![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, als ik Vooruit zie triomferen, zou ik het toch niet de Jan Jambon taks noemen. Maar de bezitters van buitenlandse rekeningen, zullen er nog wat cijferwerk bijkrijgen (indien hun broker het niet voor hen doet). Cijferwerk hebben ze nu trouwens al wat betreft de Reynderstaks, de taks op beursverrichtingen en de bevrijdende roerende voorheffing op coupons en dividenden. Laatst gewijzigd door Bob : 30 juni 2025 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, als we de inflatie in rekening zouden brengen, samen met de totale verliezen voor deze jaren, dan zou praktisch niemand onderhevig zijn aan de meerwaardebelasting, en kon de regering weeral op zoek naar een nieuwe belasting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is maar 1 oplossing voor wie niet tot op het bot gepluimd, gevild en van zijn vlees ontdaan wil worden in dit onland en dat is hem boeltje pakken en verhuizen.
Morgen zijn ze daar met de volgende heffing, taks of belasting.
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je de inflatie meerekent heb je verlies gemaakt.
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal veel meer geplukt worden op het werk dan door de meerwaardebelasting. De regering van de werkenden en ondernemenden mijn gat. Di Rupo II ja, gestrikt door de rattenvanger van Deurne.
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schandalig dat NGO's, holdings, management- en patrimoniumvennootschappen worden ontzien. Dit gaat de vervennootschappelijking verder aandrijven.
De fiscale advocaten en consultants wrijven zich in hun handen. De rijken worden ontzien en nu gaan we om de zoveel jaar zien hoe men die belasting gaat optrekken zoals dat altijd gaat.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 1 juli 2025 om 03:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat er om dat je telkens weer, meer en meer geplukt wordt. Het is nooit genoeg, telkens vinden ze in Brussel iets nieuw uit om u nog verder kaal te plukken.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 juli 2025 om 05:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat met de tax op wie meer dan een miljoen aan aandelen heeft? Die wordt al sowieso ieder jaar belast op de aandelen en nog eens als ze verkocht worden. Dat lijkt me een dubbele tax. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is afwachten op de wetteksten. Ik denk dat de journalistiek het fout weergeeft door de indruk te geven dat de Reynderstaks hervormd wordt. Volgens mij verandert hier niets en is er een dubbele meerwaardebelasting als ook de Jan Jambontaks van toepassing is. Het component meerwaardebelasting uit de Reynderstaks halen lijkt me onhaalbaar. Nu reeds zijn er veel fondsen waar de Reynderstaks op alle onderliggende activa van toepassing is, ook op het niet vastrentend gedeelte.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Jan Jambontaks voorziet een exitbelasting. Je verhuis kan het beste voor 31.12.2025 formeel in orde zijn.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik begrijp worden enkel VZW's ontzien. Alle andere vennootschappen, ( Holdings, "manangement"- en patrimoniumvennootschappen) ontsnappen niet aan de Jan Jambontaks. De interne meerwaarde van vennootschappen wordt tot 31.12.2025 belast aan vennootschapstarief. Vanaf de Jan Jambon taks in voege is wordt dat 30%.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Belgische.
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets 10 jaar aanhouden?
Dat zal in twijfel getrokken worden door een bepaalde groep mensen die misschien niets eens 10 jaar meer leven? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan niet terugsturen wat ik niet heb, een MR lidkaart dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dan hebben de grote rekenaars het zelf gezocht mocht het fout lopen. Een regel ergens gevonden op het net: Geef de mensen iets maar zie dat dat gegevene zo snel mogelijk terug in kas is. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar wat mij nog het meeste stoort is dat de banken die 10% moeten aanrekenen zelfs als je minder dan 10.000€ dividend hebt opgestreken. Dit bedrag kan je recupereren door ze op je belastingbrief in te brengen. Dat bedrag krijg je dan 6 maanden later terug. Is dat niet schandalig? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 1 juli 2025 om 11:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet dat je daar een voordeel mee kan doen gezien je toch ook in- en uitstapkosten moet betalen, kosten die je niet van je winst mag aftrekken. Laatst gewijzigd door speurneus : 1 juli 2025 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |