Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2025, 20:50   #141
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

De wetgever heeft nog niet zo lang geleden beslist dat verkrachting serieuzer dient genomen te worden en de straffen opgetrokken. De absolute minimum straf voor verkrachting is volgens de wet 6 maanden cel blijkbaar.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03...el-strafrecht/

Maar blijkbaar doen rechters maar wat op? Dient het gerecht dan niet zelf de wet te respecteren?

Laatst gewijzigd door Bach : 4 april 2025 om 20:53.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2025, 20:50   #142
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Wie het zatst is, is het slachtoffer. De minst zatte is een verkrachter.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2025, 21:06   #143
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik vraag me af of de barman van de Recup dat bier niet had moeten weigeren.
Barman en vooral de steward van de Recup, hebben een stomdronken meisje aan haar lot overgelaten. Die zijn mee schuldig aan verzuim:

Citaat:
Schuldig verzuim houdt in dat een persoon geen hulp verleent of verschaft aan iemand die in groot gevaar verkeert
Citaat:
Met ‘groot gevaar’ bedoelt men een toestand waarin een persoon in zijn persoonlijke integriteit, zijn vrijheid of zijn eerbaarheid dreigt aangetast te worden.
Dus een laveloos 22-jarig(?) meisje, moet diep in de nacht uit café wegens sluitingsuur, een onbekende stelt voor "ik breng ze wel naar haar kot + knipoog" en cafépersoneel onderneemt niets. Of misschien hadden ze voldoende mensenkennis om dwaze kloot in te schatten voor wat hij misschien wel is "een domme goede kloot", die na gekust te zijn en na het voorstel gekregen om toch wel bij haar te blijven slapen, inderdaad iets van toenemende hormonale werking in zijn lijf heeft ondervonden - maar op geen enkel moment iets ondervonden heeft van enige tegenwerking, of black out van het slachtoffer. (enkel de parate kennis van de strikt juridisch technische definitie van verkrachting, ontbrak hem).

En voor diegene die eraan twijfelen, ik had ook (als vader van enkel dochters) als eerste reactie op de totale framing door de pers en woke-activisten, "hang the bastard".
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2025, 21:08   #144
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Overigens ook vreemd:

De student stuurde na de feiten nog berichten naar de vrouw. ‘Ik ben blij dat ik je toch een veilige nacht heb kunnen bezorgen’. Over de feiten schreef hij: ‘Ik wilde je gewoon veilig thuisbrengen. Hormonen speelden bij ons beiden op’.

...dus het slachtoffer heeft haar telefoonnummer aan haar verkrachter gegeven?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 4 april 2025 om 21:09.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2025, 21:15   #145
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
dus als 2 strontzatte bestuurders botsen, dan is de minder zatte (die misschien gewoon rechtdoor reed aan toegelaten snelheid) de dader en de net iets meer zatte (die bv. uit een niet voorangsweg kwam gevlogen) het slachtoffer???

Het is niet omdat de verkrachtingswet die slachtoffers terecht wilt beschermen tegen spiking, of stomdronken voeren van slachtoffers, of roofdieren die op de loer liggen om stomdronken slachtoffers mee te lokken, etc., dat die wet geschikt is om ongepland (maar niet ongewild -op de moment zelf-) seksueel contact tussen 2 zwaar dronken 'brave' jongeren, rechtvaardig te regelen.

Edit: foute logica rechtzetten

Laatst gewijzigd door DIBO : 4 april 2025 om 21:26.
Oud 4 april 2025, 21:23   #146
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
en ze hebben nog even berichten uitgewisseld, tot ze hem geblokkeerd heeft.

Misschien is ze onvoorzien/ongepland ontmaagd geworden (nam ook geen anti-conceptie), en heeft ze de day-after gepanikeerd en haar ouders erbij betrokken, die haar onder druk hebben gezet om heel het gebeuren buiten proportie hebben doen ontploffen, vermoedelijk zonder alle details van zwaar zuipfestijn door 'heilig-boontje' dochterlief te kennen.

En over anti-conceptie gesproken, domme kloot had ook geen rubbers op zak, dus was domme kloot waarschijnlijk ook niet dringend van plan om zijn fluit in elk beschikbaar onbekend, gat te steken (zeker gezien zijn kennis van SOA's)
Oud 4 april 2025, 21:34   #147
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
ik vergeet dat juist helemaal niet!!!! En het gaat zelfs niet over "wijn gedronken had" maar over heel der flessen (waarvan 1 gedeeld met vriendinnen).
Zoals ik schreef, het is de pers die een zwaar zuipfestijn van het 'slachtoffer', herleidt tot een pintje gedronken in café.
Ah ok, my mistake.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2025, 21:36   #148
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Barman en vooral de steward van de Recup, hebben een stomdronken meisje aan haar lot overgelaten. Die zijn mee schuldig aan verzuim:
Dan zijn ze zelf strafbaar, want je mag een persoon die duidelijk dronken is geen alcohol meer serveren. En het is net die pint van de Recup die bij haar het licht heeft doen uitgaan.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 4 april 2025 om 21:36.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2025, 21:45   #149
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zijn ze zelf strafbaar, want je mag een persoon die duidelijk dronken is geen alcohol meer serveren. En het is net die pint van de Recup die bij haar het licht heeft doen uitgaan.
Over ‘dat licht ging uit’ en ‘ik herinner mij niks’ heb ik toch grote vraagtekens.

Dat is mij 1 keer overkomen toen ik nog jong was (daarna was ik geleerd en is het mij niet meer overkomen). Ik was volkomen van de kaart en was alles aan het onderkotsen. Daarna ben ik gewoon in slaap gevallen. De gasten waarmee ik op stap was hebben mij naar huis moeten voeren. Ik herinner er mij weinig van omdat ik gewoon in slaap lag. De momenten dat ik wakker was daar kon ik mij nog wel dingen van herinneren.

Maar dat ik toen nog een paar uur in Leuven rond zou wandelen en verder zuipen? Neen hoor.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2025, 21:47   #150
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nieuwsblad
De vrouw beleefde een totale black-out en wist niet wat er zich de voorbije nacht had afgespeeld. “Hoe dat komt, weet ik nu nog altijd niet”, doet het slachtoffer nu haar verhaal. “Heeft er iemand iets in mijn drank gedaan? Heeft die man dat gedaan? Het zijn vragen waar ik nog steeds geen antwoord op heb.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vonnis
Ze ging eerst naar het kot van Vriendin 1, waar ze een fles wijn had leeggedronken.
Op het kot van Vriendin 2 had ze samen met Vriendin 1 nog een fles wijn leeggedronken
Ze kon zich nog herinneren dat ze in café X een pintje bestelde
tja, hoe komt dat nu "dat ik een black-out had"... waarschijnlijk nog goedkope buchtwijn op de koop toe.
En wie weet... eventueel toch iemand die iets in haar drank heeft gedaan, maar remember, 'stomme kloot' was op die moment nog totaal niet in the picture. Misschien wel die gast die voorstelt om haar naar haar kot te brengen + knipoog. Misschien lag die al heel de tijd op de loer...

Enfin, het gerecht heeft (voorlopig) gesproken... of er recht werd gesproken, betwijfel ik meer en meer... schandpaal onrecht werd hem duidelijk wél dubbel en dik aangedaan...
Oud 4 april 2025, 22:00   #151
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Over ‘dat licht ging uit’ en ‘ik herinner mij niks’ heb ik toch grote vraagtekens.

Dat is mij 1 keer overkomen toen ik nog jong was (daarna was ik geleerd en is het mij niet meer overkomen). Ik was volkomen van de kaart en was alles aan het onderkotsen. Daarna ben ik gewoon in slaap gevallen. De gasten waarmee ik op stap was hebben mij naar huis moeten voeren. Ik herinner er mij weinig van omdat ik gewoon in slaap lag. De momenten dat ik wakker was daar kon ik mij nog wel dingen van herinneren.

Maar dat ik toen nog een paar uur in Leuven rond zou wandelen en verder zuipen? Neen hoor.
Kan wel, ook éénmalig ervaringsdeskundige (een eeuwigheid geleden). Toch echt een black-out van een uur (of twee) waarbij ik, volgens getuigen, nog verder gedronken heb. En ben toch blijkbaar nog een kilometer of zo, gewandeld/gestrompeld/gekropen richting bed. En ook alles (=bed) ondergekotst, maar dat wel pas tegen de middag ontdekt, toen ik er nog altijd in lag. (excuses voor diegenen die nu pas gegeten hebben).
Hoef ik er nog bij te vermelden dat dit ook nooit of nooit meer gebeurd is. En levenslange degout overgehouden aan de betrokken sterke drank. En bijhorende frisdrank (voor de mix), heeft toch 6 maand geduurd voor ik die terug kon drinken.

Dus ja, stomme kloten daden, kan ik van meespreken (voor zover ik ze nog kan herinneren )
Oud 4 april 2025, 22:14   #152
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk is die hele belgische wetgeving klotedom, waarschijnlijk omdat de ssossen en de groensels hun woke willetje hebben doorgedreven, wat als het meisje 13 zou geweest zijn en de jongen een jaar of 17 is dat dan ook een verkrachting als het meisje het nuchter of zat toestaat. !!!!!!!!!!!!
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2025, 22:45   #153
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Een vrouw die zat is, is even verantwoordelijk voor de sex die ze heeft als een man die zat is.

Weerzinwekkend, die paternalistische houding tegenover vrouwen.
De media neemt die constant aan.
Na een drone aanval hoor je de journalist altijd zeggen: '' Er vielen 12 doden waaronder ook vrouwen en kinderen''.

Zij laten het dus uitschijnen dat er mannen omkomen bij die aanval minder erg is dan dat er vrouwen omkomen.
Van kinderen kan ik dat begrijpen maar waarom ze een onderscheid maken tussen vrouwelijke en mannelijke slachtoffers is mij niet duidelijk.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2025, 22:46   #154
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je maakt een grapje, neem ik aan?

Indien niet: op welke manier heeft de Leuvense rechter objectief vastgesteld dat de vrouw zatter was dan de man? Haar natte vinger?
Oud 4 april 2025, 23:02   #155
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en ze hebben nog even berichten uitgewisseld, tot ze hem geblokkeerd heeft.

Misschien is ze onvoorzien/ongepland ontmaagd geworden (nam ook geen anti-conceptie), en heeft ze de day-after gepanikeerd en haar ouders erbij betrokken, die haar onder druk hebben gezet om heel het gebeuren buiten proportie hebben doen ontploffen, vermoedelijk zonder alle details van zwaar zuipfestijn door 'heilig-boontje' dochterlief te kennen.

En over anti-conceptie gesproken, domme kloot had ook geen rubbers op zak, dus was domme kloot waarschijnlijk ook niet dringend van plan om zijn fluit in elk beschikbaar onbekend, gat te steken (zeker gezien zijn kennis van SOA's)
Zou ze niet een lichtgetint kleurtje hebben denk ik dan, zo van noord afrikaanse afkomst..........
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2025, 23:42   #156
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dien debiel met spraakgebrek mag inderdaad best eens een paar jaar in den bak gaan zitten. Dan zal hij rap leren wat een echte verkrachting is, bovendien zijn we dan van zijn zever vanaf.
Ook een verkrachting van op afstand is strafbaar.

Citaat:
Verkrachting.
Minstens drie meisjes werden volgens het parket op die manier ook “op afstand” verkracht door de twintiger.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250404_95540726

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 april 2025 om 23:43.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2025, 04:19   #157
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

De pogingen de verkrachter uit de wind te zetten vind ik wansmakelijk. Zelfs al gaf ze een kus, zelfs al was ze drinken, zelfs al ging ze vrijwillig mee naar je kamer, zelfs al gaf ze haar telefoonnummer, dan nog steek je je piemel niet in een vrouw als ze daar geen toestemming voor gegeven heeft of kon geven omdat ze bewusteloos was of sliep. Een vrouw is geen voorwerp.

De moderne versie van "ze heeft het gezocht heeft want ze droeg een kort rokje". De wetgever is duidelijk. Maar blijkbaar hebben sommigen, inclusief de rechter lijkt het, moeite om zich aan te passen. En wordt er zelfs geneigd naar 'victim blaming'. Blijkbaar zouden sommigen gelijkaardig gehandeld hebben als meneer de gyneacoloog in spee. Wel, heren. Dat hoort niet. Dat is een misdaad waarbij bijzonder weinig respect voor een vrouw getoond wordt.

En als u iemand bent die zijn 'hormonen' niet in bedwang kan houden dan dient u geen vrouw in duidelijk zwakke conditie mee naar huis te nemen. Net zomin als dat men dronken niet achter het stuur dient te kruipen.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 april 2025 om 04:41.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2025, 06:55   #158
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen appelen met peren vergelijken: dronken dader vs. dader maakt misbruik van dronkenschap slachtoffer.
Pardon1)beide waren zat.

Maar vooral :dronken in roepen als excuus.
Daarmee loop je op een slappe koord.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2025, 07:23   #159
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan wel, ook éénmalig ervaringsdeskundige (een eeuwigheid geleden). Toch echt een black-out van een uur (of twee) waarbij ik, volgens getuigen, nog verder gedronken heb. En ben toch blijkbaar nog een kilometer of zo, gewandeld/gestrompeld/gekropen richting bed. En ook alles (=bed) ondergekotst, maar dat wel pas tegen de middag ontdekt, toen ik er nog altijd in lag. (excuses voor diegenen die nu pas gegeten hebben).
Hoef ik er nog bij te vermelden dat dit ook nooit of nooit meer gebeurd is. En levenslange degout overgehouden aan de betrokken sterke drank. En bijhorende frisdrank (voor de mix), heeft toch 6 maand geduurd voor ik die terug kon drinken.
Dus ja, stomme kloten daden, kan ik van meespreken (voor zover ik ze nog kan herinneren )
Ik begrijp dat het op de maag moet blijven liggen om zo hard met spek te schieten!
Oud 5 april 2025, 07:38   #160
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Overigens ook vreemd:

De student stuurde na de feiten nog berichten naar de vrouw. ‘Ik ben blij dat ik je toch een veilige nacht heb kunnen bezorgen’. Over de feiten schreef hij: ‘Ik wilde je gewoon veilig thuisbrengen. Hormonen speelden bij ons beiden op’.

ja tegenwoordig is dat de mode , dan kunnen ze elkaar whatsappen en liken en instagrammen en dat soort shit...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be