![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Alle subsidiëring van alle geloven stopzetten? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
47 | 87,04% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 11,11% |
onthouding |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,85% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, nu gebeurt die pedofilie en het islamterrorisme tenminste op gecontroleerde wijze.
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die heeft de vraag niet begrepen, ofwel is het een van de RKK die dus betaald is dankzij die subsidies
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Fragment uit een blog van ergens ten velde op het net: Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 4 maart 2013 om 09:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Kunnen we tenminste wel de verdeelsleutel eens herbekijken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan zijn, maar dat mag geen uitvlucht zijn om mensen met - klaarduidelijk, een psychose niet te (proberen) genezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Als we zijn logica doortrekken dan ben je verantwoordelijk voor de toename in katholiek extremisme etc. Op zich zou ik het liefste naar een systeem, dat als ik me niet vergis in Scandinavische landen gebruikt wordt, waar een persoon op zijn belastingsbrief kan aangeven naar welke religie zijn geld gaat. Er was ook de mogelijkheid om enkele goede doelen aan te duiden dacht ik. Lijkt me op zich stuken beter dan ons systeem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Denk je echt dat het aantal terroristen gaat toe nemen bij het afschaffen van subsidies? Over het algemeen zijn terroristen zotten met een ideaalbeeld en een vijand en zijn hun acties niet direct gedreven door geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() Akkoord maar als er toch een deel voorbehouden wordt voor sociale doelen dan zie ik liever mijn geld gaan naar een goed doel van eigen keuze dan naar religies. Op zich is bijna elk systeem beter dan het huidige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister
|
![]() België geeft toch geld aan initiatieven met sociale doelen? Bovendien kan je een bepaald bedrag aftrekken van je belastingen indien je dat hebt uitgegeven voor een goed doel. Het bedrag voor religies komt er gewoon bovenop zover ik weet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Daarover gaat het hier niet, hier gaat het over de verdeling van middelen die nu voorbehouden zijn voor religies, waarvan momenteel vast 90% naar de katholieke kerk gaat als ik me niet vergis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() De N-VA gaat deze grote onrechtvaardigheid in de toekomst toch aanpakken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Overigens is het bizar dat je ervan uitgaat dat religie zal verdwijnen als ze niet langer gesubsidieerd wordt. Dat klinkt bijna blasfemisch : alleen door er voldoende geld tegenaan te kwakken blijft God bestaan, of zo ? Maak je maar geen zorgen. Jammer genoeg is religie niet uit te roeien. Er zullen �*ltijd mensen blijven bestaan die in de gekste dingen geloven. Simpelweg omdat er altijd mensen zullen blijven bestaan die het overweldigende besef van de eindigheid van hun bestaan niet kunnen bevatten noch aanvaarden. Het voelt comfortabeler aan om ervan uit te gaan dat er een masterplan is achter alles wat gebeurt, en dat het na onze dood niet afgelopen is maar juist herbegint, en al die onzin meer... Er zullen ook altijd mensen blijven bestaan die in het waanidee blijven geloven dat wij dermate belangrijk zijn dat ons leven op de een of andere manier een "zin" moet hebben, buiten het doorgeven van ons DNA aan de volgende generatie.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Parlementslid
|
![]() Er bestaat zoiets als justitie die religieuze dreigingen en misdrijven kan aanpakken.
Trouwens... waarom ga je ervan uit dat je controle hebt over iets indien je er geld aan geeft ? Vlaanderen stort miljarden in de bodemloze Waalse en Brusselse putten, maar hoe dat geld besteed wordt, daar heeft Vlaanderen bitter weinig over te zeggen. Een gescheiden man die alimentatie betaalt aan zijn ex heeft controle over het leven van die ex ? Een afpersingsslachtoffer dat protection money betaalt aan de maffia heeft volgens jou controle over die maffia ? Ik denk het niet, he. Ik zie het eerder omgekeerd : hoe meer geld er bij religieuze fanatiekelingen terecht komt, hoe beter ze zich kunnen organiseren en bewapenen. Dat lijkt mij niet meteen een na te streven doel, eigenlijk...
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=25867
http://forum.politics.be/showthread.php?t=122262 http://forum.politics.be/showthread.php?t=73887 http://forum.politics.be/showthread.php?t=60677 http://forum.politics.be/showthread.php?t=36068 http://forum.politics.be/showthread.php?t=36553 http://forum.politics.be/showthread.php?t=154057 |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder verklaar ik me schuldig aan het openen van een zevendubbeldraad Onderwerpen als deze komen regelmatig terug naar boven blijkbaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |