![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
Bekijk resultaten enquête: Wie zit er achter de sabotage van Nord Stream? | |||
quasi zeker de Russen! (>95% kans) |
![]() ![]() ![]() |
12 | 26,67% |
ik denk eerder de Russen (>50% kans) |
![]() ![]() ![]() |
6 | 13,33% |
ik denk eerder Het Westen (VS, EU, Duitsland,...) (>50% kans) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,22% |
quasi zeker Het Westen (VS, EU, Duitsland,...)! (>95% kans) |
![]() ![]() ![]() |
11 | 24,44% |
Niet genoeg info - ik doe geen voorspelling met de info die we nu hebben. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 20,00% |
Prins Laurent |
![]() ![]() ![]() |
6 | 13,33% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() Interessant om te zien dat de populatie forummers die het Westen als dader ziet, daar minder aan twijfelt, dan die wat naar Rusland kijken:
Westen: 10 heel zeker, 0 waarschijnlijk Rusland: 10 heel zeker, 5 waarschijnlijk Zou ik durven concluderen dat zij die Het Westen als dader zien wat fanatieker zijn?... ![]()
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen komen af met EEN motief, en beschouwen dat als een "zekerheid". Maar alle anderen hebben OOK motieven. Nog een geluk dat het geen rechters zijn, die mensen met zoveel zekerheden he. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 oktober 2022 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De keuze van 'geen info , 'kan nie kiezen' , begrijp ik niet echt goed. Indien we voldoende info hadden, dan was de enquete niet nodig niewaar.
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is echt onvoldoende info om zeker te zijn. Dat geldt voor beide strekkingen. Ik stel wel vast dat zij die naar het Westen kijken beduidend zekerder zijn die zij die naar Rusland kijken...
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Absoluut zeker ben ik uiteraard niet. Ik ben niet immuun voor denkfouten, noch alwetend, dus ik ga zeker niet stellen dat het een zekerheid is dat de Russen dit gedaan hebben. Ik vind echter dat er genoeg elementen zijn om dit toch ten minsten een 95% te geven, alleen al door een eenvoudige kosten-baten analyse te maken.
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Rusland zal in Azië een tweede maal in zijn geschiedenis geconfronteerd worden met een zeer snel gegroeide en machtige natie. De eerste maal was einde 19e/begin 20e eeuw toen het Russisch Tsaristisch regime van de Japanners twee zeer zwaar opdoffers kreeg: te land in Mandsjoerije (Port Arthur) en ter zee door de slag in de straat van Tsushima (zee-engte tussen de ZW-punt van Korea en Japan) waar de Japanners in 1905 de Russische vloot totaal aan diggelen schoten. Slechts één Russisch schip wist te ontsnappen en een toevlucht te vinden in Vladivostok. Als de Russen zich niet erg onderdanig en gewillig tegenover China zullen gedragen staat hen een tweede Aziatische ramp te overkomen.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 3 oktober 2022 om 12:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn idee is dat men op dit ogenblik TOTAAL GEEN ENKELE INDICATIE HEEFT over wie het zou kunnen gedaan hebben. Dit is zoals een Agatha Christie roman he. Direct roepen "het is de Butler" is toch eigenaardig ? Voor mij is de VS, de Russen, de Duitsers, de Chinezen, de Fransen, de Britten, Oekraine, een of andere niet-goevernementele organisatie, een interne staatsorganisatie die rogue gegaan is, .... ongeveer ALLEMAAL EVEN WAARSCHIJNLIJK. Want enorm veel mogelijkheden en zo goed als geen data. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 oktober 2022 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die pijplijn is afgeschreven he, die ene is misschien terugverdiend, maar die tweede was nog niet in gebruik genomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez, de enigen die ECHT verliezen zijn de Duitse Groenen, maar zelfs die kunnen nog denken dat ze winnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De amerikanen zijn samen met de Oekraieners de winnaars op de korte termijn want ze zetten A duitsland zo onder druk. B de geldstromen naar Poetin drogen voor een deel op. Maar er kan nog altijd een strategie van de spanning achter zitten of inderdaad een binnenlandse antie Poetin groep De hollanders voor hun gas te kunnen verkopen etc... etc... etc... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat wil zeggen dat op Forum Politics 10 russische trollen zitten ![]() ![]()
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 3 oktober 2022 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dit op voorhand afgeklopt was met de Duitsers. Immers, de beslissing om die kraan toe te draaien nog voor ze ooit open gegaan was, werd uiterst snel door de Duitsers genomen, na de eerste dag van de invasie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus werd die miljarden kostende pijpleiding aangelegd zonder noodzaak ????
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Een goede kosten-baten analyse houdt rekening met de mogelijkheid dat het uitkomt en daar zijn wel degelijk grote zeer grote verschillen in. Het is veel erger vrienden te verliezen dan vijanden nog kwader te maken, daar zijn we het hopelijk toch over eens? Citaat:
Citaat:
Alleen nog maar op basis van hoe moeilijk het zou zijn voor sommige van die partijen om gewoon nog maar die pijpleidingen te kunnen bereiken, maakt het absurd te stellen dat de waarschijnlijkheid gelijk zou zijn voor alle partijen.
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in feite wat heb je nodig: een team duikers, en niet weinig diep dat is dieper dan gemiddeld een paar boten en wapentuig, niet weinig semtex maar genoeg om een stalen buis van ettelijke meters dik te penetreren, het heeft wel wat knowhow nodig gezien het monopolie van de overheid op wapens, spreken we dus over een POLITIEKE daad wie heeft er de resources om op die schaal vier teams met vier boten, vier duikploegen, en vier waterdichte explosieven en veilige afstandsdetonatiesystemen , een leiding op te blazen... in principe zou zowat elk leger dat moeten kunnen zelfs onze Belgische bloopers. China ? denk dat dit echt te ver van hun bed is, geen chinezen gespot in die enge skandinavische zee, tenzij ze undercover meevaren op een handelsschip, maar goed tot daar de theorie. UK ? die zouden dat kunnen doen, en het zou nog leuk meegenomen zijn om DE en RU in één strike een hak te zetten, voor zover ik weet zijn die daar ook niet gespot met hun vloot, en in feite hebben die ook wel een gastekort dus denk nu niet dat ze zo happig zijn om meer te gaan betalen of in hun eigen voeten te gaan schieten DE zelf ? zou nogal shizofreen politiek bestuur zijn, maar hé je kan daarmee wel een stevig signaal geven aan RU van we blazen nog liever die leiding op dan dat je met ons kloten gaat spelen. Die hebben zichzelf ook niet gespot en DK ook niet, dus vermoedelijk zijn zij het ook niet VS ? is uiteraard een beetje dubbelzinnig dat ze achter ons rug die leiding opblazen en ondertussen proberen vriendje te blijven... Zij kunnen het zeker maar dan heb je wel 4 ploegen, boten etc nodig die hun mannen transporteren en hé toevallig waren het russische boten dat ze gespot hebben en geen VS vloot van duikboten en schepen die daar effe handig een ladingse semtex geplaatst hebben of een diepzeebom doen ontploffen hebben nee. no passeran ook niet VS, want die zitten met hun vloot toevallig elders te klooien, liever in de stille oceaan dan daar bij de noren tenzij men hier uiteraard ineens een map gaat uitplooien waar ze duidelijk op gespot zijn. En ja ze hebben daar alle belang bij dat EU veel geld geeft voor hun fracking gas en via LNG tankers ipv aan JPN te verkopen aan EU voor 4x de prijs. Dus economisch hebben ze er belang bij, vanuit NATO geredeneerd is het een beetje schizofreen, Nato die zijn eigen leidingen gaat opblazen waar RU vertikt nog gas door te stuwen. SOwieso is VS een historiek van militaire aanvallen eerder dan een historiek van burgerdoelwitten opblazen. Het zit natuuurlijk in internationaal water , je zou kunnen zever dat niemand eigenaar is, of dat het internationaal water die leiding public domein is en een open goal om RU aan te vallen. Maar enfin EU in de miserie duwen is geen handelsvisie , VS heeft liever een sterker economlisch EU dan een verzwakte partij Dus blijft er niet veel meer over dan NL of RU te gaan verdenken... NL heeft er alle belang bij om extra gas te gaan leveren, maar NL kunnen niet zwijgen die zouden dat op voorhand aankondingen en dan minitieus uitvoeren. Dus niet aangekondigd en geen goesting meer om Groningen onder water te doen verdwijnen of zij zijn het niet OK en nu onze vriendje Putain. Uiteraard we zijn gewoon dat hij over alles liegt, wat alles wat hij vertelt op TV klopt niet in de realiteit, er is dus geen enkele manier één woord af te punten aan de realiteit zoals wij de wereld zien. Het is altijd anders... Als hijzegt wij hebben het niet gedaan, maar vergeet te zeggen wie het wel gedaan moet hebben... dan is het uiteindelijk gewoon het stoute jongentje die in de hoek moet staan maar bang is voor de straf die hij verdient... Dus Putain zal gedacht hebben als ik één leiding opblaas, en EU gaat toch af van het gas, dan heb ik nog 4 leidingen waarlangs ik kan cashen... Dus no problem laten we dit doen.. ALs de prijs van 300 naar 600 gaat, ben ik de grote winnaar dus ik ga dat probleren. Sowieso zakt de prijs de laatste tijd en komt het beter uit om mijn oorlog te financieren dat die prisj verder door het dak vliegt... Dus we doen het... En hopla de prijs schiet niet in die richting, blijkbaar weet de markt weer meer dan Putain en zegt de markt, hé de EU hebben een middenvingertje en steek dat in het donkerste bruine plekje we willen niet meer uw brol we kopen het elders... en zo geschiede de geschiedenis, Putain schiet zijn eigen infrastrucuur kapot, had gehoopt om chaos en verdeeldheidtemaken met zijn trollenleger die de indruk unnen wekken via mediamanipulatie en fakenews dat het VS is die daar belang bij hefet, naast NO, Quatar en alle gasleveranciers van de wereldbol.. Maar niet verlet de nuchtere EU haalt zijn schouders op, en zegt fluit ventje, wij gaan wel in ons geisoleerde passiefwoning de koude overleven en jij kan de pot op we schieten uw leger liever tot moes dan nog een druppel gas van u te schooien op onze blote voeten
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 3 oktober 2022 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#119 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Motieven heeft iedereen. Ik heb ze al opgesomd. 1) de Duitse politieke klasse heeft een enorm motief om zich achter een voldongen feit kunnen te scharen voor het gegeven dat ze geen gas meer hebben ondanks hun Groen Gas politiek. 2) EU partners en de VS hebben een motief van Vladimir zijn chantagemiddel weg te nemen, en Duitsland uit zijn getwijfel te helpen. Bovendien hebben alle westerlingen er belang bij om Vladimir diets te maken dat hij niet op inkomsten van die pijp moet rekenen. 3) zelfs al zijn de overheden van de westerse landen niet bereid om tot het opblazen van die pijp te gaan, er kunnen niet-gouvernementele entiteiten of rogue gouvernementele entiteiten zijn die "initiatief" willen nemen. 4) er kunnen derde partijen zijn in de wereld die er een voordeel aan hebben dat de Russen geen gas meer leveren aan de EU voor lange tijd, of die voordelen hebben bij hoge gasprijzen en zo. 5) de Russen (zowel de overheid, dan wel rogue entiteiten ginder) kunnen willen de chantage van de EU ten aanzien van de Russen betreffende geen gas meer afnemen, schrappen (spiegel redenering van 2) ). Zij die de EU het hardste willen treffen, willen misschien de mogelijkheid om toch gas te geven, definitief geschrapt zien. 6) de Russen (of een rogue eenheid) wil misschien laten zien dat ze "terrorisme" kunnen plegen op gelijk welke pijp ginder, en dus Europa den duvel aandoen op dat vlak. 7) een partij kan misschien een andere partij willen framen. Dat geldt voor iedereen in het conflict. Qua mogelijkheden en middelen. Ik denk dat men de techniciteit van een stevige bom doen ontploffen niet moet overschatten. Het is niet heel diep. Bovendien hebben Duitsland en Rusland toegang tot de binnenkant. Ik denk helemaal niet dat men duikboten en zo nodig heeft. Een blok van een kubieke meter of zo laten afdalen op de juiste plek lijkt mij nu echt niet zo vreselijk moeilijk. Eens je precies weet waar je moet zijn, kan dat met gelijk welk schip gedaan worden he. Een tijdbom plaatsen is nu ook weer niet echt moeilijk. Het is wel juist dat *als het uitkomt* het het ergste is voor elke westerse partner. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- explosies op 90-110 meter diepte (geavanceerde subs/duikmissies/) - gelijktijdig (vereist meerdere missies en een gecoördineerde planning) - aanwezigheid van de Angelsaskische vloot die toevallig tussen de twee pijplijnen oefeningen aan het houden waren. - Satellietbeelden van de dagen ervoor waar verschillende militaire vliegtuigen boven de pijplijnen vlogen. Enkele van die toestellen hadden de middelen om duikboten op te sporen (ge moet zekerheid hebben dat ge niet gezien wordt) - (Poolse) politici die letterlijk de Amerikanen bedanken - ... Dat is toch een serieus lijstje dat het aannemelijk maakt dat dat alvast de hoofdverdachten zijn.
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools. Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ” Laatst gewijzigd door R. Kipling : 3 oktober 2022 om 14:59. |
||||||
![]() |
![]() |