![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1881 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Als je van de eerste naar de laatste wagon wandelt in een voorwaarts rijdende trein, ga je dan vooruit of achteruit? Uit welke richting komt voor u de zon op? Volgens de absolute waarheid is het complete onzin he. Als jij rechtstaat, sta je dan werkelijk rechtop? Ook vanuit de ruimte gezien? Als Jantje een pasdarm heeft op punt A en Karel op punt B. Gaan ze dan een echte rechte muur bekomen als die 100m lang is? 1000m? O, en ben je er al uit of je echt een individu bent? ...
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 21 maart 2025 om 16:09. |
|
|
|
|
|
|
#1882 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kortom, voor mij is corruptie de normaalste zaak van de wereld, en het willen bekomen dat mensen die de staat besturen iets anders doen dan corrupt zijn, redelijk ondenkbaar is. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 maart 2025 om 16:06. |
|
|
|
|
|
|
#1883 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tegen alles en iedereen waarvan Trump denkt dat die zijn grootsheid ooit in de weg hebben gestaan.
MAGA is enkel maar Make Trump Great Again he. MAGA is pure persoonscultus. Heeft niks met Amerika te maken. Tenzij Trump zegt, zoals lowie katorze: Amerika, dat ben ik. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 maart 2025 om 16:08. |
|
|
|
|
|
#1884 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.nytimes.com/interactive/...words-dei.html accessible activism activists advocacy advocate advocates affirming care all-inclusive allyship anti-racism antiracist assigned at birth assigned female at birth assigned male at birth at risk barrier barriers belong bias biased biased toward biases biases towards biologically female biologically male BIPOC Black breastfeed + people breastfeed + person chestfeed + people chestfeed + person clean energy climate crisis climate science commercial sex worker community diversity community equity confirmation bias cultural competence cultural differences cultural heritage cultural sensitivity culturally appropriate culturally responsive DEI DEIA DEIAB DEIJ disabilities disability discriminated discrimination discriminatory disparity diverse diverse backgrounds diverse communities diverse community diverse group diverse groups diversified diversify diversifying diversity enhance the diversity enhancing diversity environmental quality equal opportunity equality equitable equitableness equity ethnicity excluded exclusion expression female females feminism fostering inclusivity GBV gender gender based gender based violence gender diversity gender identity gender ideology gender-affirming care genders Gulf of Mexico hate speech health disparity health equity hispanic minority historically identity immigrants implicit bias implicit biases inclusion inclusive inclusive leadership inclusiveness inclusivity increase diversity increase the diversity indigenous community inequalities inequality inequitable inequities inequity injustice institutional intersectional intersectionality key groups key people key populations Latinx LGBT LGBTQ marginalize marginalized men who have sex with men mental health minorities minority most risk MSM multicultural Mx Native American non-binary nonbinary oppression oppressive orientation people + uterus people-centered care person-centered person-centered care polarization political pollution pregnant people pregnant person pregnant persons prejudice privilege privileges promote diversity promoting diversity pronoun pronouns prostitute race race and ethnicity racial racial diversity racial identity racial inequality racial justice racially racism segregation sense of belonging sex sexual preferences sexuality social justice sociocultural socioeconomic status stereotype stereotypes systemic systemically they/them trans transgender transsexual trauma traumatic tribal unconscious bias underappreciated underprivileged underrepresentation underrepresented underserved undervalued victim victims vulnerable populations women women and underrepresented Als zoiets niet totalitair is weet ik het ook niet meer he. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 maart 2025 om 16:13. |
|
|
|
|
|
|
#1885 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Naar verluidt reageerden ze ondermeer tegen Sleepy Joe's 'woke linkse dictatuur', maar eigenlijk vraagt u dat beter aan "MAGA"-adepten zélf. Ik heb weinig tot geen goesting daar als spreekbuis van te fungeren.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
#1886 | |
|
|
Citaat:
Dat de Amerikaanse overheid daarom louter ter zijne dienst staat, is niet bewezen. Dat is uw mening. Maar meer niet.
|
|
|
|
#1887 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zijn sneercampagne tegen Joe Biden is idioot, want hij is nu ook president. Geen enkele president heeft ooit een vorige president, die eventueel een politieke tegenstander was, afgevallen. Dat komt omdat Trump zich geen president beschouwt, maar beschouwt zichzelf als Trump, waarbij het Amerikaanse presidentschap gewoon ter zijner dienste staat. Trouwens, mocht hij een klein beetje "staatsman" willen zijn, en niet gewoon "gebruiker van een mandaat dat hij binnengedaan heeft" dan zou hij niet staan liegen dat hij scheel ziet he. |
|
|
|
|
|
|
#1888 | |
|
|
Citaat:
Ben je dan ZO teleurgesteld in trump dat hij niet anders blijkt te zijn? Ik had geen enkel ander verwachtingspatroon dan te zien dat er een dam werd opgeworpen tegen de "you hurt my feelings" idioten. Hij probeert ook voor een stuk "big government" een halt toe te roepen, en het "stemmen kopen" van de democraten terug te draaien. Wat had JIJ dan verwacht van de beste man? Dat hij gouverneren zou afschaffen? Terug naar puur anarcho-kapitalisme? En hoewel ik dat met veel jolijt zou toejuichen, had ik DAT verwachtingspatroon niet. Maar opnieuw, de 0 op 10 die je hem nu geeft, verdient hij niet. Misschien NOG niet. We'll see.
|
|
|
|
#1889 |
|
|
Jij snijdt het onderwerp aan. Nu uwe kak niet intrekken hé.
|
|
|
#1890 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar politiek moet REKENING HOUDEN met waarheden. Politiek mag geen leugens gebruiken als uitgangspunt. Tenminste, politiek in de abstracte zin als de manier om een maatschappij te organiseren. De beslissing om al dan niet iets te doen aan de klimaatsverandering is gewoon een kwestie van waarden en strategieen. Maar de wetenschappelijke feiten mogen niet verdraaid worden. Ik ben bijvoorbeeld grotendeels overtuigd van de waarachtigheid van de wetenschappelijke elementen van de klimaatsverandering. Ik ben echter niet van politieke overtuiging dat ik daar offers voor moet brengen. Omdat ik geen waarde hecht aan toekomstige generaties. |
|
|
|
|
|
|
#1891 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gans de opzet van westerse democratieen is immers zo om te beletten dat zulke keizers een kans krijgen. Waardoor de machten van elk van de figuren beteugeld is. Het feit dat Trump buiten de lijntjes KAN kleuren wil zeggen dat de Amerikaanse democratie slecht ontworpen was, of anders dat er een enorme samenzwering aan 't werk is. Juist omdat men niet naief moet zijn en weet dat politici corrupt zijn, maar door hun beperkte macht gedwongen zijn om voldoende het spel te spelen. Presidentiele regimes zijn inderdaad riskant. Coalities zijn veiliger, maar zoals Weimar aangaf, is dat ook niet zo zeker. Enkel directe democratie heeft de garantie van geen autocraat te installeren. Omdat er niemand macht heeft. |
|
|
|
|
|
|
#1892 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maga zijn malcontenten, die reageren tegen om het even wat.
Vaccins, homo’s, zebrapaden, rode lichten, groene lichten, vrouwen, zwarten, rechten van ‘anderen’, Taylor Swift, Budweiser,… Noem maar op.
|
|
|
#1893 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat hij door zijn fratsen de USA ferm zou beschadigen, maar tenminste naar buiten toe de USA niet zou doen omslaan in een Russische vazalstaat.
Ik had eerder verwacht dat hij het federale niveau afschaft, en dat de USA als federatie ophoudt met te bestaan zoals de EU zou ophouden met te bestaan, en dat er in de plaats 50 landen komen. Dat zou ik toegejuicht hebben. Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1894 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk is de EU een confederatie en de USA na de burgeroorlog een federatie geworden. Mocht Trump die federale staat ontmantelen, en de 50 staten terug echte landen maken, zou dat voor ons stukken beter zijn. |
|
|
|
|
|
|
#1895 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar nu ze zelf de federale macht hebben zijn ze plots van mening veranderd en gaan ze (in casu Trump) proberen federaal hun regels op te leggen aan alle staten. En ze zijn openlijk inconsequent. Trump gaat bijvoorbeeld het ministerie van Onderwijs afschaffen maar tegelijkertijd gaat hij federaal ook universiteiten straffen die zijn oekazes betreffende ethische aangelegenheden niet volgen.
|
|
|
|
#1896 | |
|
|
Citaat:
De macht van de us bestond vooral in de reserve-munt status, zoals je zelf zei. Maar die macht is tanend. Ik meen dat trump dat begrepen heeft, en dat hij nu de russen niet head-on wil confonteren. De EU daarentegen. https://www.zerohedge.com/markets/eu...ws-pigs-yields
|
|
|
|
#1897 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#1898 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar als de reactie daarop erin bestaat om een totalitair regime te installeren, dan doet ge juist hetzelfde: een remedie die erger is dan de kwaal. Een niet-liegende vrijheidsminnende Trump zou OK zijn. Een verse Mao niet. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 maart 2025 om 20:52. |
|
|
|
|
|
|
#1899 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Russen stellen niet veel voor eerlijk gezegd. Die zijn klein te krijgen als ge hard genoeg mept. |
|
|
|
|
|
|
#1900 | |
|
|
Citaat:
Maar ik zie er geen nieuwe Mao in. Gij wél me dunkt. Awel, dan is het binnen 3 jaar en half afgelopen. Of niet, als gij gelijk hebt. Maar zoals ik al zei, hij kleedt de big state al voor een goed stuk uit. Is dat dan niet goed?
|
|