Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2014, 10:22   #81
buitenlander
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ok dan mag je mij toch eens zeggen welke types servers je specifiek bedoelt.
Er is wel meer dan ERP, mail en file/print services in een grote onderneming.
Als gij u daar niets bij kunt voorstellen dan moet ge nog wat ervaring op doen hé.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 11:11   #82
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja, dat beeld klopt toch niet helemaal om niet te zeggen totaal niet. Als we naar servers gaan kijken, dan moeten we inderdaad toegeven dat open source een impact heeft maar microsoft heeft met producten als windows server, microsoft exchange, microsoft sql server, microsoft sharepoint, microsoft dynamics etc. een HEEL ERG grote rol in servers.
Ik sprak over 'Big Iron' - lees: Datacenters.

Citaat:
En dan vergeten we voor de gemakkelijkheid nog even het asp vs php verhaal. Bij uitbreiding wint .NET (ASP, VB en C#) alsmaar meer terrain op onder meer Java.
php: 81% asp 17%

Citaat:
IT is veel meer dan desktops en software fabricant microsoft heeft dat jaren geleden al goed begrepen. Zeggen dat MS enkel desktops is, is het zonlicht ontkennen (gedurende een paar decennia).
Ik zei dat de desktop obsolete is. Ik zei niet dat microsoft enkel Windows is. Hun markt dominantie op de desktop is bijna aan zijn einde gezien de desktop meer & meer irrelevant wordt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 11:17   #83
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Neen dat is het niet. ODF kan perfect gelezen worden door MS software. Het probleem is fanboys die zitten te wenen en bleiten omdat open source niet mainstream wordt/is.
Wat ik bedoelde is dat de verplichting door scholen om bepaalde producten te gebruiken een probleem is. ODF of wat dan ook heeft daar niets mee te zien.

Microsoft doet hier net hetzelfde als Adobe en Autodesk bv. "Get them while they're young".

Open Source is al lang main stream. Open Source gaat nu eenmaal verder dan Ubuntu.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 20 februari 2014, 11:27   #84
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Dynamics heeft 10% market share terwijl SAP er 22% heeft. Wat betreft Oracle vs SQL server ben je fout. SQL server aandeel is 2.5x zo groot en wordt in zowat de helft van de gevallen gebruikt.
Nope.
http://www.gartner.com/technology/re...t=131028&st=sb

Citaat:
Ik ben geen appelen met peren aan het vergelijken. Welke servers heb je? domain, mail, database, web, file... Ook CRM/ERP draaien voor een groot deel op servers. Microsoft heeft niet zomaar een 'rol' in die zaken. Ze zijn daar prominent vertegenwoordigd op servers van zowat alle types.
Ze zijn inderdaad vertegenwoordigd in die zaken maar prominent zou ik ze (nog?) niet noemen.
Oud 20 februari 2014, 22:17   #85
bart4
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske
Besluit: de drivers van microsoft zijn niet goed. Microsoft of de printer-leverancier (HP) verhelpt daar niks aan. Alhoewel het een reeds vele jaren gekend probleem is.
Ik heb mijn printer en scanner nog steeds aan een oude Windows-95 PC hangen en dat blijft perfect werken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander
Neen dat wil dat helemaal niet zeggen, microsoft doet er alles aan om ervoor te zorgen dat hardware verkopers een PC met een OEM licentie moeten verkopen.
Dit is een correcte analyse. Zo zit bijna iedereen met Windows opgescheept. Dat was het geval met mijn laatste PC. Zelfs wanneer je Linux wil moet je vaak toch betalen voor Windows plus dan nog eens de installatie van Linux met een gratis licentie. Machtsmisbruik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander
NU dat men kinderen op school documenten moeten maken vind de school dat deze in office formaat moeten zijn en niet in odf.
Dit doen ze ook met ontwikkelingslanden via Gates' stichting.

Nog een woordje over Android, want dat heb ik ook reeds geprobeerd: Android op een tablet = BROL. Ik beschouw Android als nog veel grotere brol dan Windows.
bart4 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 23:16   #86
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bart4 Bekijk bericht
Ik heb mijn printer en scanner nog steeds aan een oude Windows-95 PC hangen en dat blijft perfect werken.
http://www.opendrivers.com/

Vuescan

Citaat:
Dit is een correcte analyse. Zo zit bijna iedereen met Windows opgescheept. Dat was het geval met mijn laatste PC. Zelfs wanneer je Linux wil moet je vaak toch betalen voor Windows plus dan nog eens de installatie van Linux met een gratis licentie. Machtsmisbruik.
licentie van windows krijg je terugbetaalt en OEM-versies bestaan niet meer.

Dus de analyse is zeker niet correct.

Citaat:
Dit doen ze ook met ontwikkelingslanden via Gates' stichting.
Microsoft verplicht scholen niet. De keuze is aan de scholen,leerkrachten en ouders.

MS Office kan overweg met ODF.
Oud 21 februari 2014, 15:24   #87
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bart4 Bekijk bericht
Iedere laptop die ik bij dell kocht heb ik met linux gekocht. Dat levert 40 euro korting op maar ge moet wel effe aandringen. Domme mensen laten zich makkelijk afzetten door Dell maar daar heeft microsoft niets mee te maken.

Laatst gewijzigd door Effect : 21 februari 2014 om 15:28.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 15:24   #88
Effect
Minister-President

Standaard

Zelf ben ik software ingenieur, ik werk dag in dag uit met embedded apparaten, maar desktop Linux voor thuis- en officegebruik is gewoon de moeite niet waard. Ik heb het vaak geprobeerd. Het is exact wat ge zou verwachten van een groep vrijwilligers: goed geprobeerd maar net niet goed genoeg.

Windows is tegenwoordig niet meer duur, zeker niet voor bedrijven. Voor 30 euro kunt ge een pc met Windows en Office hebben via groepslicenties MET uitgebreide support. Dat is vaak belangrijk. Ik heb meer dan eens een kritiek probleem gehad. Een belletje met Microsoft en 2 dagen later was er een security patch. Dát is waar ge voor betaalt. Voor een firma ter grootte van NV België is het vrijwel gegarandeerd dat dergelijke problemen wekelijks voorkomen.

In vergelijking met "gratis" Linux is Windows in veel gevallen spotgoedkoop. Dat neemt niet weg dat Linux superieur is voor andere toepassingen.

Alle argumenten dat Linux goedkoper is voor de overheid alsook dat Windows server zou zijn is fanboypraat. Toen ik 16 was geloofde ik dat ook.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be