![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij kunnen in Europa wel op de tafel kloppen, maar als land kunnen we momenteel niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De kiezer weet niet wat hij ermee bedoelt. Een politicus moet klaarheid scheppen, niet spreken als een sfinx.
![]() |
![]() |
#323 | |
|
![]() Citaat:
Jij reageerde op mij, en ik had het op die 50,01%. Dat staat er duidelijk te lezen, en het was een reactie op Witte Kaproen. Blijkbaar ben je erg ontgoocheld dat ik deze keer niet warm loop voor de strategie en woorden van BDW...
![]() |
![]() |
#324 | |
|
![]() Citaat:
Ik loop nergens in het gelid. Eén keer om de 5 jaar moet/mag ik stemmen. Ik heb sympathieën voor bepaalde personen en bepaalde partijen, maar ik heb nergens trouw gezworen en ik heb geen partijlidkaart. Ik hoef dus niet alles logisch en goed te vinden dat N-VA of VB zegt. En deze keer vind ik de strategie en het verhaal van N-VA totaal ongeloofwaardig. En wat dat 'laatste maanden' betreft: ik heb BDW om het even wat weten zeggen: wel met het VB, niet met het VB, een miniregering, een zakenkabinet, hij wil premier worden, maar eigenlijk met tegenzin, maar ook burgemeester van Antwerpen blijven, noem maar op. Ik denk dat niemand het nog begrijpt, want er is geen duidelijke strategie meer. Het is in alle richtingen iets roepen in de hoop dat elke kiezer, van welke strekking ook, iets zal gehoord hebben dat hem bevalt.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 3 maart 2024 om 10:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom ??? Omdat de lidstaten dat toelaten. En wie zich daartegen verzet is het zwarte schaap (Hongarije, Polen)
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begin eens met illegalen actief op te sporen en uit te zetten of op te sluiten. Als land kan dat perfect. Neen, uw partij WIL er niets aan doen. Genoeg gezien toen Theo aan het roer stond.
![]() |
![]() |
#327 | |
|
![]() Citaat:
Maar welk drukkingsmiddel heeft hij daarvoor? Juist, geen. Er zijn ook heel veel zaken die ik wil, maar als je nergens een manier hebt om ze door te drukken blijft het bij vrome wensen. Ik denk dat je toch wel voelt dat de anderen niet geneigd zijn Bart veel te gunnen. De N-VA zal waarschijnlijk incontournable zijn op Vlaams niveau, maar er zullen nog van die partijen zijn.
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoor hem dat al meer dan tien jaar lang, meestal meerdere keren per dag, herhalen hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt mij allemaal nogal wat raadselachtig. En Bart De Wever is duidelijk een expert in de kunst van wat ik “het enigma-taalgebruik” zou kunnen noemen. Het bestaat er in om een raadselachtige hypothese te formuleren en tegelijkertijd uit die hypothese een conclusie te af te leiden die feitelijk op zichzelf óók een raadsel is.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 3 maart 2024 om 10:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
![]() |
#332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu werken er amper 20 % van de Oekraïners hier terwijl in Nederland 85% van de Oekraïners werken. Hier is het verschil tussen de laagste lonen en de vervanglonen veel te klein.Maar dat moet zo van de PS,want de werklozen zijn hun kiespubliek en die moeten gepamperd worden. In een onafhankelijk Vlaanderen hoeven we niet meer naar de pijpen van de PS te dansen. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 maart 2024 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#335 | |
|
![]() Citaat:
Helaas hebben ze dat op het cruciale moment aan de kant geschoven om te kunnen deelnemen aan de macht (regering Michel: confederalisme in de koelkast). Daarmee is het vertrouwen weggevallen, en is de terugtocht van kiezers naar het VB begonnen. De kiezer is niet dom, en ziet dat de kans dat dat confederalisme gerealiseerd wordt, bijzonder klein is, en de kans dat Bart dit voor een tweede maal in de koelkast steekt, om toch maar te kunnen regeren, vele malen groter is. De ontevredenheid over het politiek bestel blijft echter, dus kun je met je stem enkel naar VB of PVDA, en dan kom je als (eerder) rechtse kiezer bij VB uit.
![]() |
![]() |
#336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk : dat gaat een probleem worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, dat is maar een dreigement dat hij uit krom van frustratie omdat het zelfs hem nu duidelijk is dat hij de Messias niet is, als het er op aankomt, dan vormt hij mee vivaldi op Vlaams en federaal niveau, "voor de mensen". Of hij wordt afgezet, gezien zijn tijd nu wel gepasseerd is zonder resultaat. De N-VA breekt dan uiteen zoals de VU het hen voor deed.
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarentegen wel met de anti-Vlaamse mini partijen zoals o.a. Vooruit, OVLD en CD&V. Het enige geluk dat de Vlaming heeft, dat is dat de Belgische krachten zichzelf en Belgie kapotmaken, eender hoe hard de N-VA het probeert te vermijden. Tallyrand zei al woorden van die strekking lang geleden, het zal niet blijven duren.
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ons eigen programma terug naar voor schuiven; de Vlaamse onafhankelijkheid op een democratische manier bekomen in het Vlaams Parlement. ![]() De kiezers zullen dan wel volgen want de Vlamingen zijn het beu naar de pijpen van de PS te dansen in de Belgische staatsstructuur. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 maart 2024 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |