Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2015, 13:29   #1721
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Ja, maar, als we de gele ster wettelijk toelaten, gaan die nazi's de joden dwingen om er mee rond te lopen.
en als wij het verbieden konden zij het nog altijd verplichten.
Oud 12 oktober 2015, 13:29   #1722
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
het is simpel: nazi's mogen joden niet verplichten tot die gele ster, moslims mogen vrouwen niet verplichten tot boerkini. En wij laten joden het dragen van een ster toe en moslima's een boerkini en daarnaast voeren we actie tegen die nazi's en moslimmannen en we blijven af van de keuzes van de joden en vrouwen.
Maar dat is het nu net: moslimmannen verplichten hun vrouwen wél tot het dragen van een boerkini. Als ze al mogen gaan zwemmen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 13:37   #1723
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
doet er niet toe, de tegenstanders van de boerkini maken bezwaar op het verplichten van kinbedekkende zwemkledij.

dan gaan we de kin overal bedekken. Als alle secundaire geslachtsdinges overal in het openbaar bedekt moeten worden, dan baard en oksel ook.

doet er niet toe, het is secundaire geslachtsdinges want verandert tijdens pubertijd. Afdekken dus.

ja, maar ik hechtte geen belang aan dat woordje "secundaire". Waarom alleen primaire en secundaire geslachtskenmerken afdekken en niet alle geslachtskenmerken? Heel het lichaam bevat X of Y chromosomen dus je kunt iemands geslacht detecteren ahv eender welk lichaamsdeel. Stoppen bij primaire en secundaire lijkt me arbitrair. Dus waarom geen boerka? Of je kunt dan evengoed stoppen bij primaire en de secundaire nog wel bloot laten. Teveel willekeur. Nu ja, gans het lichaam verandert (groeit) ook wel tijdens de pubertijd, dus is het volgens dat criterium wel secundaire geslachtskenmerk.
Ik zie dat je de tepels laten doorsteken door de bikini, al hebt opgegeven. Goed zo.

Wat als, wij toekomstige nazi's, allemaal onze oksels scheren en onze baard scheren. Dan kan je ons ook niet bikini-inconsistentie verwijten en mogen we onze stemmen behouden en kan de democratie gewoon werken en is er wel degelijk een -door Deepeco toegelaten- draagvlak om het verbod op de monokini te behouden. Of wat als we nu met genetische manipulatie oksel haar en baardhaar, definitief van de lijst van secundaire geslachtskenmerken schrappen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 13:38   #1724
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Maar dat is het nu net: moslimmannen verplichten hun vrouwen wél tot het dragen van een boerkini. Als ze al mogen gaan zwemmen.
is dat de oplossing ? zou het zo simpel kunnen zijn ?

burkini's toestaan, maar uitsluitend in dicht gecrocheteerde mohair ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 13:39   #1725
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
en als wij het verbieden konden zij het nog altijd verplichten.
Neen, dan kunnen zij het niet verplichten, want het is verboden. Verboden is verboden.

Dus hier wil je dan weer wel meewerken met nazi's.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 12 oktober 2015 om 13:40.
Oud 12 oktober 2015, 13:47   #1726
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
is dat de oplossing ? zou het zo simpel kunnen zijn ?

burkini's toestaan, maar uitsluitend in dicht gecrocheteerde mohair ?
Mohair staat voor dierenleed dus van mij krijgt jouw oplossing een dikke vette neen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 13:51   #1727
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Je kent dus overduidelijk niet het verschil tussen 'wetgeving' en geleuter daarna....als de volgorde van de 'feiten' geen belang heeft. Als de oorsprong van een beslissing op iets is gebaseerd, dan mag er daarna nog jaren geouwehoerd worden over andere 'baseringen', het is en blijft gebaseerd op het oorspronkelijke argument, zolang de tekst van de beslissing niet herzien wordt....
wat maakt dat nu uit? Het gaat er nu om dat die wettekst (of oorspronkelijke beslissing van gemeente) achterhaald is, dat het niet meer klopt, want er is geen hygieneprobleem volgens experts. Natuurlijk kan dat vermeende hygieneprobleem de basis zijn geweest van de tekst.
het lijkt wel of je met jouw redenering nooit achterhaalde wetteksten kunt corrigeren. Boerkini's zijn hygienisch, maar sorry, de originele reden van het verbod was hygiene, de andere recentere redenen zoals gendergelijkheid zijn niet relevant. Dan zijn die boerkinitegenstanders van de NVA al eens bereid om zich neer te leggen bij het advies van de experten die zeggen dat boerkinis hygienisch zijn, dan is het nog niet goed.
Oud 12 oktober 2015, 13:56   #1728
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Mohair staat voor dierenleed dus van mij krijgt jouw oplossing een dikke vette neen.
ik doe niet moeilijk, welk veganistisch alternatief stel je voor dat evenveel waterabsorberende capaciteit heeft mss ?
Oud 12 oktober 2015, 13:57   #1729
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat maakt dat nu uit? Het gaat er nu om dat die wettekst (of oorspronkelijke beslissing van gemeente) achterhaald is, dat het niet meer klopt, want er is geen hygieneprobleem volgens experts. Natuurlijk kan dat vermeende hygieneprobleem de basis zijn geweest van de tekst.
het lijkt wel of je met jouw redenering nooit achterhaalde wetteksten kunt corrigeren. Boerkini's zijn hygienisch, maar sorry, de originele reden van het verbod was hygiene, de andere recentere redenen zoals gendergelijkheid zijn niet relevant. Dan zijn die boerkinitegenstanders van de NVA al eens bereid om zich neer te leggen bij het advies van de experten die zeggen dat boerkinis hygienisch zijn, dan is het nog niet goed.
welke experten ?? Dezelfde "experten" die beweren dat zo'n burkini-outfit 100% ongevaarlijk is in een zwembad ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 13:58   #1730
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Neen, dan kunnen zij het niet verplichten, want het is verboden. Verboden is verboden
het is niet dat als jij verbiedt dat mijn vrouw bepaalde kleding draagt op een bepaalde plaats dat ik niet mijn vrouw kan dwingen om toch die kleding te dragen hé. Concreet wil dat voor mijn vrouw dan zeggen dat ze niet meer naar die plaats kan gaan, want op die plaats zou ze aan tegenstrijdige eisen moeten voldoen. Dat is alles: mijn vrouw heeft dan minder vrijheid, want ze kan niet meer naar die plaats zonder met iemand in conflict te komen. Al wat jij doet met dat verbod is er dus voor zorgen dat mijn vrouw niet meer naar die plaats kan. Mij heb je met zo'n verbod niet tegengehouden om mijn vrouw vanalles af te dwingen hoor.
En nu wil ik stoppen met de discussie. Ik ben al die rare bochten, rationalisaties, inconsistenties, discriminatie, willekeur en vrijheidsberovingen die ik hier lees een beetje beu geworden. Het is wel leerrijk te zien hoe mensen zo'n vreemde inconsistenties kunnen blijven geloven en maar niet hun inconsistenties enzo inzien, dat sommige mensen zulke morele blinde vlekken hebben. Maar ik heb genoeg gezegd denk ik.
Oud 12 oktober 2015, 13:59   #1731
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
welke experten ?? Dezelfde "experten" die beweren dat zo'n burkini-outfit 100% ongevaarlijk is in een zwembad ?
dat weet ik niet, vraag dat aan het IGK. Ik zie de relevantie er ook niet van in. Ik vind dat iemand lichtjes gevaarlijke dingen (bv naaldhakken) mag dragen op openbare plaatsen.
Oud 12 oktober 2015, 14:00   #1732
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is simpel: nazi's mogen joden niet verplichten tot die gele ster, moslims mogen vrouwen niet verplichten tot boerkini. En wij laten joden het dragen van een ster toe en moslima's een boerkini en daarnaast voeren we actie tegen die nazi's en moslimmannen en we blijven af van de keuzes van de joden en vrouwen.
Dat stel je helemaal niet.
We moeten het volgens jou zelfs toelaten als de man hen ertoe dwingt.
Los van het feit dat het zelfs om andere redenen dan religieuze verboden is.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 14:02   #1733
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ja, dat is het nu net. Maar we blijven af van de keuze van de vrouwen en we gaan die mannen aanpakken, want zij mogen zoiets niet verplichten. Dus laat de vrouwen kiezen wat ze willen dragen en laten wij de mannen aanspreken.
Oud 12 oktober 2015, 14:06   #1734
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
eerst aan die experten uitleggen dat het ook islam-preferabel is om zulk exemplaar te laten verzuipen dan te laten aanraken of (horesco referens) te laten beademen door een mannelijke redder ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 12 oktober 2015 om 14:06.
Oud 12 oktober 2015, 14:08   #1735
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat weet ik niet, vraag dat aan het IGK. Ik zie de relevantie er ook niet van in.
typisch antwoord van iemand die met zijn eigen dwaasheden geconfronteerd werd

Citaat:
Ik vind dat iemand lichtjes gevaarlijke dingen (bv naaldhakken) mag dragen op openbare plaatsen.
inhoudelijk reageren, was weer eens teveel gevraagd ?

Citaat:
Oud 12 oktober 2015, 14:14   #1736
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
het is niet dat als jij verbiedt dat mijn vrouw bepaalde kleding draagt op een bepaalde plaats dat ik niet mijn vrouw kan dwingen om toch die kleding te dragen hé.
Dat klopt niet, want je kan dat wel verbieden in het openbaar (in casu de openbare weg of het gemeentelijk zwembad)

Citaat:
Concreet wil dat voor mijn vrouw dan zeggen dat ze niet meer naar die plaats kan gaan, want op die plaats zou ze aan tegenstrijdige eisen moeten voldoen.
Dat klopt voor de burka, maar niet voor het zwembad. In tegendeel, ze kan meer voldoen aan de koran, door aparte zwemuurtjes.

Citaat:
Dat is alles: mijn vrouw heeft dan minder vrijheid, want ze kan niet meer naar die plaats zonder met iemand in conflict te komen.
Neen. Ze heeft meer vrijheid, want er is meer aanbod voor vrije zwemuurtjes. Plus, ze heeft een drukkingsmiddel in de vorm van 'een regel van de staat', om niet te voldoen aan volledige kledingbedekking. Hiermee kan ze haar man en omgeving om zijn oren slaan. Wat jij niet beseft, is dat die moslimmannen opportunisten zijn. Bijvoorbeeld, bij het onverdoofd slachten, als het niet is toegestaan, schakelen ze gezwind over naar alternatieven, die wel accepteerbaar zijn, wat betreft dierenrechten, zoals dit bij de boerkini, accepteerbaar is, wat betreft vrouwenrechten.

Citaat:
Al wat jij doet met dat verbod is er dus voor zorgen dat mijn vrouw niet meer naar die plaats kan.
Fout, ze kan gaan zwemmen in de vrouwenuurtjes. Maar een aantal van die vrouwen huren ook een prive-zwembad, alias sauna.

Citaat:
Mij heb je met zo'n verbod niet tegengehouden om mijn vrouw vanalles af te dwingen hoor.
Toch wel, als die vrouw niet meer voor de Allah-dwang kiest en ijvert voor badpak. Ook de vrouw, die al zwemt in badpak (en de dwang van Imans al heeft naast zich kunnen neerleggen, omdat ze bijvoorbeeld moest zwemmen in een rugkliniek), die heeft geen peer pressure richting boerkini.

Citaat:
En nu wil ik stoppen met de discussie. Ik ben al die rare bochten, rationalisaties, inconsistenties, discriminatie, willekeur en vrijheidsberovingen die ik hier lees een beetje beu geworden. Het is wel leerrijk te zien hoe mensen zo'n vreemde inconsistenties kunnen blijven geloven en maar niet hun inconsistenties enzo inzien, dat sommige mensen zulke morele blinde vlekken hebben. Maar ik heb genoeg gezegd denk ik.
Welke incosistenties? Stemrecht ontnemen van mensen, die geen algemeen geldend reglement, willen invoeren, dat de monokini verbiedt, omdat de meerderheid hier niet voor is? De gele ster verdedigen, en tegelijk beweren, dat je een systeem hebt, om een nieuwe Hitler te verkomen, door mensen hun politieke stem af te pakken?
Oud 12 oktober 2015, 14:14   #1737
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
typisch antwoord van iemand die met zijn eigen dwaasheden geconfronteerd werd

inhoudelijk reageren, was weer eens teveel gevraagd ?
dat van de naaldhakken was een argument om de irrelevantie van die 100% veiligheid aan te tonen.
Maar ik had je vraag verkeerd gelezen, ik had bikini-outfit gelezen.
Dus om op je vraag te antwoorden: ja dezelfde experten als die zeiden dat boerkini voldoende veilig is en die door IGK geconsulteerd werden. Ik weet niet of ze letterlijk 100% hebben gezegd, maar dat is irrelevant, gezien de niet-100%-veilige naaldhakken ook niet verboden zijn op openbare plaatsen.
Oud 12 oktober 2015, 14:20   #1738
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
ja, dat is het nu net. Maar we blijven af van de keuze van de vrouwen en we gaan die mannen aanpakken, want zij mogen zoiets niet verplichten. Dus laat de vrouwen kiezen wat ze willen dragen en laten wij de mannen aanspreken.
Wie wil je verdedigen: zeer godsdienstige vrouwen, die onder het mom van Allah, de boerkini gaan dragen? Of minder godsdienstige vrouwen, die niet willen weten van die boerkini, om verscheiden redenen (te lelijk, te doorschijnend, te vernederend)? Of de kinderen, die verplicht worden in boerkini, te zwemmen, door hun ouders, en die de boodschap moeten uitdragen, dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor het beheersen van de geslachtsdrang van mannen?
Oud 12 oktober 2015, 14:21   #1739
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat van de naaldhakken was een argument om de irrelevantie van die 100% veiligheid aan te tonen.
Maar ik had je vraag verkeerd gelezen, ik had bikini-outfit gelezen.
Dus om op je vraag te antwoorden: ja dezelfde experten als die zeiden dat boerkini voldoende veilig is en die door IGK geconsulteerd werden. Ik weet niet of ze letterlijk 100% hebben gezegd, maar dat is irrelevant, gezien de niet-100%-veilige naaldhakken ook niet verboden zijn op openbare plaatsen.
als er dan toch een dode valt, zullen ze het "collateral dammage" noemen.
En uw geforceerde humor met die naaldhakken lijkt me niet echt geslaagd.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 12 oktober 2015 om 14:29.
Oud 12 oktober 2015, 14:22   #1740
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oh, maar je spreekt die mannen aan, door de boerkini te verbieden. Zij zijn de grootst vragende partij.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be