![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begin met een vleestaks en vergeet de morele voetafdruk niet
Dat is zo de taal van een extremistje eerste klas. Een vegetariër die iedereen vegetariër wil maken. Een soort klimaatactivitst die zich vastlijmt aan erfgoed-schilderijen of de route van de ronde van Frankrijk. Wordt gewoonweg uitgespuwd door Jef Klak of Mie Soep.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Toch even dit. Stel dat ik sterker ben dan jij (fysiek wel te verstaan) dan hoef ik met jou geen compromis te sluiten, en dan zit jij sowieso met een probleem. Wie of wat ook wordt gegeten, het gaat altijd om wie of wat de sterkste is. Muizen eten geen katten, en zolang er voldoende dieren zijn hoef ik geen kannibaal te zijn of te leven als een konijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beetje tegenstrijdige tijden als je aan de ene kant hoort dat er duizenden landbouwbedrijven tot sluiten gedwongen worden in Nederland (en Duitsland niet veel beter) en langs de andere kant dat er hongersnood dreigt in Afrika. Wil men misschien hongersnood uitlokken?
Of misschien zijn na Big pharma (Covid) en de wapenhandelaars (oekraïne) binnenkort de buitenlandse voedselconcerns aan de beurt om via torenhoge voedselprijzen Europa kaal te plukken. Om 'het klimaat' te 'redden' of zo. Tja. Zolang Europa laat begaan en hoogstens wat klaagt tegen haar overzeese 'beschermheer' over diens oneerlijke praktijken, dient het niet te verwachten meer promotie te krijgen dan die van huisslaaf. Laatst gewijzigd door Bach : 10 december 2022 om 13:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hier gaat het om de gulden regel, en op dat vlak zijn dieren en mensen wel gelijkwaardig. Die "ander" in "doe een ander niet aan..." verwijst evenveel naar een dier als naar een mens. Hetzelfde voor jouw uitspraak "voor mij is een dier een prooi": dieren en mensen zijn gelijkwaardig in de zin dat deze uitspraak even sterk geldt voor dieren als mensen. Dus dan mag een kannibaal zeggen "voor mij is een mens een prooi". En dat willen we niet, dus dan mogen geen van beide uitspraken. Beide uitspraken hebben evenveel geldigheidswaarde, namelijk 0: ze zijn even ongeldig. Dat mensen geen prooien zijn voor dieren: ik denk dat er roofdieren zijn die mensen soms wel als prooi beschouwen. Stel dat mensen wel prooien waren voor dieren, zoals in Jurassic Park, zou dat dan betekenen dat dieren mensen mogen eten? Of dat mensen daardoor dan geen dieren meer mogen eten? Ik zou in beide gevallen nee antwoorden, en dat wil zeggen dat het irrelevant is of mensen al dan niet prooien zijn voor dieren.
![]() |
![]() |
#165 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() zou je je bemoeien met kannibalen die mensenvlees eten, als je die zou tegenkomen?
![]() |
#166 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik voel mij superieur tegenover dieren. Die mogen worden afgemaakt om op te eten en dus te overleven. Ik zie geen alternatief. Dit in tegenstelling tot de theorie van Patrick, ook een slimme mens zoals jij, die vindt dat een genocide van moslims aan de orde zou mogen zijn om wat minder mensen op aarde te hebben. Ecologische voetafdruk, en we hoeven ze niet op te eten. Soit, met die theorie worstel ik nog. In ieder geval, ik begrijp niet goed waarom je dieren zou gelijkstellen met mensen. In neem aan dat je na je doctoraat toch het verschil kent tussen een mens en een dier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste gekende kannibaal-stammen aten mensenvlees als deel van hun rituelen. Niet als "eten". De andere gekende gevallen waren noodzaak of complete waanzin.
![]() |
![]() |
#170 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ok, en zou jij het erg vinden als anderen, zoals ik, zich wel zouden bemoeien met die mensenvleeseters (met dus als doel dat ze geen mensenvlees meer eten)?
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder geweld te gebruiken?
![]() |
#172 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Enfin, doctoraatstitels zijn niet zo relevant hier... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nu wil ik je uitdagen. Was je overgrootmoeder een mens? Je overovergrootmoeder ook? Je overover....overgrootmoeder? Ik ga zo doorgaan, tot we pakweg 500 miljoen jaar geleden uitkomen op de gemeenschappelijke overover...overgrootmoder van alle gewervelde dieren. Die persoon, die echt geleefd heeft, was die nog een mens? Of een dier? Indien een dier, waar in de rij van je overgrootmoeders is dan de eerste mens? Kun jij van al je over...grootmoeders gemakkelijk zien of ze mens dan wel dier zijn? Of in een infographic: https://stijnbruers.wordpress.com/20...n-infographic/
![]() |
![]() |
#173 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ja, hetzelfde als wat ik hier deed, me moeien met Rudy...
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel Deepeco.... Ik zie een glorieuze toekomst voor u.
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij denkt dat je de evolutie kunt kloppen, met jouw actueel lijf en leden die voorgeprogrammeerd zijn. Jij dwaalt. Maar ok, dat is perfect je recht.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() zou jij dan kunnen zeggen wie van onze over...grootmoeders wel een mens was en wie niet? We zetten ze allemaal op een rij, je overgroetmoeder staat links, daarnaast je overovergrootmoeder, en zo schuiven we op. Kun je van hen een voor een gemakkelijk aangeven of ze mens was of dier?
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Honger is iets dat zichzelf altijd regelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grote onderscheid in evenwaardigheid zit hem tussen "ik" en "de rest" niet tussen "krokodillen" "bacterien" "mensen". Het enige dat het anker van waarde is, ben "ik". Dat is de root van het goede en het kwade. Zonder "ik" is het concept goed en kwaad een zinloze zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik reeds gezegd heb, is de oorsprong van "gij zult niet doden" en van "gij zult mijn oma niet oppeuzelen" er geen van ethiek of van gelijkwaardigheid en zo, maar een van MUTUEEL VOORDELIG PACT, en heeft dus enkel een bestaansreden binnen dat pact, en DUS binnen de conditie van voor mij voordelig te zijn (het enige positieve aspect aan "mutueel" voordelig te zijn). Ik ben er nogal van ondersteboven dat jij een doctoraat hebt in de natuurkunde. In de filosofie zou ik het nog kunnen aannemen, want filosofen leren logisch denken zolang het binnen hun kraam past, en gaan extra-logische argumenten gebruiken als het hen niet meer uitkomt. Maar natuurkundigen zijn normaal gezien gebonden aan pure logica en waarneming, en zouden in de 20ste eeuw moeten geleerd hebben dat alle extra-logische aannames de bron zijn van zware fouten. Maw: ik ben het totaal met U eens dat mensen dieren zijn, en dieren levende entiteiten, en dat er daar geen fundamenteel onderscheid tussen bestaat. Maar het rare is dat je die natuur van die dieren en die andere levende wezens niet bekeken hebt: ze vreten elkaar op, en ze moorden elkaar al 3 miljard jaar uit, en DAT is precies de basis geweest van de vooruitgang. Het is dus een beetje raar dat je terecht gaat zeggen dat mensen gewoon beesten zijn zoals alle anderen, en gaat vinden dat mensen zich niet zouden mogen gedragen zoals al die andere beesten. Je bent een vat van contradicties he. Als je mensen beschouwt als een dierensoort onder de anderen (wat juist is) dan is er niet de minste reden dat mensen er een andere, belemmerende "ethiek" op na zouden moeten houden als de vos of de kip he, waarbij de vos de kip eet, en de kip wormen eet. Trouwens, de ethiek die ik propageer, namelijk, het fundamentele onderscheid tussen "ik" en "de rest" is exact de ethiek van die dieren ook. Alle andere rommel is bedacht door "filosofen" die er juist van uit gingen om eerder religieuze redenen, dat de mens geen dier was. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 december 2022 om 05:50. |
|
![]() |
![]() |