Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2023, 17:19   #141
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Uw systematische keuzes tonen wel degelijk uw intrinsieke voorkeuren aan. Op die voorkeuren wijzen is dan ook een feit aanhalen.

Zeggen: "ik vind dode moslims enkel een probleem als het Joden zijn die ze veroorzaken" is wel degelijk een antisemitische positie he. En die blijkt wel degelijk uit uw keuzes van verontwaardiging.

Men kan selectief zijn in het behandelen van onderwerpen, dat geeft uw interesses aan ; maar men kan niet selectief zijn in zijn verontwaardiging zonder uw voorkeuren van affiniteit en afkeer aan te geven.

Mocht gij systematisch verontwaardigd zijn over dode moslims, maar niet over dode christenen, dan zou men gewoon kunnen zeggen dat gij een grote affiniteit hebt voor moslims, misschien omdat ge er zelf een zijt. Maar als ge enkel maar verontwaardigd zijt als Joden iets doen, dan zijt ge wel degelijk een antisemiet.

Ik ben openlijk een islamofoob. Als moslims iets mispeuteren heb ik daar een groter probleem mee dan als anderen iets mispeuteren. Ik heb wel de feiten aan mijn kant, dat in de moderne wereld, het grotendeels moslims zijn die dingen mispeuteren ten aanzien van niet-moslims. De enige uitzonderingen daarop zijn de erfgenamen van totalitaire communisten van Stalin en Mao, die ook serieus meetellen.

Ge zou dus kunnen zeggen dat gij openlijk Anglosaksofoob en antisemiet zijt he, want het is altijd die hun schuld volgens U, zoals het bij mij meestal moslims of Russen/Chinezen zijn die schuldig zijn. Dat volgt uit mijn keuzes van positie, maar de jouwe ook.
Amen.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 17:21   #142
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Voila, ge bevestigt individuele afkeer mijnentwege voor zowel Russisch ongedierte, de semitische Arabisch/Israëlische variant uit het Levant zandbak-schiereiland als van hun Vlonderse & Eurolander fanbasis meute.

Ik vind die kat (tweede van links) moedig. Zomaar met de blafbeesten gaan meehuilen. Een beetje a la queers for palestine.

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 26 december 2023 om 17:21.
Oud 26 december 2023, 17:24   #143
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij hebt in je gevecht tegen Bach volgens mij niet helemaal door dat je het zelf ook niet over Dafur hebt, en totaal geobsedeerd bent door dit conflict.

Dus jij en bach zijn toch gewoon zelfde laken in pak?
1. Ik vecht met niemand. Ik wijs hem enkel op zijn incoherentie.
2. Ik heb hem enkel een vraag gesteld, en hij blijft rond de pot draaien.
3. Bijgevolg heb ik geen obsessie, maar probeer ik hem eerder zijn eigen standpunt te laten begrijpen.

Vrede, broeder, vrede.
Oud 26 december 2023, 17:25   #144
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Niet helemaal he. Je kan zeggen dat Lof, net zoals ik, wil vermijden dat er weerstand komt tegen de entiteiten die het wereldwijd moslimbestand verminderen. In Dafur gaat niemand in tegen de zelfdestructie van moslims, daar is dus geen interventie nodig, alles gaat daar prima. Maar in het I-P conflict zijn er stemmen die willen dat men het elimineren van moslims gaat dimmen. DAT is problematisch.

Het I-P conflict is het enige waar er stemmen opgaan om het elimineren van moslims te willen remmen. En DAT is een probleem. Waar men dat niet wil remmen, gaat alles naar onze goesting. Daar is dus weinig voer tot discussie.
Oud 26 december 2023, 17:27   #145
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Je cijfertjes zijn wat verouderd, dit jaar zijn er al 2 miljard moslims. Ze veroveren de wereld inderdaad met de baarmoeder, de grote omvolking van de EU.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Muslim_world

In 2023 population of Muslims worldwide already exceeds 2 billion.
Met andere woorden: een kwart van de aardbewoners in mensengedaante is moslim. Laat dat even inzinken.
Oud 26 december 2023, 18:45   #146
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Met andere woorden: een kwart van de aardbewoners in mensengedaante is moslim. Laat dat even inzinken.
Dat is goed en slecht nieuws.

Het slecht nieuws is dat de taak die ons wacht enorm is.

Het goede nieuws is dat het een serieus effect zal hebben op het klimaatsprobleem
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 19:38   #147
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Dat is goed en slecht nieuws.

Het slecht nieuws is dat de taak die ons wacht enorm is.

Het goede nieuws is dat het een serieus effect zal hebben op het klimaatsprobleem
Werk aan de winkel! Of de Grote Greet ook tot die slotsom zal komen?
Oud 26 december 2023, 22:00   #148
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U bedoeld de reacties op de provocaties die sinds december 2005 met regelmaat gebeurden?

Herhaal de leugen genoeg, en ik val er nog steeds niet voor.
Een concentratiekamp met een bevolkingsexplosie.
Een concentratiekamp met een staand leger van 40 000 licht- edoch redelijk modern bewapende- bloeddorstigen die dood gaan een groot goed vinden. Die 72 druiven toch.
Een concentratiekamp met meer kilometers gebetonneerde tunnels per capita dan de Maginot Linie...

Onafhankelijk onderzoek... Moeilijk in een gepolariseerde wereld.
U of ik zijn misschien wel onafhankelijk, maar niet onbevooroordeeld.
U vind alles wat wat naar kapitalisme ruikt verschrikkelijk (eigenaardig genoeg zijn Kibboets eigenlijk kolchozes).
Ik krijg spontaan netelroos als ik een tapijtkopper hoor liegen over zijn eigen geloof (uit onwetendheid of niet).

Daarom dat er meer dan een paar van de gijzelaars die Hamas meegenomen had publiekelijk vernederd, verkracht en gedood werden, ter vermaak van de Gazanen.

Natuurlijk kon Israël anders reageren. Indiscriminerend artilleriebombardement tot zelfs kakkerlakken geen steen meer hebben om onder weg te kruipen bijvoorbeeld.

Tenzij men krijgsheer is die in naam van Mohammed zijn goesting doet. Dan ziet/hoort de wereld het niet.

Daarom dat er geen enkele actie is tegen de vele VN betaalde vluchtelingenkampen buiten Gaza. Of zijn dat geen Palestijnen meer?

Hey genie. Zelfs uw confrater Atmosphere heeft met lange tanden al lang moeten toegeven dat hamas alle moeite doet om niet te onderscheiden te zijn van een brave Gazaan.

Dat had Israël al kunnen doen in 2005. Gaza, jullie zijn nu jodenvrij, we willen niks met jullie te maken hebben. De grens is hermetisch gesloten. Doei.
Maar zelfs in de moeilijkste momenten liet Israël water, elektriciteit en convooien met hulpgoederen door. Waaronder de duizenden tonnen EU cement en betonijzer, dat voor een groot deel de tunnels in ging.

Misschien?

Dat is wederzijds hoor.

Daar zijn we het dan wel over eens. De stommiteit van de VN is niet meer terug te draaien op een manier die U aanvaardbaar zou vinden.
Tenzij deportatie van elke persoon met Israëli identiteitspapieren. Ook de moslims die in Israël leven en niet overtuigend kunnen aantonen dat het verzetsstrijders waren... "kijk, mijn zoon heeft zichzelf opgeblazen in Pizzaria X" ijn dan gewoon klaar voor een motorritje, Hamas stijl.

Dan ook de islamknuffelpraktijken in de vuilbak flikkeren.

U hoop dat. Ik ben zeker van niet.

Israël krijgt toch altijd ongelijk in publieke relaties. Maar waar het telt, da's een ander verhaal.

Geloofwaardigheid, instanties? Ge gelooft ook nog in het Politbureau ofzo?

Herhaal de leugen genoeg, en ik val er nog steeds niet voor.
Een genocide met een bevolkingsexplosie. Goe bezig.

Oh, in de hoop dat Israël dan niet meer gaat schieten op de Hamas raketlanceerplekken... of gaan die blauwhelmen wel iets mogen doen, uitgezonderd tof wezen?

*Bedoelde u nu hansworstenleider, of Hamasleider?
Ha, die tunnels… daar zeg je wat. En bij ons in Europa NGO’s (type 11.11.11. en Broederlijk Delen) zomaar van alles en nog wat verschepen naar Gaza, zogezegd om die “arme sukkels van Gazanen” te helpen. Ik kan mij niet voorstellen dat die onnozele kloten van NGO-apostelen er niet van op de hoogte waren dat ganse scheepsladingen cement hoegenaamd niet gebruikt werden voor de wederopbouw van civiele gebouwen maar wel voor de constructie van de “Hamas-metro”. De Hamas-dictatuur werd door die Vlaamse antisemitische NGO’s gesteund en ze waren volgens mij er zich terdege van bewust.
Oud 26 december 2023, 22:30   #149
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ha, die tunnels… daar zeg je wat. En bij ons in Europa NGO’s (type 11.11.11. en Broederlijk Delen) zomaar van alles en nog wat verschepen naar Gaza, zogezegd om die “arme sukkels van Gazanen” te helpen. Ik kan mij niet voorstellen dat die onnozele kloten van NGO-apostelen er niet van op de hoogte waren dat ganse scheepsladingen cement hoegenaamd niet gebruikt werden voor de wederopbouw van civiele gebouwen maar wel voor de constructie van de “Hamas-metro”. De Hamas-dictatuur werd door die Vlaamse antisemitische NGO’s gesteund en ze waren volgens mij er zich terdege van bewust.
Tegelijkertijd heeft ons land op grote schaal wapens en andere facilitaire producten gezonden naar Israel om, naar nu blijkt, een ongekende massamoord mee uit te voeren.

Buiten dat vechten er ook 200 Belgen met een dubbele nationaliteit voor IDF.

Mag Gaza dan een beetje cement? Ja?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 22:48   #150
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Tegelijkertijd heeft ons land op grote schaal wapens en andere facilitaire producten gezonden naar Israel om, naar nu blijkt, een ongekende massamoord mee uit te voeren.

Nee.
Oud 27 december 2023, 08:52   #151
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dit zegt zelfs Human Rights Watch, een pro westerse NGO.
Wie keurt dit goed?
Vanwaar komt uw enorme fixatie voor de Joden vandaan? Ik zie dat u gretig neerpent over vermeende Israëlische oorlogsmisdaden, maar nogal stil blijft over talrijke slachtoffers in de Syrische oorlog. Zijn Arabische doden enkel relevant voor u indien de moordenaars joden zijn of vergis ik me?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 09:11   #152
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ongekende massamoord... Herhaal de leugen genoeg, en ik geloof het nog niet.
Om een vergelijk te geven. In WO 1 hadden we de slag bij de Somme. 1 000 000 doden en gewonden op 140 dagen. Da's een dikke 7000 per dag.
Israël is nu al 3 maand met moderne wapens aan kleiduifschieten in Gaza, en halen met moeite 250 doden per dag. Is dat om dat Allah die Gazanen beschermt?
Citaat:
Krijg je de Israëlische nationaliteit ook bij een pak zeep?

Citaat:
Nee.
Oud 27 december 2023, 09:25   #153
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongekende massamoord... Herhaal de leugen genoeg, en ik geloof het nog niet.
Om een vergelijk te geven. In WO 1 hadden we de slag bij de Somme. 1 000 000 doden en gewonden op 140 dagen. Da's een dikke 7000 per dag.
Israël is nu al 3 maand met moderne wapens aan kleiduifschieten in Gaza, en halen met moeite 250 doden per dag. Is dat om dat Allah die Gazanen beschermt? .
Het huidige conflict in Congo (van 1996 tot nu) heeft al voor 6 miljoen doden gezorgd, 6 miljoen. Niemand interesseert zich in negers blijkbaar, enkel als er een Pallywood is.

Israël is nog erg voorzichtig in hun oorlog maar wordt daar niet voor beloond, moesten ze vechten zoals in gelijk welke andere oorlog was het dodental maal 10.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 11:03   #154
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om een vergelijk te geven. In WO 1 hadden we de slag bij de Somme. 1 000 000 doden en gewonden op 140 dagen.
Dat waren militairen. In een wereldoorlog. Hier gaat het om een bewuste moordpartij op burgers uit wraak.

In 2 maanden tijd is 1% van de bevolking gedood. Die schaal is enorm.
Oud 27 december 2023, 11:14   #155
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat waren militairen. In een wereldoorlog. Hier gaat het om een bewuste moordpartij op burgers uit wraak.

de tol voor hun steun aan terroristen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 11:22   #156
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Vanwaar komt uw enorme fixatie voor de Joden vandaan? Ik zie dat u gretig neerpent over vermeende Israëlische oorlogsmisdaden, maar nogal stil blijft over talrijke slachtoffers in de Syrische oorlog. Zijn Arabische doden enkel relevant voor u indien de moordenaars joden zijn of vergis ik me?
Ik heb dezelfde vraag gesteld, en dan geopperd dat het aan latent antisemitisme liggen moet met een antikapitalistische insteek, en lap vier banpunten aan m’n been…
Oud 27 december 2023, 11:29   #157
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dat waren militairen. In een wereldoorlog.
Hier gaat het om een bewuste moordpartij op burgers uit wraak
En hoe maakt dat een verschil?
Citaat:
Israëli soldaten doen nogal moeite om zo weinig mogelijk volk af te maken, slechts 250 doden per dag.
En dat in een regio waar men het inwoners al moet stapelen wegens overbevolkt.

Laatst gewijzigd door maddox : 27 december 2023 om 11:30.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 11:47   #158
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Israëli soldaten doen nogal moeite om zo weinig mogelijk volk af te maken, slechts 250 doden per dag.
Ontken het licht van de zon toch niet.
Hoeveel gijzelaars hebben ze al gevonden?
3
En die hebben ze direct gepopt. Als dolle honden.

Het idf heeft hier als missie "wraak". Een volk vernederen. Epureren. Kinderen vermoorden. Op een tempo dat ze mensen als jou nog net wijs kunnen maken dat het geen genocide is en dat ze hééééél precies bezig zijn.
Oud 27 december 2023, 12:18   #159
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ach die 1% maken ze bij op 2 maanden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 12:28   #160
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
1. Ik vecht met niemand. Ik wijs hem enkel op zijn incoherentie.
2. Ik heb hem enkel een vraag gesteld, en hij blijft rond de pot draaien.
3. Bijgevolg heb ik geen obsessie, maar probeer ik hem eerder zijn eigen standpunt te laten begrijpen.

Vrede, broeder, vrede.
Eens. Je hebt geen obsessie met dit conflict. Wel met Bach.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be