![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg het niet graag van dat links nest, maar ze zijn perfect geslaagd in hun opzet: Vlaanderen wat vertellen over hun geschiedenis.
Mochten ze er ietske meer "wetenschappelijke geschiedenis" ingestoken hebben, dan zou het te saai geworden zijn en geen kat zou naar de tweede aflevering gekeken hebben. Ja, misschien alleen studenten geschiedenis, maar zelfs niet één student uit een andere faculteit. Idem dito voor de sketches.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bestel alvast voldoende afwas-sop bij Colruyt om dat heuglijke feit te vieren. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in tegenstelling tot de onafhankelijkheid van Vlaanderen, waar het de vraag is in welke mate er groeipotentieel zit in de wens hiertoe bij de bevolking, is het makakkengangreen zodanig ongecontroleerd aan het uitslaan en meer en meer lagen van de bevolking het leven moeilijk aan het maken, dat daar een GIGANTISCH groeipotentieel zit, en uiteraard op een zeker ogenblik een meerderheid voor te vinden zal zijn. Of die meerderheid van "minder makakken" nu volledig in het VB zal opgaan, dan wel of er andere VB-achtige partijen als paddestoelen uit de grond zullen schieten met variaties op het thema, weet ik niet. Maar dat het keerpunt waarbij een grote meerderheid van de bevolking VEEL minder makakken zal willen er komt in de toekomst, is volgens mij onvermijdelijk. Slimme politici beginnen dus op dat groeipotentieel in te zetten he. Het is nog niet voor direct, maar geef het 10 - 20 jaar, en het zou wel eens heel "drastisch" kunnen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach, laat er je slaap niet over Patrick. PhDW bouwde zich op dat verhaaltje in 1987 een parlementaire carrière en die duurt tot op vandaag nog steeds. ![]() Als die man al enige reactie zou moeten hebben naar het klapvee dat voor hem kiest is het dit wel : "dank U, Oelewappers, voor mijn win-for-life". Citaat:
![]() Patrick toch... straks ga je nog naar de Colruyt voor wat flessen Vintense afwaswater te bestellen voor als de mythische dag komt.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 22 februari 2023 om 19:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet veel dobbernegers in de slaperige Waalse dorpjes. Daar worden die gewoon niet binnengelaten of zelfs actief weggejaagd.
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je elke 5 jaar het probleem verdubbelt, en het probleem was 35 jaar geleden 0.1% van wat we aankunnen, dan is het vandaag 12.5%. Gedurende het gros van de tijd hadden we te maken met iets dat orden van grootte kleiner was van waar onze "limieten lagen". Men kan dus gedurende 35 jaar lachen met de smoel van zij die zeggen dat men iets moet doen aan dat probleem. "maar nee onnozelaar, we kunnen nog 1000 keer meer aan". "Maar nee onnozelaar, we kunnen nog 100 keer meer aan". "Maar nee onnozelaar, we kunnen nog 10 keer meer aan". 5 jaar later: we kunnen nog 5 keer meer aan. 10 jaar later: we kunnen nog 2 keer meer aan. 15 jaar later: Oei, we kunnen het niet meer aan, hoe is dat nu ineens gekomen ? 35 jaar geleden hadden we gewoon het makakkenprobleem van vandaag kunnen vermijden, maar om onbegrijpelijke redenen is men toen de mensen die de oplossing aanreikten gaan vilifieren op een nooit eerder geziene manier. Tegenwoordig is het probleem zo goed als onoplosbaar zonder radicale middelen, maar is onze maatschappij nog niet helemaal ingestort. Echter, de groei van het probleem is ondertussen totaal buiten controle, en het gaat uiteraard geen 35 jaar meer duren voor alle structuren van onze maatschappij hierdoor ineen storten he. Dat is een kwestie van misschien nog een decennium of twee decennia of zo. En begrijp mij goed, ik heb het niet over normale immigratie. Ik heb het niet over mensen zoals Zuhal Demir en zo. Ik heb het over de totaal onaangepasten die dat in de verste verte niet zinnens zijn, en die, door hun onaangepastheid, geen deel uitmaken van ons volk, maar een ander volk zijn op ons gebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De bedoeling is nu erg duidelijk: het ontkennen van enig 'Vlaams' of hiermee verbonden volksgevoel. Dat laatste hoeft niet 'saai' te zijn, ten minste als het gebracht wordt met de nodige openheid en verve. Anekdoten pro en contra liggen er voor te grijpen.
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De makers van de serie moesten een keuze maken uit het beschikbare materiaal, hé. Het is gewoon onmogelijk 'alles' aan bod te laten komen. De gemaakte keuzes zijn op zich interessant, natuurlijk. Waarom word het éne belangrijke of onbenullige feit(je) wél, en een ander, even belangrijk of onbenullig, niét? Ik vermoed dat 'Vlaams' en 'ermee verbonden volksgevoel' nog wel aan bod zal komen, ten laatste wanneer ze het over 'de collaboratie' gaan hebben. Ik vind de serie tot nu toe nogal oppervlakkig, en een beetje 'slordig'. Weinig 'marxistisch' ook, eerder 'neo-romantisch'. De 'guitigheid' van Tom Waes stoort me niet, z'n 'tussentaal' evenmin, maar er wordt naar mijn mening wel nogal wat tijd verspild met 're-enactment', die bovendien niet altijd even geslaagd is. Iets meer correcte informatie en iets diepgravender analyses zouden de serie alleen maar boeiender gemaakt hebben. Maar er moeten nog twee afleveringen komen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en de franstaligen zijn de baas
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In afwachting moeten wij dus doen alsof we concluderen dat "waar het hart van vol is, de mond van overloopt".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor u misschien wel, maar daarmee spreek je geen breed publiek aan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |