![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Als een onderneming vierkant draait is dat in de eerste plaats de schuld van het management.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 6 juli 2015 om 09:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit betekent nog niet dat ik die stakingen goedkeur.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 6 juli 2015 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ken allesinds veel zwaardere beroepen dan werken bij de politie. Maar dat maakt dat beroep natuurlijk niet minder zwaar op zich. Vraag is hoe je dat gaat kwantificeren. Fysieke beroepen zullen ook zwaarder of minder zwaar zijn afhankelijk van persoon tot persoon. Altijd leuk natuurlijk om met zo'n zaken op de proppen te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() En dat gepeupel op het perron dat ze dan altijd interviewen bij zo'n staking.
'Teleurgesteld' omdat ze niet op hun muf kantoortuinjobke zijn geraakt. Moeha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Staatssecretaris
|
![]() of stakingen organiseert men om zijn macht te vergroten en/of de vriendjes in de regering te krijgen (erkende maffiabonden) en wat heel leuk is er hoeft niemand te staken want wij leggen alles van bovenaf plat, daarom altijd Oost Duitse resultaten
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 6 juli 2015 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]() En mijn opmerking 'wat hebben die vakbonden dan eigenlijk al die jaren gepresteerd als die problemen nog altijd voortduren ?' blijft mij intrigeren....
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Je vindt dus dat de vakbonden meer zeggenschap moeten krijgen binnen de NMBS? Postjes in de raad van bestuur of zo?
Dan zullen er inderdaad niet veel stakingen meer nodig zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Athelas, als ik zeven nachten op rij doe heb ik inderdaad zaterdag en zondag gewerkt. Mijn recupe dagen zijn dan die 2 dagen van het weekend. Maar soms krijg ik maar 1 dag recupe en sta ik 1 dag achter. Zo blijft dat maar duren. Ik sta nog 35 KD dagen achter van vorige jaren en iedereen bij ons is in dat geval. Soms is het zelf 1 weekend werken , 1 weekend thuis. Dan doe je op 1 maand 2 weekends werken en 2 weekends thuis en werk je nog dagen in de week. Sta ook nog cv dagen en rust dagen achter. Daarbij komt het verlof van dit jaar er nog eens bij.
Normaal moet je verlof van het vorig jaar eind april opgenomen hebben maar dit jaar mocht je dat tot eind juni opnemen omdat ze anders de achterstallige verlofdagen niet konden geven. Dan begin je in juli aan je verlof van dit jaar maar dan kunnen ze niet alle verlofdagen geven en zo heb je dan verlofdagen van dit jaar die je volgend jaar moet opnemen. Het probleem wordt niet opgelost, het wordt verplaatst. Soms zelf 3 weekends op een rij werken. En Schouppe moet zo niet van zijn toren blazen, toen hij baas was bij de NMBS is hij opgepakt voor verhoor om gesjoemel bij de NMBS. Daarna is Schouppe in de politiek gegaan en voila, iedereen is de zaak vergeten. Vroeger geen maaltijdcheques bij de NMBS, mevrouw Schouppe was baas bij Sodexo en ineens maaltijdcheques voor het personeel van de NMBS. Dat is toch ook belangenvermenging. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 6 juli 2015 om 13:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
VB het eerste weekend van juli ben je vrij en dan werk je de volgende 5 weekends na een, weer een weekend vrij en terug 5. Jaarlijks terugkerende kost in de vakantiemaanden juli en augustus.(niet voor niets dat men nu de zaterdagen wil staken) Tweede grap in de vakantie maanden als je buiten reeks staat draai je 7 diensten van 9h na een om dan EEN rust te krijgen en terug aan 7 begint, maw weken van 63h/week met een 36h regeling. En oliebol Schouppe maar beweren dat ze niet te klagen hebben
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 6 juli 2015 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neem nu ander spoorwegpersoneel namelijk de treinconducteurs of de kaartjesknippers. Er werd gevraagd aan de treinconducteurs die al in pensioen waren om te komen werken in juli en augustus. Dan konden de treinconducteurs die nog aan het werk waren verlof nemen.
Nog een knelpuntberoep. Er werd dus gevraagd aan de treinconducteurs die al in pensioen waren om 2 maanden vakantiejob te komen doen bij de NMBS. |
![]() |
![]() |