![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben zeer zeker tegen halal en ik ga mijne pita dan ook niet meer in hun zaken halen. Ik ga zelfs niet meer bij de chinees dankzij "De Smaakpolitie". Ik overweeg zeer sterk volledig veganistisch te gaan leven. Maar daarvoor moet ik toch eens met iemand vakkundig gesproken hebben. Ik heb mijn energie nodig. Halal geslacht vlees zoals het getoond werd kan en zou niet meer mogen in deze tijd. Doch is dat moeilijk wegens de orthodoxe handhaving van hun geloof. Maar vergeet niet hoe een koe "koosjer" geslacht wordt he Marie. Alles moet eruit, alles. Die hele holocaust moet stoppen. Ge kunt het pas een ander verbieden als ge het zelf doet he Marie. En denkt maar niet dat uw kippeke en kalkoenrollade een fijne historiek heeft. Of dat onze visconsumptie geen tol eist. Maarja, daar gaat het niet om he ![]() En dan ga ik nu terugkomen op hoe ons dat als halal aangeboden wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Allereerst, halal zou niet als een gewoon product verkocht mogen worden. Tenzij het erop staat vermeld. En dan komen we terug naar de slacht, neen zo zou dat niet mogen gebeuren. Wat ik dan weer niet snap, er zijn zoveel moslim mensen door de Spa des tijd naar voren geschoven. Hebben die daar dan nooit over gepraat onderling in de partij ofzo? Of wat was hun plan des tijd? De slacht is idd een pure schande. Het heeft mij werkelijk geraakt toen GAIA naar buiten kwam met de beelden, ik werd er misselijk van. Zoiets moet ongetwijfeld METEEN gestopt worden, en toch gaat het gewoon door. En het is begrijpelijk (noodzakelijk) dat mensen hier tegen op in gaan. Maar laat ons dan wel samen (desnoods met mede moslims?) alle dierenleed dat gepaard gaat met onze consumptie eens herbekijken he. Dat gaat voor alle partijen mooier voorkomen. Hoe zit dat met dat vlees dat op stamcellen gekweekt ga worden? Is dat halal? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Minister
|
![]() Naar aanleiding van een film van gisteren ga ik warenhuizen binnenstappen, restaurants en dieper doortasten naar hun vlees. Waar het vandaan komt en of wij werkelijk halal door onze stroot krijgen. Pizza Hutt moet ik alvast 's middags terug bellen omdat ik meer vragen stelde dan de persoon aan de lijn in kwestie kon geven. Volgens haar is het geen halal vlees op de pizza's. Toch niet waar men zich bewust van is.
Wel ik vind dat restaurants die halal serveren dat ook moet vermelden. Straks als we gaan winkelen vraag ik de vleesverantwoordelijke van de Delhaize en belaag deze met dezelfde reeks aanvragen. "Wie is de leverancier, verkoopt U ongeëtiketteerd halal vlees". De hoofdbureau's krijgen hierbij ook een aangetekend schrijven zodat ik achteraf wat op papier krijg. Ik wil de discussie graag terug op gang trekken omdat als we dit eten, tegen onze mensenrechten is. Nog maar te zwijgen van de dierenrechten die hier prompt aan de laars worden gelapt. Van de Minister van onderwijs heb ik echter geen schrijven terug mogen ontvangen toen ik hem vroeg welke scholen halal serveren. Indien iemand een school kan vernoemen, ik verneem het graag. Alle hulp is hierbij welkom want ik ga dit niet zo laten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De Antwerpse stadsscholen serveren (serveerDen?) in ieder geval halal-voer tijdens bosklassen of andere verblijven, omdat anders de moslimkinderen niet mee konden. Robert Voorhamme weet daar alles van. ---> http://www.stafwouters.be/ACTUEEL/Ha...p%20school.pdf en inderdaad: als er mensen zijn die erop willen staan dat ze onverdoofd geslacht vlees eten, dat enkel door moslimslagers wordt geslacht en verder gecontroleerd, dan denk ik dat wij weldegelijk het recht zouden moeten hebben om vlees te eten dat geslacht wordt op de WETTELIJKE manier en waarbij de voedselketen op de WETTELIJKE manier wordt gecontroleerd (en neen, dat zijn daarom geen moslims die controleren of de 7de eeuwse woestijn moslimwetten worden gevolgd) Deze vind ik nog schrijnender: "halal proef je niet! " Tja, dat ze dan vlees eten dat volgens de belgische slachtwetten werd geslacht hé? http://gva.typepad.com/standpuntantw...vlees_op_.html Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 augustus 2011 om 09:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Men mag geen lammetjes wegnemen bij de moeder, de dieren mogen niet lijden, maar liefdevol opgevoed worden om in naam van God te slachten. De dieren zitten echter in hokken op mekaar gestampt en de ongelukkige mogen dan nog eens een pijnlijke dood sterven door geen verdoving te ontvangen. Inclusief de kippen die mosilms eten, ook die worden verdoofd omdat je ze anders gewoonweg niet kan slachten, maar daar kunnen ze dan weer wel de ogen voor sluiten? I.ig Cynara, ik kom er later nog op terug.... Tijdgebrek en ik zal moeten vliegen om ergens te geraken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je iets tegen een gebrek een goede behandeling van dieren bij het slachten? Of ook tijdens hun "leven"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik "verwacht" dat mijn stukje vlees op mijn bord op een verantwoorde manier is opgebracht, en daar wil ik gerust een tikje meer voor betalen. Maar om de regels van een 7de eeuwse woestijnrovers onzichtbare vriendje daarbij te betrekken, laat maar, da's te belachelijk voor woorden.
![]() |
![]() |
#449 |
Minister
|
![]() Ja maddox, ik verwacht dat het dier niet te lijden heeft gehad bij de slacht... U niet dan?
Neeje, liever barbaars de keel over terwijl alle lotgenoten er op toezien. Wie is er dan de hypocriet ? Ik of die slachter dat in naam van God bezig is en zijn vlees van dezelfde fokkers koopt wat helemaal niet halal grootgebracht is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind dat ze geen halal te eten krijgen in BE zoals de koran het omschrijft. De dieren worden nog altijd in kleine ruimtes opgefokt, hun kippen zijn verdoofd geslacht en daar doet men blijkbaar niet moeiilijk over. Halal is niet halal zoals het hoort te zijn artisjok. Ik heb een fokker gezien in films die het Halal+ label draagt. Dan vind ik dat zo geen schande, hoewel ik zal blijven vragen het verdoofd te slachten. Dat is gelijk ge een beest in het wild gaat vangen, ge verdooft dat ook niet eerst voor ge het afmaakt he, maar het had tenminste wel een vrij leven. Wat de moslims nu doen is puur hypocriet want hun vlees is lang niet halal en hun lammekes zijn ook weg gehaald bij de moeder om iets later naar de slacht te gaan. De discussie moet eens goed opengetrokken worden naar mijn mening. Laatst gewijzigd door Alienation : 12 augustus 2011 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Minister
|
![]() Pizza hut niet halal geslacht vlees
En nu den Delhaize stalken Ook gene waar: Volgens hun weten verkoopt men verdoofd geslacht vlees. Hoe check ik zoiets na? Rondleidingske vragen in het slachthuis en het hele productieproces volgen? Laatst gewijzigd door Alienation : 12 augustus 2011 om 14:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() varkensvlees eten is een goeie manier om hallal te vermijden.
![]() |
#453 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, ik ook
![]()
![]() |
#455 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De discussie moet inderdaad eens opengetrokken worden en op een eerlijke manier. Het gaat immers niet op om ons blind te staren op de slachtwijze, als de rest van een dierenleven pure ellende is. Maar ik vrees dat er eigenlijk niet veel interesse is in dierenwelzijn, http://forum.politics.be/showthread.php?t=154038 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat ze onverdoofd slachten eisen, terwijl de opteelt van het dier ver van halal is. Inclusief voor kippen, die eten ze wel verdoofd geslacht... Niet zo consequent. Daarom dat merken zoals halal+ wel een bespreekbaar topic moeten worden, om dan verder te evolueren naar een verdoofde slacht. Dan koop ik waarschijnlijk ook een halal+ merk. Hoewel er in Vlaanderen al merken zijn die een goed dierenleven garanderen. Maar dat is helaas lang nog niet perfect. Want wat is er het meest waardige? Het leven van het dier of de manier waarop het sterft? Ik opteer beide, maar moest ik kiezen.... Laatst gewijzigd door Alienation : 12 augustus 2011 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je focussen op de inconsequentie van halal en niet op de inconsequentie van niet-halal is ook niet consequent! Citaat:
http://www.groenemoslims.nl/ Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Moest dat dier nu een schoon leven hebben gehad, dan is de dood maar een korte gebeurtenis. Het is echter zij die Halal eisen, maar het niet eten. Citaat:
In Nederland kan je nog zeggen dat je voor verdoofd slachten bent als moslim, hier is dat minder. De allochtonen in Nederland zijn ook veel beter geïntegreerd als de allochtonen hier. Maar dat is een andere discussie. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet zo erg dat de dieren een heel leven lijden, als ze tenminste geen pijn lijden bij het slachten. Had jij iets gezegd over inconsequentie aanklagen? Citaat:
http://greenhalal.net/ Citaat:
Het persbericht van de groene moslims : http://www.groenemoslims.nl/?p=470 Citaat:
Citaat:
Wat kies jij nu? Want wat is er het meest waardige? Het leven van het dier of de manier waarop het sterft? Ik opteer beide, maar moest ik kiezen....Het leven of de slachtwijze? |
|||||
![]() |
![]() |