Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2014, 07:47   #341
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Gij zijt nog meer geloofwaardig als ge nog niet eens weet dat die reglementen (althans in de oudere stadsbussen "aangeplakt zijn")
Aja, ik heb die bordjes al eens gezien vlak achter de chauffeur. 20-30 jaar oud en half weggeroest. Zeer interessante lectuur, vooral om even bij stil te staan. Zo zeggen ze indirect dat de bus o.a. Verboden is voor aids-patiënten.
Oud 29 augustus 2014, 09:39   #342
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
DeProf_eet, circe en Garry zijn zoals ik het hier lees, eigenlijk een groot gevaar voor de samenleving.
Zij keuren geweld goed tegen mensen, ook als daar geen enkele reden voor is.

Het is dat soort heerschap die hun vrouw geregeld toeken verkoopt en losse handjes heeft.
Waar leest U dat ik geweld goedkeur aub? Gelieve met QUOTES af te komen ipv duimzuigerij!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 10:56   #343
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is een verkeerde conclusie die U treft.
Dat doen hun respectievelijke echtgenoten wel denk ik in onze plaats. Of twijfelt gij soms daaraan dat moslimvrouwen verhoudingsgewijs meer van die toeken krijgen van hun man (en serieuzere toeken dan wij ooit zouden durven geven) dan wij ooit zouden durven geven aan onze madammen ?
Nu wil ik wel weten hoeveel en hoen serieuze toeken gij geeft aan uw madam. Zegt ge dan achteraf ook "en ge hebt geluk dat ik geen moslim ben"?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 11:09   #344
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waar leest U dat ik geweld goedkeur aub? Gelieve met QUOTES af te komen ipv duimzuigerij!
Giser reageert nu eenmaal zoals alle moslims en dat is niet goed lezen en/of willen begrijpen, en overdreven vlug en te hevig reageren. Als hij al geen moslim is heeft hij in elk geval hun gewoontes overgenomen. En dat zal hij ws nu ook al als een compliment beschouwen. Het zou in mijn ogen beter zijn als sommige knuffelaars zich ineens tot de Islam zouden bekeren. Dat maakt het in elk geval veel eenvoudiger.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 11:16   #345
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Nu wil ik wel weten hoeveel en hoen serieuze toeken gij geeft aan uw madam. Zegt ge dan achteraf ook "en ge hebt geluk dat ik geen moslim ben"?
Die last van een madam heb ik al niet, ik kan dus niet oordelen of ik ze toeken zou geven of niet. Van de madammen die het genoegen hadden van van mijn diensten als compagnon gebruik te kunnen maken, heb ik er nooit een hoeven af te toeken, omdat ze er niet achter "vroegen".

Waarschijnlijk was mijn impact zodanig dat die behoefte, om iets te doen dat mij niet aanstond, bij hen afwezig was.

Maar to the point: weet gij nu echt niet dat moslims hun vrouw mogen aftoeken ? Ik denk dat de eerste moslim die zijn vrouw, volledig conform met wat de Koran zegt trouwens, nog niet een fameuze vlaai rond hare kop gegeven heeft, nog moet geboren worden.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 29 augustus 2014 om 11:24.
Oud 29 augustus 2014, 11:20   #346
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Aja, ik heb die bordjes al eens gezien vlak achter de chauffeur. 20-30 jaar oud
Nee, er rijden nog stadsbussen rond met zo'n reglement.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
..en half weggeroest.
Dat zal dan wel een bus geweest zijn die in vochtige streken rondtoert.
Oud 29 augustus 2014, 13:02   #347
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zijt ge uzelf nu aan het promoten tot hevigste moslim- en allochtonenknuffelaar van het forum of wat ? Als ge uw moslimvriendjes zou moeten herkennen en het zou hoedanook maar in hun nadeel uitvallen zwijgt ge als vermoord. Ja, het was een moslima. Dat kan aan haar kleding beoordeeld worden. Of denkt ge nu dat niet-moslims al zo gek zijn geworden om zich als een moslima te kleren ? Als uberknuffelaar acht ik u daar wel toe instaat, ja. Of nog beter: twijfelt gij er misschien nog aan dat zoiets verzwegen word door de media? Alles wat moslims maar enigszins in een slecht daglicht kan plaatsen word verzwegen, en gij denkt van niet neem ik aan. Word wakker.
Jij bent echt wel geweldig... Ik heb hier nog nergens algemene uitspraken gedaan over moslims, en al duidelijk gezegd dat of deze vrouw nu moslim is of niet voor mij compleet irrelevant is. Maar ik heb natuurlijk ook niet lopen roepen en tieren dat het een moslima is en dat ze dus schuldig is. Ik hou er mij ook niet mee bezig moedwillig moslims het leven zuur te maken omdat ze moslim zijn, en opper ook niet dat een sterilisatiecampagne voor moslima's wel een goed idee zou zijn. Kennelijk maakt het feit dat ik niet openlijk zwaar racistische uitspraken doe mij een 'allochtonenknuffelaar'...

Dit was in het begin helemaal geen discussie over allochtonen, omdat de feiten nogal duidelijk waren: een chauffeur was zeer zwaar over de schreef gegaan en had een passagier op een zeer onheuse manier behandeld.

...pas toen er een paar opperden dat de passagier wel eens een moslima zou kunnen geweest zijn, veranderde de stemming plots. Ineens was de passagier in fout, en werden de idiootste uitspraken eerst gedaan om het gedrag van de chauffeur goed te praten. Daar stel ik mij serieus vragen bij. Dat ik mij daar vragen bij stel, maakt van mij GEEN 'allochtonenknuffelaar', maar wel iemand die een beetje rationeel kan nadenken. Da's iets waar jij duidelijk niet toe in staat bent, jouw berichten lijken hier vooral ingegeven door pure, verblindende haat.

Interessant trouwens hoe je je verhaal weeral aanpast: eerst 'stond het vast' dat het een moslima was omdat je vriendje bij De Lijn dat zei, nu is het 'omdat ze zich zo kleedt'. Sterk dat iemand die NIET ziet dat die vrouw herhaaldelijk geduwd wordt op die vage beelden wél kan zien wat die vrouw aanheeft, in zodanig veel detail dat je haar godsdienst kan bepalen. Ik zie dat ze een zwarte broek draagt en daarboven iets oranje. Ik denk dat ik mijn oranje trui maar ga wegsmijten dan, want mij was toen ik'm kocht niet verteld dat dat uitsluitend voor moslims was. Niet dat de afkomst van die vrouw er ook maar iets toe doet, de feiten spreken voor zich. Enkel voor jullie is dat kennelijk belangrijk.

Ter afsluiting nog een paar tips voor degene die mij ervan beschuldigde geen fatsoenlijk Nederlands te kunnen:
-'kleren' is geen werkwoord. Mensen kleren zich niet, ze kleden zich;
-'in staat' zijn twee woorden, zoals in 'ik acht u daar wel toe in staat';
-'wordt', met dt. Zoals 'zoiets verzwegen wordt', en 'in een slecht daglicht kan plaatsen wordt'...

Geen dank.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 29 augustus 2014 om 13:10.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 13:20   #348
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Lol, onze Pedof_eet vat zijn conclusie samen in een ander topic:

Citaat:
Analoog aan het geval van de chauffeur van De Lijn die een agressieve allochtoonse moslima van zijn bus wil. Ook voor de volle 100% uitgelokt door de moslima met het korte lontje.

Actie = reactie
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 13:42   #349
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Lol, onze Pedof_eet vat zijn conclusie samen in een ander topic:
Ach, voor hem is moslim zijn op zich al een bewijs van schuld, de feiten zijn dan niet langer belangrijk.

Voorts wel interessant dat iemand die zit af te geven op moslims op elk mogelijk moment, en hen verwijt 'hun wijf veel toeken te geven', zelf het volgende antwoord geeft op de vraag hoeveel toeken hij geeft:

Citaat:
Die last van een madam heb ik al niet, ik kan dus niet oordelen of ik ze toeken zou geven of niet. Van de madammen die het genoegen hadden van van mijn diensten als compagnon gebruik te kunnen maken, heb ik er nooit een hoeven af te toeken, omdat ze er niet achter "vroegen".

Waarschijnlijk was mijn impact zodanig dat die behoefte, om iets te doen dat mij niet aanstond, bij hen afwezig was.
Met andere woorden, zijn madammen hebben veel chance gehad dat ze niks gedaan hebben wat hem niet aanstond, want anders hadden ze er ook gekregen. Zeer verontrustend...

Laatst gewijzigd door Scorpio : 29 augustus 2014 om 13:44.
Oud 29 augustus 2014, 14:02   #350
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Jij bent echt wel geweldig... Ik heb hier nog nergens algemene uitspraken gedaan over moslims, en al duidelijk gezegd dat of deze vrouw nu moslim is of niet voor mij compleet irrelevant is. Maar ik heb natuurlijk ook niet lopen roepen en tieren dat het een moslima is en dat ze dus schuldig is.
.
Hebt ge onderdaad nog niet.
En toch heb ik u daar al van verdacht.
Voor zover ik weet heb ik hier nog niemand horen beweren dat het een moslima is en dus schuldig.
Ik blijf dus bij mijn standpunt dat de man zijn werk deed en een zwartrijder van zijn bus verwijderde op een lompe manier.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 14:04   #351
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Voor zover ik weet heb ik hier nog niemand horen beweren dat het een moslima is en dus schuldig.
Ik blijf dus bij mijn standpunt dat de man zijn werk deed en een zwartrijder van zijn bus verwijderde op een lompe manier.
En ik blijf bij mijn standpunt dat als de chauffeur een allochtoon was geweest, jij iets anders gezegd zou hebben.
Oud 29 augustus 2014, 14:05   #352
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik blijf bij mijn standpunt dat als de chauffeur een allochtoon was geweest, jij iets anders gezegd zou hebben.
Zouden ze dan ook automatisch van uitgaan dat die vrouw 'zwart reed' en dat ze moslim was?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 14:34   #353
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gaat er dan vanuit dat de man zijn werk eruit bestaat om mensen op een lompe tot ronduit hysterische manier uit de bus te verwijderen?

Ik betwijfel of dat dit in de CAO staat.
Oud 29 augustus 2014, 14:48   #354
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daar gaat ge zonder twijfel een reden voor hebben.
Oud 29 augustus 2014, 14:52   #355
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zouden ze dan ook automatisch van uitgaan dat die vrouw 'zwart reed' en dat ze moslim was?
En ze zouden er evenmin van uit gaan dat het een racist is die alle moslims van zijn bus gooit.
Ze zouden zich aan de feiten houden.
Oud 29 augustus 2014, 14:55   #356
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je gaat er dan vanuit dat de man zijn werk eruit bestaat om mensen op een lompe tot ronduit hysterische manier uit de bus te verwijderen?

Ik betwijfel of dat dit in de CAO staat.
Zou ik dan beweren dat het een lompe zak was die terecht ontslagen is. Zelfs eerder zijn ontslag moe st gekregen hebben?
Oud 29 augustus 2014, 14:56   #357
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
En ze zouden er evenmin van uit gaan dat het een racist is die alle moslims van zijn bus gooit.
Ze zouden zich aan de feiten houden.
En de feiten zijn: een chauffeur die te lui is om te lezen wat er op die SMS staat, die de vrouw hardhandig en grof buitenduwt, waar al 40 klachten tegen liepen, en die nu op staandevoet ontslagen is.
En een hoop extreemrechtse gevaarlijke gekken hier op het forum die partij trekken voor die Chauffeur, met als enige reden dat die vrouw wel eens een moslim zou kunnen zijn. Dan wordt dit gedrag getolereerd.

Dat zijn de feiten.

Laatst gewijzigd door giserke : 29 augustus 2014 om 15:02.
Oud 29 augustus 2014, 14:58   #358
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de feiten zijn: een chauffeur die te lui is om te lezen wat er op die SMS staat, die de vrouw hardhandig en grof buitenduwt, waar al 40 klachten tegen liepen, en die nu op staandevoet ontslagen is.

Dat zijn de feiten.
Dan herhaal ik mijn vraag:
gij waart aanwezig en hebt het bewijs gecontroleerd ?
Oud 29 augustus 2014, 14:59   #359
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
En daar gaat ge zonder twijfel een reden voor hebben.
Tuurlijk: ik heb de reacties hier gelezen.
Oud 29 augustus 2014, 15:01   #360
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan herhaal ik mijn vraag:
gij waart aanwezig en hebt het bewijs gecontroleerd ?
1 de video is er, en spreekt boekdelen
2 Die chauffeur weet ook niet of het bewijs geldig is of niet, want hij is te lui om te kijken
3 De Lijn zegt dat de chauffeur in fout is en gooit hem op staande voet buiten

Meer moet dit niet zijn vriend.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be