Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2024, 12:15   #521
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Abortus is dan ook wettelijk geregeld in België.
Er zijn inderdaad wettelijke voorzieningen voor moord op de ongeboren mens.
Oud 30 januari 2024, 12:21   #522
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Slecht geregeld, en dat wil men nu corrigeren.
Moest men dat willen corrigeren had men dat al gedaan. Er is immers een parlementaire meerderheid voor het wetsvoorstel. Maar Alexander Decroo vindt het blijkbaar niet zo belangrijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2024, 17:04   #523
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slecht geregeld, en dat wil men nu corrigeren.
Net als de islam is een overeenkomt na een tijdje steeds slecht geregeld om de overeenkomst steeds opnieuw verder afte kalveren tot uiteindelijk totaal vernietigt te worden met de nonsens dat er opnieuw moet onderhandeld worden.

De geloven keren steeds 2000 jaar terug in de tijd om hun dictatoriaal denken opteleggen om via angst almacht te verwerven. In deze is de helft van de bevolking = de vrouwen dus geviseerd als mogelijke zondaar.

Wil je geloven mij goed maar laat andersdenkenden met rust!!!

Erdogan wil nu in Duitsland een Erdogan partij = islam Charia partij oprichten om zo in de EU de boel op stelten te zetten om onze normen en waarden te torpederen.
Stelselmatige uitbreiding van het nieuwe ottomans rijk = Erdogan rijk?

Het volk in de EU moet zwijgen want anders is het racistisch, pffff

En wat doe de politiek .... de kop terug in het zand steken !!!!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 30 januari 2024 om 17:13.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 10:07   #524
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Net als de islam is een overeenkomt na een tijdje steeds slecht geregeld om de overeenkomst steeds opnieuw verder afte kalveren tot uiteindelijk totaal vernietigt te worden met de nonsens dat er opnieuw moet onderhandeld worden.

De geloven keren steeds 2000 jaar terug in de tijd om hun dictatoriaal denken opteleggen om via angst almacht te verwerven. In deze is de helft van de bevolking = de vrouwen dus geviseerd als mogelijke zondaar.

Wil je geloven mij goed maar laat andersdenkenden met rust!!!

Erdogan wil nu in Duitsland een Erdogan partij = islam Charia partij oprichten om zo in de EU de boel op stelten te zetten om onze normen en waarden te torpederen.
Stelselmatige uitbreiding van het nieuwe ottomans rijk = Erdogan rijk?

Het volk in de EU moet zwijgen want anders is het racistisch, pffff

En wat doe de politiek .... de kop terug in het zand steken !!!!
Het omgekeerde is waar he. De gelovigen drongen zich niet op en vragen geen uitzondering op rituele kindermoorden.
Oud 3 februari 2024, 03:41   #525
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het omgekeerde is waar he. De gelovigen drongen zich niet op en vragen geen uitzondering op rituele kindermoorden.
Schreef het toch: Wil je geloven mij goed maar laat andersdenkenden met rust!!!
Dus wil je van uit het geloof persoonlijk geen abortus is dat Uw keuze, geen probleem. Maar opnieuw laat ons met rust zoals wij jullie met rust laten.

Echter andersdenkenden hun visie rituele kindermoord noemen getuigt van géén respect voor anders denkenden van uit een zichzelf verheven denken der geloven. Terwijl andersdenkenden respecteren dat er mensen zijn die willen deelnemen aan en geloof.

Andersdenkenden houden zich aan de vastgelegde regels die wetenschappelijk onderbouwd zijn en niet gebaseerd op parabelverhaal met angst preekt tot na de dood om de almacht van enkelen.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 08:46   #526
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tom Ongena pleit in de morgen om het recht op abortus in de grondwet op te nemen, om het zo te verankeren.
Een lovenswaardig idee, maar praktisch heel moeilijk te realiseren (de voorwaarden om de grondwet te kunnen wijzigen liggen nu eenmaal heel hoog) en bijgevolg een minimale kans op succes.

Als er snel resultaat moet komen, lijkt het me beter om het huidige wetsvoorstel te stemmen.
Citaat:
België moet het Franse voorbeeld volgen en rechten zoals abortus beter beschermen tegen extreemrechts conservatisme, schrijft Open Vld-voorzitter Tom Ongena. ‘Daarom pleit ik ervoor het recht op zelfbeschikking (het recht op abortus en euthanasie) in de grondwet te verankeren.’
https://www.demorgen.be/meningen/doe...dwet~b3e0c19b/
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 10:41   #527
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Schreef het toch: Wil je geloven mij goed maar laat andersdenkenden met rust!!!
Dus wil je van uit het geloof persoonlijk geen abortus is dat Uw keuze, geen probleem. Maar opnieuw laat ons met rust zoals wij jullie met rust laten.

Echter andersdenkenden hun visie rituele kindermoord noemen getuigt van géén respect voor anders denkenden van uit een zichzelf verheven denken der geloven. Terwijl andersdenkenden respecteren dat er mensen zijn die willen deelnemen aan en geloof.

Andersdenkenden houden zich aan de vastgelegde regels die wetenschappelijk onderbouwd zijn en niet gebaseerd op parabelverhaal met angst preekt tot na de dood om de almacht van enkelen.
Wil je geloven dat een kind pas een kind na geboorte is, doe gerust!!!
Maar vermoord daarvoor geen onschuldig leven met de vrouw als opperwezen. Terwijl seksuele etiquette dat kan voorkomen en er voldoende anti conceptie is.

Waar anti conceptie is moet abortus net afnemen, maar we zitten aan 55 kindermoorden PER DAG.
Oud 3 februari 2024, 11:09   #528
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar vermoord daarvoor geen onschuldig leven met de vrouw als opperwezen. Terwijl seksuele etiquette dat kan voorkomen en er voldoende anti conceptie is.

Waar anti conceptie is moet abortus net afnemen, maar we zitten aan 55 kindermoorden PER DAG.
Leef volgens je eigen religieuze regels, maar laat anderen gerust.
Oud 3 februari 2024, 12:43   #529
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind die woordkeuze weerzinwekkend.

Wij zeggen toch ook niet: "ritueel kindermisbruik door gedwongen celibataire voorgangers in religieuze middens"!!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 12:44   #530
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

“Mensen dwingen te bevallen, is de meest verregaande vorm van machtsuitoefening.” Trudy Dehue

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 14:59   #531
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leef volgens je eigen religieuze regels, maar laat anderen gerust.
Ik vermoord geen kinderen hey
Oud 3 februari 2024, 15:00   #532
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
“Mensen dwingen te bevallen, is de meest verregaande vorm van machtsuitoefening.” Trudy Dehue
Iemand die in deze tijd ongewenst zwanger wordt, moet dringend bijgeschoold worden.
Minder genderideologie, minder seksuele identiteiten en terug normaal doen misschien?
De natuurlijke orde, weet je wel?
Oud 3 februari 2024, 15:04   #533
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind die woordkeuze weerzinwekkend.

Wij zeggen toch ook niet: "ritueel kindermisbruik door gedwongen celibataire voorgangers in religieuze middens"!!
Je zou dat mogen zeggen.
Abortussen zijn het rituele offer van een losbandige samenleving.
Wie seksueel fatsoen heeft, wordt niet ongewenst zwanger in een moderne samenleving.

Zonder de massale aanwezigheid van anti conceptie zou abortus nog steek houden, maar waar het op meer dan 3 manieren te voorkomen is niet neen.
Oud 3 februari 2024, 15:16   #534
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die in deze tijd ongewenst zwanger wordt, moet dringend bijgeschoold worden.
Minder genderideologie, minder seksuele identiteiten en terug normaal doen misschien?

Ik zou toch voorzichtig zijn met beroep te doen op die 'natuurlijke orde'.

Voor u het goed en wel beseft mag u geen bacteriën meer bestrijden m.b.v. antibiotica maar dient u ze voortaan met de blote vuist of een dikke tak dood te kloppen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 15:19   #535
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zou toch voorzichtig zijn met beroep te doen op die 'natuurlijke orde'.

Voor u het goed en wel beseft mag u geen bacteriën meer bestrijden m.b.v. antibiotica maar dient u ze voortaan met de blote vuist of een dikke tak dood te kloppen.
Het is door er bewust mee te worden dat ge voorzichtiger wordt en dus niet ongewenst zwanger wordt he.
Maar een vrouw bewust laten worden met haar cyclus wordt al als vrouwonvriendelijk gezien. Waar zijn we dan mee bezig?

Een vrouw is geen opperwezen maar een mens met een andere biologie dan de man.
Oud 3 februari 2024, 15:31   #536
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'moet' ?

Jij hebt niets te zeggen over wat die vrouw doet, of niet doet. Dat zal zij en enkel zij beslissen.
Oud 3 februari 2024, 15:35   #537
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'moet' ?

Jij hebt niets te zeggen over wat die vrouw doet, of niet doet. Dat zal zij en enkel zij beslissen.
Als die mijn kind zou dragen, zal ik het er desnoods wel in kloppen.
Simpel.
Oud 3 februari 2024, 15:36   #538
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is door er bewust mee te worden dat ge voorzichtiger wordt en dus niet ongewenst zwanger wordt he.
Maar een vrouw bewust laten worden met haar cyclus wordt al als vrouwonvriendelijk gezien. Waar zijn we dan mee bezig?

Een vrouw is geen opperwezen maar een mens met een andere biologie dan de man.
Je snapt het echt niet hee ? Jij bezit die vrouw niet, je beslist niet voor haar, je hebt helemaal NIKS te beslissen over wat zij denkt, doet, niet doet, en je waardeoordelen daarover werken enkel op de lachspieren en/of op de zenuwen.
Oud 3 februari 2024, 15:38   #539
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als die mijn kind zou dragen, zal ik het er desnoods wel in kloppen.
Simpel.
Dacht ik al...

Wie dat doet, hoort in de gevangenis.
Oud 3 februari 2024, 15:39   #540
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je snapt het echt niet hee ? Jij bezit die vrouw niet, je beslist niet voor haar, je hebt helemaal NIKS te beslissen over wat zij denkt, doet, niet doet, en je waardeoordelen daarover werken enkel op de lachspieren en/of op de zenuwen.
Jij snapt niet dat het discriminatie op het kind en de man is: en dat de vrouw geen opperwezen is.
Abortus is moord, ongeacht wat liberalen teuten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be