![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ook als het gaat om transities bij pubers? Ik denk dat u hier wat kort door de bocht gaat. Het begint al goed met dat testosteron testen. Men zou dat om goed te zijn vanaf de geboorte dienen op te volgen.
Laatst gewijzigd door Bach : 11 augustus 2024 om 00:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Minister-President
|
![]() Trans…
![]() |
#483 |
|
![]() Alle gevolgen van een maatregel dienen in ogenschouw genomen te worden.
Laatst gewijzigd door Bach : 11 augustus 2024 om 00:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ga eens door op die individuele onderzoeken die je zegt. Welke criteria? Ik vrees dat als je daar nu geen antwoord op geeft dat je binnen enkele dagen weer opnieuw gaat zeggen “individuele onderzoeken.” Dat zou ik willen vermijden want zo geraken we geen stap verder. Gaa daar eens op in aub. Verhelder dat…
![]() |
![]() |
#485 |
Minister-President
|
![]() Neem uw tijd. Ik ga slapen. Ik lees het morgen wel…
![]() |
#486 | ||
|
![]() Citaat:
Ik zei 'genetische test' niet 'chromosoom test'. Genetische afwijkingen worden ook vastgesteld. Citaat:
Indien het IOC haar koers niet wijzigt zal vrouwensport en vrouwenrechten steeds verder onder druk komen te staan. De twee boxers zullen dan blijken het tipje van een ijsberg te zijn. Ik betwist dat mijn reacties hier 'louter emotioneel' zouden zijn. Ik vind die opmerking onnodig op de man spelen. P.S. ik las daarstraks dit artikel. Ivm de verschillende genen van het y chromosoom en hun (meermaals niet bekende) functie. Misschien interesseert het iemand. Laatst gewijzigd door Bach : 11 augustus 2024 om 00:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
|
![]() Op X stelt iemand een oplossing voor voor de twee Xy boksers:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 11 augustus 2024 om 01:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
|
![]() Bekend bioloog Richard Dawkins...
Dit is niet een 'intersex lobby' die hier achter zit. Dit is de "een transvrouw is een vrouw" lobby die geen genetische tests wil. De desinformatie en censuur daaromtrend verspreid zich door de instituties. Het doet me denken aan religies die je opleggen te geloven in sprekende slangen. Musk bekritiseerde Meta voor deze censuur van de beroemde bioloog. Laatst gewijzigd door Bach : 11 augustus 2024 om 08:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | ||
Minister-President
|
![]() Here goes!
Citaat:
De logische vraag is dan, wat wens je bijkomend te testen met die genetische tests? Waar ben je naar op zoek bij die tests? Ik neem aan het bepalen van een oneerlijk voordeel indien persoon bij de vrouwen zou uitkomen, correct? Zou zo’n genetische ook XY-mensen met een genetische afwijking, fenotype vrouwe , die geen voordeel halen uit hun intersekse eigenschappen toelaten bij vrouwen? Andersom. Zouden XX-mensen, fenotype mannen, met sterk voordeel indien ze zouden aantreden bij de vrouwen daar uitgesloten worden? Op welke grond? Vanaf wanneer is het voor jou een oneerlijk voordeel? Citaat:
1. Het continuum van natuurlijk testosteron zou hoge-T vrouwen zonder speciale genetische aandoening indelen bij de mannen. Dat is niet juist. Zie eerdere reactie met die figuur van gebruikelijke variatie testosteron bij mannen en vrouwen. Er is geen overlap. Dat is ook binair. Kan je even bevestigen dat je dat gelezen hebt? 2. Testosteron productie is makkelijk te manipuleren. Mijn reactie: correct, maar makkelijk te detecteren met klassieke dopingstest, dus dit speelt niet 3. Als me geen therapie volgt op moment van controle maar wel profiteert van historisch voordeel (vb. Vroeger wel therapie ondergaan waardoor spieren aangemaakt). Dit impliceert al een transitie of een gekozen behandeling van een intersekse eigenschap. Als dit het geval is, dan WEET je al dat er iets aan de hand is. Moest je nog andere argumenten hebben gegeven, dan heb ik die gemist. Kan je die geven? Het is misschien vervelend, maar bon, liever een keer extra herhalen om de zaken scherp te krijgen. Verwijs desnoods naar je post waar bijkomende argumenten zouden staan. Wat mij betreft, deze 3 argumenten tegen een testosteron test overtuigen mij niet en is al zeker niet voldoende on het te parkeren als “onnozel”… helemaal mee eens. Het moet anders.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 11 augustus 2024 om 10:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het probleem met die boksers is zeker dat ze een abnormaal hoog testosteron productie hebben, enkel te verklaren door hun genetische aandoening. Het is een volstrekt logisch standpunt om hen daarom uit te sluiten bij de vrouwen. Ik vind DAT eigenlijk de moeilijke discussie. Wanneer aanvaard je een “freak of nature” als een eerlijk voordeel en wanneer een oneerlijk voordeel. Ik neig in dit geval zeker naar het 2e, maar er valt ook te argumenteren voor het 1e! In ieder geval, een oplossing is niet simpel als je eerst concludeert dat ze niet “as-is” mogen meedoen bij de vrouwen (wat mijn en jouw standpunt is). Optie 1: naar de mannen? Ja dan maken ze geen kans en is het misschien zelfs gevaarlijk Optie 2: hormonen therapie om hun voordeel te annuleren. De casus Caster Semenya toont aan dat dat niet triviaal is voor de persoon in kwestie en er blijft dan te twijfel of er geen historisch voordeel is (een van je argumenten, in zo’n casus terecht) Optie 3: een aparte discipline in Paralympic’s. Goh ja, misschien. Maar dat is eigenlijk zeggen dat ze een handicap hebben. Is dat zo?….. En het is maar de vraag of het zinvol is om een discipline “interseks” te maken bij de paralympics. Het blijft een uitzonderlijk fenomeen.
![]() |
![]() |
#491 | |
Gouverneur
|
![]() Is dat een bericht op Twitter?
Zo ja, heb je daar een link voor (ik bedoel een link naar het bericht, niet naar een webpagina die een screenshot toont)? Alvast bedankt. Wat ik zelf vond is een tweet van 2/8: Citaat:
Zijn Facebookpagina is overigens hersteld.
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 11 augustus 2024 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
|
![]() Citaat:
Tot zover het kritisch denken eh bach
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
|
![]() Citaat:
Meta Can Never Be Trusted’: Musk Reacts After Facebook 'Deletes' UK Biologist Richard Dawkins’ Account Covid en trans kritiek censureren is niet ongewoon. De conclusie van Dawkins is niet zo ver gezocht. En nu poogt men Dawkins als een leugenaar weg te zetten en die info komt dan bovenaan te staan in Google. Dat 'friendly atheïst' artikel waar u naar verwees was me ook al 'opgedrongen'. Er staat onder andere in dat de twee boksers vrouwen zijn. Wat zegt uw 'kritisch' oordeel daar over? Het kan blijkbaar echt niet zonder persoonlijk te worden. Jammer. Nog een goede dag gewenst. Laatst gewijzigd door Bach : 11 augustus 2024 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik dacht nochtans in mijn laatste reactie niet persoonlijk te zijn geweest. Ok, jammer. Misschien komt er later nog een reactie…
![]() |
![]() |
#496 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dawkins heeft blijkbaar ook zijn tweet van 28/7 over de "twee mannelijke boksers" verwijderd. Triestig verhaal. En de leugen zal in de complotsphere verder leven: "Al was het niet waar, het had waar kunnen zijn."
![]() |
![]() |
#497 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toen ik Selfish Gene las eind jaren ‘90. Dat was echt een eye-opener voor mij…
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 11 augustus 2024 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Gouverneur
|
![]() Letterlijk hetzelfde bij mij.
![]() |
#499 | |
|
![]() Citaat:
Daarbij wil het IOC evenmin genetische tests als testeron niveau tests (dan hoeven trans hun niveau niet omlaag te halen voor een tornooi, ondertussen wel genietend van hun geaccumuleerde testosteron voordelen). Ze willen namelijk mannen toelaten in vrouwensport onder het adagio dat trans vrouwen vrouwen zijn. Waar u ook in gelooft zei u eerder. Genetische tests ontmaskeren die leugen. Woke wint. Fraudeurs winnen. Zelfs met doping (een aanverwant thema). En met LA in het verschiet verwacht ik geen beterschap. Wat betreft testosteron zijn de argumenten gegeven. 490 heb ik niet meer gelezen. Te emotioneel misschien. Laatst gewijzigd door Bach : 13 augustus 2024 om 00:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
|
![]() Wat wilt ge van een consequente geneticus? Dat hij meegaat in de trans leugen? Hij betaalt blijkbaar liever de karaktermoord prijs dan wetenschap langs de kant te zetten.
Laatst gewijzigd door Bach : 13 augustus 2024 om 00:25. |
![]() |
![]() |