de voedselvoorziening, tenzij we de ruimte kunnen koloniseren en dat zie ik niet zitten dat ruimte onderzoek voor een stuk dood en begraven is tenzij het gaat om de nieuwste gps sateliet
Nu de spaceshuttles een tijd niet meer werken is het inderdaad tijdelijk onhold. Maar ik wacht geduldig op de revival wanneer de ARES ruimtetuigen klaar zijn

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 30 mei 2011, 17:28   #415
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommige onderzoeken gebeuren in samenspraak met bedrijven, andere niet. Denkt u nu echt dat een wetenschapper / universiteit zijn ziel verkoopt aan een bedrijf, omdat hij sommige, andere onderzoeken in samenspraak met die bedrijven doet? Elk wetenschappelijk onderzoek door een universiteit uitgevoerd, wordt openbaar gemaakt in wetenschappelijke artikels, die verifieerbaar zijn en gecontroleerd worden door peer reviews.

Acties als de vorige spelen in het voordeel van de multinationals, niet in hun nadeel. Ze tonen aan dat er geen maatschappelijk debat mogelijk is, dat transparantie van het wetenschappelijk onderzoek uit den boze is want ook al is er een wetenschappelijke en politieke consensus bereikt dat de onderzoeken toegelaten worden, dan nog worden ze vernield. In de toekomst zullen de experimenten ook gebeuren, maar in het geheim. U zal dan ook moord en brand schreeuwen, dat weet ik nu al.
Ik schreeuw nu al moord en brand, ik doe alleen geen moord en brand

Uit het bovenstaande verneem ik met genoegdoening , dat je erg te klagen hebt over de anti-ggo sfeer en ik hoop dat je dat steeds meer zal moeten doen omdat daar steeds meer reden zal voor zijn.

En ja, ik beschouw wetenschappers op de loonstaat van multinationals als partijdig.

Wat niets hoeft af te doen van de intrensieke zij het niet ethische waarde van hun onderzoek

We hebben al gezien hoe ze die dingen door de strot van de consument proberen te drukken door bv ggo-labelling tegen te werken, want de consumentt laat dat frankenfood gewoon op de schappen staan als het gemerkt is.

Zegt veel over democratisch gehalte van het gedrag van de voedselmultinationals
Oud 30 mei 2011, 17:30   #416
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht

Dat dure onderzoek is overbodig omdat er nu al betere methodes voorhanden zijn waar veel minder bezwaren en onbekenden aan verbonden zijn

Als de financiering zo schaars is, moet je de schaarse budgetten daar niet naartoe vergooien.
Oud 30 mei 2011, 17:32   #417
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik schreeuw nu al moord en brand, ik doe alleen geen moord en brand

Uit het bovenstaande verneem ik met genoegdoening , dat je erg te klagen hebt over de anti-ggo sfeer en ik hoop dat je dat steeds meer zal moeten doen omdat daar steeds meer reden zal voor zijn.

En ja, ik beschouw wetenschappers op de loonstaat van multinationals als partijdig.

Wat niets hoeft af te doen van de intrensieke zij het niet ethische waarde van hun onderzoek

We hebben al gezien hoe ze die dingen door de strot van de consument proberen te drukken door bv ggo-labelling tegen te werken, want de consumentt laat dat frankenfood gewoon op de schappen staan als het gemerkt is.

Zegt veel over democratisch gehalte van het gedrag van de voedselmultinationals
'k Zal u een aanzet doen tot wetenschappelijk denken. Geld en belangenvermenging hebben geen enkele invloed op de waarheid van een statement gemaakt door een wetenschapper.

'k zal zelfs nog een geste doen en u een tweede aanzet doen. Geld en belangenvermenging kunnen dan wel woorden in onderzoeksverslagen veranderen, ze kunnen noch de natuur, noch de reproduceerbaarheid van het experiment veranderen.

Nu is het aan u om het denkwerk verder te zetten. Het onderzoek is gefinancierd door een bedrijf en de onderzoeksresultaten zijn gepubliceerd. Is het universum met zijn natuurwetten nu veranderd?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 30 mei 2011, 17:33   #418
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat dure onderzoek is overbodig omdat er nu al betere methodes voorhanden zijn waar veel minder bezwaren en onbekenden aan verbonden zijn

Als de financiering zo schaars is, moet je de schaarse budgetten daar niet naartoe vergooien.
Als het onderzoek overbodig zou zijn, zou het vanuit economisch standpunt helemaal niet uitgevoerd worden. Helaas pindakaas, er zijn geen evenwaardige alternatieven beschikbaar.

Sorry to crush another dream.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 30 mei 2011, 17:37   #419
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

oei, zie dat nu, ik ga hier nog zowaar iets bijleren vandaag. Graag enige uitleg hoe je in een jaar tijd een nieuwe soort kan maken met EXACT de nieuwe eigenschappen die jij wenst zonder gebruik te maken van die door jou verfoeide technieken EN blijkbaar nog aan een veel gunstiger tarief ook. Ik wacht geduldig op uw uitleg. Dank u bij voorbaat!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 30 mei 2011 om 17:38.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 17:41   #420
eno2
Banneling

Standaard

Ik lees dat er 18 ggo's toegelaten zijn in de EU

9 keer hebben landen beroep gedaan op de vrijwaringscausule, wat maakt dat toegelaten ggo's toch niet binnengelaten worden

Producten van dieren die gevoed zijn met ggo's moeten geen ggo-bestanddelen melden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be