![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De dood aanvaarden, maar dat kunnen we niet, dus zal het lijden blijven heersen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoelde, als Jezus buiten de "oude wetten" zou getreden hebben, had ie het nooit zo lang getrokken. En hoeveel bullshit het hele verhaal ook moge zijn, waarom telt onze kalender maar pas vanaf dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus in die zin is er tussen verstand en Geest een heel groot verschil. Voor de Geest is het denken zelf de grondslag van de natuur, dus precies andersom en heeft het denken bovendien een waarde op zichzelf. Dat laatste is het denken over het denken zelf. Ten eerste de persoon die denkt: het IK dus als subject en ten tweede alle inhoud daarbij en ten derde dat alles wat bestaat ook uit de Geest van het denken is. Dat is dan de absolute Geest van Hegel. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn raad is overigens mijn atoomtheorie als oplossing, dus om nog een stapje verder te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Banneling
|
![]() Ik kan je atoomtheorie niet pragmatisch uitvoeren.
Maar de dood aanvaarden is meteen pragmatisch om te zetten ![]() Wij zoeken naar oorzaken en treden bij de kern. In plaats van de last lokaal te behandelen met miljarden dierenproeven als gevolg. Neem nu Alzeimer? wat zou Jezus ervan zeggen als hij al die gorilla's en apen zag? The planet of the apes ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wil je daarin toch een beginnetje maken, dan raad ik 10/11 juli 1974 aan, dus dat we nu al weer in het jaar 41 leven plus 1 maand en 17 dagen en 8 uur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze wereld is al pragmatisch genoeg.
Neen, de atoomtheorie begint bij de theorie (het woord zegt het al), want de Geest is het ware, het denken dus. Ook Jezus begint bij de leer, zijn woorden dus. En pas als de mens de waarheid weet en begrijpt, dan pas komt de praktijk om deze wereld naar een nieuwe goddelijke waarheid om te bouwen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of haal je nu alles door elkaar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Of willen weten.
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Banneling
|
![]() Buiten het laatste deel van de laatste zin, die mijn persoonlijke interpretatie is, was het misschien hoofdzakelijk de kerk die ons dat leerde... Maar Jezus zei toch aan de mensen die hij genezen had dat hij ook hun zonden vergaf, ja of neen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nog dit: Ik doe niet aan persoonlijke interpretaties. ![]() Laatst gewijzigd door Aton : 27 juli 2015 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Aton : 27 juli 2015 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens het christendom is de mensheid belast met de erfzonde sinds de zondeval van Adam en Eva in het Paradijs. Alleen via geloof in Jezus kan de mens verlost worden van zijn zonde. Het Jodendom denkt hier anders over. Volgens het Jodendom is de mens van nature goed en is deze niet tot zonde gedoemd (wel geneigd). Via gebed kan de mens echter rechtstreeks aan God vergeving vragen voor zijn zonden. Noachieden. Wiki: In het jodendom is een zonde een fout in het nakomen van de rabbijnse wetten (halacha). Joden kunnen boeten voor zonden. De liturgie van de 'ontzagwekkende dagen' (Rosj Hasjana en Jom Kipoer) en de Aseret Jemei Tesjoeva ertussen, verklaren door het gebed, het boete doen en tsedaka, het verplichte geven voor goede doelen (en in deze verschillend van de vrijwillige liefdadigheid), zonden herstellen. Boete doen wordt alleen zinvol geacht, indien vergezeld van een oprecht besluit om op te houden met onaanvaardbare acties en zelfs dan alleen als acties om verontschuldigingen aan derden aan te bieden eerlijk worden ondernomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp het nog veel beter dan Paulus.
Het christendom is niet statisch, maar een ontwikkelingsproces, en Jezus zelf wist nauwelijks waar Hij aan begonnen was. Daarom moest Hij ook sterven zodat Zijn Geest na zijn dood verder zou leven in zijn discipelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder meer is dat een feit.
In de Heilige Geest is de mens in wezen boven de zonde verheven, omdat hij daarin één is met God. Niet dat hij dan geen kwaad meer zou kunnen doen, maar omdat hij dat begrijpt als zijnde noodzakelijk in een eindeloos ontwikkelingsproces, dialectiek genaamd, en ontdekt door Hegel. En dit is de wezenlijke betekenis van dood en wedergeboorte, wat zich eindeloos zal herhalen. Uit het kwaad wordt een nieuwe Geest geboren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laat ik het anders vragen. Is het de leer van Jezus dat hij voor de zonde van de joden of van de mensheid is gestorven? |
|
![]() |
![]() |