Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2024, 12:09   #141
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar gaat dit vreemd taaltje nu plotseling over?
Lees wat meer uw Bijbel Jan, daar u ouder dan mij bent, moet u hem zeker 10x meer dan mij gelezen hebben.
Maar het daagt in uw getuigenis steeds meer dat u weinig inleeft met de Schrift maar alles met den wereldgeest: die van den duvel is.
Oud 3 juni 2024, 12:34   #142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Lees wat meer uw Bijbel Jan, daar u ouder dan mij bent, moet u hem zeker 10x meer dan mij gelezen hebben.
Maar het daagt in uw getuigenis steeds meer dat u weinig inleeft met de Schrift maar alles met den wereldgeest: die van den duvel is.
Daar steekt weer die arrogantie de kop op. Uw taal ligt geenszins in het verlengde van het bijbels taalgebruik. Wat ik vooral mis in al uw opmerkingen over geloof, is de vreugde van Heer. Nochtans leidt ons geloof in Hem tot de vreugde, want in Hem is de dood overwonnen en Hij ons binnengebracht in het Huis van de Vader. Daar gaat het grootste deel van de Bijbel nu eenmaal over: lijden, dood en verrijzenis van Jezus. Het is Paulus die heel krachtig onderstreept wanneer hij schrijft dat alles staat of valt met Jezus' verheerlijking door de Vader. Daarin ligt ons heil. De ketenen van de duivel zijn net door die verheerlijking verbroken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2024, 12:35   #143
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar steekt weer die arrogantie de kop op. Uw taal ligt geenszins in het verlengde van het bijbels taalgebruik. Wat ik vooral mis in al uw opmerkingen over geloof, is de vreugde van Heer. Nochtans leidt ons geloof in Hem tot de vreugde, want in Hem is de dood overwonnen en Hij ons binnengebracht in het Huis van de Vader. Daar gaat het grootste deel van de Bijbel nu eenmaal over: lijden, dood en verrijzenis van Jezus. Het is Paulus die heel krachtig onderstreept wanneer hij schrijft dat alles staat of valt met Jezus' verheerlijking door de Vader. Daarin ligt ons heil. De ketenen van de duivel zijn net door die verheerlijking verbroken.
Lastig als mensen uw eigen medicijn terug in lepelen, he?
Wat een arrogantie van die mensen! Hoe durven ze het na al dat jij-bakken!?
Laten wij onze hoop op den 9e vestigen en hopen dat de wortel ons nu wel kan verlossen en afleveren. Delivance is only a mile away.

Laatst gewijzigd door CUFI : 3 juni 2024 om 12:36.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2024, 12:37   #144
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongelofelijke wartaal. En dit nog in 2024…

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 juni 2024 om 12:43.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2024, 13:46   #145
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Probleem is dat religie een construct is.

Je noemt dat geheel verkeerdelijk 'natuurlijke orde'. Elke religie is een construct dat op basis van toeval, politiek en geweld een vaste voet aan de grond heeft gekregen in bepaalde samenlevingen.

Het is hoog tijd die dwaalleren uit de samenleving te bannen.
En zeker uitspraken als:

"...want in Hem is de dood overwonnen en Hij ons binnengebracht in het Huis van de Vader. Daar gaat het grootste deel van de Bijbel nu eenmaal over: lijden, dood en verrijzenis van Jezus. Het is Paulus die heel krachtig onderstreept wanneer hij schrijft dat alles staat of valt met Jezus' verheerlijking door de Vader. Daarin ligt ons heil. De ketenen van de duivel zijn net door die verheerlijking verbroken."

zijn fabelachtige constructies.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 juni 2024 om 13:49.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2024, 13:42   #146
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Oud 4 juni 2024, 14:22   #147
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Maar dat Ik heb het over waarheden.
Ik wantrouw mensen met "waarheden". En al helemaal als die moeten "onderwezen" of wettelijk opgelegd worden.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2024, 15:42   #148
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
IIk wil onderwijs op basis van waarheden, op basis van feiten, op basis van dingen die onweerlegbaar gebeuren in de wereld.
Maar enfin, wat is dat voor een driedubbele onzin.... Schaf dan maar meteen poëzie en literatuur op school ook af.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
Oud 4 juni 2024, 15:46   #149
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke "genderklinieken" zijn er dan wel al gesloten? Graag uw bron.
https://www.bbc.com/news/uk-64683917
https://www.spectator.co.uk/article/...-be-shut-down/

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 juni 2024 om 15:50.
Oud 5 juni 2024, 05:47   #150
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga hier mee ophouden Cufi.

Dit heeft geen zin.

Ik wil onderwijs op basis van waarheden, op basis van feiten, op basis van dingen die onweerlegbaar gebeuren in de wereld.

Jij wil onderwijs op basis van religie. Op basis van dingen als "God schiep man en vrouw" en "natuurlijke orde".

Ieder zijn ding.

Maar ik ga niet blijven discussieren met iemand die enerzijds pleit voor scheiding staat/religie maar anderzijds het onderwijs wel gebaseerd wil zien op dingen als "God schiep man en vrouw".
Dus de waarheid is dat ge beter onderwijst dat 4 op 5 kinderen die fase ontgroeien en dat ze niet van geslacht kunnen veranderen.
Dat puberteitblokkers hun cognitieve functies stagneren, spier en botgroei hinderen en dat hun penisgroei daarbij ook stagneert wat een operatie later vermoeilijkt.
Dat is de waarheid
Oud 5 juni 2024, 06:10   #151
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Transrechten? JA!
Ze zijn dringend van doen om ze te scheiden van vrouwenrechten!!!

BV je wordt pas op je identiteitskaart vrouw na een geslachtsoperatie, je mag pas in de safe spaces van vrouwen na een geslachtsoperatie.

Zonder de effectieve "transformatie" behoor je bij je aangeboren geslacht. Juridisch én maatschappelijk.

Laatst gewijzigd door CUFI : 5 juni 2024 om 06:11.
Oud 10 juni 2024, 06:53   #152
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Sterker! De kiezer heeft gesproken. Mag ik concluderen dat Groen is afgestraft voor haar genderbeleid?
Oud 10 juni 2024, 06:59   #153
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sterker! De kiezer heeft gesproken. Mag ik concluderen dat Groen is afgestraft voor haar genderbeleid?
Sure. En de monsterscore vanhet VB is er niet gekomen door hun anti-LGBQ standpunten van de laatste week
Oud 10 juni 2024, 07:15   #154
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Sure. En de monsterscore vanhet VB is er niet gekomen door hun anti-LGBQ standpunten van de laatste week
Dat den NVA won is de schuld van Bart Dewever ja, ge moet dat niet op VB steken.

Maar het lijkt me toch sterk dat Groen flirt met de kiesdrempel wegens haar lgbqt waanzin. Ik ken doorwinterde Groene stemmers die niet zijn gaan stemmen deze keer of niet op Groen maar PVDA of Vooruit stemde.
Groen gaat niet over minderheden maar zou voor iedereen hetzelfde moeten zijn. Dat zou over duurzaam leven moeten gaan. Die voorkeursbehandelingen en die waanzin op de kinderen willen doortrekken, heeft een duidelijke NEEN ontvangen mijn gedacht.

Moge rechts zich organiseren en zich oriënteren op onafhankelijke onderzoeken om het medische schandaal hierin bekend te maken en de volgende generatie uit klauwen van die eugenetische zotten te redden.

Laatst gewijzigd door CUFI : 10 juni 2024 om 07:33.
Oud 10 juni 2024, 09:24   #155
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's een mogelijke uitleg.

Een andere zou zijn dat ze net door die standpunten niet hun verhoopte score hebben gehaald.
Oud 10 juni 2024, 10:22   #156
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's een mogelijke uitleg.

Een andere zou zijn dat ze net door die standpunten niet hun verhoopte score hebben gehaald.
Dat bedoelde ik eigenlijk
Oud 10 juni 2024, 10:29   #157
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Maar neen Bart Dewever heeft gewoon een ijzersterke campagne gevoerd.
En dat is iets dat vriend en vijand zullen moeten erkennen.
Oud 10 juni 2024, 10:44   #158
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar neen Bart Dewever heeft gewoon een ijzersterke campagne gevoerd.
En dat is iets dat vriend en vijand zullen moeten erkennen.
Ik hoop dat Bart De Wever snel premier wordt en ons geen oeverloos politiek geëmmer overkomt zoals in Nederland 9 maanden na hun laatste verkiezingen nog steeds gaande is.

Bart De Wever is bij uitstek de beste politicus van deze eeuw. Spijtig dat hij en de meerderheid van het Belgisch volk zo oorlogszuchtig zijn.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 10:45   #159
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik hoop dat Bart De Wever snel premier wordt en ons geen oeverloos politiek geëmmer overkomt zoals in Nederland 9 maanden na hun laatste verkiezingen nog steeds gaande is.

Bart De Wever is bij uitstek de beste politicus van deze eeuw. Spijtig dat hij en de meerderheid van het Belgisch volk zo oorlogszuchtig zijn.
Helaas ja. Ik had er bijna zelf op gestemd.
Maar ik ben al eens hervormd door de NVA, ik weet niet of ik een tweede hervorming ga overleven.
Oud 10 juni 2024, 10:56   #160
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bedoelde ik eigenlijk
Ik zie het nu ook.
Ik had ergens iets verkeerd gelezen blijkbaar...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be