![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe is de NAVO dan wel een Sinterklaas geweest?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Medvedev aan het woord:
Citaat:
Moeilijk te begrijpen dat er geen debat is in Europa over of het leveren en afvuren van westerse lange afstands wapens aan en vanuit Oekraïne op Rusland de veiligheid van Europa zou verhogen of juist verlagen. Het laatste is logischer mijns inziens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Medvedev, Poetins keffertje. Wat zouden we dan wel van die roeptoeter moeten leren? Wel, dat er in Moskou van alles geroepen wordt, gedreigd en gegrold wordt, maar als puntje bij paaltje komt, er niets gebeurt. Denk maar aan het geblaas toen Finland aankondigde een aanvraag tot NAVO-lidmaatschap neer te leggen. Ja, de Russen gingen de kernkoppen in Kaliningrad op scherp zetten richting Finland. De Finnen lachten eens en trokken hun schouders op. En Poetin, die trok weer snel zijn kak in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is weer een debatfiche uit Moskou. Geschreven door haatprediker Doegin. Het houdt een fundamentele verwerping in van "het" Westen. Laatst hield Doegin nog een gemediatiseerde lezing in Moskou, waar hij het Westen neerzette als "racistisch en imperialistisch" en alle westerse waarden als des duivels omschreef. En als hij dan losgaat over de Russische wereld zitten weer volop aan het zweven in dat Slavisch mysticisme van Solovyov. Rusland als het enige Derde Rome, het christelijk ankerpunt en de redding van de mensheid. Het is een woordenbrij die eigenlijk slechts één ding verhult: het verlangen van Rusland om weer een grootmacht te worden, om zelfs weer imperialistisch haar stempel op de wereld te zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag het mij ook af, want om lid te worden van de NAVO zijn er heel wat drempels. Je wordt niet zomaar lid. Je moet aan meerdere criteria beantwoorden, wat voor al die landen betekende dat ze heel wat financiële offers hebben moeten brengen. Ik vraag me dan ook waar dat sinterklaascadeau zit dat ervoor zorgde dat zovele voormalige Oostblok- en Sovjetlanden de stap naar de NAVO hebben gezet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 1 juni 2024 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 1 juni 2024 om 11:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn geen "aanvallen" op Rusland, er is (een beetje) zelfverdediging tegen Russische agressie.
Mensen als u pleitten in 1939-1940 ook voor "onderhandelingen" met de nazi-agressor en de acceptatie van de nazi-veroveringen. Gelukkig waren er toen de Britten die die valse stemmen van tafel veegden.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deels, vandaar had Trump wel een punt toen hij de Europese partners opriep om zich aan hun NAVO-verplichtingen te houden. Klein weetje: het zijn net de Baltische staten die al decennia zeggen dat we ons niet mogen laten indommelen door de valste beloftes uit Moskou, maar dat blijvend en adequaat moeten investeren in onze defensie. De grote Europese zwaargewichten waren gewaarschuwd, maar hebben zich net laten inpakken door de valse beloftes van Moskou.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik mijn geopolitiek standpunt laten bepalen door wat "ze" in Rusland ervaren? Meer nog: waarom zou het westen dat doen?
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ben ik van mening dat Rusland zichzelf noch de wereld helpt met constante waarschuwingen en rode lijnen waar dan geen (duidelijk*) gevolg aan gegeven wordt. Dat leidt tot steeds driestere acties van het westen en vergoot de kans op ultieme escalatie alleen maar. (* er valt iets voor te zeggen dat Rusland wel reageert maar asymmetrisch, eg het razendsnelle verlies van Franse invloed in zijn ex-kolonies waar ze niet zelden door Rusland vervangen worden als voorbeeld, maar voor de gemiddelde westerling is dat niet duidelijk genoeg.) Dat neemt absoluut niet weg dat ik ervan overtuigd ben dat er wel degelijk een moment is waarop Rusland WEL keihard gaat reageren en dan is het maar de vraag of er dan nog te ontsnappen valt aan een oncontroleerbare escalatie. U lijkt ervan uit te gaan dat de kans op escalatie van russische zijde absoluut nul is en dat aldus het westen maar ongestoord verder moet escaleren. Ik deel die mening absoluut niet, zie niet in wat erbij te winnen valt maar wel enorme risisco's. En voor wat precies? - Het uiteenvallen van Rusland (waarschijnlijk uw natte droom) zodat het een soort Lybië wordt - zij het dan een Lybië met een enorm nucleair arsenaal? - Het vervangen van Putin door iemand die waarschijnlijk veel minder beheerst en rationeel is? - Het vervangen van Putin door een westerse marionet zodat we alle russen weer in de bittere armoede en ellende van de jaren 90 kunnen storten? - Genocide op de bevolking in Krim en Donbass? - Het nog wat langer in stand houden van een unipolaire (Amerikaans/Israelische) wereld met Europa als marionet? - Het bijeenhouden van een Ukraine dat niet eens bijeen wil zijn, allesbehalve een democratie is en door en door corrupt? Btw voor iemand die graag met zijn bijbelkennis uitpakt wat denkt u over de vervolging van orthodoxen in Ukraine? Hoe denkt u dat vanuit Christelijk oogpunt hier naar een oplossing gezocht moet worden? Meer wapens? Nucleaire aanval op het Kremlin?
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of concreter: om welke waanzinnige reden zou Rusland het recht hebben om te bepalen wat Oekraïne als soeverein en onafhankelijk land hoor te doen en wat niet? Het is Rusland dat zich steeds verder vergaloppeert in drieste acties, steeds verder de confrontatie opzoekt, steeds verder haar verloren invloed met dwang, afpersing en geweld wil herstellen. Niet het Westen. Het Westen was zelfs bereid om in 2014 welwillend een oogje toe te knijpen, net omdat men de goed relaties met Poetin niet wou beschadigen. |
|
![]() |
![]() |