![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.527
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Op een totale belastinginkomst uit autoverkeer van 20 miljard € (data te vinden in https://www.febiac.be/public/statist...FID=23&lang=NL ) Dus nauwelijks 10% van de inkomsten die de overheid int uit het autoverkeer komen uit de verkeersbelasting plus de BIV. Hoeveel zou die 2 miljard € omgerekend naar een kilometerheffing betekenen? We rijden met zijn allen samen een 85 miljard km bijeen. Dat gaat dus over 2,4 eurocent per km. Denkt u nu werkelijk dat onze overheid een zo complex betaalsysteem gaat opzetten om jaarlijks een habbekrats van 2 miljard € op te halen die ze nu ook int zonder bij wijze van spreken een vinger uit te steken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Dat is nu nog niet echt een thema, gezien het uiterst beperkte aandeel van elektrisch rijden, maar op termijn is dat zeker en vast de bedoeling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Dat is het grote verhaal van Weyts om het aan ons verkocht te krijgen: ons gaat het geen cent meer kosten maar de buitenlanders gaan eindelijk meebetalen. https://www.benweyts.be/nieuws/vlaan...nenwagens-voor De klassieke manier dus om een nieuwe belasting te laten slikken: niet ik maar de anderen gaan betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant is het, eenmaal als er zo een systeem bestaat, niet moeilijk om aan de hand van de nummerplaat de kost per kilometer afhankelijk te maken van het type wagen. Op basis van welke parameter dan ook. In feite zijn de mogelijkheden van prijszetting oneindig en vooral totaal willekeurig en dat zou voor ons allemaal voldoende moeten zijn om radicaal tegen zo een systeem gekant te zijn. Misschien zullen we nog kunnen begrijpen hoe het begint maar wat er daarna komt? Een overheid met een monopolie is voor geen haar te vertrouwen. Zie maar hoe dwaas ze zich nu recent gedraagt met de accijnzen op brandstof. Of neem de Duitse overheid die zomaar out of the blue beslist om in 2019 de tarieven voor vrachtwagens met 20 tot 60% te verhogen. https://truckstar.nl/maut-in-duitsland-fors-duurder/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Het actuele systeem is te dom om los te lopen. Ik ga niet herhalen welke de voordelen zijn van dat intelligent rekeningrijden. Het is in deze en in andere draden al tot in den treure toe gezegd en geschreven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Je kan je klanten niet vragen om half drie eens te komen om de deur open te doen en de bon af te tekenen
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.527
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.527
|
![]() Citaat:
Leer lezen of leer een discussie volgen. Van een schoolmeesterke had ik toch wat meer ernst verwacht. Dus droom verder! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.527
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
|
![]() Citaat:
ofwel vertrek je snachts en slaap je in je eigen cabine als je er te vroeg bent en verlies weinig losuren bij de levering, meestal wordt dat nog geladen en kan die dan overdag wel buiten de filemomenten op tijd verder rijden ! Je probeert als chauffeur toch de uren dat je onderweg bent te beperken, anders wordt de factuur voor de klant te groot... Stel dat ik bij a maandagochtend gelost en geladen wordt dan is het best dat ik zondagavond vertrek bvb dan ben ik er in feite veel te vroeg en kies ik om de nacht in mijn cabine te overnachten, tegen 10 u is alles gelost en geladen en vertrek naar b en vermits ik inschat dat dit maar twee uur in beslag neemt kan ik de middag gebruiken om wat te eten en drinken weer hetzelfde lossen en laden om rond 14:00 naar c te gaan en daar doe ik 4 uur over, kantje boordje want het is bijna werkdageinde in dat geval weet ik niet of ik ergens in de file belandt... Dan reken je er op dat de file uitblijft en dus vlotjes aan de vier uur geraakt om bij c te raken...gelost zal ik nog worden maar vertrek leeg weg om buiten de file te blijven..als ik in de file terechtkom en ik kom juist na sluitingstijd aan omdat ik er zes uur over heb gedaan waarvan de twee uur heb doorgebracht in files....tjah mag ik daar weer gaan overnachten (in cabine) of niet ? Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 30 december 2018 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.527
|
![]() Citaat:
Wij hebben grote lockers en ook zeer grote garageboxen met toegangscode en camerabewaking. Werkt al heel veel jaren uitstekend. Zelfs voor het verzenden van goederen werkt dit. Bij ons moet er geen personeel aanwezig zijn, er kan perfect 's nachts geleverd en afgehaald worden. Kwestie van goede organisatie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.907
|
![]() Citaat:
Babysitten (100km enkel) bij mijn kleinkinderen gaat duur worden dankzij uw partij van uitzuigers van de bevolking in het Vlaamse gewest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.527
|
![]() Heel grote bedrijven werken ook met opleggers, deze worden gewoon afgekoppeld op de parking en een andere (geladen) wordt weer aangekoppeld.
Grote distributiebedrijven werken 7 op 7 en 24 op 24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.907
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 30 december 2018 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Ik zou, mocht het nodig zijn, graag 100 km rijden om mijn kleinkinderen nog eens goed wild en zot te maken, maar puur om te babysitten: daar zijn goedkopere alternatieven voor. En dat gaat zeker goedkoper worden, als je wijs gemaakt zal worden dat je op de verkeerde moment op de verkeerde baan wilt gaan. Ik heb kleinkinderen in een hoofdstad van een EU-land. Als wij gaan babysitten dan is het voor minstens een week. Waarom zeg ik dat? Omdat je zou begrijpen dat ook ik geniet van mobiliteit, en bereid ben/moet zijn om er voor te betalen. Meer of minder, naargelang de verkeersmodus.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |