![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat een nonssens. Kunst heeft niets in wezen met commercie te maken.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 oktober 2014 om 18:51. |
|
|
|
|
|
#282 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#283 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ook niet. Stel dat u zeer goed kunt schilderen en u maakt een mooi schilderij. Iedereen in uw omgeving vindt uw schilderij ook echt mooi . Ze zeggen niet dat ze het mooi vinden om u plezier te doen. Maar niemand koopt het omdat uw kennissen toevallig allemaal jonge gezinnen zijn en zij hun geld aan wat anders willen besteden. U wilt het alleen eventueel aan uw kennissen verkopen. En u bent niet bekend als schilder.
Is uw werk dan geen kunst meer omdat u het niet kunt verkopen (of zelfs niet wil verkopen) of omdat u niet bekend bent? Neen dat schilderij blijft mooi en is dus kunst. Wie het ook heeft gemaakt en of het al dan niet wordt verkocht. Er zijn nog steeds schilderijen die men ontdekt en waarop men geen naam kan plakken. Alleen zijn er vage vermoedens. Maar soms zijn dit knappe schilderijen. Is dat dan geen kunst meer omdat men de naam van de schilder niet meer kent? Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 oktober 2014 om 19:39. |
|
|
|
|
|
#284 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je kan beter stoppen met kronkelen, HO.
De mosselpot en de kakmachine verkopen ook niet en toch heeft één of andere kloothommel die onzin tot "kunst" verheven. En jij hebt daar geen enkel bezwaar tegen. Integendeel. Omdat Jan Hoet het kunst vindt. Dat volstaat voor jou.
|
|
|
#285 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 oktober 2014 om 19:51. |
|
|
|
|
|
|
#286 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wil je nog eens # 236 lezen ? |
|
|
|
|
|
|
#287 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het heeft zogezegd niks met geld te maken als men vraagt waartoe het dient, maar het heeft veel met geld te maken als de belastingsbetaler er moet voor opdraaien. Zoals ik al zegde: vrijblijvend kan je alles "kunst" noemen en dat is jouw goede recht. Jij hebt wel niet te vinden waar anderen voor "kunst" moeten voor betalen.
|
|
|
|
#288 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#289 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#290 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Echter, waar het hier over gaat, is dat de staat (enfin, wij dus) veel geld zou moeten geven aan die schilder, opdat die onverkoopbare kunst zou kunnen maken. Dat schilderij is dan kunst van 5 Euro. Daar is niks op tegen. Echter, om kunst van 5 Euro te maken, moet de belastingsbetaler geen 50 000 Euro ophoesten. Daar gaat het om. Citaat:
Ik vind mijn scheten ook kunst, maar ik ben ongeveer de enige. Anderen hebben hun drollen op een stuk tapijt tot Kunst kunnen verheffen http://weburbanist.com/2010/12/19/po...excrement-art/ Zoals met die schilder zou ik kunnen denken dat mijn scheten even grote kunst zijn als in dat artikel. Echter, van mij kopen ze mijn scheten niet. Wiens drollen zijn nu kunst, en wiens niet ?
|
|
|
|
#291 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#292 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#293 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom moet ik via de belastingen er dan voor opdraaien? Natuurlijk is kunst gewoon platte commerce.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
#294 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#295 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eigenlijk niet. Want uw boodschap is helemaal niet in het "Vlaams" geschreven.
|
|
|
|
|
|
#297 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#298 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om het op Onkelinkse wijze te zeggen:
|
|
|
|
#299 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#300 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je bedoelt dat omgekeerde schilderijtje waar Hoet zijn kunstzinnige uitleg over gaf?
Ik wist al genoeg toen ik zag dat Bert Anciaux zich, als minister van cultuur, niet alleen trots naast het Kunstige Kakmachien te kijk liet zetten, maar ook graag gezien werd naast de bekakte Kunstpaus.
|