![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Enquete Boadicea | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,76% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,76% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,76% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 19,05% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,76% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,76% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 19,05% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 23,81% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 14,29% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is weeral woensdagavond, Nynorsk heeft als opvolgster Boadicea gekozen.
Boadicea omschrijft haarzelf als volgt: Over mezelf: ik ben 30 jaar, geboren en getogen in Antwerpen-Noord en heb de buurt in de loop van mijn leven enorm zien veranderen. Professioneel ben ik huisvrouw, mijn hobbies zijn internetten, muziek beluisteren, handwerken en schrijven. Ik ben geïnteresseerd in vanalles en nog wat en vooral dol op fantasy, keltisch artwork, folkmuziek en waarschijnlijk ben ik nog vanalles vergeten. Daarnaast ben ik een dierenliefhebber, vooral met een zwak voor katten en wolven, een overtuigd vegetariër en een zotte vlaai. Politiek gezien noem ik mezelf eerder rechts, een beetje nationalistisch, maar eigenlijk niet echt ideologisch gebonden. In mijn ogen moeten we gewoon het beste uit alle ideologieën putten. Ik ga graag in discussie en hou van mensen met een eigen mening en dat hoeft zeker niet de mijne zijn. Als een echte tweelingen ben ik misschien een beetje gespleten. Ik heb soms een ideologie zoals ik het voor mezelf zie, maar ik beweer niet alle wijsheid in pacht te hebben en respecteer dat ook van een ander. Daarnaast ben ik eerder separatistisch aangelegd, alhoewel ik en Vlaamse moeder heb en mijn vader Waals was. Ik voel me eerder Vlaams, al ben ik qua stijl en overtuiging eerder Keltisch dan Germaans georiënteerd. Daarnaast ben ik persoonlijk de laatste tijd ook minder voor links/rechts gehakketak en vind ik het nuttiger om te zoeken wat mensen bind, dan wat scheidt. Ik kom soms hard over, maar ben de eerste om te zeggen dat ik alles, mezelf incluis met een korrel zout neem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanwaar jouw fascinatie voor het keltische, en hoever ga je daarin ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wil je iets meer vertellen over je gezinssamenstelling (mensen & dieren
![]()
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hey sweetie, vanwaar de naam 'Boadicea' en heeft het enige betekenis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Zo ben ik me er meer over gaan informeren. Een expert ben ik zeker en vast nog niet en er is ook veel verloren gegaan van de oude keltische culturen en talen. Hoe ver ik er in ga? Laat ik het zo stellen dat ik me nauwer met keltische dan met germaanse culturen verwant voel. Als je het grondig bekijkt, waren de Kelten hier eigenlijk al lang voor de germanen. Ze hebben zowat heel Europa bezet en zelfs delen van China. Wat we vandaag nog als Keltisch kennen is eigenlijk het topje van de ijsberg. Maar ik blijf er me door gefascineerd voelen, vooral omdat er gelijkheid tussen mannen en vrouwen herkend wordt, wat in vele culturen ontbrak. Eigenlijk zijn krijgsvrouwen iets dat me altijd bezig heeft gehouden. De Amazones en de Walkures spreken me bijvoorbeeld ook aan. Om het kort te houden: ja, ik luister vooral naar keltische muziek, verzamel keltisch geïnspireerde juwelen en artikelen en voel me ook eerder thuis in de paganistische religie, maar ik ben niet echt praktiserend. Heden ten dage lijkt me dat ook niet meer zo praktisch. Daarnaast ben ik altijd al geboeid geweest door legendes rond koning Arthur, Tristan en Isolde en dergelijke. Misschien ben ik in de grond gewoon meer een romantische ziel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Twee honden, ras mechelse herder, teef en reu. Zeven katten, vier poezen en drie katers Twee "legale", vrouwelijke muizen in mijn omgebouwd aquarium en verschillende "illegale" die mijn katten te slim af proberen te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Dit was naar aanleiding van het feit dat na de dood van haar man, zij door de Romeinen het recht ontzegd werd om van hem te erven, zoals de wetten van haar volk al eeuwenlang waren. Omdat ze hiertegen protest aantekende, werd zij door de Romeinen openbaar gegeseld en haar dochtertje verkracht. Haar wraakactie heeft veel volk op de been gebracht en was één van de bloedigste uit de geschiedenis. Nog steeds vind men verbrandde stukken aarde in de Engelse ondergrond, die men "Boadicea's layer" noemt. Haar opstand is echter teneergeslagen door het tactische spel van de Romeinen. Hier kan je er meer over lezen: In het Nederlands: http://www.boudicca.de/boadicea-nl.htm http://www.petraberger.nl/discografie_info.php?id=4 In het Engels: http://en.wikipedia.org/wiki/Boudica http://transsexy.geophys.mcgill.ca/~olivia/BOUDICA/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik wou de vraag ook aan Nynorsk stellen maar ik stel ze aan u, hoe voelt het als vrouw om op een overwegend mannenforum te posten en denk je dat het forum er anders (minder verwijten) uitzag mochten hier meer vrouwen komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb mijn handen al vol met mijn twee katten. Plannen/zin om je gezin uit te breiden?
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Hoe moet ik dat stellen? Ik kan mijn mannetje wel staan. Of het forum er met meer vrouwen anders uit zou zien? Ik weet het niet. Volgens mij zijn mannen en vrouwen niet zo verschillend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Klinkt mooi, maar ik ben al heel mijn leven een stadsmus. Een boederij lijkt me wel en leuk idee, maar ... ik weet voorlopig niet of dat haalbaar is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Nee, eigenlijk eerder afbouwen. Het is hier druk genoeg. In oorsprong had ik 2 katten, maar toen vond ik een uitgehongerd sukkeltje en dan nog één en uiteindelijk is het hier full house.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga ervan uit dat je de boeken van Marion Bradley gelezen hebt.
Nevelen van Avalon, Priesteres van Avalon e.d. Of dat je de film 'Mists of Avalon' gezien hebt. Stel, je krijgt een éénmalige kans, om terug te keren naar die periode (met Morgaine Lafaye etc). Je kan wel niet meer terug en je mag 1 ding meenemen vanuit het heden. Doe je het, en zo ja, wat neem je mee ? (ja, ik ben experte in rare vragen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Hoe staat u tegenover een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem ten einde het parasiterend sociaal profitariaat te bestrijden ?
Ter informatie : Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem is een noodsysteem dat aan werkbekwamen zonder werk (evenals aan werkenden die hun inkomen uit (deeltijdse) arbeid wat willen aanvullen) inkomenszekerheid garandeert in ruil voor het verrichten van gemeenschapsdiensten. Onder gemeenschapsdiensten moeten zéér eenvoudige werkzaamheden van algemeen maatschappelijk nut worden verstaan. Het moeten diensten betreffen die op de vrije markt niet worden aangeboden, of die op de vrije markt in ieder geval niet op een rendabele wijze kunnen worden geproduceerd. Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou in de plaats komen van de huidige werkloosheidsuitkeringen (evenals van al de andere passieve uitkeringen aan werkbekwamen zonder werk, zoals bv. het OCMW-leefloon). Gemeenschapsdienstpresteerders zouden dan enkel nog recht hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen in verhouding tot het aantal uren effectief gepresteerde gemeenschapsdienst en zouden zoveel uren gemeenschapsdienst mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen). Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou de huidige werkbekwame uitkeringstrekkers de kans geven zichzelf te bevrijden uit de armoede en hen tegelijkertijd aanmoedigen (voorlopig) desnoods een onaantrekkelijke job te aanvaarden op de vrije arbeidsmarkt met een uurloon dat hoger ligt dan het gemeenschapsdienstuurinkomen. Het zou de bedoeling zijn dat gemeenschapsdienstpresteerders zo kort mogelijk gebruik maken van een dergelijk noodsysteem. Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem kan worden gezien als een uitermate sociaal correctiemechanisme op de vrije arbeidsmarkt, dat er voor zorgt dat de lonen op de vrije arbeidsmarkt niet onder een absoluut minimum kunnen dalen. Conform de vrijemarktlogica is het wel essentieel dat in een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem de gemeenschapsdienstuurvergoeding lager zou liggen dan het uurloon voor ongeschoolde arbeid op de vrije arbeidsmarkt. Een gemeenschapsdienstvergoeding van 5 euro per uur lijkt mij wat dat betreft een redelijk bedrag. Enkele voorbeelden van mogelijke gemeenschapsdienst : - straatvegergemeenschapsdienst; - afvalsorteringsgemeenschapsdienst; - (hulp)kinderopvanggemeenschapsdienst; - hulpcontrolegemeenschapsdienst; - huishoudhulpgemeenschapsdienst; - verkeersregelingsgemeenschapsdienst; - hulpbejaardenhelpersgemeenschapsdienst; - boerenknechtengemeenschapsdienst; - fietsenstallingsbewakingsgemeenschapsdienst; - spierkrachtenergieproductiegemeenschapsdienst; - onkruidverdeldingsgemeenschapsdienst; - zwerfvuilopruimingsgemeenschapsdienst; - strijkgemeenschapsdienst. Wellicht zijn er nog vele andere gemeenschapsdienstmogelijkheden. Laatst gewijzigd door Cynicus : 15 augustus 2007 om 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() Eigenlijk kijk in meer film dan te lezen. Een boek geraakt bij mij af en toe wel eens ergens verloren gelegd voor ik het uit heb. Ik zou wel graag terug gaan naar die periode, maar wat ik zou meenemen uit het heden? Geen idee. Ik vrees dat mijn computer waardeloos is zonder electriciteit. Mijn GSM heeft geen bereik. Een auto heb ik niet en ik geloof dat deze zonder benzine ook nergens zal geraken. Daarnaast zou ons milieu dan veel sneller vervuild geraken. Een zaklamp, maar dan moet je batterijen hebben ... Misschien een fiets. Dat lijkt me handig. Verder heb ik eigenlijk geen idee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Cynicus
Bezorgt dat u een orgasme elke keer je dat kan c/p'en ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de Standaard boekhandel kan je ze normaal gezien nog bijbestellen. Bijkomende tip : boeken van Anne Rice eens lezen, heksenmeester, heksenkind, en heksenuur (3 opeenvolgende boeken), als je de Avalonreeks leuk vond toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Anderzijds vind ik niet dat we alle werkzoekenden moeten stigmatiseren. Wie wil werken, moet daar de kans toe krijgen. Jouw voorstel lijkt me wel geschikt om het koren van het kaf te scheiden. Wie geen gemeenschapsdienst wil doen, is blijkbaar niet bereid om een dienst te bewijzen aan de samenleving. Ik ga er van uit dat het loon dat je krijgt voor je werk, de erkenning is voor wat je presteert, ook ten dienste van een ander. Ik heb wel bezwaren met de loonvoorwaarden die je stelt. Die gemeenschapsdienstnoodverzekering, die jij hier aanhaalt, mag ook niet de reguliere arbeidsmarkt in het gedrang brengen, want als deze mensen aan een hongerloon voltijds ingezet zouden mogen worden, kunnen en zullen bazen hier misbruik van maken. Dan zullen ze mensen onder dit systeem inschakelen, omdat het goedkoper is en gaan er zo steeds meer mensen onder vallen en betekent dat een stijging van de armoede. Trouwens als je als werkloze moet leven van de loonsvoorwaarden die jij stelt, kom je er niet om de rekeningen te betalen. Ik ga akkoord dat de werkloosheidsuitkering een beetje naar beneden gaat voor wie geen moeite doet om werk te vinden, maar dat je er via deze gemeenschapsdienst wat op kan bij verdienen. |
|
![]() |
![]() |