![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Belg, woonachtig in Vlaanderen en dus is hij Vlaming.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker. Schotten die bipatride zijn bv doordat ze ook de VS nationaliteit verkregen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Frank De Winne ?
Onze 2 astronauten zijn Vlamingen. Toeval ? Onze grote raket bouwer, Karel Bossart, werkte samen met Wernher von Braun & was een persoonlijke vriend van president Kennedy. Een Vlaming...die een standbeeld heeft in Amerika. Men noemde hem daar Mister Atlas. Laatst gewijzigd door Boduo : 3 november 2022 om 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het tweede deel van je vraag kan ik niet beantwoorden simpelweg omdat ik niet weet hoe de Britse wetgeving het begrip 'Schot' definieert. (kijken ze naar geboorteplaats, of kijken ze naar afstamming, of kijken ze naar woonplaats, of nog iets anders...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben Weyts
??@BenWeyts?? Intriest dat sommige academici zo neerkijken op de Vlaamse Gemeenschap en op onze geschiedenis. En dat allemaal zonder ook maar één bladzijde van de canon gezien te hebben. 3/11/2022 09:19 |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar Ene zekere Bart De Wever wist al in 2002 : Citaat:
Dus dat academici die meewerken aan zo'n totalitair instrument kritiek krijgen, lijkt mij niet meer dan normaal.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 3 november 2022 om 18:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou het eerst eens moeten lezen, maar als er instaat det de Graven Van Vlaanderen en de Bourgondiërs ‘Vlamingen’ (etnische, identitaire) waren dan is dat onzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar hebben de Belgicisten geen enkel probleem mee. Maar dat het huidige RegioVlaanderen niet overeenkomt met het vroeger Graafschap Vlaanderen ,dat schijnen zij onaanvaadrbaar te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 3 november 2022 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn excuses. Het moet zijn "Maar dat de huidige Regio Vlaanderen niet overeenkomt met het vroegere Graafschap Vlaanderen ,dat schijnen zij onaanvaardbaar te vinden." Maar wat zegt U over de inhoud "Het grondgebied van België moet niet overeenkomen met de Romeinse provincies Belgica Prima en Belgica Secunda volgens de Belgicisten. Maar dat het grondgebied van de huidige regio Vlaanderen niet overeenkomt met het grondgebied van het graafschap Vlaanderen ,dat vinden zij dan weer onaanvaardbaar." Alweer twee maten en twee gewichten in hun redenering. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 november 2022 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
U bent dan ook grote fan, neem ik aan, van Bijbel en Koran als gemeenschapsvormende romans ? Als u een Vlaamse gemeenschapsvormende canon wil voeren in het onderwijs, hebt u er allicht ook niets op tegen dat Bijbel en Koran eenzelfde plaats in het onderwijs krijgen als gemeenschapsvormers ?
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals inwoners van Vlaanderen Vlamingen en Belgen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar on topic, het wordt afwachten wat er uiteindelijk gaat instaan. Wat wel al geweten is, is dat de NVA (Weyts) er een identitair gedoe wou van maken.
https://www.demorgen.be/snelnieuws/d...anon~b8c8fd07/ Citaat:
Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 november 2022 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pandareus meent immers dat wanneer ik morgen verhuis naar Frankrijk, ik niet langer een Vlaming ben. Ik vraag me af of hij dat als iets unieks voor Vlaanderen beschouwt (en Vlaams zijn louter koppelt aan inwoner zijn van het Vlaams Gewest) of dat hij die redenering doortrekt en dus ook niet aanvaardt dat men bijvoorbeeld Koerden of Schotten kan hebben die in België wonen (er bestaat immers geen officiële Koerdische of Schotse nationaliteit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |