Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2013, 06:47   #61
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
ik zou de topicstarter niet als buur willen,niks dan last mee...
Dikke vette 2.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 08:35   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik zie niet in wie het daar oneens mee kan zijn.
De provocatie van de topicstarter beweert wel dat je goed moet opletten met je nieuwe buur.
Kunt U me even verduidelijken w�*�*r die provocerende zin staat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Interessante uitkomst.

Waar zitten de racisten nu weer?

Bemerk Frankrijk.... vraag is hoeveel verrijkende Fransen aan dit onderzoek hebben meegedaan.

LET OP : in het noorden van Belgique zijn ze blijkbaar MINDER racistisch dan in het o zo tolerante Wallonie waar nog maar de helft van de migranten verblijven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 09:27   #63
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

In de 'blauwe' landen hebben ze gewoon leren liegen.
Oud 25 mei 2013, 22:22   #64
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat fijn hoe u uw ware aard hier voor allen ten toon spreidt. In de vele commentaren die u over Breivik maakt blijkt (voor zover ik gelezen heb) enkel uw bewondering voor wat u duidelijk een rationele daad vind. Maar de moslim die een soldaat vermoord vindt u een psychopaat. Gewezen op deze inconsistenties doet u wat u vermoed ik steeds doet in zulke omstandigheden...een put van leugens graven om andere leugens toe te dekken.

Kijk wie daar op de bodem van die put ligt.
Krokodillen die hem verscheuren.
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 00:15   #65
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U bent gewoon bang dat ze er met je vrouw of één van je dochters vandoorgaan.
Uw geval niet veralgemenen man.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 00:22   #66
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Extremisme trekt extremisme aan. De gemiddelde Belg verdient misschien niet beter dan verdrongen te worden aangezien hij niet in staat is zich aan veranderende omstandigheden aan te passen. Zeker indien hij niet in staat is die omstandigheden te veranderen.

Sorry om het zo cru te zeggen. Ik lees hier nogal veel achterhoedegeklaag en opportunistische opjutterij die voornamelijk neerkomen op een deel van het probleem te zijn, in plaats van van de oplossing. Het zijn evenzeer de kortzichtige Belgen dan de onverdraagzame vreemdelingen die het sociaal weefsel ontmantelen en alzo het geweld en de armoede doen toenemen.

Dat is ook mijn kritiek op een partij zoals het Vlaams Belang dat ik voor de rest niet wil uitsluiten van het democratisch proces.
Oplossing voor de problemen met bepaalde vreemde bevolkingsgroepen : deze het land uitwerken.
Iemand die uit een land komt waar ze nog als in de middeleeuwen denken en /of leven en/of aanhanger is van een totalitair religie, kan zich hier niet op 1-2-3 aanpassen. Zelfs niet in 1, 2 of 3 generaties.
Zulke mensen hou je beter ver weg van je straat, je stad, je land. Want daar ga je niets als last mee krijgen. En dit is ondertussen dubbel en dik bewezen, en word elke nieuwe dag op nieuw bewezen.
En géld kost het ons ook nog, bergen geld, fortuinen !
Oud 26 mei 2013, 00:28   #67
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien zei ik. Ik denk dat de gemiddelde forummer niet overeenkomt met de gemiddelde Belg. Het xenofobisch gehalte is hier denk ik hoger dan in de maatschappij in het algemeen. Laat het forum die uitlaatklep voor frustraties maar zijn.

De slimmere Belg past zich inderdaad aan, zelfs al vindt hij dat het een soort van onrecht is hem aangedaan het feit dat hij die moeite moet doen.

U mag altijd een alternatieve weg aanduiden hoor. Iets realistisch liefst.
Als er al slimme Belgen zouden zijn, dan zorgden die ervoor dat al die vreemde indringers vertrokken uit België.
Of anders zijn het slimme smeerlappen, die op één of andere manier aan deze invasie geld verdienen. Collaborateurs en verraders dus.
Oud 26 mei 2013, 00:37   #68
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat fijn hoe u uw ware aard hier voor allen ten toon spreidt. In de vele commentaren die u over Breivik maakt blijkt (voor zover ik gelezen heb) enkel uw bewondering voor wat u duidelijk een rationele daad vind. Maar de moslim die een soldaat vermoord vindt u een psychopaat. Gewezen op deze inconsistenties doet u wat u vermoed ik steeds doet in zulke omstandigheden...een put van leugens graven om andere leugens toe te dekken.

Kijk wie daar op de bodem van die put ligt.
Gevallen als Breivik zijn een symptoom van het ongemak dat de burger voelt met deze volksverhuizingen, met deze instroom van totaal anders denkende bevolkingsgroepen.
Volksverhuizingen gaan altijd gepaard met geweld. Niemand verlaat zijn land met plezier, en niemand vangt grote aantallen vreemdelingen met plezier op in zijn land.
Dat was gisteren zo, en vandaag ook. Het enige nieuwe is dat dit 100 % normale gedrag tegenwoordig door de overheid als " racistisch ", als abnormaal bestempeld word. Wellicht heeft die overheid daar zijn reden voor. Een reden die enkel hen ten goede komt, maar zeker niet het volk.
Oud 26 mei 2013, 07:59   #69
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Gevallen als Breivik zijn een symptoom van het ongemak dat de burger voelt met deze volksverhuizingen, met deze instroom van totaal anders denkende bevolkingsgroepen.
Volksverhuizingen gaan altijd gepaard met geweld. Niemand verlaat zijn land met plezier, en niemand vangt grote aantallen vreemdelingen met plezier op in zijn land.
Dat was gisteren zo, en vandaag ook. Het enige nieuwe is dat dit 100 % normale gedrag tegenwoordig door de overheid als " racistisch ", als abnormaal bestempeld word. Wellicht heeft die overheid daar zijn reden voor. Een reden die enkel hen ten goede komt, maar zeker niet het volk.
Zijn er nog voorbeelden uit de geschiedenis waarin in een heel continent, bij alle regeringen, op een systematische manier eerst muilkofwetten worden gestemd en waarbij de indigene bevolking via hun eigen wetten worden verhinderd om enig weerwerk te bieden tegen een massale overrompeling van totaal aandersdenkende bevolkingsgroepen? Me dunkt is de verklaring enkel te vinden in het boek Eurabië dat als enigste heel duidelijk de structuren blootlegt van deze georganizeerde bezetting.

In Engeland wordt men veroordeeld omdat de "union jack" op de achterbank van je auto ligt, met honderd gram hesp voorbij een moskee lopen geeft x maanden cel, maar thuiskomende soldaten die (naar aloude gewoonte) door de straten van hun vaderland marcheren, daarbij bejubeld door de landgenoten, mogen- samen met hun moeders - ongestraft worden bespuwd en uitgejouwd. Kinderen die vanaf de leeftijd van 11 jarenlang door de nieuwe "uebermenschen" worden verkracht, gemarteld, verhuurd en verkocht, krijgen GEEN gehoor als ze even kunnen ontsnappen en klacht neerleggen bij de politie! Mensen die tegen zulke praktijken in opstand komen worden door de staat beschouwd als extreem rechtse verraders?
Moet er nog zand zijn?

o ja, de "relletjes" in Stockholm leggen gewoon de kloof open tussen de begoede bevolking (die allang uit die wijken zijn verjaagd) en de arme werkloze "jongeren". Wie betaalt VTM voor zulke leugens? De angst dat het hier ook als een etterende puist zal openbarsten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 14:40   #70
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
totaal achterhaald
Oei oei oei, past het weer niet in je multicultureel kraampje?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 16:07   #71
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn er nog voorbeelden uit de geschiedenis waarin in een heel continent, bij alle regeringen, op een systematische manier eerst muilkofwetten worden gestemd en waarbij de indigene bevolking via hun eigen wetten worden verhinderd om enig weerwerk te bieden tegen een massale overrompeling van totaal aandersdenkende bevolkingsgroepen? Me dunkt is de verklaring enkel te vinden in het boek Eurabië dat als enigste heel duidelijk de structuren blootlegt van deze georganizeerde bezetting.

In Engeland wordt men veroordeeld omdat de "union jack" op de achterbank van je auto ligt, met honderd gram hesp voorbij een moskee lopen geeft x maanden cel, maar thuiskomende soldaten die (naar aloude gewoonte) door de straten van hun vaderland marcheren, daarbij bejubeld door de landgenoten, mogen- samen met hun moeders - ongestraft worden bespuwd en uitgejouwd. Kinderen die vanaf de leeftijd van 11 jarenlang door de nieuwe "uebermenschen" worden verkracht, gemarteld, verhuurd en verkocht, krijgen GEEN gehoor als ze even kunnen ontsnappen en klacht neerleggen bij de politie! Mensen die tegen zulke praktijken in opstand komen worden door de staat beschouwd als extreem rechtse verraders?
Moet er nog zand zijn?

o ja, de "relletjes" in Stockholm leggen gewoon de kloof open tussen de begoede bevolking (die allang uit die wijken zijn verjaagd) en de arme werkloze "jongeren". Wie betaalt VTM voor zulke leugens? De angst dat het hier ook als een etterende puist zal openbarsten?
Kan ik over dit :
Citaat:
In Engeland wordt men veroordeeld omdat de "union jack" op de achterbank van je auto ligt, met honderd gram hesp voorbij een moskee lopen geeft x maanden cel
ergens meer lezen ?
Lijkt mij moeilijk te geloven, ondanks alles wat ik tot nu toe gehoord en gezien heb ?!?
Oud 1 juni 2013, 23:12   #72
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
We zijn allemaal familie : maar als we "onzichtbare" grenzen overschrijden worden we meteen "in een andere groep" ingedeelt. Als inwoner van Deurne-Antwerpen hoor ik bij de "buitenrand" die meer racistisch is als de "binnenstad". God zij dank blijkt uit dit "wetenschappelijk onderzoek" dat vlamingen nog minder racistisch zijn dan Ollanders en Walen...
De term 'racist' of 'racistisch' is voor mij een zeer hol woord geworden.

'God zij dank' hoort er dan ook helemaal niet meer bij.

'Minder racistisch' kan momenteel betekenen 'tammer' of 'minder assertief' of 'lijdend aan een minderwaardigheidscomplex'.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 23:19   #73
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Enig idee hoe dit komt? Heeft het misschien iets te maken dat Vlaanderen zelden echt vrij geweest is en dat daardoor de Vlaming geleerd heeft hoe zich aan te passen aan vreemde meesters en andere ongemakken? Is de Vlaming een overlever of juist niet?
Een onderkruiper, bedoel je. Ja, het zit er dik in als ik de besturende regering effe bekijk.
Oud 1 juni 2013, 23:21   #74
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
2

Dat de dader gewoon een ordinaire psychopaat is die de situatie in moslimlanden misbruikt is natuurlijk onmogelijk.
Eentje is geentje, maar het is meer dan eentje af en toe, en er zijn die verdomde 'variaties op' die de mensen beu zijn.
Oud 1 juni 2013, 23:29   #75
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
John Brown was geen wetenschapper, hij kan dus lullen wat die wilt maar zijn gelul is kwalitatief niets waard vergeleken de wetenschappelijke kennis.

Mensen hebben empathie, wat volgens verschillende studie,s voor een groot deel is aangeboren dat heeft te maken met spiegelneuronen enz.

Deze dader is gewoon een psychopaat die die empathie voor een groot deel of zelfs helemaal mist. Dit heeft allemaal geen moer maar dan ook geen moer met de islam of de toestanden in moslim-landen te maken.
Islamculturen munten uit in een basic gebrek aan opvoedkunde , het weren van kennis, analfabete vrouwen die een resem kinderen moeten opvoeden en zelf niet eens kunnen beslissen over het aantal... veel woorden moet ik daar toch niet aan vuil maken. Ga gewoon op het terrein, man, en observeer.

Mij kan het niet schelen dat ze daar zo leven, maar ik kan het niet hebben dat ze dat hier doen en mijn leven verstoren en nog de lef hebben ook om mijn levenswijze te beoordelen.
Oud 1 juni 2013, 23:35   #76
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
2!
Oud 1 juni 2013, 23:36   #77
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:

Moet er nog zand zijn?

Je legt de zaken bloot waarvoor de pers de andere kant opkijkt.
Oud 1 juni 2013, 23:55   #78
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk 'volk' eigenlijk? Dat wat liever de Angelsaxische cultuur overneemt dan de eigen cultuur te koesteren misschien?

Ondertussen juichen velen dat GAS boetes nu ook voor jongere kinderen kunnen. Dat de Belg door dit soort van maatregelen extra ontraden wordt kinderen op de wereld te zetten lijkt niemands bekommernis te zijn. Het zal wel dat er dan interessante plaatsen vrij komen die ingevuld worden door migranten. Maar kijk eens wie voor de GAS boetes voor kinderen stemde. Uw partij misschien ook.

En het blijft 'van de pot gerukt' (om het zacht uit te drukken) om de moord Van Breivik op een hoop ('linkse', dat praat veel goed voor sommigen) kinderen een rationele daad te noemen en tegelijk de moord van een moslim op 1 SOLDAAT een teken van geestesstoornis. De stoornis zit hem hier eerder in de dubbele moraal die dit soort van redeneringen ontbloot.

Past gij u dan niet aan als je dat niet wilt. Ik doe het wel. Daarbij is elke buur die ik heb van een ander ras. Ik merk het niet meer en gelukkig zij ook niet voor zover ik merk. In uw België zou dat wel even anders zijn kan ik me voorstellen. Veel scheve blikken en gezaag over het 'vreemde' maar voor de rest zelf niet veel meer dan een anderstalige flatscreencultuur hebben om te verdedigen. Dan verdien je toch niet beter.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 juni 2013 om 00:05.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2013, 07:08   #79
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk 'volk' eigenlijk? Dat wat liever de Angelsaxische cultuur overneemt dan de eigen cultuur te koesteren misschien?
Als we dan toch elementen van een andere cultuur overnemen, dan liefst van de beschaafde Angelsaksische, in plaats van cultuurelementen uit achterlijke gebieden.

Citaat:
Ondertussen juichen velen dat GAS boetes nu ook voor jongere kinderen kunnen. Dat de Belg door dit soort van maatregelen extra ontraden wordt kinderen op de wereld te zetten lijkt niemands bekommernis te zijn.
Toch tenminste één positief gevolg van GAS-boetes, mocht dit waar zijn.
We zijn hier al met teveel.
We moeten er dus zelf minder op de wereld zetten, en vooral geen anderen binnenlaten die financiëel en maatschappelijk belastend zijn voor onze regio.

Citaat:
Past gij u dan niet aan als je dat niet wilt. Ik doe het wel. Daarbij is elke buur die ik heb van een ander ras. Ik merk het niet meer en gelukkig zij ook niet voor zover ik merk. In uw België zou dat wel even anders zijn kan ik me voorstellen.
Ik zal me nooit aanpassen aan wijventoekers, kinderbesnijders, religieuze idioten.

Citaat:
Veel scheve blikken en gezaag over het 'vreemde' maar voor de rest zelf niet veel meer dan een anderstalige flatscreencultuur hebben om te verdedigen. Dan verdien je toch niet beter.
Hola-hola!
Je mag bedenkingen hebben bij de flatscreencultuur, maar de mensen uit die cultuur bezitten wél de hersens om flatscreentechnologie te bedenken en te realiseren.
Dat kan niet gezegd worden van de achterlijke idioten die we uit zandbakculturen importeren;

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 juni 2013 om 07:09.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2013, 07:30   #80
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als er al slimme Belgen zouden zijn, dan zorgden die ervoor dat al die vreemde indringers vertrokken uit België.
Of anders zijn het slimme smeerlappen, die op één of andere manier aan deze invasie geld verdienen. Collaborateurs en verraders dus.
2 en of. Al de rest is hypocrisie t e m!

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be