Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2025, 11:03   #841
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Andy is gek in de kop, en dient aldus een behandeling te ondergaan. En iedereen die Andy Anja noemt is mee schuldig aan de waanzin.
Yup, en naar een heropvoedingskamp he. Na een verplichte detransitie.

Hoe ver zijn we daar nog van verwijderd vraag ik me af. Gisteren was er wat controverse over een Fox host die het had over verplichte euthanasie van daklozen.

Allemaal normaal
Oud 14 september 2025, 11:05   #842
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Tot zover het eerste amendement! Charlie would be proud!

De hypocrisie is ongelofelijk
Wel neen, het punt dat Norm McDonald, de auteur van het statement in kwestie, wou maken is dat het, net zoals afgezwakte versies van dat statement, een fundamenteel gebrek aan empathie onthult.

Als Isis 50 miljoen mensen doodt en uw gedacht is aan moslim backlash, dan toont ge aan de wereld dat enkel moslim levens voor u tellen en dat levens van Amerikanen verwaarloosbaar zijn.

Hier hetzelfde, als een conservatief wordt vermoord wegens de dingen die hij zegt, en uw gedacht is aan de trans community, dan zegt gij ook dat het doden van een conservatief voor U van minder belang is dan hypothetisch geweld tegen trans personen.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 14 september 2025 om 11:06.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2025, 11:05   #843
Knuts
Parlementslid

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht

Hoe ver zijn we daar nog van verwijderd vraag ik me af. Gisteren was er wat controverse over een Fox host die het had over verplichte euthanasie van daklozen.

Allemaal normaal
Maar ze zijn voor vrije meningsuiting, voor individuele vrijheid, tegen eenheidsdenken, tegen een almachtig bewind, tegen cancel culture, enz...
relative to you
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2025, 11:07   #844
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
"Controversieel"... het codewoord voor de main stream media om meningen te duiden die ze niet lusten.
Nee, natuurlijk niet. Er zijn meningen die meer hartstocht oproepen dan andere, en die dus meer inspiratie vormen om afgeknald te worden dan andere.

Controversieel wil zeggen wat het woord wil zeggen: waarover sterke, gepassioneerde meningsverschillen bestaan in significante fracties van het publiek. Bijvoorbeeld is "moeten we de interesten van de FED verhogen of verlagen" veel en veel minder controversieel dan moeten we abortus verbieden of niet. Het ene is een techniciteit waar geen passies over bestaan, het andere is een diep ingrijpen in persoonlijke situaties.
Oud 14 september 2025, 11:08   #845
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus volgens jou is Anja, die vroeger Andy heette, die vroeger met schaamte rondliep maar nu in alle luwte haar (zijn?) plaats wat heeft gevonden in de wereld en die Kirk niet kende, laat staan diens moord bejubelde, is niet onschuldig?
Geen idee het onderzoek zal dat uitwijzen.

Ik wil gewoon zeggen dat het U aan empathie ontbreekt, als geweld dat nog niet gebeurd is meer plaats inneemt in uw kop dan feitelijk geweld tegen een conservatief.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 14 september 2025 om 11:09.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2025, 11:08   #846
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Andy is gek in de kop, en dient aldus een behandeling te ondergaan. En iedereen die Andy Anja noemt is mee schuldig aan de waanzin.
Zoals de media die zeggen dat de man aan het "transitioning" is naar een "female".
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2025, 11:10   #847
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Wat gij zegt, is dat op een bepaald moment de "verstandigen" ter linkerzijde de boodschap hadden moeten geven om te stoppen met Charlie Kirk zwart te maken in de media
Natuurlijk niet. Charlie Kirk is een religioot en dus per definitie een verachtelijke lulverkoper. Maar hem omzetten in martelaar ten voordele van de zittende macht is niet iets dat opportuun zou kunnen zijn onder geen enkele invalshoek. Het is zoals uw huis in brand steken omdat ge boos zijt op de burgemeester. Er is niet de minste reden toe om zoiets te doen.
Oud 14 september 2025, 11:11   #848
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Allemaal normaal
Het is gewoon gespeend van elke vorm van logica. Een ongeboren kind met een lethale afwijking mag niet geaborteerd worden maar daklozen moeten verplicht ge-euthanaseerd worden.
Oud 14 september 2025, 11:13   #849
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar hoe verkoopt ge dat aan het links klootjesvolk, dat ge iemand tien jaar lang afschildert als fascist en racist en dan opeens normaal over hem bericht?
Dat moet ge niet doen he. Ge moet die blijven noemen wat hij is natuurlijk. Maar het is niet omdat een derderangs fascistenpapegaai een derde rangs fascistenpapegaai is dat zijn conversie van papegaai in martelaar een voordeel brengt.

Ik heb zo het gevoel dat er veel mensen niet in voordeel/nadeel denken, of denken dat anderen niet in voordeel/nadeel denken. Maw dat anderen totaal ongestuurde idioten zijn die WILLEKEURIGE dingen doen. Maar als dat zo is, dan kan men daar ook geen besluiten uit trekken, dat is mijn ganse punt.

Bedachte dingen zijn dingen die (verondersteld zijn van) voordeel te brengen. Zoniet zijn ze niet bedacht. Hier is er voor de democraten geen enkel voordeel te bedenken. Ze kunnen het dus ook niet bedacht hebben.
Oud 14 september 2025, 11:17   #850
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Maar ze zijn voor vrije meningsuiting, voor individuele vrijheid, tegen eenheidsdenken, tegen een almachtig bewind, tegen cancel culture, enz...
Gidius postte zelfs vol trots een link maar een website wat niets anders is dan een doxxing hitlist van prominente tegenstanders.

Dat is niet eens meer “won’t someone rid me off this meddling priest”. Ge zou kunnen zeggen, de maskers vallen af, maar ze waren eigenlijk al weg.

Maar ge moogt dat niet zeggen he; dan vergelijkt ge weer met Hitler en zo blabla.

Mogen we nu stilaan wel bezorgd zijn voor onze eigen veiligheid?

Laatst gewijzigd door Voltian : 14 september 2025 om 11:19.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2025, 11:22   #851
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Geen idee het onderzoek zal dat uitwijzen.

Ik wil gewoon zeggen dat het U aan empathie ontbreekt, als geweld dat nog niet gebeurd is meer plaats inneemt in uw kop dan feitelijk geweld tegen een conservatief.
Dit neemt momenteel plaats in mijn kop:

Het zou tof zijn moesten we allemaal "common ground" vinden in het veroordelen van dit soort politiek geweld. Of het nu Charlie Kirk is, Hortman, Lubkce, Pim Fortuyn,... dat maakt niet uit. Mensen neerknallen owv ee andere mening, hoe extreem ook, is absoluut verwerpelijk. Latenwe dat ook unisoon zo benoemen, ipv van ene kant "good riddance" te zingen en van de andere kant een vreselijke moord aan te grijpen om de zaken NOG meer op te ruien.

Zoals Obama bvb. reageerde, na de moord:

"this kind of despicable violence has no place in our democracy."

De spiraal van opruiing, geweld moet ergens stoppen, vooraleer we het normaal beginnen vinden om tegenstanders te vermoorden.
Oud 14 september 2025, 11:27   #852
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit neemt momenteel plaats in mijn kop:

Het zou tof zijn moesten we allemaal "common ground" vinden in het veroordelen van dit soort politiek geweld. Of het nu Charlie Kirk is, Hortman, Lubkce, Pim Fortuyn,... dat maakt niet uit. Mensen neerknallen owv ee andere mening, hoe extreem ook, is absoluut verwerpelijk. Latenwe dat ook unisoon zo benoemen, ipv van ene kant "good riddance" te zingen en van de andere kant een vreselijke moord aan te grijpen om de zaken NOG meer op te ruien.

Zoals Obama bvb. reageerde, na de moord:

"this kind of despicable violence has no place in our democracy."

De spiraal van opruiing, geweld moet ergens stoppen, vooraleer we het normaal beginnen vinden om tegenstanders te vermoorden.
De 7 oorlogen spin in het web van Russiagate vind ik nu echt geen morele referentie als het op moorden aankomt. Zeker niet wat betreft een belangrijk MAGA medestander.

Laatst gewijzigd door Bach : 14 september 2025 om 11:28.
Oud 14 september 2025, 11:34   #853
Knuts
Parlementslid

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gidius postte zelfs vol trots een link maar een website wat niets anders is dan een doxxing hitlist van prominente tegenstanders.

Dat is niet eens meer “won’t someone rid me off this meddling priest”. Ge zou kunnen zeggen, de maskers vallen af, maar ze waren eigenlijk al weg.

Maar ge moogt dat niet zeggen he; dan vergelijkt ge weer met Hitler en zo blabla.

Mogen we nu stilaan wel bezorgd zijn voor onze eigen veiligheid?
De grootste desillusie van de laatste jaren is wel het verlies van de (blijkbaar valse) zekerheid: "It can't happen here".
En om oecumenisch te zijn, "here" is wat mij betreft zowel de VS als, bv, België.
relative to you

Laatst gewijzigd door Knuts : 14 september 2025 om 11:34.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2025, 11:36   #854
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
De grootste desillusie van de laatste jaren is wel het verlies van de (blijkbaar valse) zekerheid: "It can't happen here".
En om oecumenisch te zijn, "here" is wat mij betreft zowel de VS als, bv, België.
Verre oorlogen komen ooit thuis he. Noem het karma desnoods.

Laatst gewijzigd door Bach : 14 september 2025 om 11:36.
Oud 14 september 2025, 11:37   #855
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mon dieu, als die roommate van Tyler Robinson effectief trans zou zijn…

Ik hou mijn hart vast voor LGBTQ in de VS of zelfs ook maar iedereen die symapthie heeft voor lGBTQ.
Musk heeft een trans-dochter en heeft onmetelijke resources. Met dat verband voor ogen zou ik hem preventief opsluiten.
Oud 14 september 2025, 11:44   #856
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als hij/zij de behandeling weigert opsluiten of euthanasie, nietwaar?
Oud 14 september 2025, 11:45   #857
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Musk heeft een trans-dochter en heeft onmetelijke resources. Met dat verband voor ogen zou ik hem preventief opsluiten.
Sommigen kunnen nogal overreageren. De moord op Kirk verhit de gemoederen zoals hier.

Naam: IMG_20250914_122516_409.jpg
Bekeken: 38
Grootte: 85,8 KB

Maar men zou toch eens van nader dienen te bekijken de band tussen mannen die zich transvrouw noemen en de vrouw onkarakteristieke agressie die ze lijken te vertonen.

Laatst gewijzigd door Bach : 14 september 2025 om 11:45.
Oud 14 september 2025, 11:46   #858
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
En als hij/zij de behandeling weigert opsluiten of euthanasie, nietwaar?
Vaneigenst. Duh!

Satire
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2025, 11:48   #859
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Vaneigenst. Duh!

Satire
Ironie?… of toch niet?…

Damn you, Poe’s law!
Oud 14 september 2025, 11:49   #860
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Allemaal normaal
Ze zijn al aan de lijst aan't werken. Eugenetica, euthanasie en andere behandelingen zullen terug op tafel komen.

Het zou me niet verbazen mochten vele van die nutters al bezig zijn om hun gasoven te verbouwen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be