Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2011, 21:51   #441
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Zoals gezegd "Halal-voedsel: concurrentievervalsing".
Het onverdoofd slachten is één van de meer gruwelijke aspecten die daarbij te sprake komen. En het zijn nu eenmaal vooral moslims voor wie een groot aantal dieren onverdoofd geslacht worden.
Begrijpt me zeker niet verkeerd Marie.
Ik ben zeer zeker tegen halal en ik ga mijne pita dan ook niet meer in hun zaken halen. Ik ga zelfs niet meer bij de chinees dankzij "De Smaakpolitie".
Ik overweeg zeer sterk volledig veganistisch te gaan leven. Maar daarvoor moet ik toch eens met iemand vakkundig gesproken hebben. Ik heb mijn energie nodig.

Halal geslacht vlees zoals het getoond werd kan en zou niet meer mogen in deze tijd. Doch is dat moeilijk wegens de orthodoxe handhaving van hun geloof.
Maar vergeet niet hoe een koe "koosjer" geslacht wordt he Marie.
Alles moet eruit, alles. Die hele holocaust moet stoppen.
Ge kunt het pas een ander verbieden als ge het zelf doet he Marie. En denkt maar niet dat uw kippeke en kalkoenrollade een fijne historiek heeft. Of dat onze visconsumptie geen tol eist. Maarja, daar gaat het niet om he

En dan ga ik nu terugkomen op hoe ons dat als halal aangeboden wordt.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 21:53   #442
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Kont omhoog inplaats van te werken?
Ik heb 1u30 recht op pauze en ik mag zelf bepalen wanneer ik die wil nemen. Dus nee, achterste omhoog tijdens pauze.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 21:57   #443
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Het gaat in dit topic niet over dierenleed in het algemeen, noch gaat het over incompetente politici die nog dieper in onze portemonnee grijpen waardoor we langer zouden moeten werken. Het gaat hier eveneens niet om één enkele groep te viseren, maar dit topic gaat over halal-voedsel.

Halal is meer dan alleen onverdoofd ritueel slachten. Kaas, chocolade, snoep en tal van andere producten zijn tegenwoordig ook halal, vaak zonder dat wij het weten omdat dat niet op de verpakking vermeld staat. Dat is één.
Om iets halal te kunnen noemen, moet er een imam aan te pas komen die controleert of de productie wel op islamitische wijze geschiedt en er een islamitische zegening over uitspreekt. Dat is twee.
Bij het halal-slachten moet de slachter een moslim zijn. Dat is drie.

Steeds grotere delen van de voedselproductie, met name de vleesproductie, maar ook andere zaken zoals hierboven aangehaald, komen op die manier sluipenderwijze onder controle van de islamitische sharia te staan.
Want het gaat hier over voedselproductie die de voedselconsumptie van moslims verre overstijgt. Met andere woorden, dat halalvoedsel wordt ook aan ongelovigen opgedrongen op die manier.

Dat het slachten enkel door moslims mag gebeuren, is je reinste discriminatie volgens onze seculiere wetten. Dat er een imam bijstaat om de boel te controleren, als ware hij iemand van het Voedselagentschap, vind ik ook onverteerbaar. Dat halalslachten meestal onverdoofd gebeurt, veroorzaakt aantoonbaar meer dierenleed dan verdoofd slachten. Dat mensen halalproducten worden opgedrongen, is ook iets wat mij zeer tegen de borst stuit. Ik wens niet iets te eten waarop een religieuze zegen ligt. Ik wens daarvan verschoond te blijven omdat ik geenzins wil dat ik, door halalproducten te kopen waarvan ik niet eens weet dat ze halal zijn, daarmee de sluipende islamisering steun. Ik wil niet meedoen aan religieuze waanzin.

Daar gaat dit topic dus over.

Wat betreft de dieronvriendelijkheid van onverdoofd ritueel slachten heeft de Landbouwuniversiteit Wageningen in 2008 een onderzoek gedaan. De hoofdconclusie luidt als volgt:

"Uit het onderzoek kwam als voornaamste conclusie naar voren, dat onbedwelmd ritueel slachten in vergelijking met slachten na bedwelming op diverse punten nadelig is voor het welzijn van het dier. De noodzaak om dieren die zonder bedwelming geslacht worden zodanig vast te zetten (te fixeren), dat de halssnede trefzeker kan worden toegebracht, kan veel stress veroorzaken. Maar ook de halssnede zelf zal, gezien het grote aantal pijnreceptoren in de halsstreek, een ernstige pijnprikkel veroorzaken - bij sommige dieren onderdrukt doordat dieren in een shocktoestand geraken. Daar staat tegenover dat ze pijn niet via vocalisaties kunnen uiten, omdat ook de luchtpijp is doorgesneden. Verder blijkt het bij het toedienen van de halssteek vaak mis te gaan, met extra sneden en extra lijden als gevolg. Ook kan er bloed in de luchtpijp lopen, wat een gevoel van verstikking oplevert bij dieren die het bewustzijn nog niet geheel verloren zijn. Bovendien blijven de hersenen van onbedwelmde dieren na de halssteek langer actief dan die van bedwelmde dieren. Het is niet uitgesloten dat in het bijzonder runderen na de halssnede relatief lang bij bewustzijn blijven doordat hun hersenen, anders dan bij schapen en pluimvee het geval is, via de niet doorsneden arteria vertebralis nog even van bloed voorzien blijven."

http://www.dierenwelzijnsweb.nl/Medi...tuurstudie.pdf
Bedankt om het even samen te vatten voor me. Ik heb daar alle respect voor, er zijn er niet veel die dat doen
Allereerst, halal zou niet als een gewoon product verkocht mogen worden. Tenzij het erop staat vermeld. En dan komen we terug naar de slacht, neen zo zou dat niet mogen gebeuren.
Wat ik dan weer niet snap, er zijn zoveel moslim mensen door de Spa des tijd naar voren geschoven. Hebben die daar dan nooit over gepraat onderling in de partij ofzo? Of wat was hun plan des tijd?

De slacht is idd een pure schande. Het heeft mij werkelijk geraakt toen GAIA naar buiten kwam met de beelden, ik werd er misselijk van.
Zoiets moet ongetwijfeld METEEN gestopt worden, en toch gaat het gewoon door. En het is begrijpelijk (noodzakelijk) dat mensen hier tegen op in gaan. Maar laat ons dan wel samen (desnoods met mede moslims?) alle dierenleed dat gepaard gaat met onze consumptie eens herbekijken he.

Dat gaat voor alle partijen mooier voorkomen.
Hoe zit dat met dat vlees dat op stamcellen gekweekt ga worden? Is dat halal?
Oud 12 augustus 2011, 09:41   #444
Alienation
Minister

Standaard

Naar aanleiding van een film van gisteren ga ik warenhuizen binnenstappen, restaurants en dieper doortasten naar hun vlees. Waar het vandaan komt en of wij werkelijk halal door onze stroot krijgen. Pizza Hutt moet ik alvast 's middags terug bellen omdat ik meer vragen stelde dan de persoon aan de lijn in kwestie kon geven. Volgens haar is het geen halal vlees op de pizza's. Toch niet waar men zich bewust van is.

Wel ik vind dat restaurants die halal serveren dat ook moet vermelden.
Straks als we gaan winkelen vraag ik de vleesverantwoordelijke van de Delhaize en belaag deze met dezelfde reeks aanvragen. "Wie is de leverancier, verkoopt U ongeëtiketteerd halal vlees".
De hoofdbureau's krijgen hierbij ook een aangetekend schrijven zodat ik achteraf wat op papier krijg.

Ik wil de discussie graag terug op gang trekken omdat als we dit eten, tegen onze mensenrechten is. Nog maar te zwijgen van de dierenrechten die hier prompt aan de laars worden gelapt.

Van de Minister van onderwijs heb ik echter geen schrijven terug mogen ontvangen toen ik hem vroeg welke scholen halal serveren. Indien iemand een school kan vernoemen, ik verneem het graag.
Alle hulp is hierbij welkom want ik ga dit niet zo laten.
Oud 12 augustus 2011, 09:53   #445
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Naar aanleiding van een film van gisteren ga ik warenhuizen binnenstappen, restaurants en dieper doortasten naar hun vlees. Waar het vandaan komt en of wij werkelijk halal door onze stroot krijgen. Pizza Hutt moet ik alvast 's middags terug bellen omdat ik meer vragen stelde dan de persoon aan de lijn in kwestie kon geven. Volgens haar is het geen halal vlees op de pizza's. Toch niet waar men zich bewust van is.

Straks als we gaan winkelen vraag ik de vleesverantwoordelijke van de Delhaize en belaag deze met dezelfde reeks aanvragen. "Wie is de leverancier, verkoopt U ongeëtiketteerd halal vlees".
De hoofdbureau's krijgen hierbij ook een aangetekend schrijven zodat ik achteraf wat op papier krijg.

Ik wil de discussie graag terug op gang trekken omdat als we dit eten, tegen onze mensenrechten is. Nog maar te zwijgen van de dierenrechten die hier prompt aan de laars worden gelapt.

Van de Minister van onderwijs heb ik echter geen schrijven terug mogen ontvangen toen ik hem vroeg welke scholen halal serveren. Indien iemand een school kan vernoemen, ik verneem het graag.
Uw standpunt sluit volledig aan bij het mijne maar ik vrees dat we aan het kortste eind trekken.
De Antwerpse stadsscholen serveren (serveerDen?) in ieder geval halal-voer tijdens bosklassen of andere verblijven, omdat anders de moslimkinderen niet mee konden. Robert Voorhamme weet daar alles van.
---> http://www.stafwouters.be/ACTUEEL/Ha...p%20school.pdf

en inderdaad: als er mensen zijn die erop willen staan dat ze onverdoofd geslacht vlees eten, dat enkel door moslimslagers wordt geslacht en verder gecontroleerd, dan denk ik dat wij weldegelijk het recht zouden moeten hebben om vlees te eten dat geslacht wordt op de WETTELIJKE manier en waarbij de voedselketen op de WETTELIJKE manier wordt gecontroleerd (en neen, dat zijn daarom geen moslims die controleren of de 7de eeuwse woestijn moslimwetten worden gevolgd)

Deze vind ik nog schrijnender: "halal proef je niet! " Tja, dat ze dan vlees eten dat volgens de belgische slachtwetten werd geslacht hé?

http://gva.typepad.com/standpuntantw...vlees_op_.html

Citaat:
We gingen gisteravond te rade bij schepen van Dierenwelzijn Luc Bungeneers (VLD). Als fervent dierenrechtenactivist betreurt hij élke slachting, maar afgezien daarvan beschouwt hij de zaak als een storm in een glas water. En dat is ook zo. De stad wil �*lle kinderen keuze geven uit verschillende maaltijden, zodat niemand hoeft te eten wat hij niet lust. Er is geen sprake van discriminatie, want het verschil tussen halal of niet-halal proef je niet. Blijft alleen het gegeven over dat wie op bosklassen gaat, enkele dagen geen varkensvlees voorgeschoteld krijgt.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 augustus 2011 om 09:59.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 10:12   #446
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Uw standpunt sluit volledig aan bij het mijne maar ik vrees dat we aan het kortste eind trekken.
De Antwerpse stadsscholen serveren (serveerDen?) in ieder geval halal-voer tijdens bosklassen of andere verblijven, omdat anders de moslimkinderen niet mee konden. Robert Voorhamme weet daar alles van.
---> http://www.stafwouters.be/ACTUEEL/Ha...p%20school.pdf

en inderdaad: als er mensen zijn die erop willen staan dat ze onverdoofd geslacht vlees eten, dat enkel door moslimslagers wordt geslacht en verder gecontroleerd, dan denk ik dat wij weldegelijk het recht zouden moeten hebben om vlees te eten dat geslacht wordt op de WETTELIJKE manier en waarbij de voedselketen op de WETTELIJKE manier wordt gecontroleerd (en neen, dat zijn daarom geen moslims die controleren of de 7de eeuwse woestijn moslimwetten worden gevolgd)

Deze vind ik nog schrijnender: "halal proef je niet! " Tja, dat ze dan vlees eten dat volgens de belgische slachtwetten werd geslacht hé?

http://gva.typepad.com/standpuntantw...vlees_op_.html
Gisteren zag ik nog een film over "Halal+". Daar zou ik nog enigszins met kunnen leven, als het ook verkocht wordt met dat label. Want de Halal zoals we het zien vandaag is zeker geen halal. En vele moslims blijken niet door te hebben dat zij hun dieren bij dezelfde mensen kopen als wij. En daar is de "liefde" voor het dier, zoals halal het voorschrijft, ver zoek!
Men mag geen lammetjes wegnemen bij de moeder, de dieren mogen niet lijden, maar liefdevol opgevoed worden om in naam van God te slachten.
De dieren zitten echter in hokken op mekaar gestampt en de ongelukkige mogen dan nog eens een pijnlijke dood sterven door geen verdoving te ontvangen.
Inclusief de kippen die mosilms eten, ook die worden verdoofd omdat je ze anders gewoonweg niet kan slachten, maar daar kunnen ze dan weer wel de ogen voor sluiten?

I.ig Cynara, ik kom er later nog op terug.... Tijdgebrek en ik zal moeten vliegen om ergens te geraken
Oud 12 augustus 2011, 10:23   #447
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Heb je nu iets tegen halal vlees of tegen vlees van dieren die onverdoofd geslacht zijn?

Heb je iets tegen een gebrek een goede behandeling van dieren bij het slachten? Of ook tijdens hun "leven"?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 10:33   #448
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Heb je nu iets tegen halal vlees of tegen vlees van dieren die onverdoofd geslacht zijn?

Heb je iets tegen een gebrek een goede behandeling van dieren bij het slachten? Of ook tijdens hun "leven"?
'k heb vooral een afkeer van hypocrieten.

Ik "verwacht" dat mijn stukje vlees op mijn bord op een verantwoorde manier is opgebracht, en daar wil ik gerust een tikje meer voor betalen.

Maar om de regels van een 7de eeuwse woestijnrovers onzichtbare vriendje daarbij te betrekken, laat maar, da's te belachelijk voor woorden.
Oud 12 augustus 2011, 13:57   #449
Alienation
Minister

Standaard

Ja maddox, ik verwacht dat het dier niet te lijden heeft gehad bij de slacht... U niet dan?
Neeje, liever barbaars de keel over terwijl alle lotgenoten er op toezien.
Wie is er dan de hypocriet ? Ik of die slachter dat in naam van God bezig is en zijn vlees van dezelfde fokkers koopt wat helemaal niet halal grootgebracht is?
Oud 12 augustus 2011, 14:00   #450
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:

Kijkt, als dat beest in openlucht geleefd heeft, zoals halal+ dan is het voor mij minder zwaar te verteren. Hoewel veelal moslims al gesproken hebben dat verdoofd slachten ook halal kan zijn. Soms sterft er nu eenmaal een door de electroficatie en dan pompt dat hart het bloed niet meer uit. Dus is niet meer halal. Ze kunnen dat dier dan toch apart houden voor een ander die er niet mee inzit een rode biefstuk op zijn bord te hebben, niet waar? Verloren is dat niet he.

Ik vind dat ze geen halal te eten krijgen in BE zoals de koran het omschrijft. De dieren worden nog altijd in kleine ruimtes opgefokt, hun kippen zijn verdoofd geslacht en daar doet men blijkbaar niet moeiilijk over. Halal is niet halal zoals het hoort te zijn artisjok.

Ik heb een fokker gezien in films die het Halal+ label draagt.
Dan vind ik dat zo geen schande, hoewel ik zal blijven vragen het verdoofd te slachten.

Dat is gelijk ge een beest in het wild gaat vangen, ge verdooft dat ook niet eerst voor ge het afmaakt he, maar het had tenminste wel een vrij leven.

Wat de moslims nu doen is puur hypocriet want hun vlees is lang niet halal en hun lammekes zijn ook weg gehaald bij de moeder om iets later naar de slacht te gaan.

De discussie moet eens goed opengetrokken worden naar mijn mening.

Laatst gewijzigd door Alienation : 12 augustus 2011 om 14:10.
Oud 12 augustus 2011, 14:05   #451
Alienation
Minister

Standaard

Pizza hut niet halal geslacht vlees
En nu den Delhaize stalken
Ook gene waar: Volgens hun weten verkoopt men verdoofd geslacht vlees.

Hoe check ik zoiets na? Rondleidingske vragen in het slachthuis en het hele productieproces volgen?

Laatst gewijzigd door Alienation : 12 augustus 2011 om 14:09.
Oud 12 augustus 2011, 14:08   #452
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

varkensvlees eten is een goeie manier om hallal te vermijden.
Oud 12 augustus 2011, 14:11   #453
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik eet ook al is graag ne goeie rundsbiefstuk hoor
Oud 12 augustus 2011, 14:14   #454
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik eet ook al is graag ne goeie rundsbiefstuk hoor
ja, ik ook
Oud 12 augustus 2011, 18:30   #455
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Worden de varkens nu al verdoofd bij het castreren?
Oud 12 augustus 2011, 18:34   #456
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijkt, als dat beest in openlucht geleefd heeft, zoals halal+ dan is het voor mij minder zwaar te verteren. Hoewel veelal moslims al gesproken hebben dat verdoofd slachten ook halal kan zijn. Soms sterft er nu eenmaal een door de electroficatie en dan pompt dat hart het bloed niet meer uit. Dus is niet meer halal. Ze kunnen dat dier dan toch apart houden voor een ander die er niet mee inzit een rode biefstuk op zijn bord te hebben, niet waar? Verloren is dat niet he.

Ik vind dat ze geen halal te eten krijgen in BE zoals de koran het omschrijft. De dieren worden nog altijd in kleine ruimtes opgefokt, hun kippen zijn verdoofd geslacht en daar doet men blijkbaar niet moeiilijk over. Halal is niet halal zoals het hoort te zijn artisjok.

Ik heb een fokker gezien in films die het Halal+ label draagt.
Dan vind ik dat zo geen schande, hoewel ik zal blijven vragen het verdoofd te slachten.

Dat is gelijk ge een beest in het wild gaat vangen, ge verdooft dat ook niet eerst voor ge het afmaakt he, maar het had tenminste wel een vrij leven.

Wat de moslims nu doen is puur hypocriet want hun vlees is lang niet halal en hun lammekes zijn ook weg gehaald bij de moeder om iets later naar de slacht te gaan.

De discussie moet eens goed opengetrokken worden naar mijn mening.
Akkoord met wat je schrijft.
De discussie moet inderdaad eens opengetrokken worden en op een eerlijke manier.
Het gaat immers niet op om ons blind te staren op de slachtwijze, als de rest van een dierenleven pure ellende is.

Maar ik vrees dat er eigenlijk niet veel interesse is in dierenwelzijn,
http://forum.politics.be/showthread.php?t=154038
Oud 12 augustus 2011, 19:36   #457
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Akkoord met wat je schrijft.
De discussie moet inderdaad eens opengetrokken worden en op een eerlijke manier.
Het gaat immers niet op om ons blind te staren op de slachtwijze, als de rest van een dierenleven pure ellende is.

Maar ik vrees dat er eigenlijk niet veel interesse is in dierenwelzijn,
http://forum.politics.be/showthread.php?t=154038
Het gaat ook vooral over de inconsequentie van moslims.
Dat ze onverdoofd slachten eisen, terwijl de opteelt van het dier ver van halal is.
Inclusief voor kippen, die eten ze wel verdoofd geslacht...
Niet zo consequent.

Daarom dat merken zoals halal+ wel een bespreekbaar topic moeten worden, om dan verder te evolueren naar een verdoofde slacht. Dan koop ik waarschijnlijk ook een halal+ merk. Hoewel er in Vlaanderen al merken zijn die een goed dierenleven garanderen. Maar dat is helaas lang nog niet perfect.

Want wat is er het meest waardige? Het leven van het dier of de manier waarop het sterft? Ik opteer beide, maar moest ik kiezen....

Laatst gewijzigd door Alienation : 12 augustus 2011 om 19:37.
Oud 12 augustus 2011, 19:52   #458
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat ook vooral over de inconsequentie van moslims.
Dat ze onverdoofd slachten eisen, terwijl de opteelt van het dier ver van halal is.
Inclusief voor kippen, die eten ze wel verdoofd geslacht...
Niet zo consequent.
Neen, dat is niet zo consequent.
Maar je focussen op de inconsequentie van halal en niet op de inconsequentie van niet-halal is ook niet consequent!

Citaat:
Daarom dat merken zoals halal+ wel een bespreekbaar topic moeten worden, om dan verder te evolueren naar een verdoofde slacht. Dan koop ik waarschijnlijk ook een halal+ merk. Hoewel er in Vlaanderen al merken zijn die een goed dierenleven garanderen. Maar dat is helaas lang nog niet perfect.
Dit zal je dan wel interesseren.
http://www.groenemoslims.nl/

Citaat:
Want wat is er het meest waardige? Het leven van het dier of de manier waarop het sterft? Ik opteer beide, maar moest ik kiezen....
Het leven, toch.
Oud 12 augustus 2011, 20:00   #459
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Neen, dat is niet zo consequent.
Maar je focussen op de inconsequentie van halal en niet op de inconsequentie van niet-halal is ook niet consequent!
De moslims moeten onder ogen komen dat hun kippen verdoofd geslacht worden. Dat de dieren die ze eten een slecht leven hebben gehad in de grote lijnen, zodus kunnen ze toch dat dier op zijn minst nog een schone dood geven?

Moest dat dier nu een schoon leven hebben gehad, dan is de dood maar een korte gebeurtenis.
Het is echter zij die Halal eisen, maar het niet eten.

Citaat:
Dit zal je dan wel interesseren.
http://www.groenemoslims.nl/
Hier in BE zie je ze niet he? De dialoog moet dus open zodat ze inzien dat verdoofd slachten in deze tijd veel beter is.
In Nederland kan je nog zeggen dat je voor verdoofd slachten bent als moslim, hier is dat minder. De allochtonen in Nederland zijn ook veel beter geïntegreerd als de allochtonen hier. Maar dat is een andere discussie.

Citaat:
Het leven, toch.
Jup, en als dat leven kneu is, mag het toch op zijn minst waardig sterven?
Oud 12 augustus 2011, 20:26   #460
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De moslims moeten onder ogen komen dat hun kippen verdoofd geslacht worden. Dat de dieren die ze eten een slecht leven hebben gehad in de grote lijnen, zodus kunnen ze toch dat dier op zijn minst nog een schone dood geven?

Moest dat dier nu een schoon leven hebben gehad, dan is de dood maar een korte gebeurtenis.
Het is echter zij die Halal eisen, maar het niet eten.
Hoe moet ik dat begrijpen?
Het is niet zo erg dat de dieren een heel leven lijden, als ze tenminste geen pijn lijden bij het slachten.
Had jij iets gezegd over inconsequentie aanklagen?

Citaat:
Hier in BE zie je ze niet he?
De Belgische (franstalige) versie.
http://greenhalal.net/
Citaat:
De dialoog moet dus open zodat ze inzien dat verdoofd slachten in deze tijd veel beter is.
De groene moslims en de Joden waren aanwezig bij het debat in Nederland.
Het persbericht van de groene moslims :
http://www.groenemoslims.nl/?p=470

Citaat:
In Nederland kan je nog zeggen dat je voor verdoofd slachten bent als moslim, hier is dat minder. De allochtonen in Nederland zijn ook veel beter geïntegreerd als de allochtonen hier. Maar dat is een andere discussie.
Ben je daar weer met je veralgemeningen!

Citaat:
Jup, en als dat leven kneu is, mag het toch op zijn minst waardig sterven?
Hun leven kneu? Wat een eufemisme.
Wat kies jij nu?
Het leven of de slachtwijze?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be