Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2014, 20:17   #481
Schimmelpenninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Och jongen toch? Ben jij nog zo jong? of ben je al zo oud dat je het verhaal van Guide De Moor zelfs niet kent? zoals je kan lezen: klopt er vooral op los als multicultureel zootje ongeregeld!
Was het niet eerder dat De Moor de agressor was?
Doorgedraaid een luidruchtig kind bij de keel gegrepen?
Schimmelpenninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 20:18   #482
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Racisme was de drijfveer van de agressie van deze man....
Was het zijn eerste andersgekleurde de nkt ge ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 20:19   #483
Schimmelpenninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Kan u dat bewijzen? Heeft u inzage in het gerechtelijk dossier? Of is het weer nattevingerwerk?
Dit is nu wat ik met de laatste zin in m'n opening post bedoelde...
Oud 31 augustus 2014, 20:37   #484
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
We hadden moeten weten dat het een allochtone vrouw was.
Denkt ge dat onze sigaar zoveel misbaar zou gemaakt hebben als het om een Vlaamse ging ?
jaja WIJ weten aan haar accent dat ze geen aboriginal is, maar weet de andersgekleurde chauffeur dat ook?

en dan nog eens het sms-je: dat is tricky business. Je moet dus al een ANTWOORD hebben voordat je op de bus/tram stapt. Tonen dat je het klaar hebt staan is dus géén geldig vervoerbewijs. Net doen alsof je het doorstuurt ook niet. Natuurlijk kan je bij zever snel doorsturen en dan na een paar seconden tonen dat het wèl een geldig smsje is. Proberen gaat mee....

Mogelijk scenario:
nummer klaarzetten, niet versturen, GSM tonen en klaar is kees

oops.... racistische chauffeur heeft het in de gaten en houdt me tegen

snel versturen en dan héél hard beginnen roepen dat het wèl een geldig SMSje is.

Wat zou ze anders de keer voordien gedaan hebben dat "ze hem dit gelapt had"?

(noteer: ik ken er genoeg die het nummer klaarhouden en slechts op versturen drukken als ze controlemensen zien staan).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 20:44   #485
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Dat laatste natuurlijk alleen Vlaamse vrouwen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:30   #486
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Vele forummers hier zijn aangetast door ofwel het racistische breinrot ofwel door het neo liberaal egoisme van de NVA...
Een beetje tegengas kan geen kwaad.....
Electoraal tegengas ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:33   #487
Schimmelpenninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Electoraal tegengas ?

.
De NVA stemmertjes gaan eerst 4 jaar dokken...
Dan zal er geen tegengas meer nodig zijn.
Oud 31 augustus 2014, 21:36   #488
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als dat systeem met betalen met een sms'je zo lek is, dan is het de taak van die chauffeur om te signaleren dat hij er niet fatsoenlijk op kan controleren.
Hoe dan ook, geeft hem dat geen reden om geweld te gebruiken.
Hij moet zijn dispatcher maar verwittigen.

Wat me overigens doet denken aan veel werk dat ambtenaren op hun dak krijgen.
Ze weten dat het efficiënter kan, of dat het nutteloos is ... ze signaleren het een keer of een paar keer, maar dan komt er gegarandeerd een dreigement van een gesyndiceerde hogere pief, en wat "goede raad" van collega's gesyndiceerden ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:44   #489
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
DeProf_eet, circe en Garry zijn zoals ik het hier lees, eigenlijk een groot gevaar voor de samenleving.
Zij keuren geweld goed tegen mensen, ook als daar geen enkele reden voor is.

Het is dat soort heerschap die hun vrouw geregeld toeken verkoopt en losse handjes heeft.
Ik heb mijn vrouw nog nooit ook maar één tik verkocht hoor, e, ge moet opletten wat uw idiote valse beschuldigingen hier of het zou wel eens kunnen dat het verkeert afloopt.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:47   #490
Schimmelpenninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als dat systeem met betalen met een sms'je zo lek is, dan is het de taak van die chauffeur om te signaleren dat hij er niet fatsoenlijk op kan controleren.
Hoe dan ook, geeft hem dat geen reden om geweld te gebruiken.
Hij moet zijn dispatcher maar verwittigen.

Wat me overigens doet denken aan veel werk dat ambtenaren op hun dak krijgen.
Ze weten dat het efficiënter kan, of dat het nutteloos is ... ze signaleren het een keer of een paar keer, maar dan komt er gegarandeerd een dreigement van een gesyndiceerde hogere pief, en wat "goede raad" van collega's gesyndiceerden ...

.
Dat systeem van betalen per SMS is lang niet zo lek als Circe hier wel wil beweren...
Soms versturen ZE de bevestigings SMS met een paar minuten vertraging... Dus snel even SMSen als je een controleur ziet is uit de lucht gegrepen...
Een ticket is niet minder fraudegevoelig... Je kan snel even tikken als je een controleur ziet....
Oud 31 augustus 2014, 21:51   #491
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik heb mijn vrouw nog nooit ook maar één tik verkocht hoor, e, ge moet opletten wat uw idiote valse beschuldigingen hier of het zou wel eens kunnen dat het verkeert afloopt.
fixed
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:53   #492
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Wat die rechten op papier zeggen kan me weinig schelen. Ik stap niet af, punt. Ik zal geen geweld gebruiken, dat doe ik nooit. Maar ik laat niet op mijn kop zitten.

Grappig hoe je ineens niks meer zegt over die maat van u. 't Was diezelfde die vorig jaar met die geweldige onzin over die boetes en controleurs afkwam zeker?
Dan moet ge ook niet zaniken als hij je er met je klikken en klakken af mietert en dat ge met uw bakkes op de kasseien land.

Het is niet anders dan in het vliegwezen, daar beslist de piloot ook of hij een bepaald persoon aanboort houd of niet, al dan niet met geldig ticket. En een taxichauffeur idem, die beslist ook of hij jou er in laat of niet. Ge zult het er mee moeten doen jong. Uwe grote smoel zal er niet veel aan veranderen. En dat nu die chauffeur schijnbaar afgedankt is wil nog niet zeggen dat hij voor een rechtbank in zijn ongelijk gesteld wordt. 't Is de eerste niet die ze met hangende staart tussen de benen terug moeten aannemen en dan wordt hij nog betaald voor de periode dat hij niet heeft mogen werken.
Oud 31 augustus 2014, 21:53   #493
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
fixed
Is dat niet verkeert, moet het niet "fixet" zijn?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:59   #494
Schimmelpenninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet ge ook niet zaniken als hij je er met je klikken en klakken af mietert en dat ge met uw bakkes op de kasseien land.

Het is niet anders dan in het vliegwezen, daar beslist de piloot ook of hij een bepaald persoon aanboort houd of niet, al dan niet met geldig ticket. En een taxichauffeur idem, die beslist ook of hij jou er in laat of niet. Ge zult het er mee moeten doen jong. Uwe grote smoel zal er niet veel aan veranderen. En dat nu die chauffeur schijnbaar afgedankt is wil nog niet zeggen dat hij voor een rechtbank in zijn ongelijk gesteld wordt. 't Is de eerste niet die ze met hangende staart tussen de benen terug moeten aannemen en dan wordt hij nog betaald voor de periode dat hij niet heeft mogen werken.
Een chauffeur mag niet naar goeddunken mensen van n bus zetten...
Hier moet een heel goede reden voor zijn en dit geval was dat zeker NIET.

Ik zou ook niet afstappen... En als hij Me zou aanraken zou hij het heel en leven bijblijven...
Oud 31 augustus 2014, 22:00   #495
Schimmelpenninck
Banneling

Standaard

Toch na zoveel dagen nog fanatieke rechtse rukkertjes die die chauffeur verdedigen...
Oud 31 augustus 2014, 22:04   #496
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Nee, dat heb ik niet gezegd. Leer lezen, en goed lezen beste knuffelaar.
De debiliteit zit wel bij de allochtonen en hun knuffelaars.
Je had een badge moeten dragen. "Ik ben allochtonen knuffelaar". En trouwens volgens jullie knuffelaars van heel die importbende van allochtonen allerhande zijn er toch geen onveilige buurten maar beelden wij autochtonen ons dat toch allemaar maar in. Het zijn wel mensen van jouw soort die alles goedpraten wat allochtonen misdoen. Jouw mentaliteit in deze draad geeft dat overduidelijk aan.
Als het mens van die bus valt omdat hij haar een duwtje gegeven heeft, ja. Maar nu ga je hier nog blijkbaar willen zeggen dat als die buschauffeur een allochtoon in een andere allochtone (= dus gevaarlijke) buurt verplicht af te stappen dat hij dan daarvoor verantwoordelijk is als er iets met die allochtoon gebeurd. Te gek voor woorden man. Jij bent hier werkelijk aan het doordraaien.

Nogmaals voor alle duidelijkheid: een buschauffeur heeft het volle recht te vragen of iemand van zijn bus wil stappen. Hij alleen kan erover beslissen of dat op dat ogenblik al dan niet terecht is. Ga jij me de reglementen van De Lijn soms leren ?
Bij die importmenigte zitten er best ook veel goede hoor. Nu moet je ze niet afdoen dat het allemaal crapuul is. Er zit crapuul bij net zoals er ook crapuul bij de onze zit. Maar het wil natuurlijk ook nog niet zeggen dat, omdat er ook bij de onze crapuul zit, wij het crapuul van van heel de rest van de wereld er maar moeten bij nemen.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 augustus 2014 om 22:06.
Oud 31 augustus 2014, 22:12   #497
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Dat is een verkeerde conclusie die U treft.
Dat doen hun respectievelijke echtgenoten wel denk ik in onze plaats. Of twijfelt gij soms daaraan dat moslimvrouwen verhoudingsgewijs meer van die toeken krijgen van hun man (en serieuzere toeken dan wij ooit zouden durven geven) dan wij ooit zouden durven geven aan onze madammen ?
Het gebeurt eerder in de middens bij diegene die hij verdedigd. Bij de moslim bv. is het eerder het geval dat ze hun madam afrossen. Maar voor een of andere reden is dat hem ontgaan.
Oud 31 augustus 2014, 22:13   #498
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:

Hij MAG mij niet 'met mijn klikken en klakken van zijn bus 'mieteren' en mij met mijn 'bakkes' op de kasseien smijten.

Ik had gehoopt dat DAT ondertussen toch wel duidelijk was.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 22:15   #499
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Jij bent echt wel de allerlaatste die hier iemand moet aanspreken op z'n kennis van het Nederlands hoor. En achter een vraag hoort een vraagteken, zoals in: 'Zou het kunnen dat Nederlands niet je moedertaal is?' Achter 'Of wacht' moet er dan weer geen.

Maar om te antwoorden: Nederlands is wel degelijk mijn moedertaal, en ik ben er duidelijk een heel stuk beter in dan jij, want met wat ik schreef was niks mis. 't Is niet omdat JIJ het anders zou zeggen dat het daarom fout is. Zo zeg ik ook bijvoorbeeld 'vrouw' daar waar jij zegt 'historisch wijf'. Dat wil daarom niet zeggen dat 'vrouw' fout is.

Oh ja, en ik ben ook al geen West-Vlaming. Mensenkennis dat jij hebt, ongelooflijk...
Wat is er fout aan een West-Vlaming.
Oud 31 augustus 2014, 22:16   #500
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat is er fout aan een West-Vlaming.
Volgens mij niks, maar volgens DeProf_eet spreken die geen Nederlands.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be