Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2024, 12:11   #241
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Punt 1 van de N-VA statuten blijven overeind.
Maar we zijn ook geen onnozelaars, en gaan nu voor het meest haalbare.
Op papier. Van dezelfde orde als het woord "democratisch" in het Oostblok van weleer. De DDR beriep zich er ook op democratisch te zijn, maar was het totaal niet. Hier hetzelfde met de N-VA: op papier luidt het dat men een onafhankelijk Vlaanderen wil. In de praktijk niet. Daar wordt gesparteld dat het geen naam meer heeft.

Luister maar goed naar de windhaanparcours van de N-VA de afgelopen jaren:

https://www.youtube.com/watch?v=T37Yd4N8jl4
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2024, 12:15   #242
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Punt 1 van de N-VA statuten blijven overeind.
Maar we zijn ook geen onnozelaars, en gaan nu voor het meest haalbare.

Het VB roept al bijna 50 jaar voor een onafhankelijk Vlaanderen, daarbij negeren ze de wil van het volk. Meerdere peilingen wezen uit dat (momenteel) de meerderheid der Vlamingen geen splitsing van het land wil.
Als we dan gaan voor het meest haalbare, namelijk het confederalisme, waarbij iedere deelstaat zijn eigen boontjes dopt, dan denk ik dat we goed bezig zijn.
Mooi voorbeeld hoe een N-VA'er, verblind door zijn haat voor het Vlaams Belang, zelfs begint te stellen dat streven naar Vlaamse onafhankelijkheid - nota bene ook punt één van het partijhandvest van de eigen N-VA! - niet democratisch is. Volgens onze hopeloos gefrustreerde N-VA'er zou het nastreven van dit staatkundig project zelfs betekenen dat men "de wil van het volk negeert". U weet dus niet eens wat democratie is. Wat een onhandig molengewiek, dat u zelfs zover gaat om er een belgicistische logica op na te houden.

Alles om toch maar anders te willen doen dan het Vlaams Belang.
Oud 9 juni 2024, 12:26   #243
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Toch kan ik er niet meer rond dat de massa op grote schaal gebrainwasht wordt met social constructs om verborgen agenda te dienen.
Elke mens maakt de keuze welke informatie hij tot zich neem en welke niet, en wat hij gelooft en wat niet.

Jij ook, net als alle 8 miljard anderen.

Elkeen is verantwoordelijk voor die keuze die hij dagelijks maakt. Het minste wat je kan doen is mensen niet disrespecteren door te doen alsof ze willoze zombies (en zo jezelf boven hen te verheffen).

Citaat:
Ik voel mij beter beschermd door de duivel er in te zien dan het te gaan relativeren.
De duivel bestaat alleen in jou omdat jij de keuze maakt erin te geloven.
Oud 9 juni 2024, 12:28   #244
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Elke mens maakt de keuze welke informatie hij tot zich neem en welke niet, en wat hij gelooft en wat niet.

Jij ook, net als alle 8 miljard anderen.

Elkeen is verantwoordelijk voor die keuze die hij dagelijks maakt. Het minste wat je kan doen is mensen niet disrespecteren door te doen alsof ze willoze zombies (en zo jezelf boven hen te verheffen).

De duivel bestaat alleen in jou omdat jij de keuze maakt erin te geloven.
Mijn duivels bestaan enkel in mijn hoofd.
Oud 9 juni 2024, 12:28   #245
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik steun Rusland niet. Ik steun evenmin de vijand van Rusland.
Door het slachtoffer van agressie niet te steunen, steun je de agressie. Op microvlak kan je daarvoor zelfs vervolgd worden.

Citaat:
Maar in uw haat voor Rusland
Ik ken niemand die Rusland haat. Wel heel wat mensen die zich verzetten tegen agressie tegen een Europees land.
Oud 9 juni 2024, 12:30   #246
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In ieder geval, het grote woord is er eindelijk uit, de N-VA staat niet meer achter het eigen programma.
Punt één zal nu spoedig veranderen in "de N-VA wil geen onafhankelijk Vlaanderen."

Ben eigenlijk benieuwd wat de leden daar van gaan zeggen.
Als de zaken de volgende maanden spannend zouden worden, zie ik een serieuze shift binnen de N-VA gebeuren, waarbij De Wever zich terugtrekt op Antwerpen en het voorzitterschap doorgeeft aan bijvoorbeeld Francken.
Oud 9 juni 2024, 12:35   #247
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Russische of westerse propaganda is dezer wereld.
Maar er is geen Europees land dat door het westen aangevallen en vernietigd wordt.
Oud 9 juni 2024, 12:39   #248
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mijn duivels bestaan enkel in mijn hoofd.
Zo gaat dat met duivels, helaas. Ook bij mensen die ze proberen te bedwingen door ze buiten zichzelf te plaatsen.
Oud 9 juni 2024, 13:11   #249
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Weer hetzelfde: ik weet het, de anderen niet. Al de anderen zijn zo dom dat "dat liedje" meezingen. U bent de enige die anderen neerzet als dom, die de democratie afwijst omdat anderen dom en beïnvloedbaar zijn. Hiermee stelt u heel duidelijk: "Ik weet het. Ik ben slim. En ik ben niet te beïnvloeden." De hautaine houding blijft. Onmiskenbaar en niet te ontkennen.
Dat is niet wat ik zeg, ik weet niet alles maar ik weet wel zeker dat wij op grote schaal gevormd worden de juiste meningen te hebben en via voldoende voorbeelden duidelijk gemaakt worden wat de fouten mening is.
Als alle media rond u hetzelfde zeggen en dat heeft invloed op massa schaal, waarvoor censuur nodig is om het als waarheid te verkopen: is dat in mijn beschrijving brainwashing ja.
Oud 9 juni 2024, 13:12   #250
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door het slachtoffer van agressie niet te steunen, steun je de agressie. Op microvlak kan je daarvoor zelfs vervolgd worden.

Ik ken niemand die Rusland haat. Wel heel wat mensen die zich verzetten tegen agressie tegen een Europees land.
Wij worden niet alleen vervolgd, maar ook vermoord.
Het staat geschreven dat wij de keuze zullen krijgen tussen de dood of het beest.
De dood is de laatste vijand.
Oud 9 juni 2024, 13:16   #251
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet wat ik zeg, ik weet niet alles maar ik weet wel zeker dat wij op grote schaal gevormd worden de juiste meningen te hebben en via voldoende voorbeelden duidelijk gemaakt worden wat de fouten mening is.
Als alle media rond u hetzelfde zeggen en dat heeft invloed op massa schaal, waarvoor censuur nodig is om het als waarheid te verkopen: is dat in mijn beschrijving brainwashing ja.
Kortom, we komen weer bij hetzelfde: "Ik weet het, de rest niet." Hoe u ook spartelt, uw houding blijft hautain tegenover mensen die anders denken dan u. Hun standpunt is immers het gevolg van hun domheid, ze zijn gebrainwasht, ze zijn het slachtoffer van de media. "Maar ik, neen, hoor, ik ben zo slim om mij daarboven te verheffen."
Oud 9 juni 2024, 13:16   #252
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Kijk eens zelf als buitenstaander en zo objectief mogelijk naar de publieke opinie.
Ze is 9 op 10 aangestoken. Ja er is een opinie die liever niet gehoord wordt, maar er wordt ook opinie aangestoken om bliksemafleiders enzovoort te hebben.

Ik heb geen minachting voor jullie, integendeel. Ik hoop dat wij snel als samenleving terug mogen keren naar de cultuur van onze voorvaderen en niet verder het traject volgen dat deze generatie "politiekers" voor ons uitstipelde.
Sorry maar het is de maatschappij die ge-evolueerd is. War jij naar wil terugkeren bestaat niet meer.

Politiek past zich aan naar de maatschappij, niet omgekeerd.

Citaat:

Ik acht de meeste slimmer dan mij en ben mij bewust van mijn beperkingen. Toch kan ik er niet meer rond dat de massa op grote schaal gebrainwasht wordt met social constructs om verborgen agenda te dienen.
Ik voel mij beter beschermd door de duivel er in te zien dan het te gaan relativeren.
Ik denk dat je eerder eens in de spiegel moet kijken als het over brainwashing gaat.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2024, 13:18   #253
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Mooi voorbeeld hoe een N-VA'er, verblind door zijn haat voor het Vlaams Belang, zelfs begint te stellen dat streven naar Vlaamse onafhankelijkheid - nota bene ook punt één van het partijhandvest van de eigen N-VA! - niet democratisch is. Volgens onze hopeloos gefrustreerde N-VA'er zou het nastreven van dit staatkundig project zelfs betekenen dat men "de wil van het volk negeert". U weet dus niet eens wat democratie is. Wat een onhandig molengewiek, dat u zelfs zover gaat om er een belgicistische logica op na te houden.

Alles om toch maar anders te willen doen dan het Vlaams Belang.
Niks tez maken met haat, gewoon met verstandigde mensen die verstandig beleid willen.

Wat als morgen franstaligen zeggen: vlaanderen mag uit belgie gaan als ze de hele staatsschuld meepakt. Zou je dat dan doen?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2024, 13:20   #254
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als alle media rond u hetzelfde zeggen
Dat is niet zo. Er zijn in Europa genoeg media die iets anders zeggen. In Rusland niet.
Elke burger kiest welke media hij tot zich neemt, gij ook. En elke burger is verantwoordelijk voor die keuze.
Oud 9 juni 2024, 13:21   #255
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij worden niet alleen vervolgd, maar ook vermoord.
Het staat geschreven dat wij de keuze zullen krijgen tussen de dood of het beest.
De dood is de laatste vijand.
Gebruikt ge teveel wiet? Of juist niet genoeg?
Oud 9 juni 2024, 13:22   #256
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Niks tez maken met haat, gewoon met verstandigde mensen die verstandig beleid willen.

Wat als morgen franstaligen zeggen: vlaanderen mag uit belgie gaan als ze de hele staatsschuld meepakt. Zou je dat dan doen?
U raakt weer overmand door uw antipathie. Daarvoor begint u weer spelfouten te typen.
Oud 9 juni 2024, 13:24   #257
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet zo. Er zijn in Europa genoeg media die iets anders zeggen. In Rusland niet.
Elke burger kiest welke media hij tot zich neemt, gij ook. En elke burger is verantwoordelijk voor die keuze.
Inderdaad, het klopt totaal niet wat CUFI beweert. Er is een heel ruime keuze aan media in het Westen. Daardoor heb ik in alle vrijheid de mogelijkheid om beide standpunten te vernemen. Dat heeft men inderdaad niet in Rusland, tenzij men een illegale zijweg kan maken.
Oud 9 juni 2024, 13:31   #258
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, we komen weer bij hetzelfde: "Ik weet het, de rest niet." Hoe u ook spartelt, uw houding blijft hautain tegenover mensen die anders denken dan u. Hun standpunt is immers het gevolg van hun domheid, ze zijn gebrainwasht, ze zijn het slachtoffer van de media. "Maar ik, neen, hoor, ik ben zo slim om mij daarboven te verheffen."
Ga eens naar uw slaapkamer, sluit de deur, ga op uw knietjes voor uw bed, sluit uw handen in elkaar, buig uw hoofd: bid het Onze Vader (zonder Maria deze keer, rechtstreeks zoals den Heere het u gebood in Mattheus 6) en zegt daarna: Heer help mij in mijn ongeloof.

Er zijn voldoende mensen die waarschuwen dat de publieke opinie te bespeelbaar is en daarom democratie niet meer representatief is. But feel free to disagree. Wellicht is het u ontgaan hoe de mensen werden na een virus, stel u eens voor als ze moeten gaan aanschuiven met voedselbonnetjes. En ik was de ergste van allemaal en ben de ergste van allemaal dus voel me zeker niet verheven aan een ander. Integendeel zelfs.
Oud 9 juni 2024, 13:32   #259
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga eens naar uw slaapkamer, sluit de deur, ga op uw knietjes voor uw bed, sluit uw handen in elkaar, buig uw hoofd: bid het Onze Vader (zonder Maria deze keer, rechtstreeks zoals den Heere het u gebood in Mattheus 6) en zegt daarna: Heer help mij in mijn ongeloof.

Er zijn voldoende mensen die waarschuwen dat de publieke opinie te bespeelbaar is en daarom democratie niet meer representatief is. But feel free to disagree. Wellicht is het u ontgaan hoe de mensen werden na een virus, stel u eens voor als ze moeten gaan aanschuiven met voedselbonnetjes. En ik was de ergste van allemaal en ben de ergste van allemaal dus voel me zeker niet verheven aan een ander. Integendeel zelfs.
En na de hautaine houding, nu het hautain toontje.
Oud 9 juni 2024, 13:34   #260
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Sorry maar het is de maatschappij die ge-evolueerd is. War jij naar wil terugkeren bestaat niet meer.

Politiek past zich aan naar de maatschappij, niet omgekeerd.

Ik denk dat je eerder eens in de spiegel moet kijken als het over brainwashing gaat.
Waar ik naar wil terug keren is onveranderlijk, alleen de mensen passen het verkeerd toe. Ik herinner mij nog een tijd waar men zo fanatiek opkwam voor de traditionele normen en waarden. En lo and behold, tientallen jaren de publieke opinie sturen via media, "iedereen" spuwt op die traditionele normen en waarden en draait alles op zijn kop. Duwen ons in beleid op basis van social constructs, pseudowetenschappen en noem maar op om degene die het durven bekritiseren als wappie of complotdenker, ...fobisch weg te zetten.

En dan verwachten ze nog dat die mensen integreren in de samenleving. Ik zen zot, maar ni zo zot.

En ik ben niet gebrainwasht maar geïndoctrineerd, op vrijwillige basis omdat het als enige soelaas kon brengen in een wereld die ik niet filteren kan/kon.

Laatst gewijzigd door CUFI : 9 juni 2024 om 13:36.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be