![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Als er NU Federale verkiezingen zouden zijn, op wie zou je stemmen? | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,72% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,07% |
Vooruit |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,45% |
NVA |
![]() ![]() ![]() |
16 | 27,59% |
VB |
![]() ![]() ![]() |
21 | 36,21% |
PVDA |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,17% |
GROEN |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
andere partij |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,90% |
Prins Laurent (blanco/ongeldig) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,90% |
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 20 januari 2024 om 13:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U veinst en verbergt de waarheid. Maar ook als u niet reageert zal ik u blijven op uw hypocrisie wijzen.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 20 januari 2024 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
|
![]() Citaat:
Waarom zouden moslims de vrijheid moeten krijgen om de democratie kapot te maken?
![]() |
![]() |
#524 | |
|
![]() Citaat:
Bij die andere geloven valt er ergens als een papegaai na te praten wat in een heilig boek staat.
![]() |
![]() |
#525 | |
|
![]() Citaat:
Lekker doen alsof je gematigd bent, en ondertussen weigeren jezelf uit te spreken over hete hangijzers, typisch moslim.
![]() |
![]() |
#526 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eerste keer ? Are you serious ? Deze grijsgedraaide plaat die de Blokkers hier al jaren & dagen systematisch herhalen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ENIGE uitgangspunt is "eigen voordeel" he. Enkel in de mate dat je kan aantonen dat PRAGMATISCH GEZIEN willen dat anderen leven en goed leven een basis is om zelf voordelen te bekomen is dat een aanvaardbaar uitgangspunt. Ik zie echt niet waar er ergens uit de hemel zou moeten vallen dat een groep mensen zou moeten streven naar het recht op leven en het goeie leven van zij die niet tot die groep horen. De dag dat je mij dat kan uitleggen, kan ik eventueel aannemen dat jij NIET gewoon dogmatisch een openbaring volgt. Kortom, voor mij is uw universalisme een soort van religieus gebod waar ik geen enkele reden voor zie om dat aan te nemen. Dat staat voor mij op hetzelfde niveau als een andere openbaring "Bovenal bemint 1 god" of zoiets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is de fout van vele "racistische" nationalismen, om willen TE VERSCHONEN dat de anderen "inferieur" zouden zijn: smeerlappen, bedriegers, domkoppen, .... Nee, dat is niet nodig. Ze zijn al inferieur gewoon door de afwezigheid van affiniteit en gelijkaardigheid, da's voldoende. Inferieur in de zin van 'HEBBEN VOOR MIJ MINDER WAARDE'. Of nog anders: dragen door hun aanwezigheid minder bij aan mijn voordelen. Dat laatste is de ENIGE zinvolle waardeschaal. Citaat:
Een vriend die dood gaat is veel erger voor mij dan iemand die ik van toeten noch blazen ken, die mag doodvallen, dat is voor mij geen nadeel he. Dus is die vriend veel meer waard dan die onbekende. Dat is toch de evidentie zelf ? Citaat:
Kortom, alleman gelijke waarde dat is toch te zot om rond te lopen. Ik ga enkel maar bereid zijn om iemand "rechten" toe te kennen als ik daar een voordeel bij bekom he. Rechten zijn een ruil. Ik zie niet in waar mijn voordeel zit om vreemden "rechten" toe te kennen, en mij dus belemmeringen op te leggen om met die vreemden te doen wat ik wil om aan voordeel te geraken. Ik kan dat wel zien in het kader van een ruil, als die vreemde voor mij potentieel een bedreiging vormt die ik niet kan oplossen met geweldpleging, en dus MIJN rechten ga bekomen door HEM ook rechten toe te kennen, omdat die rechten voor MIJ belangrijker zijn dan het verlies dat zijn rechten voor mij betekent. BINNEN een "samenwerkend volk" is zoiets vanzelfsprekend, omdat we BINNEN dat volk willen samenwerken in de strijd/onderwerping van anderen. Maar daarbuiten is dat toch bizar ? Laatst gewijzigd door patrickve : 20 januari 2024 om 16:00. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen we nog lustig anderen konden onderdrukken, koloniaal zijn en dergelijke meer hadden wij als westerlingen het toch enorm goed zou ik denken. Denk je dat de blanken in Zuid Afrika beter af zijn met het afschaffen van Apartheid bijvoorbeeld ? Laatst gewijzigd door patrickve : 20 januari 2024 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk gaat dat niet: als je het christelijke geloof als een ziekte laat propageren, dan gaan er altijd nieuwe mensen ontstaan die als GOEDE GELOVIGE satanische feesten verkeerd vinden. Nog een andere analogie: het is zeggen dat je heel streng moet optreden tegen mensen die zat achter het stuur ongelukken veroorzaken, maar niet mag verbieden om zat rond te rijden. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 januari 2024 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
|
![]() Jij pleit zeer duidelijk dat mensen dezelfde grondrechten hebben, en daarvan is godsdienstvrijheid er 1 van.
Ik ben daarmee akkoord. Maar uiteraard gaat het verder dan dat. In de "echte wereld" zijn er producenten en consumenten. De eerste produceren naast hun eigen "in leven blijven" daarboven nog goederen en diensten die ervoor zorgen dat anderen ook "in leven" kunnen blijven. En er zijn "consumenten" die de overproductie van anderen nodig hebben, omdat ze niet eens voldoende goederen en diensten produceren om zichzelf "in leven" te houden, laat staan, anderen "in leven" houden. Zij "consumeren" de overproductie van "producenten." You get the picture. Die laatsten hebben NIET dezelfde grondrechten dan de eersten. De manier waarop "immigranten" in onze maatschappij terecht komen, is NIET door produceren maar door consumeren. Immigranten die consumeren hebben NIET dezelfde grondrechten dan immigranten die produceren, laat staan dan producerende autochtone bevolking.
![]() |
#533 | |
|
![]() Citaat:
Dat is toch wat jij bedoelt, he, Pé? Maar het geldt in principe evengoed voor het Christendom, kijk maar naar de inquisitie. Misschien moeten wij terug fundamentalistische Christenen worden....
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 20 januari 2024 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat telt is "ik". Maar "ik" alleen, daar gaan we niet ver mee geraken. Ik heb EEN BEETJE andere mensen nodig. DIE hebben dus waarde. Omdat ik die nodig heb, en die nuttig zijn voor mij. De anderen zouden beter dood zijn he. Welnu, rondom "ik" is er een groep mensen waarmee ik nut kan hebben. Dat is "mijn volk". Omdat ik ook een groep nodig heb om al die anderen die geen nut hebben, ressources opgebruiken en zo die voor mij (en dus mijn volk) bestemd moeten zijn, af te maken. Wetende dat anderen ook zo denken, moeten wij ons geen illusies maken over hoe anderen met ons willen omgaan, dus is het een kwestie van de eersten, de sterksten en dergelijke meer te zijn om ze voor te zijn in de strijd voor de ressources van de planeet. Ik wil dus in de groep zitten van zij die de anderen zullen afmaken, en ik heb chance, want ik ben een westerling, en tot hier toe waren westerlingen daar niet slecht in. BINNEN mijn groep/volk/.... waar we dus samenspannen tegen "de anderen" gaan we uiteraard WEL afspraken maken want de bedoeling is niet van onderling op de vuist te gaan, dat zou ons verzwakken he. Dus DAAR kunnen we perfect basisrechten invoeren. Maar niet ten aanzien van zij die wij eigenlijk viseren he, dat is toch de zottigheid zelve. Dat is trouwens het verschil tussen mijn visie, en de islam: ik ben VOOR vrijheden en basisrechten van de EIGEN bevolking. Ik ben tegen het totalitair betuttelen van de levenswijze van EIGEN VOLK. Maar ik ben totaal tegen het toekennen van a priori rechten aan niet-eigen volk. Die zijn in principe vijanden, dat kunnen eventueel partners worden maar dat zal ENKEL MAAR afhangen van het criterium of die ons extra VOORDEEL brengen. De islam is totalitair ten aanzien van eigen volk, eigen gelovigen. Eigen volk mag niet homoseksueel zijn, mag niet dit, mag niet dat, en er zijn heel strenge straffen voor zij die niet aan die totalitaire doctrine voldoen BINNEN EIGEN MOSLIMVOLK. Ik wil dat eigen volk zo vrij mogelijk is (op "meeheulen met de vijand" na natuurlijk) en dat er wel degelijk fundamentele rechten zoals de UVRM geldt BINNEN EIGEN VOLK. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 januari 2024 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er is wel een verschil. De christenen zijn enkel maar extremistisch-agressief door de lezing die de kerk aan de basisteksten gaf. De basisteksten van de christenen zelf bevatten geen agressieve dogma's. Dat is moeilijker met de islam, waar de basistekst een oorlogstekst is. Enkel een "kerk" kan die eventueel verzacht herinterpreteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die gasten draaien dan de andere wang toe, dus weer geen geweld vanuit de basis van gelovigen.
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240120_95342930
![]() |
![]() |
#538 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zipper, gunter, muilkorf, daiwa,…?
![]() |
![]() |
#540 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Probleem met parabels en voornamelijk de islam en hun rechtstreekse verbondenheid met politiek en rechtspraak via angst ( zelfs tot na de dood) dicteert zoals bij dictaturen. En bloeddorstig opgejut door gebed alle anders denkenden dan hun parabel probeert definitief uit te roeien.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 20 januari 2024 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |