Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2024, 21:24   #421
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom er niet gesproken wordt over palliatieve zorg.
Je kan niet in elk artikel of in elk interview heel de panoplie van de bejaardenzorg in alle volledigheid weergeven.

(ik denk wel dat nog altijd in sommige katholieke instellingen men huivert - en weigert - om die term te gebruiken, en de bewoners liever "afleidt" naar iets dat er op trekt, wellicht grotendeels toch hetzelfde is, maar dan met de katholieke dubbele moraal toch ok is, want het lelijke woord wordt niet gebruikt-

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 21:24   #422
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een liberaal die naar oerconservatief christelijke partijen zoals NVA of VB overstapt.
Een LINO is dat.
Aangezien ik geen partijaanhanger ben kan ik ook niet overstappen he. Heg probleem dat ik heb is dat er op het verkiezingsformulier waar ik een bolletje moet kleuren geen liberale partij te vinden is. Dat is het grote drama in dit Vlaanderen. Maar dat u dit niet snapt is al lang vrij duidelijk
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 21:25   #423
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
==> go see in het Wappie-forum of dat gezaag me boeit.
Ik ben niet geinteresseerd in whappie theorieën. Ik heb dan ook niet veel te zoeken op die forumsectie. Het feit dat u echter off topic blijft gaan zegt genoeg. Intellectueel niet capabel genoeg om de discussie aan te gaan. So be it jongen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 9 april 2024, 21:26   #424
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

CM-voorzitter pleit voor radicale oplossingen vergrijzing: ‘Wie levensmoe is, moet uit leven kunnen stappen’

Dat zij die levensmoe zijn daar zelf mogen over oordelen dat zij uit het leven stappen nog tot daartoe maar...

Ik haalde het vrij recent nog ergens aan in een draad dat er eens een vrouw geweest is die uit het leven wilde stappen en het verboden is geweest.

Ik dacht dat zij toen aanhaalde dat zij een goed leven had genoten, niets tekort gehad heeft maar dat er nu een stop mocht op komen.

Misschien moet die L. Van Gorp het goede voorbeeld maar eens geven???

Men gooit het op de vergrijzing, uw ouders, uw grootouders, die mensen die heel hun leven gewerkt en afgedragen hebben zorgden voor hun kroost...die men dan bijna gaat verplichten om uit het leven te stappen???

Vergrijzing doet meteen denken aan ‘begrotingstekort’. Maar wat als de centen niet eens het grootste probleem zijn?

‘Wat als er niet genoeg dokters zijn, niet genoeg zorgpersoneel, niet genoeg zorgcentra?’

Allemaal jobs voor de omvolkers???

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 april 2024 om 21:29.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 21:27   #425
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Nee, maar velen hebben zo'n maatregel verdedigd. Op dit forum Panda.
Ik verdedig ook die vrijheid van gezondheidswerkers en anderen: zij hebben de keuze.
- Zich laten vaccineren en mogen werken met kwetsbare personen.
- Zich niet laten vaccineren en dan de consequenties dragen

Niemand is ooit gedwongen geweest om zich te laten vaccineren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 21:29   #426
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Aangezien ik geen partijaanhanger ben kan ik ook niet overstappen he. Heg probleem dat ik heb is dat er op het verkiezingsformulier waar ik een bolletje moet kleuren geen liberale partij te vinden is. Dat is het grote drama in dit Vlaanderen. Maar dat u dit niet snapt is al lang vrij duidelijk
Oud 9 april 2024, 21:42   #427
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind jouw voorbeeld zo grotesk dat het diep beledigend is voor alle mensen die ernstig met dit probleem bezig zijn.
Het is gemakkelijk om zich gekrenkt te tonen, tegenwoordig is dat de manier om niet meer te hoeven debatteren.
Wat ik zeg klopt volledig.
Als Panda zegt dat hij 23 jarigen net zo goed dat recht wil geven, dan gaat het niet over mensen die psychisch zwaar lijden, want die konden nu al euthanasie krijgen.
Het gaat ook niet over mensen die fysiek zwaar lijden, want dat waren de eersten die recht hadden op euthanasie.
Het gaat over 'voltooid leven'.
Definieer dat dan eens op je 23e?
Wat moet ik mij daar dan wel bij voorstellen?

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 9 april 2024 om 21:44.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 21:44   #428
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik verdedig ook die vrijheid van gezondheidswerkers en anderen: zij hebben de keuze.

Oh ja, je bent niet gedwongen, maar als je het niet doet, dan mag je een pak dingen plots niet meer.
No pressure, hoor...
Oud 9 april 2024, 21:48   #429
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Oh ja, je bent niet gedwongen, maar als je het niet doet, dan mag je een pak dingen plots niet meer.
No pressure, hoor...
Tsja, Dutroux mag voorlopig ook geen kinderopvang doen.

Je maakt je eigen keuzes.
Oud 9 april 2024, 21:52   #430
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Tsja, Dutroux mag voorlopig ook geen kinderopvang doen.

Je maakt je eigen keuzes.
Oh ja, gewone burgers vergelijken met kinderverkrachters en moordenaars.
Goed bezig...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 9 april 2024 om 21:53.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 21:56   #431
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh ja, gewone burgers vergelijken met kinderverkrachters en moordenaars.
Goed bezig...
Antivaxxers zijn geen gewone burgers.
Oud 9 april 2024, 22:11   #432
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunt ge goed gebruiken, loop eens door uw stad overdag en trek uw ogen open, en pak uw vriendjes mee hé, zoals petertje 1962 of den dali
wat zie je, sluierwijven en ander moslimtuig.
Binnenkort zit gij ook met de kont omhoog naar mekka willen of niet, anders zal het kopje eraf gaan.
Antivaxer of niet

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 9 april 2024 om 22:32.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 22:18   #433
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ja, zelfde statuut als kinderverkrachters.
En dat noemt zichzelf dan liberaal.
Hah!
Oud 9 april 2024, 22:21   #434
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, zelfde statuut als kinderverkrachters.
En dat noemt zichzelf dan liberaal.
Hah!
Gekken.

Antivaxxers aan de macht en de pokken waren springlevend.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 april 2024 om 22:26.
Oud 9 april 2024, 22:45   #435
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is de leugenachtigheid van dictatoriale regimes, die te laf zijn om ervoor uit te komen dat ze mensen dwingen.

Noem jezelf dan geen liberaal maar een communist/fascist.

Een liberaal doet niet mee aan die leugens, die verdedigt de meest elementaire vrijheid (die over je lichaam) tegen alles in.
Oud 9 april 2024, 22:47   #436
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die meester over zijn eigen lichaam wil zijn is geen antivaxxer, maar een assertieve burger.
Oud 9 april 2024, 22:49   #437
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Degene die experimentele vaccins op kinderen toepasten en ze genitaal mutileren en chemisch steriliseren onder het mom van gendercare zijn natuurlijk de goede burgers.
Kinderen wijsmaken dat ze van geslacht kunnen veranderen is de nieuwe normaal.

Liever wappie dan.
Oud 9 april 2024, 22:56   #438
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit is huichelarij van de bovenste plank. Panda heeft overigens al lang toegegeven dat er sprake was van impliciete dwang en dat hij daar achter stond. Tot zover baas over eigen lijf en leven.

Daartegen zijn heeft niets maar dan ook niets met antivaxx te maken maar alles met vrije keuze

Laatst gewijzigd door fox : 9 april 2024 om 22:57.
Oud 9 april 2024, 23:19   #439
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel want je mocht nergens meer binnen als je geen attest van inenting had.
Zelfs in openlucht om bv naar het provinciaal voetbal waar amper een 100 man komt kijken kwam je er zonder attest niet in.

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 april 2024 om 23:20.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 01:31   #440
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Juist !
Bij de Eskimo's in N. Canada laat een oudje dikwijls, uit vrije keuze, zichzelf doodvriezen buiten de iglo.
Dit weet ik uit 1ste hand.
Klopt inderdaad.

Ook pasgeboren baby zetten de Eskimo's die ver boven de poolcirkel traditioneel leven (tijdens hun jacht - vergaar seizoen), worden de baby onmiddellijk na de geboorte bijna naakt ook even buiten op het ijs.

Alleen sterke 1000% gezonde baby's overleven dit. Dit omdat de gemeenschap daar geen zwakkelingen kan hebben om zelf te kunnen overleven boven de poolcirkel.

De redenering hierachter is dat de natuur ginder boven de poolcirkel zo verschrikkelijk hard is om te kunnen overleven dat alleen sterke mensen dit kunnen.

Betreft de oude mensen is het zo dat de voeding ginder hoofdzakelijk uit hoog closetrol gehalte bestaat, door vis met zeer hoog vet gehalte, die hun voorkeur heeft om de verbranding-spijsvertering, ook al weer om te kunnen overleven bij die vries temperaturen.

Waardoor die "oudjes" lichamelijk natuurlijk veel problemen hebben door veel te hoog cholesterol in het bloed. En zodoende veel zorg zouden vragen wat de gemeenschap al zouden ze willen dit onmogelijk kan opbrengen omdat ze zelf moeten overleven.

Waardoor de oudjes dan zelf beslissen om hun kinderen enz deze last te besparen en zo net als generatie lang voor hen beslissen wanneer "het genoeg geweest is"

Al is onze regio een paradijs tegenover de levensomstandigheden boven de poolcirkel en is palliatieve verzorging iets humaan .... toch zouden ieder individu hier eveneens zelf moeten kunnen beslissen wanneer "het genoeg geweest is".

Want op moment van wanneer "het genoeg geweest is" is het niet het materialistische dat telt, wat telt is dat "het genoeg geweest is" en men zou persoonlijk moeten kunnen beslissen om los te mogen laten.

Zonder dat machtswellustelingen zich moeien met leven en dood, of zelfs zeggenschap beweren te hebben over gebeuren na de dood.

Omdat de enige echte drie-eenheid {macht-geld-sex} is .... Wat het financieel betreft ..... alles draait al duizenden jaren om geld
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 10 april 2024 om 02:00.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be