![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het principe dat je aanhaalt is immers in totale strijd met het concept zelf van individu, dat een fundamentele asymetrie invoert tussen "zelf" en "niet-zelf". Het is erg om vermoord te worden, en het is helemaal geen probleem om te moorden. Juist omdat zoiets berust op de asymmetrie van ik en niet-ik. Maar natuurlijk kan je beseffen dat uw buur exact hetzelfde vindt. En DAN kan je tot een vergelijk komen: ik beloof van U niet te vermoorden (dat is de PRIJS die ik betaal) als gij belooft van mij niet te vermoorden (dat is het PRODUCT dat ik koop). Ik wil absoluut het product kopen van uw belofte om mij niet te vermoorden, omdat "ikke vermoord" slecht is. Maar om dat te kopen zal ik een prijs moeten bieden. Ik bied "U niet vermoorden". Ik zou dat graag doen, maar ma foi, dat is iets waar ik mee kan leven om dat af te staan. Als dat voor mij alles bij elkaar een interessante ruil is vanuit mijn oogpunt, is dat voor U misschien OOK een interessante ruil. En dan kunnen we zaken doen. Maar dat wil niet zeggen dat ik het mijzelf a priori zou verbieden om U te vermoorden omdat ik zelf niet vermoord wil worden he ! Dat is gewoon een prijs die ik moeten betalen heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vegetariër en/of veganist zijn is een luxe probleem. Denkt u nu echt dat een uitgehongerde persoon een koteletje laat liggen uit principe? Zo ja, da's Darwin at work.
![]() |
![]() |
#144 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#146 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() klassegenoten opeten is ook gevaarlijker voor de gezondheid (paarden en mensen behoren tot dezelfde klasse van zoogdieren). Of simpeler: dierlijk vlees eten is gevaarlijker voor de gezondheid dan plantaardig, omwille van ziekterisico's
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal wel een rat stoven in echte boter.
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#150 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is ten eerste niet alles wat ik schreef en ten tweede: ja, als je de vernietiging zelve met de moed der wanhoop 'goed' noemt, dan is dat gewoon het enige wat je nog kan doen om bij een totaal échec toch de hoogmoed te bewaren van het eigen gelijk he. En ook hier weer ben je daardoor noodgedwongen contradictorisch want elders zie je 'ten onder gaan' wel degelijk als 'verliezen' en dus 'slecht' (bv. door 'omvolking' etc.), a fortiori als dat verhinderd kan worden. Maar nogmaals, het past gewoon niet in je straatje.
![]() |
#151 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ga aan een soldaat zeggen "zou jij graag hebben dat die tank de jouwe stuk schiet ? Nee ? Wel, dan mag jij die tank niet beschieten he !". Zie je hoe idioot dat is ? Laatst gewijzigd door patrickve : 10 december 2022 om 06:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er eerder voorstander van dat de meeste van mijn medeburgers een moslim voor ontbijt hebben. Zelf weet ik niet of het mij zou smaken, maar zonder te proeven kan ik dat niet weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 10 december 2022 om 06:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, het is veel beter om zelf ten onder te gaan terwijl men de vijand vernietigt, dan gewoon zichzelf uit te schakelen en de vijand de vrije loop te laten. Maar het is nog veel erger om blijven te leven en onder het juk van de vijand te plooien. Het ideale is natuurlijk om de vijand klein te krijgen, en nadien een leven te hebben zonder die vijand. Dat is een risico waard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het ideaal van de lastigaards te elimineren soms op praktische belemmeringen botst, en ENKEL daarom, en omdat het soms aanvaardbaar kan zijn om tijdelijk die lastigaards te verdragen tot men sterk genoeg is om ze te elimineren, is het concept van "vrede" tijdelijk een mogelijke wachttijd die men kan beschouwen. Vrede is een situatie waarbij er tijdelijke akkoorden met de vijand (ttz, de andere) worden gemaakt, met het idee dat men die tijd zal gebruiken om sterker te worden dan de andere, en dus de praktische obstakels om die te elimineren, beter zal kunnen overwinnen. Vrede is altijd een tijdelijke periode die een vervelende noodzaak kan zijn, in afwachting van het doel, de strijd om de andere uit te schakelen. Maar vrede is tevens een enorm risico waarbij de andere (de vijand dus) ook sterker kan worden. Men moet daar spaarzaam mee omspringen, met "vrede" en met "akkoorden sluiten".
Er zijn onnozelaars die denken dat die tijdelijke taktische pauze een doel zou zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 december 2022 om 07:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergo, een stoofpotje met muzel is teveel nadeel voor persoonlijk comfort.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 10 december 2022 om 07:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tot zolang is de muzel stoofpot niet echt iets dat te beschouwen valt, maar dat mag de discussie hierover niet beletten... En ja, ik heb er niks op tegen dat er een of ander etiket bedacht wordt, Hoeloel of zo, waarbij men garandeert dat in de bereiding van een gerecht dat Hoeloel is, geen muzel vlees is gebruikt. Want mensen moeten de keuze hebben. Maar onzen diepen ecoo moet niet afkomen met zijn/haar/het idee dat ik iemand zou willen beletten van mensenvlees te eten, he, zolang het maar mijn vlees niet is. Waar 'em/zij/het zoiets vandaan haalt, geen gedacht ! Laatst gewijzigd door patrickve : 10 december 2022 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het niet noodzakelijk over mensen, ik beschouw dat maar als EEN levensvorm onder andere, en machines die intelligent genoeg zijn zullen ook wel individuen zijn. Dus nee, men moet zijn theorietje niet beperken tot die ene toepassing daarvan op mensen he. Het moet universeel gelden voor individuen. Als het niet universeel geldt, heeft het niet echt veel theoretische waarde. Mensen an sich hebben geen speciaal belang. Wat er daar apart voor zou gelden als bijzonderheid, is eigenlijk bijkomstig en van geen groot belang. Mensen als dusdanig gaan waarschijnlijk toch binnenkort verdwijnen, tenzij we er in slagen om heel snel tot een bijzonder grote massamoord te komen, en teruggeslagen te worden naar een vorm van prehistorisch bestaan gedurende enkele millenia.
Laatst gewijzigd door patrickve : 10 december 2022 om 08:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er wordt namelijk al nergens meer mensenvlees gegeten, je stelling is dus wanhopige lulkoek. ![]()
![]() |
![]() |
#160 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Deze draad doet me er aan herinneren dat ik mijn lussen in EBBT moet gaan nakijken vanavond. Misschien zitten er enkele konijntjes in.
100% biologisch vlees en een groene voetafdruk. |
![]() |
![]() |