![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() en het kunstmatig bezet houden van huurhuizen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar toen was ik een gek enz ... Ik had geschreven dat ieder koppel ( koppel = man + vrouw) recht heeft op 2 kinderen met kindergeld Alle andere bijkomende kwamen ten koste van de ouders. Maar als Rutten zo iets zegt, dat is heilig Ik ging nog verder, vanaf het 4* kind - belastingen hierop betalen (eenmalig) Ze kunnen het er nog altijd inbrengen zodat onze moslim broeders vlug een knoop in hun besneden charel(tje) kunnen leggen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je mag me op van alles attent maken Pin en Puk. Ik ben blij met iedere versterking van de stroom. De stroom wordt krachtiger naarmate meer mensen meegaan in hetgeen jij en ik en ondertussen al vele anderen zeggen. Dat het stilaan begint door te sijpelen in de main stream (Rutten/Thielemans/Vermeersch) is nog zoiets waarin we ons alleen maar kunnen verheugen lijkt me, alle baten helpen. Wie er eerst was met de boodschap lijkt me van secundair belang. Je schiet er immers weeinig mee op om de boodschap honderd jaar te vroeg te brengen als niemand je volgt in je redenering (zie Malthus). In China hadden ze trouwens al vrij vroeg door dat er iets moest gedaan worden. Dat iets was dan wel iets dat naar onze westerse normen wat te ver ging. Los daarvan hadden zij reeds vrij vlug de essentie begrepen. Dit lijkt me ook het belangrijkste te wezen. De essentie begrijpen. Voor mij is de essentie dat we allemaal veel meer kans op geluk maken als we er in slagen onze aantallen een stukje te laten dalen. Ik pleit uiteraard niet voor een middel dat erger is dan de kwaal. Bij de Chinese methodes kan men die vraag reeds beginnen stellen lijkt me. Het voorstel van Rutten (waar jouw idee en het mijne en tevens dat van vele anderen mee samenhangt) lijkt me een goede manier om in de juiste richting te beginnen evolueren. Blij dus ![]() Laatst gewijzigd door satiper : 19 februari 2013 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het eerste zicht: juist. De Oude Grieken stelden reeds dat een echtpaar gemiddeld iets meer, statistisch, dan 2 kinderen moet hebben: dit om de bekomen welstand te behouden. Waren zij fout ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() 2,1 kinderen per koppel om de bevolking op hetzelfde peil te houden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de huidige technologie willen we geen 7 000 000 000 mensen.
En al zeker niet de huidige verhouding. 6 200 000 000 have nots en 800 000 000 have alls.
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() ik denk dat 11 miljoen inwoners de max limiet is hier ;
hoog tijd dat we nu aan kwaliteit beginnen werken en niet meer lullen over groei |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die zaak veranderd natuurlijk wel, eens je hetgeen je nodig hebt door robotten kan laten maken. Stel: Ik ben alleen op de wereld met enkel een kleine groep mensen waar ik me goed bij voel. Alles wat ik materieel nodig wordt me aangeleverd door robots. Maw ik en de andere mensen om me heen hebben de vrijheid te doen wat we graag doen. Als we er op kicken om gans ons leven een of andere robot uit te schakelen en diens job over te nemen ( bvb aardappelen schillen) kunnen we daar voor kiezen. We kunnen er natuurlijk ook voor kiezen om wat meer variatie in onze dagindeling te brengen. Wat zouden we kiezen, rara ??? Tov de grieken zijn we reeds een behoorlijk stuk in de beschreven richting opgeschoven. We zijn er natuurlijk nog lang niet helemaal. Nu natuurlijk kan je er ook voor kiezen om bio-robots (mensen) in te schakelen om de happy few op hun wenken te bedienen. Met de huidige aantallen lijkt het steeds meer in die richting te evolueren. Mensen als wegwerpgereedschap (een beetje terug naar af - herinvoering slavernij met een zeer dun laagje vernis erover zodat je het strikt juridisch niet zo kan noemen). Naast deze stroom van uitbuiterij is er nog een andere stroming van solidariteit gaande. Nobeler van aard maar ook deze tendens voert ons dieper de put in. Voor hen die geholpen worden is dit natuurlijk kortstondig een mooie en welkome hulp. Het is echter onvoldoende om hoger beschreven wantoestand te neutraliseren. Er blijven maw slachtoffers van de moderne slavernij vallen. Anderzijds wordt onder druk van de solidariteit een steeds meer groeiende last gelegd op de trekpaarden die het zwaarste werk verrichten. Het gevolg daarvan is dat een aantal van hen eronderdoor gaan en ook rijp zijn om ofwel slaaf te worden ofwel aan de tiet te gaan hangen waardoor weer anderen enz.... Dit alles omdat we ons steeds verder van ons optimaal aantal (ik spreek wel mondiaal bekeken nu) verwijderen. Laatst gewijzigd door satiper : 19 februari 2013 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() 462/km² volgens wiki
het mag nu stoppen het rijk is vol |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() England 377
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() ze mogen nu stoppen hun utopi vol te stoppen met niet-aktieven
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar slavernij is reeds van alle eeuwen ( veel of weinig burgers) Het grote probleem zit hem hierin dat onze aarde niet voldoende gewassen,grondstoffen of andere levensnoodzakelijkheden heeft of kan produceren om al die miljarden mensen een degelijk bestaan te garanderen. De populatie is veel groter dan de heraangroei van de bossen, vissen in de oceanen enz... De volgende miljard suplementaire bewoners verknoeien onze natuur en dus ook alle noodzakelijkheden om te overleven. Misschien ga ik nu iets heel geks schrijven, maar reeds diverse malen liep ik rond dat de wet op de euthanasie niet enkel dient om mensen uit hun lijden te helpen maar eveneens om plaats te maken voor 2 anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() ocmw-antwerpen heeft nu al een put van 18 miljoen euro
dat zal volstaan |
![]() |
![]() |
![]() |