Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2012, 19:47   #301
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
U bent dus gepensioneerd en naar ik aanneem minstens 65 jaar.
Uw vader zal dus tegen de 90 jaar aanschurken.
Kunt U mij vertellen in welk jaar hij 1.300 Euro verdiende en een premie kreeg van 60.000 Euro, welke funktie hij had en bij welk bedrijf hij werkte!?
Mijn vader is in 88 met pensioen gegaan en is dit jaar overleden,zijn laatste jaar pensioen had hij iets boven de 1300eu.
hij werkte in een amerikaanse multinational als technische bediende bij de productie en hij was 85.
zijn premie bedroeg toen meer dan 2.4mlj bf.
Oud 3 november 2012, 19:58   #302
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dat is een vals argument. Inderdaad, er zijn steeds meer contractuelen in overheidsdienst. Maar de hoge ambtenarenpensioenen zijn per definitie voor statutaire ambtenaren. Contractuelen krijgen een pensioen alsof ze in privé-sector werkten.
Hoe verdedig je trouwens de vaststelling dat twee mensen die hetzelde werk doen voor dezelfde werkgever een verschillend statuut, en een fors verschillend pensioen hebben?
De jaren dienst werden nu eenmaal zo berekend en gezien het statutairen waren en de conractuelen maar eerst hun opwachting maakten begin de jaren 2000 zat er tussen die groepen wel een zeker aantal dienstjaren.
Oud 3 november 2012, 20:02   #303
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik meen daar toch op zijn minst die suggestie in te lezen. Je lijkt me toch de mening toegedaan dat als ik niet het grootste - het echte zoals jij het stelt, profitariaat kan aanpakken ik dan het kleinere maar moet gerust laten.
Dat heb je dan helemaal verkeerd gelezen.
Het is makkelijker hier de kleine man aan te vallen omdat de grote man niet bereikbaar is. Simpel toch.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 20:18   #304
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Als men dan toch wil kappen op ambtenaren dat men dan eens kijkt richting EU.

Iemand met dezelfde kwalificaties al ik in middle managment verdient vanaf de start van zijn carriere 5000€+.
Plus wagen, telefoon, laptop en andere voordelen (kledij, brandstof, eten,etc.).

Ik heb 2020€ per maand maar pas na een carriere van 27 jaar en ben begonnen aan een kleine 25.000 Belgische Franken.
Geen extralegale voordelen alles mooi zelf betalen.

Als men dan begint te kankeren over iets waar ik 27 jaar heb over moeten doen dan wordt ik boos ja.

Ik zal stoppen na een carriere van 36 jaar + 2 jaar maar dat maakt geen verschil voor het pensioen. Dus 38 jaar prestatie in een risico beroep.

Mijn pensioen is al onder handen genomen alsook de pensioensleeftijd.
Ik mocht vroeger stoppen op 51 met meer nu moet ik langer met minder.

Ik zal 1600€ per maand trekken.

De collega van de EU zal indien hij zijn carriere afwerkt en die is korter veel korter dan de mijne 3000€ hebben. En een risico heeft hij nooit moeten nemen!
Dat de euroambtenaren alle records slagen, zal dan wel een feit zijn. Maar daarmee is natuurlijk het probleem het (te) lage pensioen van de privékuisvrouw niet opgelost.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 20:18   #305
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb je dan helemaal verkeerd gelezen.
Het is makkelijker hier de kleine man aan te vallen omdat de grote man niet bereikbaar is. Simpel toch.
Profiteurs aanpakken, groot en klein, dat moet toch kunnen?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 20:27   #306
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Profiteurs aanpakken, groot en klein, dat moet toch kunnen?
Ja dat moet zeker kunnen ... maar iedere ambtenaar over dezelfde kam scheren kan niet.

Oud 3 november 2012, 20:28   #307
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat de euroambtenaren alle records slagen, zal dan wel een feit zijn. Maar daarmee is natuurlijk het probleem het (te) lage pensioen van de privékuisvrouw niet opgelost.
Beginnen met die EU op te doeken zou al een start zijn zeker.

Oud 3 november 2012, 20:53   #308
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kom kom, ernstig blijven, je hebt het tenslotte over mensen die heel hun leven geprofiteerd hebben. Het is niet alsof ze uit de lucht kunnen vallen, iedereen, zij zelf incluis, weet dat ze profiteren.
Het genoegen dat u heeft om andere mensen te kleineren is opmerkelijk,dan toch iets waar u door opvalt want voor de rest.......
Oud 3 november 2012, 21:00   #309
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Het genoegen dat u heeft om andere mensen te kleineren is opmerkelijk,dan toch iets waar u door opvalt want voor de rest.......
Dat lijkt alleen maar zo, ik schep er geen genoegen in, ik ben alleen soms nogal plastisch in mijn uitdrukkingen.

In wezen wordt ik misbegrepen eerder dan dat ik er genoegen in schep.

Het echte probleem zit eigenlijk bij u als ik dat zo mag zeggen, want tenslotte voel jij je persoonlijk aangesproken zonder dat dit bij mij als intentie aanwezig is.
Oud 3 november 2012, 21:48   #310
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat moet zeker kunnen ... maar iedere ambtenaar over dezelfde kam scheren kan niet.
Dat zegt niemand, maar kijk je kunt geen GEMIDDELD pensioen hebben van 2000euro als IEDEREEN minder heeft dan 2000euro. DUs je mag veronderstellen in een assymetrische distributie dat 40% van de ambtenaren meer dan 2000euro heeft per maand, en over die groep is het te doen. Zo simpel.
Als je die groep eens deftig doet betalen voor hun dubbeldikpensioen, dan zullen ze allemaal 2 maand minder verdienen, en die 2 maand in een fonds moeten storten om hun collega's dat dik pensioen te geven... Wedden dat ze ineens allemaal niet meer gaan geinteresseerd zijn in dat pensioen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 22:04   #311
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lijkt alleen maar zo, ik schep er geen genoegen in, ik ben alleen soms nogal plastisch in mijn uitdrukkingen.

In wezen word ik misbegrepen eerder dan dat ik er genoegen in schep.

Het echte probleem zit eigenlijk bij u als ik dat zo mag zeggen, want tenslotte voel jij je persoonlijk aangesproken zonder dat dit bij mij als intentie aanwezig is.
Foutje.
Oud 3 november 2012, 22:11   #312
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Allee het zij vergeven zenne

Oud 3 november 2012, 22:17   #313
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:

In wezen wordt ik misbegrepen eerder dan dat ik er genoegen in schep.

Ik begrijp dat ik u niet misbegrijp en daar doet gij alle moeite voor,maar zeg nu eens zou jij het rechtvaardig vinden om het slachtoffer te worden van vandalen omdat je toevallig met een bus of een tram rijdt,of omdat je toevallig politieagent bent?
Of omdat je ambulencier bent,of brandweerman?
Ze zijn mikpunt van die vandalen.....gaat u daarmee akkoord?
waarom zouden ambtenaren dan akkoord gaan met steeds groter wordende achterklap,en haat,opmerkingen als luierikken en profiteurs,die zijn namelijk niet uit de lucht idem-dito tegen de werklozen de zieken,de vreemden...vind gij dat nog normaal,ik was 16 toen ik begon te werken alle dagen de vroege dienst 6dagen per week en in een vreemde stad alle dagen mijn bed uit op 4u15 om dan om 6u te beginnen en in de namidag te stoppen om naar de avondschool te gaan.
Denkt gij nu echt dat ik bezig was met wat voor pensioen ik later zou trekken
laat staan dat ik met mijn loon bezig was op die leeftijd,als ge uzelf dan binnen proportie opwerkt binnen een parastatale instelling waarvoor zou ik mij dan moeten schamen?
jullie scheppen een soort van haatklimaat,en ik zou willen dat u daar mee stopt,wij zijn namelijk niet op de wereld gezet om in jullie prive achterste te kruipen he kerel!

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 3 november 2012 om 22:24.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 22:26   #314
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat ik u niet misbegrijp en daar doet gij alle moeite voor,maar zeg nu eens zou jij het rechtvaardig vinden om het slachtoffer te worden van vandalen omdat je toevallig met een bus of een tram rijdt,of omdat je toevallig politieagent bent?
Of omdat je ambulencier bent,of brandweerman?
Ze zijn mikpunt van die vandalen.....gaat u daarmee akkoord?
waarom zouden ambtenaren dan akkoord gaan met steeds groter wordende achterklap,en haat,opmerkingen als luierikken en profiteurs,die zijn namelijk niet uit de lucht idem-dito tegen de werklozen de zieken,de vreemden...vind gij dat nog normaal,ik was 16 toen ik begon te werken alle dagen de vroege dienst 6dagen per week en alle dagen de vroege dienst in een vreemde stad alle dagen mijn bed uit op 4u15 om dan om 6u te beginnen en in de namidag te stoppen om naar de avondschool te gaan.
Denkt gij nu echt dat ik bezig was met wat voor pensioen ik later zou trekken
laat staan dat ik met mijn loon bezig was op die leeftijd,als ge uzelf dan binnen proportie opwerkt binnen een parastatale instelling waarvoor zou ik mij dan moeten schamen?
jullie scheppen een soort van haatklimaat,en ik zou willen dat u daar mee stopt,wij zijn namelijk niet op de wereld gezet om in jullie prive achterste te kruipen he kerel!
Ik geef u, op enkele punten na, gelijk. En je moet me niets vertellen, ik heb het zelf meegemaakt, toen ik op men 14 mocht gaan werken was dat ook zes dagen op zeven, zaterdags en zondags, kerstmis en nieuwjaar, en was dat ook altijd met de fiets bergop door de sneeuw.

Natuurlijk het heeft er niets mee te zien, het probleem is dat er in de zeer nabije toekomst geen geld meer is om de pensioenen te blijven betalen.

Het gaat vele mensen pijn doen. En ik vrees dat je er bij gaat zijn.
Oud 3 november 2012, 23:13   #315
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik geef u, op enkele punten na, gelijk. En je moet me niets vertellen, ik heb het zelf meegemaakt, toen ik op men 14 mocht gaan werken was dat ook zes dagen op zeven, zaterdags en zondags, kerstmis en nieuwjaar, en was dat ook altijd met de fiets bergop door de sneeuw.

Natuurlijk het heeft er niets mee te zien, het probleem is dat er in de zeer nabije toekomst geen geld meer is om de pensioenen te blijven betalen.

Het gaat vele mensen pijn doen. En ik vrees dat je er bij gaat zijn.
Dan moet je de schuld niet leggen bij de gewone man,maar bij hen die alles beslissen,en trouwens het gezever dat wij niet zouden bijdragen of bijgedragen hebben ben ik ook beu hoor ik heb naar mijn eigen weten afgedragen voor weduwen en wezen!
Oud 3 november 2012, 23:22   #316
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet je de schuld niet leggen bij de gewone man,maar bij hen die alles beslissen,en trouwens het gezever dat wij niet zouden bijdragen of bijgedragen hebben ben ik ook beu hoor ik heb naar mijn eigen weten afgedragen voor weduwen en wezen!
Ik heb altijd de schuld bij de traditio's gelegd, nooit heb ik de mening gehad dat de kleine man schuldig was.

Dat er een collectieve schuld is bij de Vlaming staat buiten kijf, ze hebben het zover laten komen.

En hier staan hier nu en in 2014 moet nog blijken of dat de Vlaming zich eindelijk bewust aan het worden is van het idee dat hij de eigen meester is van zijn lot.
Oud 3 november 2012, 23:32   #317
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beginnen met die EU op te doeken zou al een start zijn zeker.
Kan men Belgie ook wel opdoeken
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 23:33   #318
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Kan men Belgie ook wel opdoeken
Neen ... de EU is Europa niet he dat zijn 2 verschillende zaken.

Oud 4 november 2012, 10:56   #319
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Hot_rod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat zegt niemand, maar kijk je kunt geen GEMIDDELD pensioen hebben van 2000euro als IEDEREEN minder heeft dan 2000euro. DUs je mag veronderstellen in een assymetrische distributie dat 40% van de ambtenaren meer dan 2000euro heeft per maand, en over die groep is het te doen. Zo simpel.
Als je die groep eens deftig doet betalen voor hun dubbeldikpensioen, dan zullen ze allemaal 2 maand minder verdienen, en die 2 maand in een fonds moeten storten om hun collega's dat dik pensioen te geven... Wedden dat ze ineens allemaal niet meer gaan geinteresseerd zijn in dat pensioen
Met cijfers gooien is idd niet moeilijk, ik heb een wiskundige richting gestudeerd en met cijfers valt alles te bewijzen of te ontkrachten, dus ik ga er zeker niet aan beginnen.
De oorzaak daarvan zoeken is natuurlijk iets ingewikkelder en zo makkelijk niet om zwart-wit over te argumenteren. Maar ik zal u helpen, aangezien u blijkbaar uw cijferbrein niet kan uitschakelen.

Dat komt, mijn beste, omdat de topambtenaren van uitzonderlijk niveau, dat wil zeggen nog boven niveau A (en dat zijn er in de verschillende departementen teveel idd) niet met pensioen gaan, maar op rust gaan. Concreet (juridisch dus) betekent dit dat hun wedde doorbetaald wordt (dat is zo voor generaals, rijkswachtkolonels, rechters uit de hogere rechtbanken, departement managers voor de F.O.D.'s, vaste kabinetsmedewerkers hoger niveau, enz...) Die individuele personen verdienen gemakkelijk 5000€+ en blijven dat ook doen en worden dus, aangezien zij het statuut 'ambtenaar' hebben, meegenomen in deze berekeningen, door statistici die, zoals u dus, niet de moeite doen om alles nauwkeurig te onderscheiden.
Binnen die 40% die je trouwens noemt zit bijna geen enkele 'normale' ambtenarenjob niveau D, C of B. Het probleem situeert zich wel degelijk zoals hier wordt gezegd, bij de top. En als je daar aan twijfelt, pluis gerust uit hoeveel ambtenaren buiten categorie er zijn, je zal tot een verrassende vaststelling komen.
Oud 4 november 2012, 11:24   #320
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als ik het goed begrijp, maakt het voor geen enkele ambtenaar uit als men de plaffonering van pensioenen zoals in de privé zou overnemen.
Of ze zitten door hun armzalig loontje toch onder de plaffonering met het pensioen, en diegene die er ruim overzetten, gaan gewoon niet met pensioen.

Probleem opgelost,
Groot krantenartikel "Ambtenaren solidair met bedienden en arbeiders, vragen zelf voor dezelfde pensioenplaffonering".

Voor de ambtenaren veranderd er niks, en het gezeik en gekak op hun pensioenregeling is van de kaart geveegd. Als dat geen Belgische oplossing is.

Laatst gewijzigd door maddox : 4 november 2012 om 11:24.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be