Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2025, 07:09   #1421
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
OK, het ging dus over de bijzonder smerige racistische moord op een Oekraiense jongedame in de metro van Charlotte. Als je het track record van de moordenaar bekijkt, én het feit dat activistische rechters hem telkens weer op de bevolking losgelaten hebben, dan zet dat Kilmeades uitspraak toch in een ander licht als Dadeemelee hierboven probeerde te doen uitschijnen.

Niet dat dat die uitspraak aanvaardbaarder zou maken, maar de context werpt er toch een heel ander licht op dan sommige foefelaars willen doen uitschijnen. Net zo was het in de zaak-Attieh.

Als je het mij vraagt had Kilmeade zijn toorn beter gericht op de betreffende rechters dan op de moordenaar, maar dat terzijde.

Dat betrof één 'persoon' (die inderdaad beter nooit vrijgelaten was geworden).

Kilmeade zei echter: "Just kill them"; een meervoud dus.

Maar hij heeft zich verontschuldigt.
Hij kan nu rustig verder zijn ding doen op "Fair & Balanced".

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2025, 07:10   #1422
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als mensen werkelijk als louter fysieke objecten zouden ageren & reageren, had/heeft het weinig zin politiek te bedrijven.

'Politiek bedrijven' begint juist met een overstijgen van het 'natuurkundige' actie-reactie-proces door middel van ondermeer discussie & debat waarbij uitgegaan wordt van de mogelijkheid mensen te overtuigen tot het innemen van andere posities dan die waar hun 'natuurkundige' aard hen aanvankelijk toe bracht.

Ik vind dat een zeer mechanistische visie op de mens en de politiek.

De historische realiteit toont imho aan dat die in de praktijk niet bestaat. Ik denk dat ze overigens niet wenselijk is, want dan kom je in regimes als het nazisme en het communisme, waarin men de mens wilde doen passen in een vooraf gegoten pasvorm.
Oud 17 september 2025, 07:11   #1423
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waar het democratische beslissingsproces beschadigd werd door subtiele leugens
Hilarisch...
Oud 17 september 2025, 07:13   #1424
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge hebt trouwens nog nooit een reden aangebracht waarom die werkgever daartoe verplicht zou zijn, en waarom ge meent hem de vrijheid om in dienst te nemen wie hij wilt ontneemt, maar dat terzijde.
Ik heb dat wel al aangegeven, herhaaldelijk zelfs, maar een inconvenient argument wordt altijd van tafel geveegd door onvoorwaardelijke volgelingen he.

Het argument is de noodzaak tot het onafhankelijk politiek kunnen discussieren van politieke beslissingsnemers die ook daarnaast burgers zijn. Zoals leden van een Grand Jury.

Wie druk kan uitoefenen op mensen die beslissingen moeten nemen in alle onafhankelijkheid, en die daarover moeten kunnen discussieren, ontneemt die mensen de vrijheid van beslissen. Je zou evengoed kunnen zeggen dat een werkgever het recht heeft een bewijs te zien van voor wie je gestemd hebt he om zo druk uit te oefenen op uw stemgedrag.

Wat trouwens een van de problemen is bij numeriek stemmen via een blockchain concept. Dat installeert een oligarchen regime zoals bij de Vladimir he.
Oud 17 september 2025, 07:13   #1425
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is juist exact de hoeksteen van de cancel cultuur he.
Een waanzinnige veronderstelling. Die plicht bestaat niet hé, en hopelijk nooit.
Oud 17 september 2025, 07:14   #1426
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hilarisch...
Inderdaad, de leugens van links waren subtieler dan de enorm grove evidente lulkoek die uit MAGA komt he. Natuurlijk leef je waarschijnlijk in een soort van bubbel waar alles wat Truth Social zegt, juist is, en alles wat de verachtelijke MSM zeggen grove leugens zijn niewaar. Dat toont aan hoe ver je dan weg bent.
Oud 17 september 2025, 07:14   #1427
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet, Joe sixpack wordt professioneel belogen he en is niet van de slimste.
En Europeanen zijn slimmer, zoiets?
Oud 17 september 2025, 07:14   #1428
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een waanzinnige veronderstelling. Die plicht bestaat niet hé, en hopelijk nooit.
Jij bent dus een totalitaire aanhanger van de cancel cultuur, toegepast door de staat. Xi zou fier op U zijn denk ik.
Oud 17 september 2025, 07:14   #1429
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een religieuze he, dat heeft geen rechten.
Ik zie niet in waarom niet.
Oud 17 september 2025, 07:15   #1430
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En Europeanen zijn slimmer, zoiets?
In het algemeen nog wel, maar ze zijn ook aan het afglijden. Je mag echter de professionaliteit van propagandisten ook niet onderschatten.

Op de kusten na, is het centrale deel van Amerika BIJZONDER dom, en ongecultiveerd ja. Je merkt dat aan het aantal christenen. Je moet een bijzonder domme idioot zijn om zoiets aan te hangen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2025 om 07:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2025, 07:15   #1431
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom niet.
Voila.
Oud 17 september 2025, 07:17   #1432
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dat wel al aangegeven, herhaaldelijk zelfs, maar een inconvenient argument wordt altijd van tafel geveegd door onvoorwaardelijke volgelingen he.

Het argument is de noodzaak tot het onafhankelijk politiek kunnen discussieren van politieke beslissingsnemers die ook daarnaast burgers zijn. Zoals leden van een Grand Jury.

Wie druk kan uitoefenen op mensen die beslissingen moeten nemen in alle onafhankelijkheid, en die daarover moeten kunnen discussieren, ontneemt die mensen de vrijheid van beslissen. Je zou evengoed kunnen zeggen dat een werkgever het recht heeft een bewijs te zien van voor wie je gestemd hebt he om zo druk uit te oefenen op uw stemgedrag.

Wat trouwens een van de problemen is bij numeriek stemmen via een blockchain concept. Dat installeert een oligarchen regime zoals bij de Vladimir he.
Ik lees hierboven nergens waarom een werkgever verplicht zou zijn om mensen in dienst te nemen die hij ongeschikt acht.

Je blijft maar leuteren over het recht van sommigen om zich te misdragen en de plicht van eenieder om dat zondermeer te accepteren.
Oud 17 september 2025, 07:17   #1433
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat een zeer mechanistische visie op de mens en de politiek.

De historische realiteit toont imho aan dat die in de praktijk niet bestaat. Ik denk dat ze overigens niet wenselijk is, want dan kom je in regimes als het nazisme en het communisme, waarin men de mens wilde doen passen in een vooraf gegoten pasvorm.

Ik probeerde de mechanistische visie net aan te klagen.

'Politiek' is immers méér - véél méér - dan louter 'natuurkundige' 'actie-reactie'.

Dat wordt ondermeer aangetoond door het bestaan & overvloedig gebruik van propaganda.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2025, 07:19   #1434
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de leugens van links waren subtieler dan de enorm grove evidente lulkoek die uit MAGA komt he. Natuurlijk leef je waarschijnlijk in een soort van bubbel waar alles wat Truth Social zegt, juist is, en alles wat de verachtelijke MSM zeggen grove leugens zijn niewaar. Dat toont aan hoe ver je dan weg bent.
Nee, ik hou enorm van linkse en woke websites en blogs. Ik geniet enorm van het hysterisch, machteloos gehuil van dat soort volk. Bijvoorbeeld DeWereldMorgen is één van mijn favorieten, ik verslind alles wat daar verschijnt.

Ik denk dat ik beter op de hoogte ben van de woke denkwereld als jij.
Oud 17 september 2025, 07:20   #1435
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij bent dus een totalitaire aanhanger van de cancel cultuur, toegepast door de staat.
Nee hoor, ik ben een aanhanger van de absolute vrijheid van elke burger om om te gaan met wie hij wilt.
Oud 17 september 2025, 07:23   #1436
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Niet associeren met krankzinnige of immorele personen is van alle tijden, het is niet nieuws.
Krankzinnig in de medische zin zijn zieke mensen.
Krankzinnig in de zin van evidente irrationele lulkoek aanhangen en verkopen, daar zijn ze straffer in bij MAGA dan bij links, te meten aan het aantal gelovigen.
En immoreel is wat je niet goed vindt, dat is dus afhankelijk van uw standpunt. Als wij over dingen van mening verschillen, wil dat zeggen dat wat voor jou immoreel is, voor mij juist goed is, en andersom. Immoreel is geen eigenschap, maar een relatie. Iets is immoreel VOOR U of VOOR MIJ. Datzelfde kan dus immoreel zijn voor de ene, en niet voor de andere.

Irrationaliteit en geloof zijn voor mij immorele concepten bijvoorbeeld. Religieuzen zijn voor mij heel diep immorele wezens.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2025 om 07:25.
Oud 17 september 2025, 07:24   #1437
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ik hou enorm van linkse en woke websites en blogs. Ik geniet enorm van het hysterisch, machteloos gehuil van dat soort volk.
Dat was bijvoorbeeld ook zo met antivaxers he. Dat hysterische en machteloos gehuil.

Die hebben in den tijd ook de terechte verontwaardiging voor dwaze vrijheidsberovingen die geen zin hadden, naar de vaantjes geholpen met hun idiote concepten, waardoor de eersten geassocieerd werden met die idioten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2025 om 07:25.
Oud 17 september 2025, 07:26   #1438
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was bijvoorbeeld ook zo met antivaxers he. Dat hysterische en machteloos gehuil.

Die hebben in den tijd ook de terechte verontwaardiging voor dwaze vrijheidsberovingen die geen zin hadden, naar de vaantjes geholpen met hun idiote concepten, waardoor de eersten geassocieerd werden met die idioten.
Terzake: ik denk dat ik beter op de hoogte ben van de woke denkwereld als jij, in tegenstelling tot wat jij hierboven beweerde dat ik in een MAGA bubbel zou leven of zo.
Oud 17 september 2025, 07:28   #1439
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Terzake: ik denk dat ik beter op de hoogte ben van de woke denkwereld als jij
Dat kan goed zijn, die heeft geen belang he. Het idee was dat die totalitaire zotten hun dwaasheden niet meer konden doordrukken, en dat is bijzonder snel gegaan.

De woke wereld was tenslotte maar een redelijk kleine kern waanzinnigen he, dat had nooit helemaal kunnen aanslaan, want het was gebaseerd op rare seksuele concepten die bij veruit de meeste mensen fysiek afwezig zijn.

Daar waar je iemand kan overtuigen om religieuze zot te worden, kan je mensen maar moeilijk overtuigen om absoluut trans willen te zijn, dat gaat nooit een meerderheid vormen. Het was dus een zottigheid die gedoemd was om uit te doven door haar eigen intrinsieke uitzonderlijkheid.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2025 om 07:30.
Oud 17 september 2025, 07:31   #1440
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan goed zijn, die heeft geen belang he. Het idee was dat die totalitaire zotten hun dwaasheden niet meer konden doordrukken, en dat is bijzonder snel gegaan.
ik leef dus niet in een MAGA bubbel. Ik steun MAGA voorwaardelijk met volledige kennis van zaken zolang ze de linkse waanzin van de voorbij decennia afbreken en daarbij de balans min of meer in evenwicht houden.

En ik denk dat Joe Sixpack er ongeveer zo over denkt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be