Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2025, 19:15   #741
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
The king of woke fascists zal ook eens zijn mening geven. Geeuw...
Twee misplaatste buzzwords in 1 zin en dan nog na mekaar.
Mijn wegeveinsde felicitaties!

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 27 januari 2025 om 19:15.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2025, 19:29   #742
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Musk gelooft blijkbaar dat de Westerse cultuur (je kan je vragen stellen bij WAT dat juist is, uiteraard) ook nog een plaatsje onder de zon verdient, en dat de "multi-cultuur" (waar het op het forum eigenlijk niet zo vaak meer gaat) niet de beste manier is om onze verlichtingswaarden aan andere culturen te tonen.

https://www.zerohedge.com/geopolitic...campaign-rally

Nu moet ik zeggen dat hij wel héél erg vaak zijnen teut aan het open trekken is, hoewel ik niet meteen kan zeggen waarin hij pertinent ongelijk heeft.

Mocht ik van hem zijn, ik zou toch niet TE veel schaduw werpen op de oranje man....

a Propos; de kuddegeest die Le Bon zo helder uitlegt, werkt langs 2 kanten. Er zijn er zéker velen zijn, die als Trump effectief fouten begint te maken, die hem TOCH zullen blijven volgen. Net zoals Biden zo dement was als een kieken tijdens zo goed als zijn hele termijn, maar zijn adepten "zagen dat niet."

Ik blijf dus waakzaam, een positie die ik hier al erg lang inneem.

Ik vind het grappig hoe je blijft proberen om je weirdo zerohedge toestanden te verkopen op het forum...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2025, 19:31   #743
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Twee misplaatste buzzwords in 1 zin en dan nog na mekaar.
Mijn wegeveinsde felicitaties!
Opvallend hoe iemand kan radicaliseren in slechts enkele maanden...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2025, 19:45   #744
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De tegenstanders van Trump en diens nakend kabinet zijn met héél veel gusto op zoek naar de minste verspreking, de minste beweging, de minste blik, die hun vooringenomenheid, nee, hun diepgewortelde ongefundeerde haat, bevestigt.

Musk kwaakte zelfs niet. In hun haat horen ze overal kwaakgeluiden, en ze roepen, overtuigd als ze zijn, "OVERAL EENDEN!"

Het is eigenlijk te belachelijk voor woorden, en als je louter logisch redeneert, dan kom daar ook bij uit.

Ze gaan waarschijnlijk nog even spartelen, geven het dan op, omdat ze binnenkort iemand anders van een ander vermeend kwaakgeluid zullen willen beschuldigen.

ALTIJD hetzelfde stramien, en ALTIJD verwachten ze de volgende keer een andere uitkomst, die nooit komt, en die nooit meer ZAL komen. Het is immers de reden dat Trump herkozen werd. De bevolking ziet (eindelijk) doorheen hun woke-gedachten, en met elke passerende dag dient links extremere en extremere ideën aan te nemen, zoals we in dit voorbeeld GOED kunnen zien, om hun narratief TOCH maar te kunnen opdringen.

Er is geen enkel empirisch en objectief bewijs dat Musk de intentie had om een hitlergroet te brengen. En gezien het gehele filmpje intussen tijdens en na de feiten bewaard is gebleven, kan iedereen dat met eigen ogen zien en horen.

Dus moest links verder opschuiven. De "beweging" kunnen ze niet meer doen plakken, om hun dwanggedachte op te leggen dat Musk een hitlergroet bracht, dus nu is gewoon de externe beoordeling, dat omdat Musk in hun ogen van redder des wereld (zie beginjaren van Tesla) naar grootste smeerlap naast Trump is gegaan "voldoende" om te bewijzen dat Musk een hitlergroet bracht.

"wij vinden dat Musk ne slechte is, en DAT is de reden wij objectief kunnen bewijzen dat Musk een hitlergroet bracht."

Daar komt het zowat op neer....
Gunter, u hebt het volste recht om in de gebaren van Musk niets bijzonders te zien. Maar het is heel wat mensen (en niet uitsluitend op dit forum) opgevallen met welke passie Elon Musk de Nazi-groet te voorschijn bracht. Hij bracht eerst nadrukkelijk zijn hand op het hart (“ik hou van…”) en ja, daar volgde dan de Nazi-groet. En dat, Dames en Heren, sluit perfect aan op zijn hartelijke berichten richting Alternative für Deutschland.
Need I say more?
Oud 27 januari 2025, 19:49   #745
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Ik vind het grappig hoe je blijft proberen om je weirdo zerohedge toestanden te verkopen op het forum...
It's the news. But not as YOU like it.

Ik vind het voornamelijk grappig hoe jij nog steeds doet alsof het 2019 is.
Oud 27 januari 2025, 19:56   #746
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Niet 'wat', maar 'wie':
< Elon Musk at Trump rally says, 'I'm dark, gothic MAGA' | REUTERS >
https://www.youtube.com/watch?v=AqcE0yI2h_k
Bij mij werkt het zo: hoe luider/méér iemand iets belooft, hoe grondiger ik die iemand wantrouw.
Dat doe ik op basis van dingen die ik al meegemaakt heb, maar ook een beetje op basis van dingen die ik las.
(en néén, ik verplicht niemand ertoe ook zo te reageren)
"I'm dark, gothic MAGA"
Een subcultuur.
Denk aan de muziek van The Sisters of Mercy.
Is Grimes een Goth?

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 27 januari 2025 om 19:59.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2025, 19:57   #747
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Gunter, u hebt het volste recht om in de gebaren van Musk niets bijzonders te zien. Maar het is heel wat mensen (en niet uitsluitend op dit forum) opgevallen met welke passie Elon Musk de Nazi-groet te voorschijn bracht. Hij bracht eerst nadrukkelijk zijn hand op het hart (“ik hou van…”) en ja, daar volgde dan de Nazi-groet. En dat, Dames en Heren, sluit perfect aan op zijn hartelijke berichten richting Alternative für Deutschland.
Need I say more?
Oh, er zijn inderdaad mensen die, zelfs nu ze geen mogelijkheid meer hebben om te doen alsof er geen context is, halsstarrig hun wensdroom willen aanhouden.

Het toont gewoon de diepe, diepe haat aan, misschien helemaal niet voor Musk zélf, maar voor het feit dat ze de morele "high-ground" kwijt zijn.

De bevolking "at large" begrijpt iedere dag beter en beter dat het collectivistisch model, waarbij afwijkende meningen "het zwijgen moeten opgelegd worden," waarbij biologie geen rechten meer heeft, waarbij de Europese spaarpot een "free for all, grab what you can get" is geworden, waarbij overheden zich op kap van de toekomst kapot lenen, en en passant torenhoge inflatie creëert, waar multicultuur de vernietiging van de oorspronkelijke eigen cultuur bewerkstelligt, gewoon COMPLEET gefaald heeft.

Niet mijn fout, beste Quercus, dat U deze realiteit gewoon niet onder ogen KAN zien. Maar die realiteit gaat NIET MEER WEG.
Oud 27 januari 2025, 20:01   #748
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Een Goth plaatje, voor de liefhebbers:

LINK
Oud 27 januari 2025, 20:07   #749
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Een Goth plaatje, voor de liefhebbers:

LINK
Ik doe beter.
Een foto die Musk met alle middelen van het internet probeert te halen, maar hij blijft opnieuw opduiken.

Oud 27 januari 2025, 20:26   #750
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik was eerst ook sceptisch, omdat in het verleden echt op deze manier geframed werd. De echte beelden zijn erger dan de stilstaande foto.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2025, 21:34   #751
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Opvallend hoe iemand kan radicaliseren in slechts enkele maanden...
Onzin. Ik ben een heel eind gederadikaliseerd de laatste twee decennia.
Oud 27 januari 2025, 21:46   #752
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Macron

https://x.com/i/status/1882559909130101165
Oud 27 januari 2025, 22:11   #753
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Zullen Europese kiezers tot dezelfde conclusie komen over hun eigen rechtse politici die routinematig worden afgeschilderd als ‘Hitler-helpers’? Dat kunnen we alleen maar hopen. De reden dat zoveel Europese politici en mediafiguren Elon Musk graag demoniseren en zijn X-platform censureren, is dat Musk weigert te leven volgens de Grote Leugen. En op X kunnen Europeanen naar deze pariapolitici luisteren en hun eigen mening vormen.

Een Tsjechische zakenman vertelde me afgelopen najaar in Praag dat Trump hoop biedt aan Europese conservatieven zoals hij. Hij zei dat het feit dat Trump weigert zich te laten intimideren door de media en de gevestigde mening, mensen zoals hij laat zien dat het mogelijk is om weerstand te bieden aan de liberale ideologie die Europa langzaam kapotmaakt. Het is zeker waar dat Europa waakzaam moet zijn tegen de terugkeer van het nazisme, maar het is ook waar dat de heersende klasse zo fanatiek is geworden dat het Europa ervan weerhoudt om verstandige beleidsmaatregelen te omarmen die hun liberale democratieën beschermen tegen ernstige bedreigingen.

De “tweede carrière van Adolf Hitler” leidt tot de ondergang van Europa. Angst voor Hitler en de beschuldiging fascist te zijn, heeft Europeanen verlamd in het aangezicht van dodelijke bedreigingen voor hun beschavingsbestaan. Wanneer mensen banger zijn voor Elon Musk die op een bepaalde manier naar zijn aanhangers zwaait dan voor massamigratie, islamisering, economische stagnatie en culturele achteruitgang, dan hebben ze een ideologisch gif gedronken dat, let op mijn woorden, hen zal doden.

via:
Citaat:
https://europeanconservative.com/art...ith-is-a-nazi/

Elon Musk and the “Second Career” of Adolf Hitler

Will European voters see through the malicious labeling of anyone opposing left-wing policies as ‘Nazis 2.0’?

Rod Dreher
— January 27, 2025

What is a Nazi in 2025? If you ask progressive activists and many in the media (but I repeat myself), Elon Musk is the Dr. Goebbels of Silicon Valley.

When the pro-MAGA tycoon extended his right arm waving to the crowd at a Trump inauguration event, mainstream media went berserk speculating about whether or not he had given a “Heil Hitler” salute. Never mind that images of politicians like Emmanuel Macron and Tim Walz making the same gesture are easy to find on the Internet. If Musk does it, he must be sending a fascist signal to his followers, right?

In Germany, Musk’s support of the Alternative for Germany (AfD) party makes him Nazi-adjacent. Even though AfD is now the second-biggest party in Germany, it remains a total pariah among the German establishment, which regards them as “far right.”

Anybody can read AfD’s platform in English, on the Internet. Musk has called it “common sense,” and that’s how it reads to me. But I actually read the thing. People who depend on the liberal media will have no idea what AfD really believes. The ‘Nazis 2.0’ narrative is incorrect and malicious, but it plays into deep historical stereotypes people have about Germans, so few people question it.

For far too long, merely being accused of Nazi sympathies has been enough to discredit and exile someone from the community of respectable people.

The French writer Renaud Camus—author of the ‘Great Replacement’ concept—is a left-wing gay atheist. But his questioning mass migration and framing it as an elite plot to displace the French people brought upon him the immense stigma of being some kind of Nazi.

Camus has pointed out that it is impossible to deny that European civilization is being radically changed by mass migration policies supported by generations of elites, on both the Left and the Right. He writes:

It is perfectly fine to acknowledge it as a reality if one celebrates it. If, on the other hand, you do not like the Great Replacement, then it does not exist, you are the one inventing it and you are a fascist, a racist and a propagator of conspiracy theories. If you like it, it exists, and it is an opportunity for France, an opportunity for Flanders, a blessing for Belgium, a lifeline for Europe; and you are a benefactor of humanity.

What Camus has called “the Second Career of Adolf Hitler” is how effectively leftists and others can condemn anyone who opposes them as modern-day Nazis to humiliate and discredit them without having to deal with their arguments.

This tactic has been immensely successful in marginalizing the non-tame Right. On a recent flight, I sat next to a pro-Trump American, the child of a couple who fled the Soviet bloc for America. His father prospered and, in the 1990s, sent his son to study at one of the most elite U.S. preparatory schools.

As a student, he was shocked to hear teachers and fellow students openly praising Communism. When he stood to tell them what Communism actually is, and how his family had suffered, he was denounced as a “fascist.” In a single day, he had become a Hitlerite outcast, simply for challenging their narrative about Communism. This experience taught him a hard lesson in how effective Hitler could be in his ‘second career.’

In Hungary, we are quite used to this. Ordinary people in Western Europe, Britain, and North America, if they know anything at all about Hungary, it’s that it is an authoritarian hellhole ruled with an iron fist by Viktor Orbán. They know this because that’s what their media have told them. Should they visit the actual existing Hungary, they would understand how they have been lied to.

Two British expatriate friends who live in Budapest both told me that when they tell friends back in the UK that they are more free to speak their minds in Orban’s Hungary than in Starmer’s Britain, nobody believes them. But it’s true! I often wonder if the media and elites in other countries keep up the lies about Hungary to prevent their own populations from realizing the benefits of reduced mass migration and demanding similar policies.

When Donald Trump first took office in 2017, the media filled with dark predictions of the descending dark night of fascism. Noted academics warned grimly that this is just how Hitler got started. Even though it was perfectly obvious that whatever Trump was, he was no Nazi, it did not matter. The Left, which controls academia and the media, stuck to its vile story. Indeed, as A.H. himself wrote, in Mein Kampf, people can be brought to believe a “big lie” if you tell it often enough, and with enough confidence.

They believe it … until they don’t. The United States is now undergoing de-Nazification, in the sense that ‘second-career Hitler’ is facing unemployment. His work is increasingly ineffective. The liberal sports broadcaster Stephen A. Smith, a black Democrat who voted for Kamala Harris, explained it last week on Bill Maher’s HBO program:

Smith observed that even though Trump was convicted on 34 felony counts, he still won the popular vote, because to most Americans, “he’s closer to normal” than what the Left offers.

What voter out there can look at the Democratic Party at this moment in time and say, ‘There’s a voice for us, somebody that speaks for us, that goes up to Capitol Hill and fights the fights we want them to be fighting, on our behalf? …They didn’t do that, and that’s why their behinds are home, and that man is back in the White House.

Unlike 2017, when the Left successfully trashed Trump and his team as crypto-Nazis, this year, they are exhausted. Nobody listens to them anymore. For one, Trump has already been president, and whatever his failures, only fools, journalists, and professors still claim he was a fascist. Plus, four years of Joe Biden’s rule brought disaster after disaster, especially on mass migration. Voters assessed the cost of believing the Big Lie about Trump and American fascism and decided not to be intimidated by it anymore.

Will European voters reach the same conclusion about their own right-wing politicians who are routinely denounced as ‘Hitler helpers’? One can only hope. The reason that so many European politicians and media figures are eager to demonize Elon Musk and censor his X platform is that Musk refuses to live by the Big Lie. And on X, Europeans can hear from these pariah politicians and make up their own minds.

A Czech businessman told me in Prague last fall that Trump offers hope to European conservatives like him. He said that the fact that Trump refuses to be bullied by the media and establishment opinion shows people like him that it is possible to resist the liberal ideology that is slowly killing Europe. It is certainly true that Europe should be vigilant against the return of Nazism, but it is also true that the ruling class has become so fanatical that it prevents Europe from embracing sensible policies that protect their liberal democracies from grave threats.

The “second career of Adolf Hitler” is leading to the demise of Europe. Fear of Hitler, and of being accused of being fascist, has left Europeans paralyzed in the face of mortal threats to their civilizational existence. When people are more afraid of Elon Musk waving to his supporters in a certain way than they are of mass migration, Islamization, economic stagnation, and cultural decline, then they have drunk an ideological poison that, mark my words, is going to kill them.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 januari 2025 om 22:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2025, 22:19   #754
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zullen Europese kiezers tot dezelfde conclusie komen over hun eigen rechtse politici die routinematig worden afgeschilderd als ‘Hitler-helpers’? Dat kunnen we alleen maar hopen. De reden dat zoveel Europese politici en mediafiguren Elon Musk graag demoniseren en zijn X-platform censureren, is dat Musk weigert te leven volgens de Grote Leugen. En op X kunnen Europeanen naar deze pariapolitici luisteren en hun eigen mening vormen.

Een Tsjechische zakenman vertelde me afgelopen najaar in Praag dat Trump hoop biedt aan Europese conservatieven zoals hij. Hij zei dat het feit dat Trump weigert zich te laten intimideren door de media en de gevestigde mening, mensen zoals hij laat zien dat het mogelijk is om weerstand te bieden aan de liberale ideologie die Europa langzaam kapotmaakt. Het is zeker waar dat Europa waakzaam moet zijn tegen de terugkeer van het nazisme, maar het is ook waar dat de heersende klasse zo fanatiek is geworden dat het Europa ervan weerhoudt om verstandige beleidsmaatregelen te omarmen die hun liberale democratieën beschermen tegen ernstige bedreigingen.

De “tweede carrière van Adolf Hitler” leidt tot de ondergang van Europa. Angst voor Hitler en de beschuldiging fascist te zijn, heeft Europeanen verlamd in het aangezicht van dodelijke bedreigingen voor hun beschavingsbestaan. Wanneer mensen banger zijn voor Elon Musk die op een bepaalde manier naar zijn aanhangers zwaait dan voor massamigratie, islamisering, economische stagnatie en culturele achteruitgang, dan hebben ze een ideologisch gif gedronken dat, let op mijn woorden, hen zal doden.

via:
Een uitstekend artikel. Het is toch ironisch, dat juist de woke linksen, die zo vurig voor non-binaire geslachten vechten, in dit opzicht extreem binair zijn: wij goed, zij slecht.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2025, 22:31   #755
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat is wat wijze mensen altijd doen hé. Of misschien beter: wijs geworden mensen door ervaring.

Bovendien kunnen ze alles relativeren, op de eerste plaats hun eigen overtuigingen.

Voor diegenen die alles welbeschouwd dergelijke bizarre activiteit toch nog zien zitten:

< J.B. Ball Talks About White People And Their Love For Fear | It's My Privilege >

https://www.youtube.com/watch?v=xm_YOG0sssU

-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2025, 09:07   #756
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Micele, ik moet zeggen, het doet pijn om een veteraan forumlid zoals jij te zien meegezogen worden in een fanatieke personencultus en bijhorende zorgwekkende standpunten. Vaak ging ik samen met jou in discussies met forummers die beweren er geen sprake is van klimaatsverandering, en boden we samen weerwerk door aanbrengen van objectieve cijfers. Zo ken ik u.

Wat ge de laatste tijd post op dit forum, staat daar echt heel ver vanaf. Ik herken u niet meer.

Neem nu deze post:...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
...

Welke Grote Leugen?!

Wat is dit meer dan een groot wazig vijandbeeld op te hangen tav de gevestigde orde? Waarom? Waarover gaat dit?

Let ook op de interne inconsistentie:

"...aan de liberale ideologie die Europa langzaam kapotmaakt..."

En dan in de zin erna:

" het Europa ervan weerhoudt om verstandige beleidsmaatregelen te omarmen die hun liberale democratieën beschermen"

Wat hier staat, is dat de huidige machthebbers een liberale ideologie aanhouden die de EU kapot maakt, waardoor het onmogelijk is om de liberale democratie te beschermen.

Allez, wat voor onzin is dat nu?! Tegelijk tegen en voor liberale ideologie pleiten? Dit is niets anders dan doublethink he.

Er zijn vele forummers die al jaren consistent de meest extremistische onzin verkopen. Jij bent niet zo. Wat ik denk, is dat je zo'n grote fan bent van Musk, dat je blind bent voor waar hij stilaan openlijk voor staat en dat je jezelf dwingt om te verdedigen waar Musk voor staat... omdat het Musk is.
Je kan ook gewoon Musk's kwaliteiten erkennen en tegelijk vragen stellen bij zijn ideologische overtuiging. Wees voorzichtig om mee te gaan met een blinde personencultus...
Oud 28 januari 2025, 09:33   #757
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, er zijn inderdaad mensen die, zelfs nu ze geen mogelijkheid meer hebben om te doen alsof er geen context is, halsstarrig hun wensdroom willen aanhouden.

Het toont gewoon de diepe, diepe haat aan, misschien helemaal niet voor Musk zélf, maar voor het feit dat ze de morele "high-ground" kwijt zijn.

De bevolking "at large" begrijpt iedere dag beter en beter dat het collectivistisch model, waarbij afwijkende meningen "het zwijgen moeten opgelegd worden," waarbij biologie geen rechten meer heeft, waarbij de Europese spaarpot een "free for all, grab what you can get" is geworden, waarbij overheden zich op kap van de toekomst kapot lenen, en en passant torenhoge inflatie creëert, waar multicultuur de vernietiging van de oorspronkelijke eigen cultuur bewerkstelligt, gewoon COMPLEET gefaald heeft.

Niet mijn fout, beste Quercus, dat U deze realiteit gewoon niet onder ogen KAN zien. Maar die realiteit gaat NIET MEER WEG.
Gunter, ik krijg zo de indruk dat jij mij mordicus in de linkse hoek wilt duwen.
Dat begrijp ik niet. Ik heb hier reeds ondubbelzinnig pleidooien gehouden voor het vrije marktsysteem en tegen de onaflatende bemoeizucht van onze overheden. Van economisch standpunt ben ik uitgesproken liberaal en overtuigd voorstander van het aanmoedigen van de bevolking om hun eigen welstand te verhogen door het beleggen van hun spaargeld in aandelen van kwaliteitsvolle ondernemingen. Dat is ook hetgeen de Zweedse regering sterk aanmoedigt. Iets wat door onze rode en groene linksen ronduit wordt verafschuwd.
Oud 28 januari 2025, 09:36   #758
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gunter, ik krijg zo de indruk dat jij mij mordicus in de linkse hoek wilt duwen.
Dat begrijp ik niet. Ik heb hier reeds ondubbelzinnig pleidooien gehouden voor het vrije marktsysteem en tegen de onaflatende bemoeizucht van onze overheden. Van economisch standpunt ben ik uitgesproken liberaal en overtuigd voorstander van het aanmoedigen van de bevolking om hun eigen welstand te verhogen door het beleggen van hun spaargeld in aandelen van kwaliteitsvolle ondernemingen. Dat is ook hetgeen de Zweedse regering sterk aanmoedigt. Iets wat door onze rode en groene linksen ronduit wordt verafschuwd.
Trump en zijn aanhang hebben een deel van de Republikeinse partij langs rechts voorbijgestoken.

Die mensen hebben hetzelfde standpunt als 20 jaar geleden en worden nu weggezet als linksen. Dat is wat Gunter met u in feite ook doet.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2025, 09:44   #759
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Trump en zijn aanhang hebben een deel van de Republikeinse partij langs rechts voorbijgestoken.

Die mensen hebben hetzelfde standpunt als 20 jaar geleden en worden nu weggezet als linksen. Dat is wat Gunter met u in feite ook doet.
Neen, dat is niet correct. Links schoof op naar extreem-links.
Ze noemden de bevolking die het niet is met hun extreem-linkse standpunten "garbage" en "deplorables."
Hier gebruiken ze andere termen.
Oud 28 januari 2025, 09:45   #760
gunter5148

Standaard

Citaat:
Vrijheid van het individu is meer dan economische vrijheid van het individu.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be