Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2023, 18:54   #101
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
...
De VRT is weer eens gebuisd!
Ik zeg het niet graag van dat links nest, maar ze zijn perfect geslaagd in hun opzet: Vlaanderen wat vertellen over hun geschiedenis.

Mochten ze er ietske meer "wetenschappelijke geschiedenis" ingestoken hebben, dan zou het te saai geworden zijn en geen kat zou naar de tweede aflevering gekeken hebben. Ja, misschien alleen studenten geschiedenis, maar zelfs niet één student uit een andere faculteit.

Idem dito voor de sketches.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 18:58   #102
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik weet dat het heeel hard is, moeilijk te torsen...
Maar er is geen keuze. Ook ik moet jammer genoeg ondergaan dat sommigen extreem-rechtse hominidae ook als 'eigen volk' willen beschouwen. En ondanks mijn luidkeelse protesten, garandeert diezelfde wetgever hen dat recht en belet mij om daarin een grote kuis te houden.

Intriestig natuurlijk, maar : Dura Lex Sed Lex.
Bent u nu echt zo uit op een lintje van de bande de Laeken?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 22 februari 2023, 19:05   #103
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het verhaal van Vlaanderen zal volgend jaar een bijzondere wending nemen.

Mooi zo !

Bestel alvast voldoende afwas-sop bij Colruyt om dat heuglijke feit te vieren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wij drinken nu graag een belgische (!) witte wijn, Chardonnay als apero.
Vintense.
Bij de Colruyt.
Citaat:
Vintense

Het lijkt wel een race to the bottom.
Bij Colruyt kun je nog zo een topper kopen, voor 2,24 euro per liter in brik. Liebfraumilch noemt dat.
https://www.ah.be/producten/product/...milch-literpak
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 19:08   #104
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enig mogelijke scenario waar Patrick zijn apocalyptische scenario kan werken, is als het Blok federaal in haar eentje een meerderheid weet te halen, of ze plots vanuit het niets medestanders vinden wat al + 30 niet lukt omdat iedereen van hen moet braken.
Maar dat is dan ook de situatie waarover ik het heb. Zoals de N-VA Vlaanderen niet op legale manier onafhankelijk kan maken als een meerderheid daar radikaal tegen is, kan het VB nu ook niks doen om minder makakken te hebben als een meerderheid radikaal meer makakken wil.

Maar in tegenstelling tot de onafhankelijkheid van Vlaanderen, waar het de vraag is in welke mate er groeipotentieel zit in de wens hiertoe bij de bevolking, is het makakkengangreen zodanig ongecontroleerd aan het uitslaan en meer en meer lagen van de bevolking het leven moeilijk aan het maken, dat daar een GIGANTISCH groeipotentieel zit, en uiteraard op een zeker ogenblik een meerderheid voor te vinden zal zijn.

Of die meerderheid van "minder makakken" nu volledig in het VB zal opgaan, dan wel of er andere VB-achtige partijen als paddestoelen uit de grond zullen schieten met variaties op het thema, weet ik niet.

Maar dat het keerpunt waarbij een grote meerderheid van de bevolking VEEL minder makakken zal willen er komt in de toekomst, is volgens mij onvermijdelijk. Slimme politici beginnen dus op dat groeipotentieel in te zetten he. Het is nog niet voor direct, maar geef het 10 - 20 jaar, en het zou wel eens heel "drastisch" kunnen worden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 19:09   #105
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De verkiezingen volgend jaar zullen aantonen hoezeer de bevolking opgezet is met die aangespoelde "islam- en dobbernegerculturen".
De Vlaamse bevolking. De Franstaligen stemmen totaal anders..
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 19:47   #106
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat is dan ook de situatie waarover ik het heb. Zoals de N-VA Vlaanderen niet op legale manier onafhankelijk kan maken als een meerderheid daar radikaal tegen is, kan het VB nu ook niks doen om minder makakken te hebben als een meerderheid radikaal meer makakken wil.

Maar in tegenstelling tot de onafhankelijkheid van Vlaanderen, waar het de vraag is in welke mate er groeipotentieel zit in de wens hiertoe bij de bevolking, is het makakkengangreen zodanig ongecontroleerd aan het uitslaan en meer en meer lagen van de bevolking het leven moeilijk aan het maken, dat daar een GIGANTISCH groeipotentieel zit, en uiteraard op een zeker ogenblik een meerderheid voor te vinden zal zijn.

Of die meerderheid van "minder makakken" nu volledig in het VB zal opgaan, dan wel of er andere VB-achtige partijen als paddestoelen uit de grond zullen schieten met variaties op het thema, weet ik niet.

Ach, laat er je slaap niet over Patrick. PhDW bouwde zich op dat verhaaltje in 1987 een parlementaire carrière en die duurt tot op vandaag nog steeds. +35 jaar niets doen, en naar het geluid van zijn eigen flatulentie zitten luisteren als enig gehoor in het parlement. En daarvoor dik 6.500 euro netto per maand verdienen.

Als die man al enige reactie zou moeten hebben naar het klapvee dat voor hem kiest is het dit wel :

"dank U, Oelewappers, voor mijn win-for-life".

Citaat:
Maar dat het keerpunt waarbij een grote meerderheid van de bevolking VEEL minder makakken zal willen er komt in de toekomst, is volgens mij onvermijdelijk. Slimme politici beginnen dus op dat groeipotentieel in te zetten he. Het is nog niet voor direct, maar geef het 10 - 20 jaar, en het zou wel eens heel "drastisch" kunnen worden.
35 jaar 'niks' en tijdverlies met het Blok, en jij denkt dat anderen het met hetzelfde riedeltje beter gaan doen ?

Patrick toch... straks ga je nog naar de Colruyt voor wat flessen Vintense afwaswater te bestellen voor als de mythische dag komt.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 22 februari 2023 om 19:54.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 19:49   #107
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Niet veel dobbernegers in de slaperige Waalse dorpjes. Daar worden die gewoon niet binnengelaten of zelfs actief weggejaagd.
Oud 22 februari 2023, 20:48   #108
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opnieuw reageren zonder volledig gelezen te hebben wat er stond ?
Ik zei dat ik niet geloof dat er ook maar enige partij is -meerderheid én oppositie- die onnozele wetsontwerpen van het Blok dat in een (hypothetische) federale meerderheid zou geraken gaat mee goedkeuren. Forget it, dat zal niet gebeuren.

Het enig mogelijke scenario waar Patrick zijn apocalyptische scenario kan werken, is als het Blok federaal in haar eentje een meerderheid weet te halen, of ze plots vanuit het niets medestanders vinden wat al + 30 niet lukt omdat iedereen van hen moet braken.

In haar eentje kan het Blok niets, meerderheid of oppositie.
Ik denk dat vooral jij berichten gewoon niet leest. Ik zeg net dat er al een substantieel deel van het VB programma werd uitgevoerd. Er is dus geen enkele reden om aan te nemen dat onze maatschappij niet verder zal evolueren in die richting.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 21:04   #109
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
35 jaar 'niks' en tijdverlies met het Blok, en jij denkt dat anderen het met hetzelfde riedeltje beter gaan doen ?
Kijk, exponentiele groei is altijd zo. Gedurende heel heel lange tijd is het probleem dat exponentieel aan het groeien is, naar alle maatstaven piepklein, en kan men iedereen die er een probleem van maakt, uitlachen.

Als je elke 5 jaar het probleem verdubbelt, en het probleem was 35 jaar geleden 0.1% van wat we aankunnen, dan is het vandaag 12.5%. Gedurende het gros van de tijd hadden we te maken met iets dat orden van grootte kleiner was van waar onze "limieten lagen". Men kan dus gedurende 35 jaar lachen met de smoel van zij die zeggen dat men iets moet doen aan dat probleem. "maar nee onnozelaar, we kunnen nog 1000 keer meer aan". "Maar nee onnozelaar, we kunnen nog 100 keer meer aan". "Maar nee onnozelaar, we kunnen nog 10 keer meer aan".

5 jaar later: we kunnen nog 5 keer meer aan.

10 jaar later: we kunnen nog 2 keer meer aan.

15 jaar later: Oei, we kunnen het niet meer aan, hoe is dat nu ineens gekomen ?

35 jaar geleden hadden we gewoon het makakkenprobleem van vandaag kunnen vermijden, maar om onbegrijpelijke redenen is men toen de mensen die de oplossing aanreikten gaan vilifieren op een nooit eerder geziene manier. Tegenwoordig is het probleem zo goed als onoplosbaar zonder radicale middelen, maar is onze maatschappij nog niet helemaal ingestort. Echter, de groei van het probleem is ondertussen totaal buiten controle, en het gaat uiteraard geen 35 jaar meer duren voor alle structuren van onze maatschappij hierdoor ineen storten he. Dat is een kwestie van misschien nog een decennium of twee decennia of zo.

En begrijp mij goed, ik heb het niet over normale immigratie. Ik heb het niet over mensen zoals Zuhal Demir en zo. Ik heb het over de totaal onaangepasten die dat in de verste verte niet zinnens zijn, en die, door hun onaangepastheid, geen deel uitmaken van ons volk, maar een ander volk zijn op ons gebied.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 21:21   #110
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zeg het niet graag van dat links nest, maar ze zijn perfect geslaagd in hun opzet: Vlaanderen wat vertellen over hun geschiedenis.
Mochten ze er ietske meer "wetenschappelijke geschiedenis" ingestoken hebben, dan zou het te saai geworden zijn en geen kat zou naar de tweede aflevering gekeken hebben. Ja, misschien alleen studenten geschiedenis, maar zelfs niet één student uit een andere faculteit.
Idem dito voor de sketches.
De huidige VRT is erin gewoon geslaagd om in een door hen gefinancierde serie een beeld te scheppen, dat gewoon afwijkt van de werkelijkheid, zoals deze zich voordeed in het verleden en ook over de gevolgen die het vandaag nog heeft.

De bedoeling is nu erg duidelijk: het ontkennen van enig 'Vlaams' of hiermee verbonden volksgevoel. Dat laatste hoeft niet 'saai' te zijn, ten minste als het gebracht wordt met de nodige openheid en verve. Anekdoten pro en contra liggen er voor te grijpen.
Oud 22 februari 2023, 21:55   #111
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zeker en ik lees nergens uit welk milieu de verdachte komt. Ik lees wel dat het gelinkt wordt aan een programma dat op het moment van de mail nog niets uitgezonden werd, dat dan weer wel
Hoe verklaart men dat?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 21:57   #112
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
De huidige VRT is erin gewoon geslaagd om in een door hen gefinancierde serie een beeld te scheppen, dat gewoon afwijkt van de werkelijkheid, zoals deze zich voordeed in het verleden en ook over de gevolgen die het vandaag nog heeft.

De bedoeling is nu erg duidelijk: het ontkennen van enig 'Vlaams' of hiermee verbonden volksgevoel. Dat laatste hoeft niet 'saai' te zijn, ten minste als het gebracht wordt met de nodige openheid en verve. Anekdoten pro en contra liggen er voor te grijpen.

De makers van de serie moesten een keuze maken uit het beschikbare materiaal, hé. Het is gewoon onmogelijk 'alles' aan bod te laten komen.

De gemaakte keuzes zijn op zich interessant, natuurlijk. Waarom word het éne belangrijke of onbenullige feit(je) wél, en een ander, even belangrijk of onbenullig, niét?

Ik vermoed dat 'Vlaams' en 'ermee verbonden volksgevoel' nog wel aan bod zal komen, ten laatste wanneer ze het over 'de collaboratie' gaan hebben.

Ik vind de serie tot nu toe nogal oppervlakkig, en een beetje 'slordig'.

Weinig 'marxistisch' ook, eerder 'neo-romantisch'.

De 'guitigheid' van Tom Waes stoort me niet, z'n 'tussentaal' evenmin, maar er wordt naar mijn mening wel nogal wat tijd verspild met 're-enactment', die bovendien niet altijd even geslaagd is.

Iets meer correcte informatie en iets diepgravender analyses zouden de serie alleen maar boeiender gemaakt hebben.

Maar er moeten nog twee afleveringen komen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 21:58   #113
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat is daar verkeerd mee ? Jij loopt immers over van haatpraat ten aanzien van VB-ers.
Het blijft niet alleen bij haat, Panda wil ze zelfs vergassen.
Oud 22 februari 2023, 22:05   #114
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
En dat komt uit de mond van iemand die politieke tegenstanders wil vergassen. Er is trouwens nergens sprake van vernietiging van deze 'culturen', wat die in hun eigen landen uitrichten zal rechts worst wezen.
Inderdaad !!
Oud 22 februari 2023, 22:11   #115
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bijvoorbeeld : Eigen volk eerst en meer van dat fraais ?
U bent dus zo iemand die liever geld geeft aan een vreemde in nood dan aan uw familie in nood?
Oud 22 februari 2023, 22:18   #116
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Stel even dat ge inhoudelijk zoudt hebben gereageerd............
Oud 22 februari 2023, 22:31   #117
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niet veel dobbernegers in de slaperige Waalse dorpjes. Daar worden die gewoon niet binnengelaten of zelfs actief weggejaagd.
Te veel gedronken?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2023, 00:08   #118
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
yep
en de franstaligen zijn de baas
Oud 23 februari 2023, 08:55   #119
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het blijft niet alleen bij haat, Panda wil ze zelfs vergassen.
Bovendien wil hij zich daar niet voor verontschuldigen of uitleggen dat dit wel een ongelukkige overdrijving was van zijnentwege.

In afwachting moeten wij dus doen alsof we concluderen dat "waar het hart van vol is, de mond van overloopt".

Oud 23 februari 2023, 09:39   #120
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De makers van de serie moesten een keuze maken uit het beschikbare materiaal, hé. Het is gewoon onmogelijk 'alles' aan bod te laten komen.

De gemaakte keuzes zijn op zich interessant, natuurlijk. Waarom word het éne belangrijke of onbenullige feit(je) wél, en een ander, even belangrijk of onbenullig, niét?

Ik vermoed dat 'Vlaams' en 'ermee verbonden volksgevoel' nog wel aan bod zal komen, ten laatste wanneer ze het over 'de collaboratie' gaan hebben.

Ik vind de serie tot nu toe nogal oppervlakkig, en een beetje 'slordig'.

Weinig 'marxistisch' ook, eerder 'neo-romantisch'.

De 'guitigheid' van Tom Waes stoort me niet, z'n 'tussentaal' evenmin, maar er wordt naar mijn mening wel nogal wat tijd verspild met 're-enactment', die bovendien niet altijd even geslaagd is.

Iets meer correcte informatie en iets diepgravender analyses zouden de serie alleen maar boeiender gemaakt hebben.

Maar er moeten nog twee afleveringen komen.

Voor u misschien wel, maar daarmee spreek je geen breed publiek aan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be