![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2661 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Blazen* in de wind.
[*] vraag naar de Mechelse betekenis van blazen
|
|
|
#2662 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De enige hoop is dat de weinige Republikeinen met enige realiteitszin in opstand komen. Het is al bij Scotus aan het gebeuren. Edit: ik lees nu juist dit. Nu valt hij Scotus aan, zelfs al zijn 6 van de 9 Republikeinen. Dat is uiteraard de finale stap naar het vernietigen van de rechtsstaat. ![]()
Annick De Ridder: - “Lang gedacht dat hij zijn pillekes niet pakte, maar dit lijkt mij stilaan een teveel aan een bepaalde substantie.” Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 april 2025 om 13:23. |
|
|
|
|
|
|
#2663 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op de vraag van de flik of hij gedronken had antwoordde hij: Nein, nein, ich will auch blazen.
|
|
|
|
#2664 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bon on topic, de nieuwe paus is gekozen
|
|
|
#2665 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijnheeer koemt gij moar ies mee achter den barem en noemt mij moar gien rijkswachter, moar zegt gewoon jeandarm.... |
|
|
|
|
|
|
#2666 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#2667 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#2668 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trump is op 20 januari president geworden, en we zijn al einde april en 't is nog niet voltrokken maar bijna. |
|
|
|
|
|
|
#2669 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Wat nog een indirecte weg is naar meer consumptie is het verlagen van de interestvoeten. Trump wil Powell lynchen omdat hij de interestvoeten niet naar beneden wil halen op het tempo dat Trump zou willen. Waar neemt de consumptie door consumenten/bedrijven/investeringen/staatsuitgaven/... via niet cash-middelen (leningen) het meest toe? Bij hoge rente of bij lage rente? Ik dacht dat uw argument was dat Amerika moet ontvetten?
|
|
|
|
#2670 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar als een overheid dat niet in orde brengt is dat geen probleem: de inflatie brengt de nodige belasting om dat weer in orde te brengen, en het voordeel van inflatie is dat ge daar geen aangifte moet voor doen, en dat buitenlands bezit van geld evengoed belast wordt. Het enige wat men moet doen, is om die belasting schappelijk te houden zodat mensen ze niet teveel willen ontduiken. Wat erop neerkomt dat de munt in kwestie vertrouwen behoudt. Het is niet omdat er een kleine inflatie is, dat mensen die munt niet willen. Het is pas als het te bruin bakt, dat mensen die munt niet meer willen. Want niet vergeten, inflatie heeft TWEE (monetaire) factoren: de monetaire formule is: M x V = P x Q waarbij M de massa geld in omloop is, V de omloopsnelheid, P het prijsniveau (ttz, de stijging van P meet de inflatie) en Q de economische goederenflux die gekocht wordt aan die prijs. Bijdrukken is M vergroten als het niet direct in een financieel fonds gaat. Maar V is de omloopsnelheid, ttz, de rapte waarmee mensen geld dat ze hebben weer weg willen doen door spul te kopen. Als mensen geen vertrouwen meer hebben in geld, verhoogt V enorm, iedereen wil direct van het geld dat hij krijgt weer vanaf, en DAT is wat hyperinflatie veroorzaakt: V die divergeert. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2671 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#2672 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
...wat in dit specifiek geval ook de motivering was van de rechter. Ook een illegaal heeft het recht op procesvoering. En de uitvoerende macht miskende dit recht, en ging dan nog een stap verder door de rechterlijke beslissing naast zich neer te leggen.
Zoiets past in een bananenrepubliek. |
|
|
|
|
|
#2673 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Amerikaanse Minister van Defensie,Mr Hegseth,heeft echt wel problemen om zijn privé-chatgroepjes gescheiden te houden van ...awel....defensiezaken...
Hoe lang zal President Trump deze clown ,die het ondertussen ook al verkorven heeft bij ongeveer alle bondgenoten van de VS ,aanhouden? Mr Hegseth is waarschijnlijk ondertussen de minst internationaal geinformeerde Minister van Defensie van de VS sinds WOII.Herinneren we ons dat hij,Amerikaans Minister van Defensie,tegenwoordig moet komen VRAGEN in Brussel om informatie aangaande een aktieve oorlog in Europa.Want de Amerikanen zitten NIET meer in de belangrijkste coordinatiegroepjes de laatste twee maand....Ze hebben zichzelf "ontslagen" daar uit en het moet al wat jeuken nu.... Laatst gewijzigd door kelt : 22 april 2025 om 17:46. |
|
|
|
|
|
#2674 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#2675 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2676 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2677 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is de president een Poetin marionet? Mogen we nog geheime informatie doorspelen aan de Secretary of Defence?
|
|
|
|
#2678 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kan best zijn dat er in Langley al ene een "oplossing" zit te bedenken. Kennedy hebben ze zelf zo ver niet laten gaan. |
|
|
|
|
|
|
#2679 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|