![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderen dan weer, zoals de Roomse kerk, die sloegen anderen in de ban omdat ze net dat ontkenden. Maria was ontegensprekelijk de moeder Gods. Zelfs, als ik het me goed herinner, Tertulianus - één van de grondleggers en zowat één van de grootste kerkvaders die de Roomse kerk heeft gekend - moest er op de duur aan geloven. Zijn lot was excommunicatie, hij stapte over naar de Montanisten. - ook hier, als ik het me juist herinner. Al die verschillende houdingen ten opzichte van God en alle zaken daarrond worden bepaald door het individuele, subjectieve psychologisch type van de mens.
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Waalse "Ta gueule" einsatzgruppen komen dan langs.
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het IMF, Bloomberg, de ratingbureaus, het OESO, de EU, de ECB, en zelfs de Belgische Nationale Bank die liegen allemaal.
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel ons ook eens concreet over welke verboden je het hebt. En wat precies bijzonder moeilijk gemaakt wordt?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt met jou nu toch wel een beetje erg hoor. Als je zo voortdoet wordt het paranoia.
![]() |
![]() |
#289 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Godsdienstvrijheid kan eigenlijk niet afgeschaft worden.
Want het zal altijd perfect blijven vallen onder de vrije meningsuiting, de vrijheid van vereniging en wellicht nog een paar zaken. En dat is maar goed ook. Ik ben wel voorstander om de scheiding van kerk en staat meer uit te diepen. Tot op de bodem dus. - geen erkenning van godsdiensten, en geen betaling van hun bedienaren - waardevolle historische kerken kunnen overgenomen/gekocht worden, en door de staat uitgebaat als musea; de rest mogen de religieuzen zelf uitbaten en zelf bekostigen. - het katholiek onderwijs wordt "opgeslorpt" door het gemeenschapsonderwijs, en alle lessen godsdienst worden afgeschaft. Ouders die zo'n lessen wensen voor zichzelf of voor hun kinderen, kunnen deze zelf betalen, rechtstreeks aan pastoor, imam, of wie dan ook. - nog iets ... ??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meneerke Dries mag verder zijn ideeën hebben. Ik heb er nog geen enkel gezien dat strafbaar is (in zijn uitvoering dan, want ideeën ....) Ik vind zijn meningen dom, oerdom, afgrijselijk ouderwets ... maar hij mag ze hebben. Hij mag ze "roepen". Hij roept toch maar in de woestijn. Ik las anderzijds vandaag nog op twitter van een sos die "verwittigt" dat het VB holebi-rechten wenst terug te schroeven. Wat dus een leugen is. Bangmakerij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België zijn er heel veel historische kerken. Het lijkt me beter om deze te laten gebruiken door een religieuze gemeenschap in overeenstemming met het doel waarmee die gebouwen zijn gezet. Gebouwen in gebruik doen het beter, dan ze leeg staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zelfs de Vlaams-nationalisten (N-VA) zijn keihard aan het werken om er de volgende keer federaal terug bij te kunnen zijn zodat ze het schip terug op de goede koers kunnen zetten. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ook de ambities van N-VA zijn heel hoog op dat vlak. Bartje is regeringsgeil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politiekers die verantwoordelijk zijn voor de desastreuse toestand die zouden toegeven dat ze schuld treffen. Grapjas. Het is niet dat De Croo plots campagne gaat beginnen voeren met de zinssnede "Stem op mij, dan zorg ik ervoor dat jullie later nog wat zwaarder in de miserie zitten"
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |