![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De lege kas vullen is de belangrijkste. Hij die denkt dat de 'flitspalen diaree' in België er is voor de veiligheid en niet voor geldgewin (voor overheid/gemeentebesturen/privé bedrijven) steekt zijn vinger op.
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn nogal wat buitenlanders die onze wegen gebruiken ook, dus uw "argument" slaat alweer nergens op. Net zoals uw densiteit per km2.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen gaan ze in Frankrijk ook boetes beginnen uitschrijven voor "overtredingen" die niet eens opgenomen zijn in de wegcode
https://www.hln.be/reizen/in-deze-tw...-het~a8c0d066/ Ze willen ook trajectcontroles gaan afschaffen ginds. Niet omwille van de verkeersveiligheid, maar omdat ze de staatskas niet genoeg spekken https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...jectcontroles/ Frankrijk, het land van melk en honing waarbij verkeersboetes enkel dienen om de kas te spekken. En dat is dan een gidsland volgens onze Franse vriend. Priceless.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe krankzinnig moet een bewering nog worden vooraleer we beter ophouden met de discussie? "Ik kijk nooit op mijn snelheidsmeter en dat is een bewijs van correct rijgedrag." Ja, ik weet het. Zelfs al lees je het twee of drie keer, de zwakzinnigheid blijft van zo'n opmerking afstralen. Niet te geloven wat sommigen durven uitkramen. Citaat:
Naar mijn mening mogen ze mensen die zich met deze gedachte in het verkeer begeven gerust hun rijbewijs intrekken. Dit is van zo'n overdreven idiotie dat ik er verder geen tijd meer in ga steken. Ik kan evengoed met de klinkers in mijn oprit gaan discussiëren. Daar gaat in ieder geval niet zo'n complete onzin uitkomen.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 20 mei 2025 om 11:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of je op een weg buiten de bebouwde kom 80 per uur of 87 per uur rijdt? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 mei 2025 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
Het help natuurlijk wel dat de het wegennet logisch en vooral zonder verrassingen in elkaar zit. Hier, buiten de bebouwde kom is het wel 90 km/uur. Een bebouwde kom is ook effectief een bebouwde kom. Na een 10 tal kilometer aan 90 km/uur (of trager) zijn die enkele honderden meters aan 50 km/uur niet echt zenuwslopend. ![]()
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 mei 2025 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan echter niet met 100% zekerheid zeggen of ik 80 rijd of 85. En al zeker niet met bijvoorbeeld een andere auto. U kan dat trouwens ook niet. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 mei 2025 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Zou een politierechter daar oren naar hebben? De chauffeur rijdt niet te snel maar hij kijkt niet naar zijn snelheidsmeter dus rijbewijs afnemen... Geef toe, als je dat nu enkele malen herleest...
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Hoeft ook niet - zolang je maar onder de snelheidsslimiet blijft. Wie eist er van jou dat je met de snelheiddlimiet flirt?
![]() |
#112 |
|
![]() Ongeveer 80 km per uur is perfect als je 90km per uur mag rijden.
![]() |
#113 |
|
![]() Gisteren een bezoekje gebracht aan Vézelay.
https://www.les-plus-beaux-villages-...lages/vezelay/ Van hieruit zo'n 60km , geen flitspaal noch trajectcontrole tegengekomen.
![]() |
#114 |
|
![]() Gisteren een bezoek gebracht een rommelmarkt in Dicy.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Dicy Van hieruit zo'n 35km, geen flitspaal noch trajectcontrole tegengekomen. Wel een redelijk aantal oldtimers.
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat niet zoiets als wandelen als hobby? Meer iets voor mensen die niets anders hebben? Is een goede Fransman zondags niet aan autoracen ofzo? Je gaat mij toch niet vertellen dat jij je bezig houdt met rondwandelen op rommelmarkten? Daar ben je niet voor naar Frankrijk verhuist eh Johan?
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() Een goede Fransman houdt ook rekening met wat andere mensen graag doen.
Nu, ik heb ook nog enkele 200 jaar oude deursloten nodig en technische vraagbaken van oude Renault wagens. Alle boeken voor 1985 is wat ik toch steeds meeneem. Ik denk dat die oude wagens redelijk wat centen waard gaan worden.
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik alle auto's, brommers en moto's bijgehouden had die ik ooit gehad heb, zou ik nu een klein fortuin hebben staan. Maar zou ik ook al jaren een loods hebben moeten huren en verzekeren waardoor het niet zeker is of er nog wel zoveel geld aan verdiend zou zijn... Ik hou me er dus niet mee bezig wegens te veel beslommeringen en te weinig garantie op geldgewin. Het enige wat ik nog bij hou als 'belegging' zijn strips. En dan ook nog maar bepaalde reeksen en uitgaves. Daar valt links en rechts op relatief korte termijn nog wel eens iets mee te verdienen maar ik ga er ook niet rijk van worden.
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
Wist je dat er al advertenties worden geplaatst om iemand te vinden die een wagen kan afstellen, uitgerust met een mechanische verdeler? Ik heb net een vriend geholpen met zijn oude dieselmotor uit zijn boot. Pro's vroegen zo maar eventjes 350€ per uur zonder garantie en een minimum van 8 uur werk... Een dagje werk, ons goed geamuseerd en we zullen later eens gaan varen. Kennis is alles ...
![]() |
![]() |
#120 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dat geldt voor veel dingen. Mijn vrouw kan goed naaien en heeft er ook de nodige machines voor. Als die voor elke herstelling zou vragen wat een professioneel naai-ateliet vraagt zou ze er ook gerust een eigen zaak rond kunnen opstarten. Maar dan wordt het van moetes, nu is het enkel nog als ze er zin in heeft. Net zoals ik met de carburatoren of herstellingen aan houten meubels. Misschien stop ik het vroeg of laat in een bijberoep ofzo maar eigenlijk doe ik het liever als hobby. Dan is er geen verplichting eh? Citaat:
Met een strip is dat anders. Die kan je misschien ook op internet lezen maar daar is-ie niks waard. Een strip moet je fysiek vast kunnen houden. Kennis niet. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat (oude) handleidingen en werkplaatshandboeken niets waard zijn. Soit; ieder zijn hobby eh? (zo lang het maar niet fietsen of wandelen is eh?) ![]()
![]() |