![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#1841 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik plijt voor een onafhankelijk en vrij Europa. Wie daar Putin liefde in ziet is misschien wel een verrader van Europa te noemen. Het klinkt als VS propaganda.
|
|
|
|
|
|
#1842 |
|
|
Wie zet Europa ertoe aan Russische bedrijven te onteigenen wetend wat de economische gevolgen voor Europa zullen zijn? Duitsland onteigent Rosneft bezittingen. Te voorspellen gevolg: geen olie meer door de Rosneft 'vriendschapspijpleiding'.
|
|
|
|
|
|
#1843 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een onafhankelijk en vrij Europa dat zijn partners mag kiezen ? Of een onafhankelijk en vrij Europa zoals Oekraine dat moet luisteren naar wat zijn binnenvallende buur dicteert ?
|
|
|
|
|
|
#1844 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het probleem van de Duitsers is niet dat ze "orders" krijgen zoals jij dat wil voorstellen, het probleem van de Duitsers is dat ze niet meer weten hoe hun hypocrisie te verbergen, en zich dus uit schaamte genoodzaakt zien om dingen te doen die "tonen" dat ze geen totale slaaf zijn van Putin, terwijl ze dat in werkelijkheid wel zijn en men hen daar al voor gewaarschuwd had. Kortom, de Duitsers die tot aan hun nek in de stront zitten door hun Groene Smoes, proberen te doen alsof ze hun ziel NIET verkocht hebben aan Putin. |
|
|
|
|
|
|
#1845 | |
|
|
Citaat:
Of, omdat putin oekraine binnenvalt moeten wij maar vazal blijven dan?
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 19 september 2022 om 06:55. |
|
|
|
|
|
|
#1846 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het verschil bijvoorbeeld tussen een werknemer en een slaaf. |
|
|
|
|
|
|
#1847 | |
|
|
Citaat:
Je kan slaaf door lichamelijk geweld zijn, of door psychologisch geweld. Dat begrijp jij blijkbaar niet. Los daarvan, ik wil slaaf noch werknemer zijn. Ik wil zelfstandige zijn.
|
|
|
|
#1848 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#1849 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
De grootste Turkse privébank, BANKASI, stopt het werken met Russische 'Mir'-kaarten vanwege de dreiging om onder US sancties te vallen.
Het gaat goed met de Russische economie he. Alles is duidelijk onder controle en verloopt volgens plan. |
|
|
|
|
|
#1850 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een “onafhankelijk en vrij” Europa kan niet zonder de ruggesteun van de USA. Begrijp me niet verkeerd, ik vind wel dat Europa veel geld en grote zorg moet besteden aan een eigen legermacht en de daarmee gepaard gaande uitrusting en training. Maar een akkoord met de USA is een noodzakelijke vereiste. Zeg maar een stevige verzekeringspolis.
|
|
|
#1851 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Maak je liever zorgen om je eigen huis dat op instorten staat.
|
|
|
|
|
|
#1852 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Europa heeft meer dan genoeg middelen om zijn eigen boontjes te doppen. Frankrijk heeft een groter defensiebudget dan rusland, laat staan de rest van europa. |
|
|
|
|
|
|
#1853 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is ondertussen wel duidelijk dat Rusland vastbesloten is de Oekrainse economie te elimineren door absolute voorrang te geven aan het vernielen van grote infrastruktuur.......Oekraine zal geen mooie dingen meer hebben als de Russen hun zin niet krijgen...
Dat dit ten koste gaat van Russische soldaten wiens artillerie zich blijkbaar niet meer bezig houdt met taktische en strategische dekking te geven is van de minste zorg...... Laatst gewijzigd door kelt : 19 september 2022 om 18:27. |
|
|
|
|
|
#1854 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
https://www.theguardian.com/world/20...igence-ukraine https://taskandpurpose.com/news/russ...-east-ukraine/ https://www.nytimes.com/2022/06/10/b...mmunition.html https://www.theguardian.com/world/20...s-says-ukraine https://www.businessinsider.com/us-w...true&r=US&IR=T https://www.csis.org/analysis/united...s-send-ukraine
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools. Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ” Laatst gewijzigd door R. Kipling : 19 september 2022 om 19:10. |
||
|
|
|
|
|
#1855 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#1856 |
|
|
Een reden te meer om mijn eieren in de Amerikaanse mand te leggen.
|
|
|
#1857 |
|
|
Welke reden? Iets tegen Frankrijk?
|
|
|
#1858 |
|
|
Denkt gij nu echt dat in de feiten op langere termijn, Amerika voor ons Belgen, eigenlijk Vlamingen, een grotere bedreiging gaat zijn dan Frankrijk?
Dan moet u dringend uw geschiedkundige kennis wat opkalefateren. Sorry.
|
|
|
#1859 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Het economisch net sluit zich meer en meer.
Sinds 20 september werkt Sberbank niet meer met het Mir-betalingssysteem vanwege de dreiging van Amerikaanse sancties. De bank viel in de zomer al onder westerse restricties en zag zich genoodzaakt alle valutatransacties met buitenlandse tegenpartijen stop te zetten, maar daar bleek niet het einde aan te komen. Volgens RBC waren financiële analisten van mening dat alle mogelijke sancties al waren ingevoerd tegen Sberbank, maar Washington vond een ander drukpunt - het dreigde topmanagers van de bank en hun families met persoonlijke sancties. Volgens het Amerikaanse ministerie van Financiën heeft van de hele top van de financiële organisatie (in totaal 16 persoonlijkheden) slechts één persoon geen onroerend goed in het buitenland, maar wordt hij nu verdacht van verraad en neemt hij niet echt deel aan de leiding. Als gevolg hiervan stopt de bank vanaf 20 september met de uitgifte van Mir-kaarten en schorst ze ook de acceptatie ervan in haar geldautomaten en acquiringsystemen. Vertegenwoordigers van de instelling beloofden dat ze de werkzaamheden met het binnenlandse betalingssysteem zouden hervatten en zeker filialen op de Krim zouden openen zodra de dreiging van sanctiedruk zou verdwijnen. https://panorama.pub/news/sberbank-v...ciej-prekratil |
|
|
|
|
|
#1860 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Interessant bericht;
Credit Suisse May Exit US Market, Fire 'Thousands', And Shuffle Risky Assets Into 'Bad Bank'Een zuiver economische context lijkt tekort te schieten om dit bericht te plaatsen.
|