Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Als er NU Federale verkiezingen zouden zijn, op wie zou je stemmen?
CD&V 1 1,72%
VLD 7 12,07%
Vooruit 2 3,45%
NVA 16 27,59%
VB 21 36,21%
PVDA 3 5,17%
GROEN 0 0%
andere partij 4 6,90%
Prins Laurent (blanco/ongeldig) 4 6,90%
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2024, 07:45   #601
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ben ik nu echt de enige hier die dat een evidentie vindt, het recht op leven?

Zipper, gunter, muilkorf, daiwa,…?
Een mens heeft het recht op zelfverdediging.
Bovendien, ik begrijp dan dat jij tegenstander van abortus bent?

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 22 januari 2024 om 07:49.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 09:08   #602
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal het gewoon nog eens herhalen; het is niet omdat je moslim bent dat he per definitie intolerant bent. Er zijn tolerante moslims, nu en in de geschiedenis.
U blijft dat maar herhalen als ware het een axioma. Hebt u daar ook een concreet (begin van) bewijs voor? Kent u bijvoorbeeld een land met een duidelijke moslimmeerderheid dat een democratische rechtsstaat is? Indien, welk bewijs hebt u wel voor uw stelling?
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 09:15   #603
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U blijft dat maar herhalen als ware het een axioma. Hebt u daar ook een concreet (begin van) bewijs voor? Kent u bijvoorbeeld een land met een duidelijke moslimmeerderheid dat een democratische rechtsstaat is? Indien, welk bewijs hebt u wel voor uw stelling?

Omdat een land geen democratische rechtstaat is, zijn daar géén tolerante moslims ? Rare theorie...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 09:17   #604
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voltian is niet eens in staat om iets negatiefs te zeggen over het schorremorrie dat in Duitsland in een school de sharia wilde inplanten.
De bescherming die hij bepleit geldt maar in één richting: richting onderwerping aan islam.
Oud 22 januari 2024, 09:29   #605
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, eerder in de draad.

Maar ook hier geldt, maakt het iets uit wat ik aanbreng? Ligt uw oordeel niet al vast?

Dus, waarom zou ik nog maar proberen het (nog eens) uit te leggen.

Ach
Oud 22 januari 2024, 09:59   #606
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ja, eerder in de draad.
Dat moet ik dan gemist hebben.
Dus u beweert dat u een moslimstaat opgenoemd heeft die volledig democratisch werkt?
Eentje waar atheïsten dus niet vervolgd worden, waar LGBTQI+'ers veilig zijn, waar vrouwen gelijkwaardig behandeld worden aan mannen?
Ik ben benieuwd.
Zeg maar gewoon waar je dat gepost hebt, want "eerder in de draad" is natuurlijk een excellent excuus om dat land niet te hoeven noemen.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 22 januari 2024 om 10:00.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 10:07   #607
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, eerder in de draad.

Maar ook hier geldt, maakt het iets uit wat ik aanbreng? Ligt uw oordeel niet al vast?

Dus, waarom zou ik nog maar proberen het (nog eens) uit te leggen.

Ach
grappig
Oud 22 januari 2024, 10:07   #608
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel dit gedoe weer.

Ik zal het gewoon nog eens herhalen; het is niet omdat je moslim bent dat he per definitie intolerant bent. Er zijn tolerante moslims, nu en in de geschiedenis. Er zijn intolerante christenen en atheïsten. Nu en vroeger. Claimen dat intolerantie eigen is aan islam als religie en dat niet zo zou zijn bij atheïsten of christenen is onnozel. Genoeg voorbeelden van het tegendeel.

Ugh why do i bother.

Stem VB en het komt wel goed

Prettig weekend!
Zo is het maar net, inderdaad. Behalve de voorlaatste zin.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 januari 2024 om 10:10.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 10:09   #609
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dus u beweert dat u een moslimstaat opgenoemd heeft die volledig democratisch werkt?
Eentje waar atheïsten dus niet vervolgd worden, waar LGBTQI+'ers veilig zijn, waar vrouwen gelijkwaardig behandeld worden aan mannen?
Ik ben benieuwd.
Zeg maar gewoon waar je dat gepost hebt, want "eerder in de draad" is natuurlijk een excellent excuus om dat land niet te hoeven noemen.
Kan ook het gevolg zijn van wanen, dat hij het zelf gelooft. Fanatisme treed altijd verwoestend op in het verstand.
Oud 22 januari 2024, 10:17   #610
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd.
Voor zover ik het kan beoordelen bestaat er geen tolerante moslimstaat. Moslimstaten van nu zijn nog steeds in hetzelfde bedje ziek als de christenstaten in de middeleeuwen. Niet vergeten: het soort tolerantie die wij nu kennen en hanteren is pas ontstaan door de Verlichting. Helaas, de islam kende nooit een Verlichting.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 januari 2024 om 10:18.
Oud 22 januari 2024, 10:27   #611
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd.

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=409
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=427
Oud 22 januari 2024, 10:29   #612
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Voor zover ik het kan beoordelen bestaat er geen tolerante moslimstaat. Moslimstaten van nu zijn nog steeds in hetzelfde bedje ziek als de christenstaten in de middeleeuwen. Niet vergeten: het soort tolerantie die wij nu kennen en hanteren is pas ontstaan door de Verlichting. Helaas, de islam kende nooit een Verlichting.
Ze hebben wel 'hervormingen' gehad, maar die gingen steeds in de richting van meer intolerantie.
Maar het is grappig dat zij moeten tot de Middeleeuwen teruggaan om met 2024 in moslimstaten te vergelijken.
Bovendien was Mohammed zelf een gewelddadige figuur, een massamoordenaar, een struikrover, een pedofiel, ...
Oud 22 januari 2024, 10:31   #613
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De verlichting? Zet daar eens een datum op.
Oud 22 januari 2024, 10:32   #614
De gemuilkorfde

Standaard

U ging toch een moslimstaat noemen die democratisch is, en vrij van intolerantie tov LGBTQI+, en vrouwen niet discrimineert?
Daarna komt u als respons af met verhaaltjes over de Middeleeuwen, en het multiculturele sprookje van Granada honderden jaren geleden, wat zeker geen democratie betrof.
Zoals altijd belooft u één zaak, maar hetgeen u levert is uiteindelijk iets compleet anders.
Bait and switch...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 22 januari 2024 om 10:35.
Oud 22 januari 2024, 10:42   #615
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
U ging toch een moslimstaat noemen die democratisch is, en vrij van intolerantie tov LGBTQI+, en vrouwen niet discrimineert?
Daarna komt u als respons af met verhaaltjes over de Middeleeuwen, en het multiculturele sprookje van Granada honderden jaren geleden, wat zeker geen democratie betrof.
Zoals altijd belooft u één zaak, maar hetgeen u levert is uiteindelijk iets compleet anders.
Bait and switch...
Jouw uitgangspunt is: islam is in de grond, als basisleer, intolerant. Bewijs daarvoor is: er bestaat nu geen moslim-land dat tolerant is.

Mijn reactie is simpel: de correlatie islam-intolerant, alsof dat in hun bloed zou zitten, is ingebeeld. Dat is niet uniek aan Islam. Bewijs: zie de geschiedenis. Er zijn tal van vb.-en van moslimregimes die erg tolerant waren, zeker in vergelijking met christelijke regimes in dezelfde periode.

Ik nodig u uit om eens wat bij te lezen over Granada, en dan vooral uit te zoeken onder welk bestuur (katholiek of moslim) de joden daar al dan niet vervolgd werden. Verhelderend.
Oud 22 januari 2024, 10:57   #616
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
...Mijn reactie is simpel: de correlatie islam-intolerant, alsof dat in hun bloed zou zitten, is ingebeeld...
Neen, u beweerde dat u een moslimland ging noemen dat een echte tolerante democratie was, sterker nog, u beweerde dat u dat in een vorige post al genoemd had.
U loog dus weeral.

Het feit dat u zo'n land niet kunt noemen bewijst wel degelijk mijn gelijk.

Citaat:
Ik nodig u uit om eens wat bij te lezen over Granada, en dan vooral uit te zoeken onder welk bestuur (katholiek of moslim) de joden daar al dan niet vervolgd werden. Verhelderend.
Er waren ook pogroms tijdens de moslimbezetting van Granada.
Men doet ook graag alsof dat daar een multicultureel paradijs was, terwijl het wel degelijk de Middeleeuwen waren.
Hier, wat van de geneugten van uw o zo democratische regime...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia
Hoewel er in deze staat, zeker vlak na de verovering van Iberië, meer vrijheid van levensovertuiging was dan in middeleeuwse christelijke staten, vonden er soms pogroms plaats tegen joden en christenen, zoals de grote anti-joodse pogrom in Granada in 1066. Ook was het moslims verboden om hun geloof vaarwel te zeggen, met de executie als doodstraf. Ook intellectuelen van wie de denkbeelden buiten de soennitische orthodoxie lagen (zoals sjiisme, kharidjisme en ibadisme), wachtte dit lot.
(bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Al-Andalus)
Tot zover uw o zo vreedzame moslimstaat.
En waarom vlak na de verovering?
Eventjes de illusie geven dat het allemaal best meevalt, nadien weer harde repressie.
Herinner u hoe de Taliban ook deden alsof ze de Taliban 2.0 waren, en vrouwen weer rechten gingen krijgen.
Hoe lang heeft die komedie geduurd?

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 22 januari 2024 om 10:58.
Oud 22 januari 2024, 10:58   #617
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw uitgangspunt is: islam is in de grond, als basisleer, intolerant. Bewijs daarvoor is: er bestaat nu geen moslim-land dat tolerant is.

Mijn reactie is simpel: de correlatie islam-intolerant, alsof dat in hun bloed zou zitten, is ingebeeld. Dat is niet uniek aan Islam. Bewijs: zie de geschiedenis. Er zijn tal van vb.-en van moslimregimes die erg tolerant waren, zeker in vergelijking met christelijke regimes in dezelfde periode.

Is ruimschoots voldoende om die perfide cultus te verwijderen uit onze vrije Westerse samenleving. Ik heb geen boodschap aan uw verhaaltjes uit een "ver verleden". Wat telt is het heden en de toekomst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 22 januari 2024 om 10:58.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 11:01   #618
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Is ruimschoots voldoende om die perfide cultus te verwijderen uit onze vrije Westerse samenleving. Ik heb geen boodschap aan uw verhaaltjes uit een "ver verleden". Wat telt is het heden en de toekomst.
dikke vette 2

islam is pure bloedlustcultuur
Oud 22 januari 2024, 11:30   #619
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
dikke vette 2

islam is pure bloedlustcultuur
De democratie ook.
Oud 22 januari 2024, 11:47   #620
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De verlichting? Zet daar eens een datum op.
De Verlichting begint in de tijd van de Renaissance. Maar was niet overal even doorslaggevend. In de steden ging het sneller dan op het platteland. In onze streken was bij de doorsnee mens op het platteland gedurende een behoorlijke tijd maar weinig 'Verlichting' te merken. Maar het verlicht denken drong uiteindelijk door tot de overheden, de wetenschappers , het onderwijs, enz. Men maakte zich uiteindelijk los van het dogmatisch christelijk kerkelijk denken.

De islam heeft dit nooit gekend. De schuchtere pogingen van sommige islamitische denkers om de islam wat soepelder te gaan interpreteren werd onmiddellijk in de kiem gesmoord door de islamitische overheid. En zo komt het dat de islam een godsdienst is gebleven die uiterst dogmatisch is, geen ruimte biedt voor interpretaties en die in 2024 de hele tijd botst met de moderne opvattingen. De islam past niet in onze soort van maatschappij.

Daarom: islamieten die zich niet willen aanpassen aan onze maatschappij en aan onze manier van leven, aan onze waarden, en ja, zelfs in bepaalde gevallen, aan onze manier van kleden, moeten maar gaan leven in een islamitisch land.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 januari 2024 om 11:53.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be