![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#53841 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nevermind. Overigens, voor je mij van westerse arrogantie beschuldigt, ik heb ook mijn communistische periode gehad. Mijn kast lag vol met T-shirts met CCCP, Che Guevara, etc. Ik heb communistische lezingen bijgewoond. Ik heb zelfs Das Kapitaal gelezen en een paar verboden dingen gedaan die misschien erover waren. (Niet ondenkbaar dat ik ooit op een lijst van de staatsveiligheid heb gestaan). Ik ga niet uitweiden, want doet niet echt te zake, maar je mag je vooroordelen over gebrek aan kennis wel thuislaten Tom. Het is behoorlijk arrogant te denken dat jij de enige hier zou zijn die iets van de USSR meent te kennen. Soit. Het verschil tussen u en mij is dat ik geleidelijk aan ben gaan ingezien hoe het nu eigenlijk echt zat met vrijheid en welvaart in het Westen vs. USSR. Dat was geen "lightning strike", maar stapsgewijs. Er zijn zo'n paar ijkpunten geweest, zoals spreken met geëmigreerde Russen waarmee het gesprek helemaal anders liep dan ik het verwacht. (Ik spreek over eind '90). Dan begint ge toch wat te lezen en ZELF wat zaken te verifiëren die voor mij toen evidente zaken over de USSR in een ander daglicht plaatsen. Zo kwamen er barstjes, tot het plaatje eigenlijk duidelijk was. Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom ik er niet zo goed tegen kan als ik word weggezet als en "slachtoffer van Westerse propaganda". Ik WAS een slachtoffer van propaganda, tot ik (schoorvoetend) zelf op onderzoek ging en niet vond wat ik dacht te vinden. Eerlijk, ik wens u zo'n proces toe. Het heeft mijn ogen geopend. Maar, ik heb weinig hoop hoor. Je bent al te oud om nog te veranderen en het zit al te diep in uw persoonlijkheid. Het weze zo...
![]() |
![]() |
#53842 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast valt u eigenlijk weer eens door de mand en toont u dat u eigenlijk totalitaire, autocratische en zelfs dictatoriale regimes heel genegen bent. Poetin en Erdogan ophemelen louter omwille van hun beter economisch klimaat, in niets verschillend van wie de loftrompet afsteekt over Hitler die een economisch zieltogende Weimarrepubliek uit het moeras trok en de economie op een ongeziene graad wist aan te zwengelen. Vrijheid speelt geen rol voor u (tenminste wel voor uzelf, want u blijft netjes in het Westen waar u die vrijheid wel geniet), maar wel voor anderen die in die situaties zitten. Daarom is het ook niet verwonderlijk dat u steeds voor dergelijke regimes kiest, ermee sympathiseert en ze zelfs, ondanks hun oorlogsmisdaden, verdedigt en blijft verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53843 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die periode een hel was, zoals het was volgens de westerse media, gaan mensen geen nostalgie hebben he. Ik gaf hier al het voorbeeld van Polen, geen echt succes verhaal onder het communisme, dus de meerderheid vindt het nu beter. Maar in de meeste Balkan landen, Hongarije, en de meeste ex-Sovjet-landen vonden ze het toen beter. En misschien is het wel beter en gezonder dat de staat voor U denkt en beslist dan een kleine superrijke elite die ons leven op allerlei manieren vorm geeft, via reclame en de media die ze in handen hebben ook wil controleren wat we denken. Dat gezegd zijnde, in Rusland en in het algemeen in Oost-Europa, merk ik een zekere aversie, tegendraadsheid, die in het Westen minder aanwezig is. Bvb. er wordt wel nog massaal gerookt in café's, heel die woke cultuur wil er maar geen wortel schieten, de corona maatregelen werden er eerder laks toegepast in de meeste landen, men neemt het niet zo nauw met de verkeersregels en andere regeltjes, met het sorteren van vuilnis, een afgesproken uur is flexibel, etc. Zuid-Europa heeft dat ook al minder, dat "Germaans, protestants totalitarisme" zoals een 19de eeuwse schrijver wiens naam me ontsnapt het verwoordde. Een zeker "je m'en fou tisme" dat je ook al meer merkt in België vergeleken met Nederland. In Oekraïne en Rusland gaat dit nog veel verder, en nergens zie je dit beter dan in de dorpen, waar mensen gewoon de natuur en de modder op hun beloop laten,allerlei rommel laat rondslingeren, veel huizen hun laatste likje verf al decennia geleden hebben gehad, op elk uur van de dag wordt gegeten, en veel mannen ongegeneerd dronken zijn, en dat fijn vinden. Laatst gewijzigd door tomm : 7 juli 2024 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53844 |
Europees Commissaris
|
![]() Het aantal dode en gewonde Russische soldaten stijgt rap. https://www.kyivpost.com/post/35439
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53845 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, de gebruikelijke twee maten en twee gewichten die u zovele keren hanteert en waarop u meer dan eens betrap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53846 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens de Oekraïense procureur-generaal (zie boven) vorig jaar reeds meer dan 500000. Feit is dat zelfs de westerse pers en het Kiev-regime toegeven dat ze een tekort aan manschappen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53847 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als het er zo goed leven was, waarom wilden zoveel mensen dan weg? De Berlijnse Muur, het ijzeren gordijn, waarom was dat nodig? Voor mij was die realisatie een redelijke grote aha-erlebnis. Ik geef het maar mee, voor wat het waard is...
![]() |
![]() |
#53848 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53849 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, dat horen we al een tijdje. Dan vraag ik mij toch af welke nullen dat daar toch moeten zijn bij de Russische generale staf dat ze maar blijven aanmodderen en nog steeds niet weten door te stoten tot in Kyiv. Als het Oekraïens leger toch zo verzwakt is en niet veel meer voorstelt, dan is het nu het moment voor het Russisch leger om echt met een enorme militaire operaties het land ook in het noorden, vanuit Wit-Rusland, en in het noord-oosten aan te vallen, recht naar het hart van Oekraïne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53850 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53851 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En bij uitbreiding: waarom waren al die vervolgingen nodig om de mensen in de pas te laten lopen? Heel het communisme-marxisme kan niet gedijen in een vrije samenleving. Het kan maar toegepast worden in een totalitaire omgeving dat geen dissidentie, geen afwijkende meningen of gedrag toelaat. Als dat laatste er toch komt en de staat niet ingrijpt, implodeert het systeem. Communisme-marxisme is fundamenteel gebaseerd op dwang, onderdrukking en onvrijheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53852 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een pure ellende toch, in dat 'smerige' Westen! Onze commietommie getuigt toch wel van een hoge graad masochisme om hier te willen blijven. Kijk, het is daar toch zo prachtig leven op het Russische platteland... Je vraagt je echt af waarom er toch ook zoveel Russen in het Westen wonen. Waarom dat aards paradijs achter zich laten? Komaan, Russen! https://www.youtube.com/watch?v=uD_r9MRvyQU |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53853 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en kernafval opslaan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53854 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het overgrote deel van de studenten negeerde hen, en bekeek ze zoals een stuk stront. Maar jammer genoeg zijn er zwakke en eenzame zieltjes die voor die shit vallen omdat ze zo denken uit hun isolement te raken met een doel.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 juli 2024 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53855 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is mijn fout/probleem/schuld niet dat u de teruggave van het 'gestolen gebied' aan de oorspronkelijke bevolking van Oekraïne & Siberië *zomaar* gelijkstelt aan 'genocide tegen etnische Russen'. Ik zweer het u op mijn eigen graf/kop: de 'etnische Russen' daar in Oekraïne & Siberië zullen véél - héél véél, nog net niet oneindig véél - beter af zijn met een bestuur door 'oorspronkelijke bevolkingen' dan met het bewind van de arrogante bloederige crapuleuze destructieve gangster in/van het kremlin. ![]() Noot van de auteur: die *zomaar* staat daar natuurlijk enkel maar om er een beetje mee te lachen: nergens in uw discours wijkt u immers ook maar één millimeter af van de grijsgedraaide propaganda-plaatjes van Poetin & C°. Het onophoudelijk & onstuitbare gezanik, gezeik en gezeur over 'genocide van etnische Russen' is daar maar één onderdeel van, maar het is inmiddels zowat het best bekende. Een 'evergreen', a.h.w. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 7 juli 2024 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53856 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53857 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn ervaring toen was dat er een kleine groep was die reeds vanuit hun middelbaar die richting wilden ingaan en dat waren de eersten die toehapten. De echt overtuigden, die hadden een 'missie'. Daarna was het puur zieltjes proberen te winnen, eigenlijk heel vergelijkbaar met Jehova's getuigen die hun boekjes proberen te slijten. Redelijk sektarisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53858 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() volgens hem zit hij in een onderhandelingspositie om de volledige capitulatie van ukraine te eisen, dankzij orban weten we dat Je vraagt u nu gewoon af of er nog een idioot in EU gelooft dat je kunt onderhandelen met putin ? https://www.kyivpost.com/post/35439 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53859 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles welbeschouwd is het véél avontuurlijker, goedkoper, leuker, spannender & verstandiger van de héle wereld een écht 'pretpark' te maken, met ondermeer héél véél real life real time 'griezelpaleizen' en 'horrorcircuits'. Het volstaat dat 'domweg' te durven/willen. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53860 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan van den Ber
Citaat:
Yanukovich was democratisch verkozen, als ze hem weg wilden moesten zeo maar niet op hem stemmen bij de volgende verkiezingen. Maar gebouwen in brand steken, snipers inhuren om op de politie te schieten,molotov cocktails gooien, gebouwen bezetten, etc. dat is niets anders dan een gewapende opstand. Maar U bent uiterst hypocriet, moesten de pro-Russen dat doen, en dat deden ze, tenminste voor het regime tanks stuurde, of bvb. in de Baltische steden, dan is dat volgens U natuurlijk, uiteraard, terrorisme. Een democratisch verkozen president heeft het recht de koers van het land te bepalen. Behalve dan, natuurlijk, als zijn beleid pro-Russisch zou zijn, volgens Russofoben als U. Dan moet hij met veel geweld afgezet worden, democratisch verkozen of niet, niet waar? Als verkiezingsbeloften niet houden een reden is om een president met veel geweld te. verjagen, dan hadden ze Zelensky al lang met pek en veren uit zijn paleis moeten verjagen. Corruptie, nog zo iets. De corruptie is helemaal niet verminderd sinds Maidan. Poroshenko was mega corrupt,maar ook de huidige regering en Zelensky zelf graaien alsof er geen morgen is.(zie boven, artikel Time). En dan de westerse ambassadeurs en toppolitici (om nog niet te spreken van allerlei NGO's en gestook achter de schermen) die de meute aanmoedigen om de democratisch verkozen president te verjagen... Dat vindt u blijkbaar geen buitenlandse inmenging. Dus moest Lavrov of de Russische ambassadeur naar Talinn trekken om een pro-Russische meute aan te moedigen de regering omver te werpen, zou dat volgens U geen buitenlandse inmenging zijn en geen poging tot destabilisatie? ![]() Of Poetin die in 2021 de pro-Trump meute in Washington komt aanmoedigen om het capitool te bestormen, terwijl de Russische ambassadeur koekjes uitdeelt, dat zou volgens u geen buitenlandse inmenging of poging tot destabilisatie zijn? Ziet U dan zelf niet welke dubbele standaard van hier tot in Tokio u hebt? Laatst gewijzigd door tomm : 7 juli 2024 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |