![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De generatie nu is zo gekweekt, rookvrij want nicotine is dodelijk en veel groentjes eten. Ze hebben hun wel nooit gezegd dat alle groentjes behorende tot de nachtschade en dat zijn er meer dan duizend soorten nicotine bevatten. Een tomaat bv.... 5 keer meer dan een sigaret. Of dat ze gekweekt zijn in aarde doordrenkt met onkruidbestrijder die altrazine bevat. Waardoor mannetjes kikkers vrouwtjes worden. En wat zien we? Veel vrouwelijke mannen en weinig kikkers. Misschien was dat sigaretje nog zo slecht niet.
![]() |
![]() |
#562 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik poneerde al dat iemand tegen de grond duwen, z’n mond open te houden, en erin te spuwen om hem te besmetten, een inbreuk is op het eigendomsrecht van die persoon zijn lichaam. Ik wil de discussie niet voeren of sigarettenrook nu daadwerkelijk slecht is of niet, maar ervan uitgaande dat sigarettenrook slecht is, is roken in een kamer met een persoon die daar onvrijwillig moet gaan inzitten, inderdaad een inbreuk op die persoon zijn eigendomsrecht op zijn lichaam. In die zin is de turk in overtreding tegenover zijn vrouw, mocht hij haar bedreigd hebben als ze een echtscheiding wou. Als die persoon er wél voor kiest om die rook te gaan zitten, heeft niemand op aarde daar 1 woord tegen in te brengen. Net zomin mocht de Turkse dochter gevraagd hebben aan haar schoonvader om niet te roken, ook al was ze niet in de buurt. Mijn punt houdt dus stand. Laatst gewijzigd door gunter5148 : 29 april 2021 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je zou anders zeggen dat Spanje, dat economisch aan de grond zit, niet zo hoog van de toren zou moeten blazen want elke cent van toerisme hebben ze broodnodig om hun kop boven water te kunnen houden. Anders moeten ze weer gaan schooien bij de EU en NL wil alvast geen cent solidariteit meer geven voor failliete, zuiderse eu-landen. Citaat:
Bovendien zijn er nog steeds mensen die geen iPhone hebben voor een QR-code, durven ze die uitsluiten en discrimineren? ![]() Ze kunnen mensen niet verplichten om een iPhone of printer aan te schaffen voor een QR-code om te reizen want hun vliegtuigticket hebben ze al betaald en meer hebben ze niet nodig. Digitale certificaten die aantonen of een reiziger reeds gevaccineerd is, behoren overigens tot het MEDISCH GEHEIME DOSSIER van elke burger en daar hebben autoriteiten geen zaken mee, ook niet en zeker niet om als toerist hun geld te komen uitgeven in een kutland zoals Spanje om hun economie te steunen. Een dikke middelvinger dus aan Spanje en elk fascistisch land dat meent de mensenrechten en het medisch geheim te kunnen schenden. Er zijn al veel mensen die "franco-Spanje" nu al boycotten en al beslisten om deze zomer fascistisch Spanje volledig links te laten liggen door dit onwettige geneuzel. En gelijk hebben ze, hun vakantiegeld kunnen ze overal uitgeven. ![]()
![]() |
![]() |
#564 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spanje had in 2019 nog 84 miljoen toeristen. Als die mensen nu een vaccinatie paspoort nodig hebben gaan ze daar geen problemen van maken. Tenzij enkele zelfverklaarde forum vrijheidsstrijders met principes (geeuw). Bovendien stelt dat de mensen die naar Spanje reizen meer gerust dat andere toeristen ook gevaccineerd zijn of negatief getest werden.
Re-bovendien wat hoor ik? Om Spanje te straffen gaan we naar een ander land. Pech want tegen deze zomer is zo een vaccinatie paspoort verplicht in alle landen. Vergeet dus Italië, Griekenland laat staan Thailand. Overal dezelfde conditie. Idem wat massa evenementen van alle slag betreft. In de EU en op wereldvlak is men nu bezig de details en vereisten aan het bijschaven van dat attest. Enfin, men kan nog altijd naar Durbuy, Laroche of de Vlaamse Ardennen gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#566 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed zo ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#569 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, dat is voor iedereen veiliger. Nu zijn er trouwens onderhandelingen tussen de US en de EU over het Covid 19 certificaat. Degenen die denken dat men nog een grens gaat oversteken of een land bezoeken laat staan een massa evenement bijwonen zonder dat certificaat/ bewijs/ paspoort whatever zitten er serieus naast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dat andere producten, waaronder teer enz., via de rook in je longen, kanker kunnen veroorzaken. Verder zijn we natuurlijk akkoord dat alle ongezonde dingen/hoeveelheden/omstandigheden best vermeden worden, als dit mogelijk is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk willen ze het veilig houden, maar hun roep aan de toeristen om terug te keren is groot, en daarvoor zijn ze wel bereid om niet te strenge eisen te stellen. En al even groot is de drang van de toeristen om terug naar ginder te trekken. Het stond nog in de gazetten, welk element het meest doorspeelt om toch een prik te gaan halen: op reis te kunnen gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij af wat het betrouwbaarst of efficiënter is:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
|
![]() dat versta ik inderdaad. Het is de rest van Uw riedeltje dat niets te maken heeft met mijn positie dat ik zelf verkies te roken of niet. Wat niet het geval is overigens, maar dat gaat U niet aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
|
![]() Citaat:
Of beter nog. Te verbieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe gewoon waar je zin in hebt zolang je er niemand mee lastig valt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg dat nog eens uit, hoe het voor iedereen veiliger wordt, dan.
Citaat:
Aangezien dat we dat nu al meer dan een jaar gewoon zijn, hoeft dat niet meer. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 april 2021 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |