Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2017, 10:06   #81
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

[quote=Klein Licht;8441915]De reacties in dit topic geven al goed aan waarom het de foute richting uitgaat met de Vlaamse pers: "ze schrijven toch niet wat ik wil horen dus lees ik geen kranten meer". /QUOTE]

Even duiden over ze schrijven niet wat ik wil horen:

- ze schrijven nooit iets positief over bv het Vlaams Belang OF ze schrijven nooit iets over het Vlaams Belang.

Is voor mij een groot verschil. In dat laatste geval is het duidelijk dat ik die krant niet lees want ik blijf achter op mijn honger..
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 11:40   #82
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De redakties zijn onafhankelijk, maar dat is iets wat enkel degenen die de krant kopen kunnen weten. De online versie (zonder abonnement) is voor 95% vol met Belga-nieuws. En dat is dus zowel voor Hln als voor DM hetzelfde. Die gratis sites dienen dan ook enkel maar voor traffic te genereren om zo reclame inkomsten binnen te krijgen. En als werving voor nieuwe digitale abonnementen.
Voor onderzoeksjournalistiek is het inderdaad triestig aan het worden... Het niveau zowel als de frequentie zakt sterk en dat heeft enkel met de kostprijs te maken.
Een journalist het kasteelmoord proces laten volgen is goedkoop, is snel. Een onderzoeksjournalist die wekenlang balansen zit uit te spitten om een netwerk van VZW's, vennootschappen en intercommunales door te lichten en daarvoor tientallen mensen moet aanspreken kost niet alleen heel veel, het duurt ook lang.

Waarom kan apache.be het wel en kunnen de grote mediagroepen het niet? Ik zal het u zeggen? Het is van niet willen en de reden is eenvoudig. Als alle kranten toch onder hetzelfde huis vallen is het niet nuttig om elkaar als krant concurrentie aan te doen door met scoops en goeie journalistieke stukken te komen. Dan is het gewoon gemakkelijker om overal dezelfde pulp te publiceren. Maar zeg aub niet dat het te duur is. Moest je in een concurrentiele markt zitten zou het wel kunnen, want dan heb je het nodig om lezers aan te trekken. Nu boeit het hen niet want of ze nu meer HLN verkopen, of meer nieuwsbladen, het komt in dezelfde zak terecht en dat is nefast voor de onderzoeksjournalistiek, niet de kostprijs.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 5 mei 2017 om 11:43.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 11:50   #83
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom kan apache.be het wel en kunnen de grote mediagroepen het niet? Ik zal het u zeggen? Het is van niet willen en de reden is eenvoudig. Als alle kranten toch onder hetzelfde huis vallen is het niet nuttig om elkaar als krant concurrentie aan te doen door met scoops en goeie journalistieke stukken te komen. Dan is het gewoon gemakkelijker om overal dezelfde pulp te publiceren. Maar zeg aub niet dat het te duur is. Moest je in een concurrentiele markt zitten zou het wel kunnen, want dan heb je het nodig om lezers aan te trekken. Nu boeit het hen niet want of ze nu meer HLN verkopen, of meer nieuwsbladen, het komt in dezelfde zak terecht en dat is nefast voor de onderzoeksjournalistiek, niet de kostprijs.
Bij de start heeft Apache steun gekregen van het fonds Pascal Decroos. Zonder deze steun, en zonder een externe geldschieter had dit initiatief nooit mogelijk geweest. Ze werkten met zeer weinig personeel, maar uiteindelijk heeft iedereen een salaris nodig om te kunnen leven. Sindsdien is daar crowdfunding bij gekomen. (idem voor Newsmonkey)

En HLN of Het Nieuwsblad is wel degelijk een verschil hoor : 2 verschillende eigenaars.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 13:09   #84
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Aah de klassieker "ze zijn niet negatief genoeg over allochtonen"

Je vraagt je af wanneer er eindelijk iemand een enkel-nog-slecht-nieuws-over-allochtonen-krant begint want blijkbaar zitten al die rechtsen hier klaar met hun geld in hun hand

of wacht
Inderdaad; en omdat de waarheid vertellen nu eenmaal niet anders kan dan negatief overkomen, toch zeker tegenover hun politiek correcte utopie, moeten we nu dan verplicht die waarheid zoveel mogelijk verschonen en nog liever en waar het kan doodzwijgen...
Vreemde vorm van persvrijheid...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 5 mei 2017 om 13:11.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 13:56   #85
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Kom uit je autistische bel, geertvdb... Waar is jouw bewijs dat journalisten eerder links georienteerd zouden zijn dan rechts??? Oh het feit dat er in dit land vooral linkse journalisten rondlopen???

Als ge denkt dat het niet meer dommer kan ...

Het is Knuppel die dat hier beweert!!!!!
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=70

Diepe diepe zucht ....
Citaat:
Hewel, Geertje als je in dit land een serieuze baan als journalist wil uitbouwen waarbij je voor jezelf en je familie over een goed en vast loon wenst te beschikken... Hewel Geertje dan moet je jezelf voordoen als een linkse adept en anders kom je niet aan de bak en mag je op je kin klopppen...
Dikke nonsens! Er zijn vele rechtse journalisten.
Citaat:

Dat noemen ze hier persvrijheid, nl. de journalist mag kiezen of hij wel of niet meeloopt met de heersende bende; en als hij niet wil meelopen... Hewel dan mag hij op zijn kin kloppen en zoekt hij liefst ander werk...
Pure leugens! Geef één bewijsbaar voorbeeld van uw debiele complottheorie! Gewoon één!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 14:04   #86
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Als ge denkt dat het niet meer dommer kan ...

Het is Knuppel die dat hier beweert!!!!!
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=70

Diepe diepe zucht ....
Dikke nonsens! Er zijn vele rechtse journalisten.
Pure leugens! Geef één bewijsbaar voorbeeld van uw debiele complottheorie! Gewoon één!
De gazetten en hun leugens over de zesde staatsmisvorming....

Ten andere wie spreekt er over complottheorieën??? Het hele drama wordt open en bloot gespeeld, dat is iets anders dan complottheorieën...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 5 mei 2017 om 14:05.
Oud 5 mei 2017, 14:50   #87
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten andere wie spreekt er over complottheorieën??? Het hele drama wordt open en bloot gespeeld, dat is iets anders dan complottheorieën...
Jij doet dat :

Citaat:
Kom uit je autistische bel, geertvdb... Waar is jouw bewijs dat journalisten eerder links georienteerd zouden zijn dan rechts??? Oh het feit dat er in dit land vooral linkse journalisten rondlopen???

Hewel, Geertje als je in dit land een serieuze baan als journalist wil uitbouwen waarbij je voor jezelf en je familie over een goed en vast loon wenst te beschikken... Hewel Geertje dan moet je jezelf voordoen als een linkse adept en anders kom je niet aan de bak en mag je op je kin klopppen...

Dat noemen ze hier persvrijheid, nl. de journalist mag kiezen of hij wel of niet meeloopt met de heersende bende; en als hij niet wil meelopen... Hewel dan mag hij op zijn kin kloppen en zoekt hij liefst ander werk...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 15:11   #88
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Zitten we hier met een geval van meervoudige persoonlijkheidsstoornis?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 17:10   #89
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beeld van hoe in Vlaanderen de officiële media gesubsidieerd, lees onderhouden wordt... en in hoe verre we nog over een vrije pers mogen spreken...

http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/me...-wat-meer-zijn

Enkele uitreksels:

Eigen commentaar; dat is wat ze in Vlaanderen persvrijheid noemen... Leve de gesubsidieerde pers die trouw zichzelf regulariseerd en braaf binnen de uitgestippelde lijntjes blijft kleuren...

Het geld kan blijkbaar niet op... Maar wij hebben zogezegd wel een vrije pers...
Ik Wallonië is dat inderdaad allemaal veel beter.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 17:17   #90
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik Wallonië is dat inderdaad allemaal veel beter.
nu geef je zelf al een goede reden om la Belgique op te blazen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 19:30   #91
geertvdb

Standaard

Citaat:
De gazetten en hun leugens over de zesde staatsmisvorming....

Waar is er een bewijs dat rechtse mensen worden uitgesloten van het beroep van journalist? Geef eens een voorbeeld!

En wat heeft u tegengehouden om journalist te worden? Stoute linksen hebben u de toegang versperd tot de journalistenschool?

Wat houdt u tegen om een rechtse krant op te richten?

Altijd dat gejammer en gejank van hoe stout de anderen zijn, en hoe hard gij het slachtoffer zijt!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 20:12   #92
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

http://de-bron.org/content/waarom-de...ofwaardig-werd

Zelfs de gedoodverfde toekomstige Franse president weet waar het schoentje wringt: de mensen zijn boos.

Dat is geen toeval. En daar dragen de media een verpletterende verantwoordelijkheid voor.

Naar welke voetbalploeg gaat men kijken en supporteren?
Mensen; zelfs de grootste nullen; vereenzelven zich graag met de winnaars.
Het bevestigt zelfs hun gelijk in het ongelijk.
Vandaag op de VRT weer een typisch voorbeeld in het nieuws.
Macron gaat ruim 60 % van de stemmen halen.
Le Pen een schrale 30 %. Bovendien is er "alarm" geslagen door alle partijen.
En verschenen er onfrisse artikels in de pers tot zelfs over haar scheefpoeperij. Insinuaties bij de vleet dus. En op het gepaste moment.
Ik herinner mij nog de eerste keer dat de VU opkwam.
De avond voor de verkiezing was er door twee VU-leden in Voeren brand gesticht bij Walen. Oei, oorlog in het vooruitzicht? Achteraf niks meer over vernomen. Zijn die twee brandstichters misschien in een vergeetput gesukkeld? Waarom heeft de bende van Nijvel gediend soms?
Om zogezegd een paar honderd euro te roven? Nee; de bende van Nijvel heeft gediend om de mensen schrik aan te jagen. En mensen met schrik stemmen natuurlijk op de vermoede sterksten. Dezelfde pschologische drijfveer als bij het voetbal. Alleen licht genuanceerd als men de vergelijkingen maakt tussen de hier voor aangehaalde voorbeelden.
Daarom neem ik berichtgeving met meer zout dan er aardappelen zijn.
Maar ik vind het wel aangenaam tijdverdrijf. Zoeken achter de echte waarheid kan plezierig zijn als men deze ontdekt en de echte drijfveer vind van de dadingen.
Maar één euro heb ik voor onze pers niet meer over hoor.
Weggesmeten geld. Zoals ze nu al jaren bezig zijn is er ver over.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 20:13   #93
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar is er een bewijs dat rechtse mensen worden uitgesloten van het beroep van journalist? Geef eens een voorbeeld!

En wat heeft u tegengehouden om journalist te worden? Stoute linksen hebben u de toegang versperd tot de journalistenschool?

Altijd dat gejammer en gejank van hoe stout de anderen zijn, en hoe hard gij het slachtoffer zijt!
Alle kranten die we hebben zijn economisch rechts.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 20:50   #94
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Naar welke voetbalploeg gaat men kijken en supporteren?
Mensen; zelfs de grootste nullen; vereenzelven zich graag met de winnaars.
Het bevestigt zelfs hun gelijk in het ongelijk.
Vandaag op de VRT weer een typisch voorbeeld in het nieuws.
Macron gaat ruim 60 % van de stemmen halen.
Le Pen een schrale 30 %. Bovendien is er "alarm" geslagen door alle partijen.
En verschenen er onfrisse artikels in de pers tot zelfs over haar scheefpoeperij. Insinuaties bij de vleet dus. En op het gepaste moment.
Ik herinner mij nog de eerste keer dat de VU opkwam.
De avond voor de verkiezing was er door twee VU-leden in Voeren brand gesticht bij Walen. Oei, oorlog in het vooruitzicht? Achteraf niks meer over vernomen. Zijn die twee brandstichters misschien in een vergeetput gesukkeld? Waarom heeft de bende van Nijvel gediend soms?
Om zogezegd een paar honderd euro te roven? Nee; de bende van Nijvel heeft gediend om de mensen schrik aan te jagen. En mensen met schrik stemmen natuurlijk op de vermoede sterksten. Dezelfde pschologische drijfveer als bij het voetbal. Alleen licht genuanceerd als men de vergelijkingen maakt tussen de hier voor aangehaalde voorbeelden.
Daarom neem ik berichtgeving met meer zout dan er aardappelen zijn.
Maar ik vind het wel aangenaam tijdverdrijf. Zoeken achter de echte waarheid kan plezierig zijn als men deze ontdekt en de echte drijfveer vindt van de dadingen.
Maar één euro heb ik voor onze pers niet meer over hoor.
Weggesmeten geld. Zoals ze nu al jaren bezig zijn is er ver over.

Sorry; dubbel!!!

Laatst gewijzigd door werkman : 5 mei 2017 om 20:53.
Oud 5 mei 2017, 21:12   #95
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Oei, de kranten kunnen niet meer leven, overleven zonder subsidies en ik zou op mijn dooie eentje een rechtse krant kunnen oprichten...

Regelrechte kleuterpraat.

Nog erger is het dat als men de waarheid vertelt men dan uitgescholden wordt van gejammer, gejank en de anderen voor stoute mensen te houden...

Man, man, man, opnieuw zuivere kleuterpraat...

De bijdrage van Knuppel #69, #70 en #71 niet gelezen.
Vergeten hoe ze de geest van de gazet van Antwerpen totaal gecorrumpeerd hebben van eerder rechtse, Vlaamse ingesteldheid naar linkse, Belgische geijkte zever die we overal lezen in onze officiële gesubsidieerde media???

Waarom noem je de waarheid zeggen janken en jammeren... Voel je je misschien aangesproken en in je wiek geschoten???
Oud 5 mei 2017, 21:13   #96
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jij doet dat :
En dat moet doorgaan voor een complottheorie???
Dus men mag de waarheid niet meer zeggen, want de waarheid zeggen is geloven in complottheorieën...
Oud 5 mei 2017, 21:20   #97
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zitten we hier met een geval van meervoudige persoonlijkheidsstoornis?
Hoe wil je wanneer het voor sommigen niet volstaat om eigen ideeën erop na te houden maar dat ze bovendien de woorden van al diegene die niet in hun plaatje passen, verdraaien en vervormen waarna ze die mensen op die verdraaiingen en vervormingen gaan aanpakken...
Maar ja de officiële media doet het hen voor om hun eigen gezicht te redden uit hun totaal onhoudbare en gekleurde stellingen...
Anderen beschuldigen van racisme waar er totaal geen sprake is van racisme...; anderen beschuldigen van extremisme terwijl het zijzelf zijn die extremistische houdingen wensen goed te praten...
Waarom denk je dat ze met de dag meer en meer aan geloofwaardigheid inboet???
Oud 5 mei 2017, 21:25   #98
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Alle kranten die we hebben zijn economisch rechts.
Het is daarom dat ze, samen met de radio en de TV dagen lang op voorhand stakingen aankondigen en de mensen oproepen om mee te gaan staken...
Gewelddaden bij de stakingen verschonen, met veel lof spreken indien die stakingen geslaagd zijn en veel mensen op de been hebben gebracht...

Maar je hebt gelijk, dat is inderdaad omdat het potentaat boven la Belgique gouden zaken doet en dat is dan dus inderdaad economisch recht in hun zakken...
Oud 5 mei 2017, 21:36   #99
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is daarom dat ze, samen met de radio en de TV dagen lang op voorhand stakingen aankondigen en de mensen oproepen om mee te gaan staken...
Gewelddaden bij de stakingen verschonen, met veel lof spreken indien die stakingen geslaagd zijn en veel mensen op de been hebben gebracht...

Maar je hebt gelijk, dat is inderdaad omdat het potentaat boven la Belgique gouden zaken doet en dat is dan dus inderdaad economisch recht in hun zakken...
Welke krant lees jij Marie? Ik koop de Morgen en De Standaard en lees Het Laatste Nieuws bij familie (alles nogal onregelmatig).
Ik heb daar nog nooit zo'n zaken in gelezen.

Het zal waarschijnlijk De Gazet van Antwerpen of De Tijd zijn waar die linkse pocos reclame maken voor stakingen. In het cachot ermee!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 21:36   #100
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe wil je wanneer het voor sommigen niet volstaat om eigen ideeën erop na te houden maar dat ze bovendien de woorden van al diegene die niet in hun plaatje passen, verdraaien en vervormen waarna ze die mensen op die verdraaiingen en vervormingen gaan aanpakken...
Maar ja de officiële media doet het hen voor om hun eigen gezicht te redden uit hun totaal onhoudbare en gekleurde stellingen...
Anderen beschuldigen van racisme waar er totaal geen sprake is van racisme...; anderen beschuldigen van extremisme terwijl het zijzelf zijn die extremistische houdingen wensen goed te praten...
Waarom denk je dat ze met de dag meer en meer aan geloofwaardigheid inboet???

Marie; zolang er regen uit de hemel valt zal een poreuze steen bealgen.
Het heeft geen zin om hem te poetsen. Bij de eerste regenbui wordt hij toch opnieuw groen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be