Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud Gisteren, 10:18   #121
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Sorry, maar al die links van leninnetjes zijn zo onderling uitwisselbaar.
Kan je je indenken hoe ‘wij’ ons voelen.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 10:20   #122
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Moest hypocrisie een kunstvorm zijn, Panda was de Picasso van zijn tijd.
Ik kijk dagelijks naar video's van politieke influenders allerhande uit de VS. En ik moet melden dat als het over hypocrisie gaat, er daar veel, véél zwaardere gevallen zitten waarbij Panda verbleekt.

Oud Gisteren, 10:20   #123
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die moeten gedocumenteerd zijn, he in uw aanvraag. Er is niet de minste twijfel over echte bedreigingen aan het adres van PdW. Er is een algemene denigratie en haat campagne tegen hem wat daartoe bijdraagt, natuurlijk.

Het is natuurlijk ook niet zo dat omdat een ongeluk zich niet voordoet, dat een bewijs is dat de maatregel ertegen zinloos is.
Het is niet omdat gij nog niet met uw auto tegen een boom hebt geknald, dat uw veiligheidsgordel aandoen dom is.

En men is daar heel selectief in he. Naar 't schijnt zijn er maar 15 mensen in Belgie die zulke vergunning gekregen hebben.
Wat denk je van diegenen die hier doodserieus zitten te beweren dat het 'bewijs' dat een gewapende PhDW niet gevaarlijk is blijkt uit de vaststelling dat hij zijn Glock momenteel nog niet ge- of misbruikt heeft ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 10:22   #124
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
"Mijn politieke voorkeur. Dat moet ik aan mijn man vragen.".
Oud Gisteren, 10:24   #125
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat denk je van diegenen die hier doodserieus zitten te beweren dat het 'bewijs' dat een gewapende PhDW niet gevaarlijk is blijkt uit de vaststelling dat hij zijn Glock momenteel nog niet ge- of misbruikt heeft ?
Dat het behoorlijk waarschijnlijk klinkt?
Oud Gisteren, 10:41   #126
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kweet niet, maar mij lijkt het dat jij gaat moeten bewijzen dat hij wel gevaarlijk is. Alé ja, zo werkt dat nu eenmaal, al weet ik dat jij niet echt fan bent van onze rechtstaat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 10:51   #127
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wat een onzin van gefrustreerde veertigers & vijftigers...

De jongeren die ik dagelijks zie in mijn vrijwilligerswerk spreken meteen van "wij" vanaf dag 1 als ze "gekust hebben".

Tjonge, tjonge, tjonge... wat snak ik naar de veel gezondere ideeen van de tieners van 2025 als ik die vaak debiele klap van mijn generatie en wat jonger hoor.
De debiele klap van uw generatie hoorde bij de tijdsgeest. O.a. het schuld en boete project van de katholieke kerk heeft daar enorm toe bijgedragen.
Oud Gisteren, 11:03   #128
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De debiele klap van uw generatie hoorde bij de tijdsgeest. O.a. het schuld en boete project van de katholieke kerk heeft daar enorm toe bijgedragen.
Inderdaad, ik denk dat je gelijk hebt.

Maar het is niet omdat je getraumatiseerd bent door het katholicisme, dat je het concept "religie" moet verwerpen.

De irrationele haat tegenover alle vormen van geloof die velen hier tentoon spreiden, zegt meer over hen dan over het geloof.

Edit: ik ben zelf allerminst katholiek en behoor bij geen enkele godsdienst, als je dat mocht denken.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : Gisteren om 11:04.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 11:20   #129
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar het is niet omdat je getraumatiseerd bent door het katholicisme, dat je het concept "religie" moet verwerpen.

De irrationele haat tegenover alle vormen van geloof die velen hier tentoon spreiden, zegt meer over hen dan over het geloof.

Edit: ik ben zelf allerminst katholiek en behoor bij geen enkele godsdienst, als je dat mocht denken.
Ik heb geen affaires met wat Moslims, Joden en Christenen allemaal uitvreten. Als ze mekaar de kop willen inkloppen omwille van hun imaginaire vriendje, dan doen ze maar. MAAR laat mij gerust. En daar wringt nu net het schoentje. De progressieven hebben er voor gezorgd dat de Katholieken ons ondertussen zo goed als met rust laten, maar ondertussen zijn het diezelfde "progressieven" die een overheersingsideologie zoals de Islam hier voet aan grond laten krijgen. En neen, het gaat niet om een irrationele haat tegen de Islam, maar een rationele angst voor de Islam. Mensen zijn gek als ze ook maar 1 seconden geloven dat er zoiets bestaat als gematigdheid binnen religie. Dat bestaat immers niet. Dus ja, voor het gemak van de duidelijkheid wordt geloof en religie best gewoon verworpen. Al zeker als je er een politiek ideologisch sausje gaat over gieten zoals in de Islam.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : Gisteren om 11:21.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 12:53   #130
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de volgorde zoals jij ze hier geschreven hebt.
Opnieuw doden door een mes
Nu in Roeselare
Opnieuw de multiculturele droom van links

Dezelfde reflex bij u
Oren en ogen dicht wat links aanricht
Maar mond open over iemand van rechts die toestemming krijgt om zich te wapenen tegen links met een Pim Fortuyn verleden

Pandareus
Elk schaap heeft een boze wolf nodig om een kudde te vormen
Maar de linkse wolf in schapenvacht slaat wekelijks toe met een mes

En na de voorbije 9 jaar schrikt u dat fdw een vergunning heeft

Allez

Uw links kaartenhuis moet toch nu instorten
En rechtse boze wolf blijkt een fabeltje te zijn om de schaapjes dicht bij de linkse herder te houden.. de linkse herder die juicht dat de linkse boze wolf in onze biotoop rondloopt
Oud Gisteren, 13:07   #131
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik verwerp het concept religie vanaf het moment dat gelovigen bepaalde leefregels aan anderen willen opdringen.

Helaas is dat vaak het geval. Van gedoe met kledij en voedsel, over dagen waarop men niet kan werken, over bemoeienissen met seksualiteit, wetenschap en wetgeving.

Mocht God bestaan zou hij toch maar een autist zijn als hij belang hecht aan dingen als hoofddoeken, vasten, eetvoorschriften, ...
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 13:14   #132
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht

En na de voorbije 9 jaar schrikt u dat fdw een vergunning heeft
FDW opent als oudste parlementslid de zitting in het parlement.
De rode VRT kon het natuurlijk in Villa Politica niet laten om te zeggen dat hij een beetje in opspraak kwam door te zeggen dat hij een wapen draagt.

Hoe kan iemand in opspraak komen die niets verkeerd heeft gedaan?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 13:20   #133
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
FDW opent als oudste parlementslid de zitting in het parlement.
De rode VRT kon het natuurlijk in Villa Politica niet laten om te zeggen dat hij een beetje in opspraak kwam door te zeggen dat hij een wapen draagt.

Hoe kan iemand in opspraak komen die niets verkeerd heeft gedaan?
Wat als conner een matrak mag dragen?
Oud Gisteren, 13:24   #134
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De draad over de begroting kent minder activiteit dan deze draad ...
Was ooit anders

Toen vivaldi de begroting liet ontsporen en niets deed,geen daden

Nu minder woorden in de nieuwe topic begroting onder dewever

Zo ziet u maar
Arizona blijkbaar geen woorden maar daden
Oud Gisteren, 13:54   #135
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kweet niet, maar mij lijkt het dat jij gaat moeten bewijzen dat hij wel gevaarlijk is. Alé ja, zo werkt dat nu eenmaal, al weet ik dat jij niet echt fan bent van onze rechtstaat.
Onze maatschappij, onze wetgeving is volledig ontworpen vanuit het principe dat burgers géén recht op wapendracht hebben en dat het geweldsmonopolie exclusief bij de overheid en haar veiligheidsdiensten ligt.

Dwz dat ik als burger zeker weet dat er in politieke vergaderingen (in casu de gemeenteraad van Antwerpen en het Vlaams parlement) géén LoLo's zitten met een wapen.

Ten minste, dat was mijn zekerheid.

Ik vraag me echt af of De Wever wist dat er in zijn gemeenteraad al jaren een gewapende kerel zit, en dezelfde vraag voor de voorzitter van het VP.

En nog interessanter : wat gaan die eraan doen om die zotternij stop te zetten.
Oud Gisteren, 13:57   #136
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze maatschappij, onze wetgeving is volledig ontworpen vanuit het principe dat burgers géén recht op wapendracht hebben en dat het geweldsmonopolie exclusief bij de overheid en haar veiligheidsdiensten ligt.
De misdadigers en verwarde personen niet vergeten hee.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 14:02   #137
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat er maar weinig gevaarlijke dingen zijn die PdW met zijn glock kan doen die voordeel brengen voor waar jij denkt dat hij voordeel in zou hebben. Infeite is het zo dat bijna elk geval waarin hij "gevaarlijk" wordt, meer olie op het vuur is tegen waar hij voor staat, of hij nu een kopvod aflapt in het parlement, dan wel een linkie winkie neerschiet op straat. Dat kan enkel maar backfiren tegen waar hij zijn royale inkomsten uit haalt.
Oud Gisteren, 14:02   #138
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dwz dat ik als burger zeker weet dat er in politieke vergaderingen (in casu de gemeenteraad van Antwerpen en het Vlaams parlement) géén LoLo's zitten met een wapen.

Ten minste, dat was mijn zekerheid.

Ik vraag me echt af of De Wever wist dat er in zijn gemeenteraad al jaren een gewapende kerel zit, en dezelfde vraag voor de voorzitter van het VP.

En nog interessanter : wat gaan die eraan doen om die zotternij stop te zetten.
Gij vindt dus dat die wapendracht-vergunningen van die 15 landgenoten (Dewinter incluis) maar om te lachen zijn ???
Alleen al door uw persoonlijke (stilaan legendarische, maar daarom niet minder schandalig) uitlatingen over VB-ers op dit eigenste forum, gun ik Dewinter zijn wapendracht-vergunning van harte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 14:04   #139
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat zeggen die tieners van vandaag niet. We haten ze scheidingen en gaan er steeds meer naar ... oei neen! ... de mis.
Oud Gisteren, 14:05   #140
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kijk dagelijks naar video's van politieke influenders allerhande uit de VS. En ik moet melden dat als het over hypocrisie gaat, er daar veel, véél zwaardere gevallen zitten waarbij Panda verbleekt.
Een flink deel van de kliek rond Trump die hem in een nog niet zo ver verleden nog correct inschatten als idioot of crapuul he, waaronder zijne Vance

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be