Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2025, 12:28   #201
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een oordeel vellen zonder er ooit geweest te zijn. Straffe tabak die u rookt.

Het vroegere Sarma, dat ook opgegaan was in Lunch Garden, was veel beter van kwaliteit.

Na de overname door de Nederlanders ging de kwaliteit razendsnel naar onder.
Ik kwam daar nogal eens in opdracht van Coca Cola (automaat) en meestal mochten wij daar iets eten van de uitbater, hierdoor zag en proefde ik de achteruitgang.
Volgende keer het bericht wat beter lezen
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 12:46   #202
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ge gewoon wil eten en niks fancy zoekt is het inderdaad geen slechte keuze. Ik ga daar ook wel eens bunkeren. Soms heb je gewoon geen tijd voor daar lang te zitten en als ge tevreden zijt met gewone kost, kan het daar nog best ok zijn.
Zo'n dingen zijn hier te weinig.
Ik weet niet waarom maar hier slaat dat blijkbaar niet echt aan.

Ofwel krijg je rotzooi in een fastfoodrestaurant ofwel betaal je je blauw voor een restaurant-kwaliteit gerecht in een restaurant.

Het 'diner'-concept dat in Amerika leeft zie je hier gewoonweg niet.

Daar stap je binnen, in je werkkledij, en krijg je een bord dagelijkse kost voor je neus. Geen chique dingen, geen zalfjes van pastinaak, geen blaadjes van viooltjes,... nee, gewoon goed gemaakte dagelijkse kost.
En dan eet je voor relatief weinig geld vrij goed.

Hier heb je de keuze tussen rommel eten en uit gaan eten.
Gewoon ergens aanschuiven voor een doordeweeks middagmaal zie je hier op weinig plekken.
Sommige tavernes/brasserieën bieden zoiets aan maar dat wordt stilaan vaak ook onbetaalbaar.
Oud 21 januari 2025, 13:02   #203
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Ofwel krijg je rotzooi in een fastfoodrestaurant ofwel betaal je je blauw voor een restaurant-kwaliteit gerecht in een restaurant.

Daar stap je binnen, in je werkkledij, en krijg je een bord dagelijkse kost voor je neus. Geen chique dingen, geen zalfjes van pastinaak, geen blaadjes van viooltjes,... nee, gewoon goed gemaakte dagelijkse kost.

Gewoon ergens aanschuiven voor een doordeweeks middagmaal zie je hier op weinig plekken.
Sommige tavernes/brasserieën bieden zoiets aan maar dat wordt stilaan vaak ook onbetaalbaar.
In Italie zijn er zo restaurants, je komt daar binnen op de middag besteld daar een fles water en pasta of pizza en even later staat dat voor uw neus wil je daar nog salade of iets dergelijks bij, kan ook, niet te duur en kwaliteit altijd ok.

Bij ons beperkt hem dat inderdaad tot een pak friet, hier en daar een kwaliteitsfrituur die er eigen bereidingen bij maakt, en over de middag open is, maar zo zijn er niet veel.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 13:44   #204
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Italie zijn er zo restaurants, je komt daar binnen op de middag besteld daar een fles water en pasta of pizza en even later staat dat voor uw neus wil je daar nog salade of iets dergelijks bij, kan ook, niet te duur en kwaliteit altijd ok.

Bij ons beperkt hem dat inderdaad tot een pak friet, hier en daar een kwaliteitsfrituur die er eigen bereidingen bij maakt, en over de middag open is, maar zo zijn er niet veel.
In Spanje heb je het menu del dia...
Ook vergelijkbaar.
Geen haute cuisine maar voor relatief weinig geld, op korte tijd, een fatsoenlijk menu achter de kiezen.

Laatst gewijzigd door BigF : 21 januari 2025 om 13:45.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 14:07   #205
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ga er een tweetal keer per maand eten met een vriend gewoon tijdens weekdagen. Gaan tegen 18 uur. Schotel nemen ( voldoende keuze) afrekenen en gaan zitten waar je wil. En dat allemaal binnen de 10 minuten zonder gezeik of een arrogante bediening die je met moeite wil aankijken. Prijs kwaliteit vind ik altijd zeer correct en je zit er ruim en comfortabel.

Uiteraard is het 'gewone' kost maar meer hoef ik (en vele vele anderen) niet.

Wij praten daar rustig bij en dit tot sluitingstijd 21 uur. Je wordt er niet buitengekeken zoals in veel andere sowieso duurdere zaken.

Maar ja nu betalen de mensen blijkbaar graag 3x meer in een trendy bistrot vol design meubelen en speciale lichtjes wat debiele muziek en de bekende arrogante bediening. Die zaakjes hebben dan wel eens de naam.....op grootmoeders wijze....maar goed blijkbaar is dat dan wel van deze tijd . De idiotie van tegenwoordig is echt hilarisch.
U kijkt gewoon anders aan tegen op restaurant gaan dan dat ik doe, en daar is niets mis mee.

Wanneer ik op restaurant ga, wil ik dingen eten die ik niet zelf kan maken.

Dus ik ga liever af en toe eens "deftig" op restaurant. Ik opteer ook quasi altijd voor een restaurant met een vaste menu, om me eens te laten verrassen. Bijna nooit a la carte.

Ik zal dus op restaurant nooit een biefstuk - friet bestellen. Dat kan ik thuis ook maken.

En ja, dat betekent dat wij meestal meer dan € 100 de man uitgeven (inclusief drank). Maar dat is het - naar mijn mening - vaak wel waard.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 januari 2025 om 14:08.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 14:39   #206
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U kijkt gewoon anders aan tegen op restaurant gaan dan dat ik doe, en daar is niets mis mee.

Dus ik ga liever af en toe eens "deftig" op restaurant. Ik opteer ook quasi altijd voor een restaurant met een vaste menu, om me eens te laten verrassen. Bijna nooit a la carte.

Ik zal dus op restaurant nooit een biefstuk - friet bestellen. Dat kan ik thuis ook maken.

En ja, dat betekent dat wij meestal meer dan € 100 de man uitgeven (inclusief drank). Maar dat is het - naar mijn mening - vaak wel waard.
Dat zijn 2 totaal verschillende ervaringen he,

Het ene is recreatief gaan eten, of gaan eten omdat er iets te vieren is.

Het andere is gewoon iets gaan eten omdat je honger hebt en snel door moet. In dit geval je bent gaan winkelen en ja voor je vertrekt of voor je gaat winkelen iets eten.

Of je bent op de baan en je stopt daar omdat je een grote parking hebt, het goedkoop is, en je weinig tijd hebt.

In dat geval stap je dus een lunch garden, ikea of weet ik veel binnen in het ander geval ja dan kost het wat meer, maar dat is een totaal andere ervaring he.
Oud 21 januari 2025, 15:19   #207
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ga ook veel in werkkledij naar de frituur of ...
Ik ga zelfs in werkkledij naar de kapper.

De eerste keer dat ik dat deed zei ik tegen de kapper: "Ik hoop dat het niet stoort dat ik mijn werkkledij aan heb, want jij hebt ook werkkledij aan zo te zien."
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 15:22   #208
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ne snelle hap als het werk iets uitgelopen is en je bent nog ver van huis, is daar iets mis mee?

Boterhammen heb ik mijn leven nog niet veel meegenomen als ik moest werken. In de meeste bedrijven waar wij werkten was er een bedrijfsrestaurant of werden er broodjes en dergelijke aangeboden.
Meestal van heel goede kwaliteit aan relatief lage prijzen.
Oud 21 januari 2025, 15:23   #209
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het andere is gewoon iets gaan eten omdat je honger hebt en snel door moet. In dit geval je bent gaan winkelen en ja voor je vertrekt of voor je gaat winkelen iets eten.

Of je bent op de baan en je stopt daar omdat je een grote parking hebt, het goedkoop is, en je weinig tijd hebt.

In dat geval stap je dus een lunch garden, ikea of weet ik veel binnen in het ander geval ja dan kost het wat meer, maar dat is een totaal andere ervaring he.
Dat is echt niet te freten, zeker niet nu ze op de vegetarische toer opgegaan zijn.
Oud 21 januari 2025, 15:55   #210
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Toen ik op kantoor in Brussel werkte, tot een paar jaar geleden, ging ik 's middags wel eens eten in de Lunchgarden boven de inno. Een keer per maand of zo .
Ik vond het eten best wel goed. Beter dan wat ze in de kantine van het werk opdienden en niet veel duurder. Ik weet niet of die van de inno zal blijven of ook weggaan, maar dat was een goeie optie voor een maaltijd tijdens het winkelen. Veel beter dan zaken als Hector chicken en andere kebab tenten waar de "jongeren" graag naartoe gaan.

Maar ja 't is ook te verwachten dat de kwaliteit van zij die blijven erop achteruit zal gaan, door kostenbesparingen.

Laatst gewijzigd door Zucht : 21 januari 2025 om 15:59.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 15:57   #211
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik begrijp dat er effectief wel mensen zijn die bewust naar de Lunch Garden gaan, om een keer zelf niet te moeten koken ofzo. Dus zonder te hebben gewinkeld in de Carrefour ernaast.

Dat was het voorbeeld dat Fred Vanhove zelf gaf: gaan eten met een vriend van 18u tot 21u. Dat gaat niet over een snelle hap na / tijdens het winkelen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 januari 2025 om 16:00.
Oud 21 januari 2025, 15:59   #212
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ne snelle hap als het werk iets uitgelopen is en je bent nog ver van huis, is daar iets mis mee?

Boterhammen heb ik mijn leven nog niet veel meegenomen als ik moest werken. In de meeste bedrijven waar wij werkten was er een bedrijfsrestaurant of werden er broodjes en dergelijke aangeboden.
Meestal van heel goede kwaliteit aan relatief lage prijzen.
Absoluut niet. Net zoals er niets mis is met bewust naar een iets exclusiever restaurant gaan.

Fred Vanhove zei in een reactie hierboven (de reactie waarop ik reageerde) dat hij daar graag af en toe eens iets gaat eten met een vriend, en daar dan blijft zitten van 18u tot 21u.

Daar is uiteraard niets mis mee, maar dat is wel bewust gaan eten bij Lunch Garden als alternatief voor een "gewoon" restaurant. Dus in zijn voorbeeld ging het niet om een snelle hap na het werk.

Ik bekritiseer zijn keuze niet hé. Maar persoonlijk ga ik zo'n situatie dan liever ergens eten waar ik iets op mijn bord krijg dat ik thuis niet zelf kan maken.
Oud 21 januari 2025, 16:26   #213
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bezoek eens ZO Azie daar kan je overal ergens op straat aan een stalletje een spotgoedkoop schoteltje eten . Je gaat zitten aan een simpel plastiek tafeltje op een plastiek stoeltje en 2 minuten later staat je soepje of rijstschoteltje vers gemaakt voor je neus. Gedaan met eten betalen en je bent weer weg. Streetfood zie je in gans Azie.
Belgie is nu al een peperduur land inzake vertier en je krijgt er eigenlijk weinig of niks meer voor in retour behalve dan saaie arrogantie.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 januari 2025 om 16:45.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 16:37   #214
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik bekritiseer zijn keuze niet hé. Maar persoonlijk ga ik zo'n situatie dan liever ergens eten waar ik iets op mijn bord krijg dat ik thuis niet zelf kan maken.
Ja dat begrijp ik maar persoonlijk geef ik niet graag veel geld uit aan eten gewoon opdat me dat niet bekoren kan. Een simpele Spaghetti smaakt mij evengoed dan een schotel in een 4 sterren restaurant.

Anderzijds heb ik in mijn leven enorm veel geld uitgegeven aan auto's wat anderen dan misschien weer niet begrijpen en of helemaal niet boeit.

Maar dat is met vele dingen zo....de Fransen hebben daar een goede uitdrukking voor ; quand on aime on ne compte pas. Voor hetgeen je boeit zie je niet op paar centen meer of minder voor hetgeen je niet boeit is iedere cent er een te veel.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 januari 2025 om 16:39.
Oud 21 januari 2025, 16:38   #215
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ook in Spanje de bekende tapa's die ze in veel bar restaurants aanbieden.
Oud 22 januari 2025, 11:21   #216
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Klopt. Zelf meegemaakt. Je moet ze wel kunnen vinden.
En in Spanje, naar mijn ervaring, zijn er meer, en makkelijker te vinden.

Ik eet op doorreis in Frankrijk ook al eens in de keten Flunch. Net iets betere kwaliteit dan lunchgarden, stevig betere prijs.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 11:24   #217
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is echt niet te freten, zeker niet nu ze op de vegetarische toer opgegaan zijn.
ja die vegetarische shit is natuurlijk wat het is, shit.
Oud 22 januari 2025, 11:28   #218
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Klopt. Zelf meegemaakt. Je moet ze wel kunnen vinden.
En in Spanje, naar mijn ervaring, zijn er meer, en makkelijker te vinden.

Ik eet op doorreis in Frankrijk ook al eens in de keten Flunch. Net iets betere kwaliteit dan lunchgarden, stevig betere prijs.
Normaal gezien de plaatselijke trattoria. of soms zelf gewoon een bar met een wat ruimer aanbod. Soms moet je je er ook niet veel bij voorstellen he, maar zeker als het in een trattoria is, heb je meestal voor niet te veel geld goed eten. Regel is, ga daar waar de locals gaan daar is het meestal wel in orde.

Ah die Flunch ja zit die ook niet in Ronq, dat is inderdaad niet slecht, iets duurder als lunch garden maar de kwaliteit is een stuk beter.
Oud 22 januari 2025, 11:32   #219
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De beste keuze volgens mij is momenteel ‘belegde broodjes’. En dan bedoel ik niet kleffe sandwichen, maar vers stokbrood.
Oud 22 januari 2025, 11:50   #220
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De beste keuze volgens mij is momenteel ‘belegde broodjes’. En dan bedoel ik niet kleffe sandwichen, maar vers stokbrood.
Als je snel iets binnen wil steken wat niet al te ongezond is, is dat inderdaad misschien nog de beste optie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be