Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2024, 09:58   #321
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De enige manier om de migratie te beheersen is de Vlaamse onafhankelijkheid.

Want de Franstaligen zijn altijd al voorstander geweest van open grenzen ,juist om de Vlaamse meerderheid te breken met anderstalige migranten .
Iedereen, zelfs het VB en de N-VA weten dat migratie bepaald wordt in Europa.
Wij kunnen in Europa wel op de tafel kloppen, maar als land kunnen we momenteel niets.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 10:10   #322
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bart heeft gewoon gezegd dat ze, en ik citeer: "Dan moeten ze niet op de N-VA rekenen voor de Vlaamse regering".

Wat anderen daar van maken is voor de rekening van de anderen.
Ja, het feit dat het niet duidelijk is wat daarmee bedoeld wordt, betekent dat het slechte communicatie is.
De kiezer weet niet wat hij ermee bedoelt.
Een politicus moet klaarheid scheppen, niet spreken als een sfinx.
Oud 3 maart 2024, 10:12   #323
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
U lult wel vaker.
Ik zeg gewoon wat de realiteit is van de peiling van VTM, HLN, en ...
Jij bent degene die lult en naast de kwestie spreekt.
Jij reageerde op mij, en ik had het op die 50,01%.
Dat staat er duidelijk te lezen, en het was een reactie op Witte Kaproen.
Blijkbaar ben je erg ontgoocheld dat ik deze keer niet warm loop voor de strategie en woorden van BDW...
Oud 3 maart 2024, 10:15   #324
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
U heeft dus niets begrepen van hetgeen wij al maanden zeggen of waar we al maanden voor pleiten?

Wat doet u eigenlijk op dit politiek forum?
Jij gaat mij niet vertellen wat ik moet zeggen of denken.
Ik loop nergens in het gelid.
Eén keer om de 5 jaar moet/mag ik stemmen.
Ik heb sympathieën voor bepaalde personen en bepaalde partijen, maar ik heb nergens trouw gezworen en ik heb geen partijlidkaart.
Ik hoef dus niet alles logisch en goed te vinden dat N-VA of VB zegt.
En deze keer vind ik de strategie en het verhaal van N-VA totaal ongeloofwaardig.

En wat dat 'laatste maanden' betreft: ik heb BDW om het even wat weten zeggen: wel met het VB, niet met het VB, een miniregering, een zakenkabinet, hij wil premier worden, maar eigenlijk met tegenzin, maar ook burgemeester van Antwerpen blijven, noem maar op.
Ik denk dat niemand het nog begrijpt, want er is geen duidelijke strategie meer.
Het is in alle richtingen iets roepen in de hoop dat elke kiezer, van welke strekking ook, iets zal gehoord hebben dat hem bevalt.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 3 maart 2024 om 10:23.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 10:17   #325
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij kunnen in Europa wel op de tafel kloppen, maar als land kunnen we momenteel niets.
En waarom ??? Omdat de lidstaten dat toelaten. En wie zich daartegen verzet is het zwarte schaap (Hongarije, Polen)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 10:19   #326
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden we niets kunnen? De Denen kunnen het wel. En de Polen, Hongaren…
Begin eens met illegalen actief op te sporen en uit te zetten of op te sluiten.
Als land kan dat perfect.
Neen, uw partij WIL er niets aan doen. Genoeg gezien toen Theo aan het roer stond.
Oud 3 maart 2024, 10:19   #327
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
De ministers blijven inderdaad op post zo lang er geen nieuwe regering is.
Net daarom wilt Bart een kleine regering vormen, onmiddellijk na de verkiezingen.
Dit geeft extra druk op de huidige politiekers die nu de regeringk vormen, niet vergeten dat de federale 20 excellenties heeft, TWINTIG
Allemaal mooi, wat mij betreft, zetten ze in de wet dat er maximaal 7 federale ministers en staatssecretarissen (en andere functies, voor het geval een slimmerik weer met een nieuwe naam uitkomt om de limiet te omzeilen) mogen zijn.
Maar welk drukkingsmiddel heeft hij daarvoor?
Juist, geen.

Er zijn ook heel veel zaken die ik wil, maar als je nergens een manier hebt om ze door te drukken blijft het bij vrome wensen.
Ik denk dat je toch wel voelt dat de anderen niet geneigd zijn Bart veel te gunnen.
De N-VA zal waarschijnlijk incontournable zijn op Vlaams niveau, maar er zullen nog van die partijen zijn.
Oud 3 maart 2024, 10:27   #328
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Vlaams parlement gaat dat uitroepen! Meent u dat echt?
Twijfel je daar dan aan ?

Ik hoor hem dat al meer dan tien jaar lang, meestal meerdere keren per dag, herhalen hier.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 10:29   #329
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En wat dat 'laatste maanden' betreft: ik heb BDW om het even wat weten zeggen: wel met het VB, niet met het VB, een miniregering, een zakenkabinet, hij wil premier worden, maar eigenlijk met tegenzin, maar ook burgemeester van Antwerpen blijven, noem maar op.
Ik denk dat niemand het nog begrijpt, want er is geen duidelijke strategie meer.
Het is in alle richtingen iets roepen in de hoop dat elke kiezer, van welke strekking ook, iets zal gehoord hebben dat hem bevalt.
En precies die onduidelijkheid, het ontbreken van een werkbaar doel en plan om het te bereiken, is imho verantwoordelijk voor de steile afgang van de N-VA in de peilingen.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 10:33   #330
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat men het zon begrijpt dat het dan ook zo is.
Het lijkt mij allemaal nogal wat raadselachtig. En Bart De Wever is duidelijk een expert in de kunst van wat ik “het enigma-taalgebruik” zou kunnen noemen. Het bestaat er in om een raadselachtige hypothese te formuleren en tegelijkertijd uit die hypothese een conclusie te af te leiden die feitelijk op zichzelf óók een raadsel is.

Laatst gewijzigd door quercus : 3 maart 2024 om 10:34.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 10:39   #331
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
En precies die onduidelijkheid, het ontbreken van een werkbaar doel en plan om het te bereiken, is imho verantwoordelijk voor de steile afgang van de N-VA in de peilingen.
2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 10:47   #332
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams parlement gaat dat uitroepen! Meent u dat echt?
Natuurlijk.
Wie zal ons tegen houden als we de democratische meerderheid hebben.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 10:51   #333
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We kunnen wel de lijn van Denemarken en Nederland volgen en de nieuwkomers wat minder in de watten leggen.

Nu werken er amper 20 % van de Oekraïners hier terwijl in Nederland 85% van de Oekraïners werken.

Hier is het verschil tussen de laagste lonen en de vervanglonen veel te klein.Maar dat moet zo van de PS,want de werklozen zijn hun kiespubliek en die moeten gepamperd worden.

In een onafhankelijk Vlaanderen hoeven we niet meer naar de pijpen van de PS te dansen.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 maart 2024 om 10:53.
Oud 3 maart 2024, 10:51   #334
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Is het niet praktischer om naar het Vlaams parlement te trekken in Antonio Tejero stijl ? Met 200 gewapende militieleden het parlement innemen en de republiek uitroepen ?
Aub, neen. Onze psychiatrische instellingen zitten nu al vol.
Oud 3 maart 2024, 11:12   #335
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Inderdaad, toen N-VA het VB leegzoog, was de analyse van de politieke commentatoren dat N-VA een aanbodpartij was, die een duidelijk aanbod deed naar de kiezer.
Helaas hebben ze dat op het cruciale moment aan de kant geschoven om te kunnen deelnemen aan de macht (regering Michel: confederalisme in de koelkast).
Daarmee is het vertrouwen weggevallen, en is de terugtocht van kiezers naar het VB begonnen.
De kiezer is niet dom, en ziet dat de kans dat dat confederalisme gerealiseerd wordt, bijzonder klein is, en de kans dat Bart dit voor een tweede maal in de koelkast steekt, om toch maar te kunnen regeren, vele malen groter is.
De ontevredenheid over het politiek bestel blijft echter, dus kun je met je stem enkel naar VB of PVDA, en dan kom je als (eerder) rechtse kiezer bij VB uit.
Oud 3 maart 2024, 11:15   #336
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Aub, neen. Onze psychiatrische instellingen zitten nu al vol.
Nadat de insurrectionists zouden zijn aangehouden door de militaire politie die instaat voor de bewaking van de parlementen, is het aan de magistratuur om te bepalen wat er met hen zal gebeuren. Dat zal wellicht gevangenis worden. Psychiatrie kan pas nadat ze ontoerekeningsvatbaar zouden zijn.

Maar je hebt gelijk : dat gaat een probleem worden.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 11:19   #337
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat in de eerste fase het Tom Van Grieken zal zijn die de dans leidt.
De vorige keer heeft N-VA een hele tijd gepraat met VB.
Als deze keer VB als grote overwinnaar uit de bus komt, kan De Wever het moeilijk maken om direct af te haken, zeker nadat hij zo warm en koud geblazen heeft over die partij.
CD&V kan dat natuurlijk wel, maar vraag is of ze dat ook zo direct gaan doen, of eerst een paar keer gaan luisteren, en dan zeggen dat er niets veranderd is, en ze daarom niet meedoen.
BDW heeft helemaal niets warm en koud geblazen over het VB. Hij zei, zonder N-VA op federaal is zonder N-VA op Vlaams niveau.

Natuurlijk, dat is maar een dreigement dat hij uit krom van frustratie omdat het zelfs hem nu duidelijk is dat hij de Messias niet is, als het er op aankomt, dan vormt hij mee vivaldi op Vlaams en federaal niveau, "voor de mensen".

Of hij wordt afgezet, gezien zijn tijd nu wel gepasseerd is zonder resultaat. De N-VA breekt dan uiteen zoals de VU het hen voor deed.
Oud 3 maart 2024, 11:24   #338
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat men het zon begrijpt dat het dan ook zo is.
Precies, nooit met de grootste partij van Vlaanderen.

Daarentegen wel met de anti-Vlaamse mini partijen zoals o.a. Vooruit, OVLD en CD&V.

Het enige geluk dat de Vlaming heeft, dat is dat de Belgische krachten zichzelf en Belgie kapotmaken, eender hoe hard de N-VA het probeert te vermijden.

Tallyrand zei al woorden van die strekking lang geleden, het zal niet blijven duren.
Oud 3 maart 2024, 11:28   #339
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en hier redeneren ze ook vanuit het standpunt dat als iets één keer mislukt is, dat een concept voorgoed moet opgeborgen worden.
Er was de Koningskwestie, dus mag er nooit nog een bindend referendum komen.
Het is vreemd dat er auto's rondrijden, met dit soort redeneringen zou er na het eerste auto-ongeval beslist worden om nooit nog autoverkeer toe te laten.

Je hebt dus gedoogsteun als methode om sneller vooruit te gaan, maar er zijn nog redenen waarom de regeringsformatie hier veel te lang duurt.
Kijk eens naar landen als Spanje, hoogstens 2-3 dagen na de verkiezingen neemt de partijleider van de verliezende partij de nederlaag op zich.
Hij of zij treedt af, en er komen nieuwe voorzittersverkiezingen.
Hoe gaat dat hier?
Je hoort dan Johny Vansevenant op de radio zeggen dat de partijen die verloren hebben in zak en as zitten, dat er tijd nodig is, dat ze gekwetst zijn, enz.
En daarna vinden er geen vervroegde voorzittersverkiezingen plaats.
De vorige keer waren er verkiezingen op 26 mei 2019, Joachim Coens werd verkozen tot CD&V voorzitter op... 20 oktober 2019, dus 5 maand na de verkiezingen.
Tussendoor was Wouter Beke aangeschoten wild, wat zeker de regeringsformatie niet ten goede kwam.
Nog straffer waren de voorzittersverkiezingen bij Open-VLD, waar Lachaert pas op 22 mei 2020 de nieuwe voorzitter werd, bijna 1 jaar na de verkiezingen!
Tussendoor hoorde je heel de tijd dat het niet duidelijk was welke koers er zou gevolgd worden, de paars-groene, die uiteindelijk Vivaldi zou worden of de paars-gele met N-VA.
Alles zou afhangen van die voorzittersverkiezingen.
Als Ongenae dus afkomt dat er geen tijd mag verloren worden met in een kasteel te zitten, dan spreekt hij met een gespleten tong, want al die partijen hebben hun voorzittersverkiezingen eindeloos laten aanslepen, en daardoor de regeringsvorming vertraagd.
VLD was daarin dan nog de ergste, want er waren 2 concurrerende strekkingen actief.

Ik heb echter nog nooit één journalist over die praktijk horen spreken.
Als men in andere landen direct na de verkiezingen zijn conclusies kan trekken en nieuwe voorzittersverkiezingen houden, waarom kan of wil men dat hier niet?
Dat toont aan dat partijbelangen voorop gaan op het belang van het land en zijn burgers.
Hier vinden de belgicisten het blijkbaar beneden hun waardigheid om eens hun licht op te steken bij succesvolle geplogendheden in de directe buurlanden.
Oud 3 maart 2024, 11:33   #340
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad we moeten terug duidelijker zeggen waarvoor we staan.

Ons eigen programma terug naar voor schuiven;

de Vlaamse onafhankelijkheid op een democratische manier bekomen

in het Vlaams Parlement.

De kiezers zullen dan wel volgen want de Vlamingen zijn het beu

naar de pijpen van de PS te dansen in de Belgische staatsstructuur.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 maart 2024 om 11:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be