Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2012, 00:18   #401
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Geef eens één voorbeeld van die tientallen meer doordachte en meer aanvaardbare en meer intellectuele mogelijkheden.

Paulus.
Eén voorbeeld? Ga toch niet met Zwan WORSTJES op een speelplaats. Dat is in het onderbewustzijn van vele mensen te relateren aan die gek die in een crèche peuters misbruikte. Dat wordt gerelateerd aan alle schietpartijen in scholen in de VS, Duitsland en elders.
En als je de foto's bekijkt zie je twee mannen in het zwart gekleed die van ver en van dichtbij heel gemakkelijk gerelateerd kunnen worden aan 'indringers met slechte bedoelingen'.

Marketing en pr: O op tien.

Wil je nog meer? Dat krijg je niet. Ik werk niet voor het vb noch voor een andere partij.

Eén ding is zeker: blijf weg van kinderen want als politieke partij sla je je eigen vensters in.

Er was ook iets politieks gaande in een pretpark. De zaken moeten toch ludiek en kinderlijk blijven. Laat maar doen. De politiek wordt seniel in het algemeen.

Als een mens consequent zou willen zijn, zou hij/zij een blanco stem moeten uitbrengen. Het is heel erg gesteld met alle politieke partijen. Het niveau is overal zeer laag. Iedere politicus moddert wat aan. De media zit op het niveau van schooltelevisie anno jaren tachtig. Heel vaak denk ik dat VRT een senioren gedoe is. Zo braaf! Een beetje te vergelijken met Max op NDL 2. Dementie is nooit ver weg.

Domme mensen zullen stemmen voor VB. Mensen die aan het traag maar zeker islamitiseringsproces een wending willen geven, kloppen op hun kin en wachten af. Dat is de harde realiteit.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 00:22   #402
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Er waren tientallen andere meer doordachte, meer aanvaardbare, meer intellectuele mogelijkheden om dit gebeuren onder aandacht te brengen.
'Terugslaan' ... 'terugstelen'... dat is zuiver pubergedrag. Creatief zijn is dus niet het sterkste punt bij VB. Hoe kan dat ook met zo'n enge hiërarchie �* la 'Lord of the flies' (van Golding).

Dit was toch een actie en een intiatief van volwassen mannen of vergis ik me?
Als ik me niet vergis dan valt er niets te begrijpen.
Citaat:
Geef eens één voorbeeld van die tientallen meer doordachte en meer aanvaardbare en meer intellectuele mogelijkheden.

Paulus.

Citaat:
Eén voorbeeld? Ga toch niet met Zwan WORSTJES op een speelplaats. Dat is in het onderbewustzijn van vele mensen te relateren aan die gek die in een crèche peuters misbruikte. Dat wordt gerelateerd aan alle schietpartijen in scholen in de VS, Duitsland en elders.
En als je de foto's bekijkt zie je twee mannen in het zwart gekleed die van ver en van dichtbij heel gemakkelijk gerelateerd kunnen worden aan 'indringers met slechte bedoelingen'.

Marketing en pr: O op tien.

Wil je nog meer? Dat krijg je niet. Ik werk niet voor het vb noch voor een andere partij.

Eén ding is zeker: blijf weg van kinderen want als politieke partij sla je je eigen vensters in.

Er was ook iets politieks gaande in een pretpark. De zaken moeten toch ludiek en kinderlijk blijven. Laat maar doen. De politiek wordt seniel in het algemeen.

Als een mens consequent zou willen zijn, zou hij/zij een blanco stem moeten uitbrengen. Het is heel erg gesteld met alle politieke partijen. Het niveau is overal zeer laag. Iedere politicus moddert wat aan. De media zit op het niveau van schooltelevisie anno jaren tachtig. Heel vaak denk ik dat VRT een senioren gedoe is. Zo braaf! Een beetje te vergelijken met Max op NDL 2. Dementie is nooit ver weg.

Domme mensen zullen stemmen voor VB. Mensen die aan het traag maar zeker islamitiseringsproces een wending willen geven, kloppen op hun kin en wachten af. Dat is de harde realiteit.
Geen voorbeeld dus. Enkel een hoop ongefundeerde verwijten.

Dat zegt genoeg over het niveau en kwaliteit van uw bijdragen.

Veel geblaat, weinig wol.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 juni 2012 om 00:31.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 00:37   #403
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...
Als Zwanworstjes verantwoordelijk zijn voor zoveel zinloze massamoorden, wordt het dan niet tijd dat die worstjes verboden worden?
Oud 18 juni 2012, 01:01   #404
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarom is het onaanvaardbaar dat men een school gebruikt, om binnen het kader van een politiek idee, zijnde het verdraagzame multicultureel gedachtendgoed, argeloze kinderen te confronteren met gebruiken van een onverdraagzame monoculturele godsdienst, als was het een verrijking.

Op geen enkele plaats ter wereld, door de ganse geschiedenis heen, heeft een multiculturele samenleving, waar de islam deel van uitmaakt, voor een harmonieuse vredevolle samenleving kunnen zorgen. Ze heeft altijd geleid tot polarisatie, met onderdrukking en soms oorlog tot gevolg.

Ik daag u uit om één voorbeeld te geven van het tegendeel. Ik geef u alle islamlanden als tegenvoorbeeld.

Paulus.
Ik begrijp het volkomen en ben het daarmee eens en dat heb ik ook in vorige berichten aangegeven. Was er een kind van mij dat aan die schoolactiviteit deelnam, dan zou ik de eerste zijn om aan de telefoon te hangen en vragen te stellen:'Hoe zit dat hier?'

Godsdienst hoort niet thuis in het Gemeenschapsonderwijs tenzij in de lessen religie (katholiek, moslim, Joods, ...) Niet daarbuiten.

Mijn dochter heeft haar humaniora afgemaakt in de school waar ik vijf jaar lang heb lesgegeven. Op een dag kwam ze thuis met het verhaal dat een allochtone opvoedster (zover was het dus) lustig Arabisch praatte tegen een leerlinge. Ik dacht bij mezelf :'Wat een geluk dat ik daar niet meer ben.'

We zitten op dezelfde golflengte hoor. Maar de manier waarop? That's the question. Die actie met Zwanworstjes van VB is ronduit crimineel.

Mijn motto is: als je met een slang te doen hebt, blokkeer je best de kop want als je die met de staart optilt, kan de kop zich nog steeds naar boven richten en in je hand bijten (hangt af van de soort).

De kop is wie boven d e directie van die school staat. Wie dat ook is, dat trek ik me niet aan.
Maar wat boven bougeert, sijpelt altijd naar beneden.

Wie dat niet snapt, snapt niks van de wereld.
Oud 18 juni 2012, 01:07   #405
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik neem tijd alvorens ik schrijf of iets doe. Schrijf maar op 'Noppes' als dat je gelukkig maakt.
Oud 18 juni 2012, 01:36   #406
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Over welke "pedagogische (?) en andere blunders" heeft u het?
Lees mijn berichten voor en deze na dit bericht.

Ik lees uit respect alle berichten. U ook?

Een school mag geen politieke arena worden want anders wordt het een arena voor wat dan ook.

PAS OP! Die hallal bbq is op zich compleet misplaatst en nodigt indd uit tot reactie. Ik zal het nog eens herhalen: de hallal bbq manifesteert op zich een politieke invulling die helemaal niet thuishoort op een school.

MAAR de reactie zoals die werd gedaan door VB EVENMIN!

Laat een directie van een school pedagogisch blunderen (ik heb al ergere zake gezien van een directie die een hele school gewoon ziet als een sprinkplankje in afwachting van een beter post en de schade is onoverzienlijk, dus sorry als ik de zaken relativeer) en als je dan domme mensen hebt die een koekje van eigen deeg willen geven, krijgen kinderen dubbele pedagogische blunders op hun nek, en die gastjes snappen het niet eens, tenzij dat ze enorm in de war worden gebracht. Volwassenen aan beide kanten dienen beter te weten.

En andere blunders? Vraag je dat echt? Mijn visie op VB?

De Winter had de manier van discussiëren niet door met de Meiden van Hallal. Nooit met moslims gediscussieerd, was mijn indruk. Know your enemy, zou ik zeggen.

Nog een blunder? De lay-out van die reclameblaadjes die je in de bus krijgt van VB. Niemand die daar aan marketing doet blijkbaar. Soms doet het me denken aan een blaadje waar iemand beweert een UFO te hebben gezien, dat soort lay-out.

Wil je er nog eentje?

Als je op een markt komt en je wordt aangesproken door een VB-er, zorg er dan aub voor dat die man er niet alleen staat om te scoren bij het plaatselijk geestelijke gehandicapten team dat toevallig wegens het goede weer op stap is. Ik heb de man in kwestie gespaard want als ik erin zou vliegen zou hij mij weggewimpeld hebben en daar had ik nu effe geen zin in. Ik had hem al horen praten met iemand. Hopeloos.

Wil je nog een algemene blunder om mooi samen te vatten?

VB doet alles met de juiste bedoelingen maar doet alles op de verkeerde manier op de verkeerde plaats en op het verkeerde tijdstip.
Oud 18 juni 2012, 01:45   #407
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:

Geen voorbeeld dus. Enkel een hoop ongefundeerde verwijten.

Dat zegt genoeg over het niveau en kwaliteit van uw bijdragen.

Veel geblaat, weinig wol.

Paulus.
Dat is jouw mening. Als jij vraagt om meer info en ze dan afmaakt als ongefundeerde verwijten. EN dank u zeer voor de vergelijking met een schaap.

Dan weet ik meteen welk vlees ik in de kuip heb.

Dit gaat overigens heel vlot. Tot later zou ik zeggen.
Oud 18 juni 2012, 02:08   #408
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als Zwanworstjes verantwoordelijk zijn voor zoveel zinloze massamoorden, wordt het dan niet tijd dat die worstjes verboden worden?
Ik heb niet gezegd dat Zwanworstjes verantwoordelijk zijn voor zovele zinloze massamoorden. Ik heb gezegd dat veel mensen onbekende mannen die op een speelplaats opduiken (zie de foto's) RELATEREN aan zinloze moordpartijen op een school.

En als je iets of wat lectuur leest of hebt gelezen, dan weet je dat als een schrijver iets niet wilt accentueren of net wel het gaat om associatie. Die actie op die school was bedoeld voor de media. En voor zover ik nog bij mijn verstand bent wordt media gelezen.

DUS als VB een actie doet met een Zwanworstje, dan dient die ook zo intelligent te zijn om te weten dat in media berichten dat worstje altijd terugkomt. Of hadden ze ook pepermuntjes bij? Ja of neen?

Zwan worstjes dus. We weten allemaal dat een uitdeling van DIE worstjes (bedoeld voor de media en voor wie het leest en associeert) niet thuishoren op een speelplaats waar minderjarigen verplicht moeten zijn; net zoals in een crèche, of in een weeshuis, of voor de catechismus.

Met Zwan worstjes afkomen? Je kent de grappen niet over worstjes en zo?

VB had daar niets te zoeken met of zonder worstjes.

En wie dat niet snapt, kan de pot op. Ik doe geen moeite.
Oud 18 juni 2012, 08:31   #409
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is jouw mening.
Dat is mijn vaststelling.

U beweert dat er tientallen andere meer doordachte, meer aanvaardbare, meer intellectuele mogelijkheden om dit gebeuren onder aandacht te brengen.

En ik stel vast, dat als ik daar één voorbeeldje van vraag, dat je in gebreke blijft.

Citaat:
Als jij vraagt om meer info en ze dan afmaakt als ongefundeerde verwijten.
Als u niet één voorbeeldje kan geven van uw tientallen andere meer doordachte, meer aanvaardbare, meer intellectuele mogelijkheden om dit gebeuren onder aandacht te brengen, dan kan ik niet anders dat vaststellen dat het eerder om een ongefundeerd verwijt gaat, dan wel om een juiste bewering.

Citaat:
EN dank u zeer voor de vergelijking met een schaap.
Ik vergelijk u niet met een schaap. Ik gebruik gewoon en Vlaams spreekwoord die figuurlijk illustreert wat u doet.

U beweert met veel kabaal dat er betere manieren waren om het geven onder de aandacht te brengen, maar kan daar niet één voorbeeldje van geven.

Ik had net zo goed kunnen zeggen: veel gekakel, maar weining eieren. Dat is ook zo'n spreekwoord die wat u doet illustreert. Maar het zegt niet dat u een kip zou zijn.

Citaat:
Dan weet ik meteen welk vlees ik in de kuip heb.

Dit gaat overigens heel vlot. Tot later zou ik zeggen.
Ik heb er begrip voor dat u wegloopt.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 juni 2012 om 08:32.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 10:39   #410
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

De school zou zich beter bezighouden met de school te beveiligen tegen ongewenste indringers, dan halal door het strot van kinderen te duwen.
2 redenen dus om uw kinderen uit die school te halen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 15:52   #411
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je juist met 'een politieke mening' op te dringen? De hallal bbq?
Zo ja, dan ben ik het volledig met je eens. Dat heb ik toch aangegeven.

MAAR dat wilt niet zeggen dat ik het optreden van VB goedkeur. Integendeel.

Het enigste dat je mag voorschotelen aan een leerling zijn tegengestelde feiten in één adem, om uit te leggen dat ze hun eigen mening moeten leren vormen, welke die ook is. Dat is de taak van een school. En wat je voorschotel aan een kind moet in evenwicht zijn met de leerfase waarin een kind zich leeftijdsgewijs in bevindt.

Zowel het hallal-gebeuren op school als het optreden van VB op de speelplaats waren pedagogisch onaanvaardbaar. De kinderen in kwestie kunnen die beide zaken immers niet plaatsen. Hoe oud waren die lln? 12... 13 jaar. Die zitten dan wel met andere zaken in hun hoofd. Niet ontbijten 's morgens. Tijdens de speeltijd chips en cola.
Ze hadden dan de leerlingen beter laten koken. Een eitje bakken: geklutst of spiegelei (paardenoog en in het Amerikaans: 'sunny side up'). Talen zijn belangrijk.

Aanbod: eieren van Chinese dwergkwartels, kippeneieren, ganzeneieren en struisvogeleieren.

Zoiets biedt denkperspectieven aan een kind.

Laat elk kind zelf voor zich bepalen wanneer en in welke mate het de realiteit in wilt duiken. Niemand heeft het recht om dat proces te domineren of op te dringen.
Men kan natuurlijk zeggen dat het halalgedoe niet passend was en de ingreep van de VBers ook niet, juist.
Maar het tweede was een gevolg van het eerste! Niet onbelangrijk!
Indien enkel het VB zich de moeite getroost om er op te reageren zegt dat ook iets over de andere partijen! De kinderen zullen thuis vooraf wel één en ander hebben verteld zodat het niet enkel "VB-ouders of sympatisanten" waren die op de hoogte waren!
De verdere sluipende en soms brutale islamisering van ons land moet een halt worden toegeroepen, diegenen die nu nog denken dat we daar iets mee te winnen hebben zijn kierewiet!
Het gaat al lang niet meer over "godsdienstvrijheid".
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 16:16   #412
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Men kan natuurlijk zeggen dat het halalgedoe niet passend was en de ingreep van de VBers ook niet, juist.
Maar het tweede was een gevolg van het eerste! Niet onbelangrijk!

Indien enkel het VB zich de moeite getroost om er op te reageren zegt dat ook iets over de andere partijen! De kinderen zullen thuis vooraf wel één en ander hebben verteld zodat het niet enkel "VB-ouders of sympatisanten" waren die op de hoogte waren!
De verdere sluipende en soms brutale islamisering van ons land moet een halt worden toegeroepen, diegenen die nu nog denken dat we daar iets mee te winnen hebben zijn kierewiet!
Het gaat al lang niet meer over "godsdienstvrijheid".
Daar heb je een belangrijk punt. Ik wil het een beetje veralgemenen: als allochtonen onbeschoft hun wil opdringen, en autochtonen daar onbeschoft op reageren, dan zijn de autochtonen de onnozelaars en de allochtonen politiek correct om hun (onbeschofte) waarden uit de dragen. De allochtoonse gemeeschap weet dit maar al te goed, speelt daarop in, en maakt er misbruik van. Zij mogen hun bek opendoen, maar wij niet. Als wij beginnen zijn wij de onruststokers, als zij beginnen mogen wij geen kik reageren of we zijn racist, onverdraagzaam enz. Spuugzat deze sossenmentaliteit.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 16:41   #413
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Daar heb je een belangrijk punt. Ik wil het een beetje veralgemenen: als allochtonen onbeschoft hun wil opdringen, en autochtonen daar onbeschoft op reageren, dan zijn de autochtonen de onnozelaars en de allochtonen politiek correct om hun (onbeschofte) waarden uit de dragen. De allochtoonse gemeeschap weet dit maar al te goed, speelt daarop in, en maakt er misbruik van. Zij mogen hun bek opendoen, maar wij niet. Als wij beginnen zijn wij de onruststokers, als zij beginnen mogen wij geen kik reageren of we zijn racist, onverdraagzaam enz. Spuugzat deze sossenmentaliteit.
2

Blij dat er steeds meer mensen dit beginnen door te krijgen...
Oud 18 juni 2012, 16:43   #414
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
2

Alleen de meer intelligente types hé Fies.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 16:51   #415
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Alleen de meer intelligente types hé Fies.
Yep...
Zeg P...heb je mijn nieuw Storch al gezien?...ruig hé...da's iets anders dan zwanworstjes hé...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 18 juni 2012 om 16:52.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 21:14   #416
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
2

Als je in Brussel bijna geen haramvlees meer vindt, dan zou IEDEREEN toch wel mogen beseffen dat er iets flink aan het mislopen is. Maar ja, ijdele hoop.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 22:05   #417
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Als je in Brussel bijna geen haramvlees meer vindt, dan zou IEDEREEN toch wel mogen beseffen dat er iets flink aan het mislopen is. Maar ja, ijdele hoop.
Ondertussen is er in gans Vlaanderen slechts één partij die het aandurft om ondanks cordons, justitie en media toch te blijven vechten voor onze westerse cultuur en onze post-verlichting beschaving.
Oud 18 juni 2012, 23:48   #418
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wat doet u vermoeden dat er geen haramvlees meer te vinden is? Bij al mijn visites in het Brusselse heb ik zelfs nog geen winkel gevonden mét halalvlees, laat staan dat ik gen normaal vlees meer zou vinden...

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2012, 02:46   #419
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Wat doet u vermoeden dat er geen haramvlees meer te vinden is? Bij al mijn visites in het Brusselse heb ik zelfs nog geen winkel gevonden mét halalvlees, laat staan dat ik gen normaal vlees meer zou vinden...
je hebt een struisvogel, je hebt een duikboot maar jij klopt ze beide met kilometers
Oud 19 juni 2012, 04:26   #420
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
je hebt een struisvogel, je hebt een duikboot maar jij klopt ze beide met kilometers
Misschien moet ge uw eigen visie maar eens bestuderen.

http://www.ummah.com/forum/showthrea...Halal-or-Haram

Paar fundamentalisten stellen hier zelf vast dat de gemiddelde moslim hem geen bal meer aantrekt van haram/halal-vlees.

Maar ga gerust door met een paar fundamentalisten te veralgemenen. Dat spelletje pakt niet bij mij.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be