Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2022, 22:11   #1841
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Gij pleit voor een isolement (nergens lid van zijn, dan kunt ge niet van meester of slaaf beticht worden)
Dat verklaar uw Putin-liefde die is inderdaad aan zijn isolement aan 't bouwen.
N-Korea als ideaal.
Ik plijt voor een onafhankelijk en vrij Europa. Wie daar Putin liefde in ziet is misschien wel een verrader van Europa te noemen. Het klinkt als VS propaganda.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2022, 22:15   #1842
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Wie zet Europa ertoe aan Russische bedrijven te onteigenen wetend wat de economische gevolgen voor Europa zullen zijn? Duitsland onteigent Rosneft bezittingen. Te voorspellen gevolg: geen olie meer door de Rosneft 'vriendschapspijpleiding'.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 05:57   #1843
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik plijt voor een onafhankelijk en vrij Europa. Wie daar Putin liefde in ziet is misschien wel een verrader van Europa te noemen. Het klinkt als VS propaganda.
Een onafhankelijk en vrij Europa dat zijn partners mag kiezen ? Of een onafhankelijk en vrij Europa zoals Oekraine dat moet luisteren naar wat zijn binnenvallende buur dicteert ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 05:59   #1844
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zet Europa ertoe aan Russische bedrijven te onteigenen wetend wat de economische gevolgen voor Europa zullen zijn?
Hebben de Duitsers nodig om tot iets aangezet te worden, beslissen die dat zelf niet ?

Het probleem van de Duitsers is niet dat ze "orders" krijgen zoals jij dat wil voorstellen, het probleem van de Duitsers is dat ze niet meer weten hoe hun hypocrisie te verbergen, en zich dus uit schaamte genoodzaakt zien om dingen te doen die "tonen" dat ze geen totale slaaf zijn van Putin, terwijl ze dat in werkelijkheid wel zijn en men hen daar al voor gewaarschuwd had.

Kortom, de Duitsers die tot aan hun nek in de stront zitten door hun Groene Smoes, proberen te doen alsof ze hun ziel NIET verkocht hebben aan Putin.
Oud 19 september 2022, 06:54   #1845
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een onafhankelijk en vrij Europa dat zijn partners mag kiezen ? Of een onafhankelijk en vrij Europa zoals Oekraine dat moet luisteren naar wat zijn binnenvallende buur dicteert ?
Wij zijn al 80 jaar een vazal. Putin heeft daar niets mee te maken.
Of, omdat putin oekraine binnenvalt moeten wij maar vazal blijven dan?

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 19 september 2022 om 06:55.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 07:15   #1846
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Wij zijn al 80 jaar een vazal. Putin heeft daar niets mee te maken.
Of, omdat putin oekraine binnenvalt moeten wij maar vazal blijven dan?
Je begrijpt nog altijd het verschil niet tussen een partner en de "afhankelijkheden" die daaruit voortvloeien, en een vazal, ttz, iemand die met geweld gecorrigeerd wordt als hij niet gehoorzaamt.

Het verschil bijvoorbeeld tussen een werknemer en een slaaf.
Oud 19 september 2022, 07:43   #1847
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je begrijpt nog altijd het verschil niet tussen een partner en de "afhankelijkheden" die daaruit voortvloeien, en een vazal, ttz, iemand die met geweld gecorrigeerd wordt als hij niet gehoorzaamt.

Het verschil bijvoorbeeld tussen een werknemer en een slaaf.
Oh jawel.
Je kan slaaf door lichamelijk geweld zijn, of door psychologisch geweld. Dat begrijp jij blijkbaar niet.
Los daarvan, ik wil slaaf noch werknemer zijn. Ik wil zelfstandige zijn.
Oud 19 september 2022, 09:20   #1848
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Voor nazi oekraiene,

https://www.zerohedge.com/political/...tract-canceled
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 17:44   #1849
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

De grootste Turkse privébank, BANKASI, stopt het werken met Russische 'Mir'-kaarten vanwege de dreiging om onder US sancties te vallen.

Het gaat goed met de Russische economie he. Alles is duidelijk onder controle en verloopt volgens plan.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 17:59   #1850
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een “onafhankelijk en vrij” Europa kan niet zonder de ruggesteun van de USA. Begrijp me niet verkeerd, ik vind wel dat Europa veel geld en grote zorg moet besteden aan een eigen legermacht en de daarmee gepaard gaande uitrusting en training. Maar een akkoord met de USA is een noodzakelijke vereiste. Zeg maar een stevige verzekeringspolis.
Oud 19 september 2022, 18:21   #1851
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Maak je liever zorgen om je eigen huis dat op instorten staat.
Oud 19 september 2022, 18:24   #1852
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een “onafhankelijk en vrij” Europa kan niet zonder de ruggesteun van de USA. Begrijp me niet verkeerd, ik vind wel dat Europa veel geld en grote zorg moet besteden aan een eigen legermacht en de daarmee gepaard gaande uitrusting en training. Maar een akkoord met de USA is een noodzakelijke vereiste. Zeg maar een stevige verzekeringspolis.
Denk het niet, de VS moet uit europa, die hebben hier niks verloren.
Europa heeft meer dan genoeg middelen om zijn eigen boontjes te doppen.
Frankrijk heeft een groter defensiebudget dan rusland, laat staan de rest van europa.
Oud 19 september 2022, 18:27   #1853
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is ondertussen wel duidelijk dat Rusland vastbesloten is de Oekrainse economie te elimineren door absolute voorrang te geven aan het vernielen van grote infrastruktuur.......Oekraine zal geen mooie dingen meer hebben als de Russen hun zin niet krijgen...

Dat dit ten koste gaat van Russische soldaten wiens artillerie zich blijkbaar niet meer bezig houdt met taktische en strategische dekking te geven is van de minste zorg......

Laatst gewijzigd door kelt : 19 september 2022 om 18:27.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 18:50   #1854
R. Kipling
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is ondertussen wel duidelijk dat Rusland vastbesloten is de Oekrainse economie te elimineren door absolute voorrang te geven aan het vernielen van grote infrastruktuur.......Oekraine zal geen mooie dingen meer hebben als de Russen hun zin niet krijgen...
Dat was toch te verwachten? Zelenski was op een bepaald moment bereid om te spreken met Putin, maar toen kwam Johnson langs en het mocht niet meer. De oorlog moest verdergezet worden. Awel, men heeft gekregen wat men wou: de oorlog wordt verder gezet. En oorlog is nu éénmaal een gewapende strijd tussen twee landen, volkeren of milities die elkaar op de knieën proberen te krijgen: ze zijn daar niet aan het kleurenwiezen hé. Het vernietigen van essentiële infrastructuur maakt daar deel van uit. Men moet de tegenstander namelijk trachten zoveel mogelijk te verzwakken tot hij capituleert. Door elektriciteitscentrales uit te schakelen, schakelt men het Oekraïense spoorwegennet voor 90% uit, want al die treinen rijden bijna op elektriciteit. Ergo: RIP logistiek. Een bijkomend probleem is dan de aanvoer van brandstof. Door een dam bij Kryvyi Rih in frieten te schieten, laat men de Ingulets buiten de oevers treden, zodat Oekraïens pontonmateriaal wegspoelt en die tsjoolders daar nu vastzitten terwijl de Russen daar pakketjes kunnen op afschieten. Ondertussen tracht men ook de moraal te breken van de bevolking... en volgens mij slagen ze daar min of meer in. Het zal niet plezant zijn om in de winter in Oekraïene te wonen. Die vernietiging kan altijd gestopt worden... maar dan moet men natuurlijk wel in de eerste plaats WILLEN praten in plaats van oorlog te voeren. Zolang men dat niet wil, zal de vernietiging doorgaan. Dat is nu éénmaal oorlog.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat dit ten koste gaat van Russische soldaten wiens artillerie zich blijkbaar niet meer bezig houdt met taktische en strategische dekking te geven is van de minste zorg......
Dat is wel heel erg ver van de waarheid verwijderd. De Russen schieten per dag 40.000-60.000 shells per dag af t.o.v. 6.000 die van Oekraïene komen. In feite schieten die er per dag door wat de V.S op ongeveer drie maanden kan produceren om je maar een idee te geven hoe ver je er naast zit (Rusland produceert 1.400.000- 1.600.000 shells / jaar = 133.333 per maand en dan hebben we het nog niet over dat miljoen stuks die ze van Noord-Korea gekocht hebben, de V.S. kan er op dit moment +- 12.000 per maand maken: de productie is daar namelijk niet gecentraliseerd zoals in Rusland maar wordt uitbesteed aan bedrijven). Steek dat eens goed in uw koppeke als het een war of attrition wordt .

https://www.theguardian.com/world/20...igence-ukraine
https://taskandpurpose.com/news/russ...-east-ukraine/
https://www.nytimes.com/2022/06/10/b...mmunition.html
https://www.theguardian.com/world/20...s-says-ukraine
https://www.businessinsider.com/us-w...true&r=US&IR=T
https://www.csis.org/analysis/united...s-send-ukraine

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 19 september 2022 om 19:10.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 19:21   #1855
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Van wie heeft u angst om een verzekeringspolis nodig te hebben?
Oud 20 september 2022, 05:48   #1856
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Denk het niet, de VS moet uit europa, die hebben hier niks verloren.
Europa heeft meer dan genoeg middelen om zijn eigen boontjes te doppen.
Frankrijk heeft een groter defensiebudget dan rusland, laat staan de rest van europa.
Een reden te meer om mijn eieren in de Amerikaanse mand te leggen.
Oud 20 september 2022, 06:47   #1857
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Een reden te meer om mijn eieren in de Amerikaanse mand te leggen.
Welke reden? Iets tegen Frankrijk?
Oud 20 september 2022, 09:01   #1858
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Welke reden? Iets tegen Frankrijk?
Denkt gij nu echt dat in de feiten op langere termijn, Amerika voor ons Belgen, eigenlijk Vlamingen, een grotere bedreiging gaat zijn dan Frankrijk?
Dan moet u dringend uw geschiedkundige kennis wat opkalefateren.
Sorry.
Oud 20 september 2022, 17:10   #1859
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Het economisch net sluit zich meer en meer.

Sinds 20 september werkt Sberbank niet meer met het Mir-betalingssysteem vanwege de dreiging van Amerikaanse sancties. De bank viel in de zomer al onder westerse restricties en zag zich genoodzaakt alle valutatransacties met buitenlandse tegenpartijen stop te zetten, maar daar bleek niet het einde aan te komen.

Volgens RBC waren financiële analisten van mening dat alle mogelijke sancties al waren ingevoerd tegen Sberbank, maar Washington vond een ander drukpunt - het dreigde topmanagers van de bank en hun families met persoonlijke sancties. Volgens het Amerikaanse ministerie van Financiën heeft van de hele top van de financiële organisatie (in totaal 16 persoonlijkheden) slechts één persoon geen onroerend goed in het buitenland, maar wordt hij nu verdacht van verraad en neemt hij niet echt deel aan de leiding.

Als gevolg hiervan stopt de bank vanaf 20 september met de uitgifte van Mir-kaarten en schorst ze ook de acceptatie ervan in haar geldautomaten en acquiringsystemen. Vertegenwoordigers van de instelling beloofden dat ze de werkzaamheden met het binnenlandse betalingssysteem zouden hervatten en zeker filialen op de Krim zouden openen zodra de dreiging van sanctiedruk zou verdwijnen.

https://panorama.pub/news/sberbank-v...ciej-prekratil
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 17:44   #1860
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Interessant bericht;
Credit Suisse May Exit US Market, Fire 'Thousands', And Shuffle Risky Assets Into 'Bad Bank'
22 sep 2022
Een zuiver economische context lijkt tekort te schieten om dit bericht te plaatsen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be