Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2020, 22:09   #481
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Hoe zou het ondertussen zijn met die 15-jarige jongen uit Puurs, die - zoals er de laatste 40 jaar al talloze Europese jongeren aan den lijve hebben ondervonden - door een horde fascistische islamietjes in elkaar is geslagen ?

Trouwens, een simpel vraagje aan onze forum nazi-jagers; geef eens wat voorbeelden van jonge moslims die ineengeslagen zijn door groepjes autochtonen.
Want als het VB écht zo gevaarlijk is als jullie hier steeds maar zitten uitbraken, dan moeten daar toch legio voorbeelden van te geven zijn, quoi.

Aldus, show us the candy. Ben benieuwd.
Oud 21 oktober 2020, 22:50   #482
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het VB moet bestreden worden, niet haar kiezers.

Ik denk dat dat een essentieel onderdeel is van een modern land. Niemand wilt mensen vergassen, dat was een slip of the tongue, een foutje, van Pandareus. Hij is er ook voor geband geweest....

Wat wel is, is dat wij (of toch alvast ik) het idee dat het VB propageert willen uitroeien. Het idee van rassensuperioriteit (de "makak", de "bruine"...Sam Van Rooy al bezig gezien ?) moet weg.

Die kiezers moeten op een of andere manier overtuigd worden dat ze beter op een andere partij stemmen. Ooit dacht men dat dat de NVA was. Nu dus ook niet meer.

Tevens profiteert de partij ook van de politieke chaos, die mee veroorzaakt is door de NVA haar vertrek uit de regering. Ik hoop dat door enkele jaren stabieler beleid het aantal "foert" stemmers ook zal afnemen.

Want het VB geeft geen enkele oplossing, enkel problemen.
Een slip of the tongue ?? My ass !!

Verbaal had ik dat nog enigszins kunnen aanvaarden, maar iets dat je neerschrijft of typt, daar is over nagedacht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 23:21   #483
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Elke keer als ik een hoek omdraai op straat denk ik van, oei als ik nu maar geen 600 jaar terug in de tijd stap en door een Christen fanatiek onthoofd wordt.
We moeten daar echt wel alert voor zijn. Meer nog dan hedendaagse moslimterroristen.
mijn punt is gewoon dat het niet zozeer ligt aan de islam zelf, die natuurlijk wel gewelddadig en imperialistisch is, maar uiteindelijk niet zo heel veel anders dan de bijbel.

het ligt eerder aan de landen waar onze moslim migranten vandaan komen. de meesten daarvan bevonden zich 100 jaar geleden nog quasi in het stenen tijdperk. ze hebben nooit de verlichting meegemaakt, ze hebben nooit de industriele revolutie meegemaakt.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 00:32   #484
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
mijn punt is gewoon dat het niet zozeer ligt aan de islam zelf, die natuurlijk wel gewelddadig en imperialistisch is, maar uiteindelijk niet zo heel veel anders dan de bijbel.

het ligt eerder aan de landen waar onze moslim migranten vandaan komen. de meesten daarvan bevonden zich 100 jaar geleden nog quasi in het stenen tijdperk. ze hebben nooit de verlichting meegemaakt, ze hebben nooit de industriele revolutie meegemaakt.
Dat is geen excuus.

Dan zullen ze dat in sneltempo moeten aanleren willen ze zich nestelen in 'n vrije, westerse, verlichte maatschappij waar VvM geldt.

Om zoveel mogelijk onmin en wrevel tussen verschillende bevolkingsgroepen te voorkomen dienen politici in te staan dat alles wat ze binnenhalen of -laten, zich aanpast aan de geldende waarden, normen & wetten.

De bijbel geldt bij ons niet als wetboek, en al zeker niet de gewelddadige koran.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 00:41   #485
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Een slip of the tongue ?? My ass !!

Verbaal had ik dat nog enigszins kunnen aanvaarden, maar iets dat je neerschrijft of typt, daar is over nagedacht.
Inderdaad !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 00:47   #486
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De gemuilkorfde
X2
Maak er maar X3 van.
Oud 22 oktober 2020, 00:49   #487
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
- VB is niet tegen vrijheid van godsdienst. Zolang die godsdienstvrijheid andere mensen hun vrijheid niet beperkt.
- Niet geloven in klimaatverandering is niet anti intellectueel. Het is een mening. Hoe onzinnig ook.
- welke bevolkingsgroepen worden uitgesloten ? VB is een democratisch verkozen partij. Het is het VB die uitgesloten wordt. Dus het cordon, en de onderschrijvers ervan, heeft meer kenmerken van fascisme dan het VB.
2 !
Oud 22 oktober 2020, 00:55   #488
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"De boel opkuisen" lijkt mij alleszins minder bedreigend dan vergassen en/of onthoofden.
Oud 22 oktober 2020, 00:56   #489
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat voelen we al volop. Nog maar weinig comedians (al dan niet "stand up") durven het aan om nog moppen te maken over mohammed of allah, zoals moppen over de paus, jezus of joden wel kunnen. Zelfs Kamagurka, Michaël Van Peel en Brusselmans hebben in interviews al toegegeven "zich in te houden" als het over de islam gaat, gewoon omdat ze bang zijn.
Zover is het inderdaad gekomen !
Oud 22 oktober 2020, 00:59   #490
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Zover is het gekomen.
Mensen willen vergassen omwille van hun politieke overtuiging zwakt men af naar een misstap.
Oud 22 oktober 2020, 01:04   #491
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

Uiteraard zijn het de belijders die gaan bepalen in hoeverre een godsdienst een maatschappelijk probleem is of niet. Op zich is Islam enkel wat lettertjes in een eeuwenoud boekje.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 01:06   #492
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Same Shit Panda.

Je fascistische aard kan je niet meer ontkennen, hoe hard je ook je best doet om 't te minimaliseren en uit te halen naar anderen, die - bij mijn weten - nog niet openlijk hebben opgeroepen tot 'n hele bevolkingsgroep vergassen.

Meer nog, dat zijn zelfs nazistische en racistische trekjes..

Alhoewel ik dat laatste zelf 'n beetje overdreven vindt.
Ik heb nog niemand van het VB, zelfs de baarlijke duivel De Winter niet, horen oproepen of voorstellen om mensen te vergassen.
Oud 22 oktober 2020, 01:11   #493
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Panda had het over het vermoorden van mensen.
Inderdaad !

En dan maar kakken op het VB die het nooit hebben gehad over het vermoorden/vergassen van mensen.
Oud 22 oktober 2020, 01:18   #494
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent iemand die "hier" publiekelijk heeft opgeroepen om mensen te vergassen, en tegelijkertijd anderen uitschijt voor het vuil van de straat.
2 !

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 oktober 2020 om 01:20.
Oud 22 oktober 2020, 01:19   #495
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verleden ?? Hij zit hier iedereen die zijn mening niet deelt uit te schijten voor fascist, nazi en ander fraais, wel dan herinner ik hem telkens aan zijn eigen gedane uitspraak.
En terecht !
Oud 22 oktober 2020, 01:27   #496
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Klopt als een bus. Wie als fascisten als PhDW en zijn 70-ptn plan toelaat,
Dat 70-ptn waar jij zoveel kritiek op hebt stelt nergens voor om mensen te vermoorden/vergassen zoals jij deed.

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 oktober 2020 om 01:41.
Oud 22 oktober 2020, 06:00   #497
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het is niet omdat het recent is dat het ook niet relevant is. Steeds de link maken naar het verleden is goed om deze bewegingen te schofferen. Het risico bestaat dan evenwel dat burgers, zelfs gematigde burgers, de indruk gaan krijgen dat reele samenlevingsproblemen niet meer benoemd gaan worden omwille van een taboe dat stamt uit het verleden.

Dan kun je twee uitkomsten krijgen;

1) Men gaat zich beginnen afvragen waar dat taboe eigenlijk op berust en de scherpe kantjes van dat taboe beginnen afslijpen. M.a.w. Hitler en trawanten gaan minder kritisch bekeken worden dan voorheen.

2) Men gaat het beklag over de bestaande samenlevingsproblemen minimaliseren en de klagers met de vinger wijzen. Door een aanzienlijk groeiende groep te culpabiliseren ga je ze eigenlijk nog verder drijven in de klauwen van extreemrechts. Extreemrechts wordt op die manier een geuzennaam en een symbool van onderdruktheid (deplorables) zodat het verder beschimpen er van in feite een averechts (pun not intended) effect gaat krijgen. En dus een verdere polarisering vd samenleving.

Dus; hoezeer Hitler, Himmler, Mussolini, Pavelic & co een trauma hebben nagelaten ... hen blijven van onder het stof halen om bestaande situaties en onvrede mee te duiden gaat enkel contraproductief zijn.

Als je vertrekt vanuit een foute premisse kun je nooit juiste conclusies krijgen.
Niemand hier beweert dat men samenlevingsproblemen niet mag benoemen, dat men ze moet minimaliseren. Dat is van een heel andere orde dan het racistische gebalk dat (sommigen) hier 365 dagen per jaar komen neerpennen.

Racisme dan maar gaan tolereren, omdat men zichzelf zou censureren en een fascistische partij niet langer zo gaat benoemen omdat het drempelverlagend zou werken tgo Dolf & C° ? Komaan Elio... onderschat je nu het intellectueel vermogen van de bevolking niet ? Behalve een relatief kleine groep mensen die vermoedelijk niet meer te redden zijn weet iedereen wel degelijk dat fascisme staat voor het kwade in de maatschappij, voor onderdrukking en totalitarisme.
Dat is nu net de reden dat de Van Grieken's en de Le Pen's van deze wereld hyperkinetisch reageren als men hen benoemt voor wat ze zijn. Die willen gewoon van dat predikaat af, het zijn net zij die er een taboe over willen uitspreken.

Racisme tolereren is ondenkbaar. Maar dat neemt -uiteraard- niet weg dat elk samenlevingsprobleem wel degelijk moet bespreekbaar zijn en blijven.

Wat zou er mis zijn met bijvoorbeeld een parlementair initiatief om volgmigratie nog verder tegen te gaan door financiële drempels nog te verhogen ?
Of om de lijst met 'veilige landen' via het parlement sterk uit te breiden zodat de asiel wachtrijen kunnen verkleinen en vluchtelingen uit sommige landen per direct hun dossier zien afgewezen worden ?

Oplossingsgericht denken, discussiëren moet altijd kunnen. Altijd.

Het probleem extreem-rechts gaan stilzwijgen, uit latente angst dat de groep nog zou kunnen aangroeien is nu net de historisch fout die men in italië, duitsland e.a. vroeger heeft gemaakt. Werkt duidelijk niet, dan zet je namelijk de sluizen helemaal open.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 06:10   #498
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Religieus fanatisme is dat ook. Zelfs nog gevaarlijker want dat geniet "bescherming" onder mom van religieuze vrijheid en cultuurrelativisme.

De vraag die je moet stellen is of het normaal is om tegenwoordig gerede angst te hebben om een Mohamed cartoon te vertonen?
Religieus fanatisme is zeer zeker een bedreiging.
Met harde hand te bestrijden, binnen de weg van de wettelijkheid.
Zelf ben ik voorstander van nultolerantie voor salafistische organisaties.
Wist je dat België het eerste land was waar er IS strijders een veroordeling kregen ? Dat wij ook numeriek het meeste van die stukken krapuul veroordeelden ? Dat wij er onze wetgeving voor aangepast hebben zodat een rechter hen de nationaliteit kan afnemen ? Dat wij de opsporingsmogelijkheden van de politie sterk uitgebreid hebben ? Dat de veiligheidsdiensten nu systematisch die organisaties screenen ?

Het resultaat ? Vroeger kon je geen krant opendoen of je kreeg een bericht over sjaria for belgium, nu zitten die kerels voor het overgrote deel in de gevangenis of zijn uitgewezen.

Godsdienstvrijheid is geen absoluut recht, de wet laat perfect toe om uitwassen zoals salafisme efficiënt te bestrijden.

En cultuurrelativisme tgo salafisten is iets dat volgens mij zelfs niet bestaat. Alleen ga ik niet in de val trappen om vanuit een afwijzing van salafisten dan maar te gaan generaliseren en alle moslims op één hoop te gooien.

Voor de mohamed cartoon : neen, dat is niet normaal. En ik denk dat bijvoorbeeld Macron groot gelijk heeft dat hij als president van zijn land publiek zegt dat we dergelijke cartoons zullen blijven gebruiken en hanteren. Dat daar niet op valt af te dingen.

Dat signaal zou onze Belgische politiek ook best geven.
Oud 22 oktober 2020, 06:11   #499
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het probleem extreem-rechts gaan stilzwijgen, uit latente angst dat de groep nog zou kunnen aangroeien is nu net de historisch fout die men in italië, duitsland e.a. vroeger heeft gemaakt. Werkt duidelijk niet, dan zet je namelijk de sluizen helemaal open.
Okay, ik denk dat we hier naast elkaar aan het discussieren zijn. Ik zeg niet dat extreemrechts moet doodgezwegen worden. Ik zeg dat we moeten voorkomen dat we mensen op een hoop gaan samen smijten die mss helemaal niet met extreemrechts wensen geassocieerd te worden maar het wel dreigen te worden zodra ze zich kritsch opstellen tegenover migratie, de maatschappelijke kost er van en bezorgdheid tonen dat de Europese waarden dreigen overboord te worden gegooid.

Ik weet dat je een viscerale afkeer en fobie koestert tegenover alles wat maar zweemt naar extreemrechts. Mss is dit een overblijfsel uit de studententijd. Mss ook niet. Maar als je het echt menens is met de Europese waarden van verlichting moet je eens durven afvragen of je tegenwoordig meer risico loopt met het maken van een spotprent over Hitler of het vertonen ve cartoon vd profeet. En of het normaal is dat kunstenaars zoals bv Hans Teeuwen toegeven dat ze zelfcensuur opleggen ivn Islam uit angst voor repercussies.

En kom me dan nog eens vertellen over de gevaren vd opkomst van Mussolini.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 22 oktober 2020 om 06:12.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 06:51   #500
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ga toch eens een panda bingo bijhouden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be