![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe ziet u Groot Nederland? | |||
met een Koningshuis |
![]() ![]() ![]() |
16 | 45,71% |
als Republiek |
![]() ![]() ![]() |
19 | 54,29% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent niet onbevooroordeeld. Dat is gewoon zo. Bovendien stelde u reeds dat de enige redenen pro-België van emotionele, niet rationele aard zijn. Voor zover de onbevooroordeeldheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 27 april 2009 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @system
Nog iets dat jou waarschijnlijk bijzonder genoegen zal schenken. Inzake organisatie en optimalisatie van het hoger onderwijs in Vlaanderen is er (reeds sedert jaren) een vruchtbare samenwerking tussen het Nederlandse en Vlaamse onderwijsministerie. Zo bv. zijn de visitatiecommissies die hogescholen en universiteiten zowat om de twee tot drie jaar bezoeken samengesteld uit Nederlandse en Vlaamse deskundigen. De Nederlands-Vlaamse integratie is dus reeds goed bezig, zeker op onderwijsvlak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vlaamse eenheidstaal. Volgens mij is de taal die jij neerschrijft al zeker NEDERLANDS. Maar hou jij je maar vast aan je Vlaams hoor kul, da's je goeie recht! Het zal mij een worst interesseren of je het Vlaams of Nederlands noemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar goed, als je zo dom en neerbuigend blijft om me voor Hollander uit te maken, wat ik als belediging zie, dan word ik pas echt fanatiek ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Parlementslid
|
![]() ook al grote onzin! Mijn familie doet al zeer lang zaken met Vlamingen. Mijn moeder is na de watersnood van 1953 zelfs een aantal weken opgevangen geweest door vrienden van mijn grootouders in Antwerpen. Wij verstaan ze best. Het wordt alleen moeilijker zodra men z'n steek- of stadsdialect gaat spreken. Maar dan versta ik veel Oost-Brabanders, Limburgers, zeeuwen of Groningers ook niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Parlementslid
|
![]() Jij bent een Vlaming? En dat terwijl je paradeer met Luik? Vlaanderen is altijd een der Nederlanden geweest en zal dat tot in den Eeuwigheid blijven. Of je het nu leuk vind of niet. De banden tussen Nederland en de Nederlandstalige provinciën van België zullen tot het einde der tijden blijven bestaan, zoals ze er altijd al waren. En niemand kan dat tegengaan. En zeker geen Groot-Luikenaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Je" en "jij" zijn nochtans typisch voor het Brugs dialect.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en ik ben het spuugzat dat men ons dat volksvreemde Brugse dialect probeert op te leggen. Wij zullen echter standhouden !
![]() |
#434 |
Gouverneur
|
![]() Ik had inderdaad Willem I in mijn achterhoofd.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terzijde, de Franstaligen die ik ken gebruiken allemaal zonder uitzondering 'je', 'jij' en 'jullie' wanneer ze Nederlands spreken. Hoe zou dat anders komen dan doordat dit algemeen Nederlands is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geen Willem IV. Hij mag altijd kandidaat zijn om president Willem-Alexander van Oranje-Nassau te worden, president van de Republiek der Verenigde Nederlanden. Als hij toch zo populair is als iedereen hier beweert, zal dat geen moeite met zich meebrengen om verkozen te raken.
![]() |
![]() |
#438 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Banneling
|